Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Marsskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-11, 22:11   #201
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Kan godt være en bør koke den, jeg aner ikke

- Ikke sant også synes jeg det er litt kos å lage det også. Blir noe annet enn å plukke opp en sjokolade på butikken Kjøpte noen søte konfektformer på rema idag.

Jeg brukte noen minimuffinsformer som jeg fikk gratis med en ordre fra eBay en gang i tiden. De fungerte, men ble litt pirk. Må se på Rema om de har noen som er bedre egnet, siden jeg må innom likevel da.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:11   #202
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Marsskravletråden til 30+

Det funker ikke å lage melkesjokolade med fløte. Har hørt at det skal gå med tørrmelk, men leste om noen her på forumet som prøvde og det ble fiasko. Jeg har revet ingefær i min sjokolade. Rå vel og merke. Men jeg tror man kunne lage type sjokoladekrem om man prøvde å ha fløte i den. Kanskje jeg må teste det. Kanskje det er noe å ha på ei kake..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:39   #203
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Det funker ikke å lage melkesjokolade med fløte. Har hørt at det skal gå med tørrmelk, men leste om noen her på forumet som prøvde og det ble fiasko. Jeg har revet ingefær i min sjokolade. Rå vel og merke. Men jeg tror man kunne lage type sjokoladekrem om man prøvde å ha fløte i den. Kanskje jeg må teste det. Kanskje det er noe å ha på ei kake..

Ja, er vel vanskelig å blande olje og fløte - heh.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 19:06   #204
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

hulebjørnens klan bøkene er på tilbud for tia, så jeg kjøpte de to første... har aldri lest dem, men mamma og mange andre har alltid mast om de bøkene.. mamma leste til og med en av dem på fransk da det tok så innmari lang tid før den ble oversatt

ellers hadde jeg ny minstenotering idag, selv om jeg føler at jeg ikke har vært sååå flink.. men blir jo en del gåturer og annen trim i og med at jeg har besøk for tiden. igår kjøpte vi manualsett også, uvant med så tunge vekter, jeg har jo bare brukt to bokser med hakka tomater inntil nå

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 19:21   #205
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

hulebjørnens klan bøkene er på tilbud for tia, så jeg kjøpte de to første... har aldri lest dem, men mamma og mange andre har alltid mast om de bøkene.. mamma leste til og med en av dem på fransk da det tok så innmari lang tid før den ble oversatt

Jepp, er vel fordi den siste kommer ut i disse tider. Jeg leste de 4 første som pur-ung tenåring, mye knising bak lukkede dører da ja.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:40   #206
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg leser Eragon bøkene for tiden, nr 2 i rekken for å være eksakt. Morro morro

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 21:11   #207
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg leste hulebjørnens klan for mange år siden. Har lurt på når siste kommer ut så det var godt å høre at den endelig kommer.
Jeg har bare lånt de tidligere kansje jeg skal jeg kjøpe de nå og ta med på båtferien til sommern.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 06:31   #208
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

ookay, selv på lavkarbo har blodsukkeret mitt om morgenen ligget ganske høyt, rundt 7. noe som er normalt da leveren produserer glukosen den trenger om natta. men idag viste måleren 5.7! aldri hatt så lavt morrasukker jeg. i tillegg var det ny minstenotering, nå bare 2.7 fattige kilo til tosifra! er vel hvertfall 10 år siden jeg var der

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:36   #209
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Sanny

Ny dag og nye muligheter jeg. Kaker som ble spsit på mandag er borte fra systemet og det kjennes.


Dagen ble startet med proteinbrød med pålegg

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:09   #210
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Au, pokker! Våkna med migrene og har et jobbintervju om noen få timer. Kommer ikke til å gå bra.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 23:05   #211
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Har vært lite aktiv her fordi jeg har ikke klart å spise som jeg vil. Og jeg blei bare lei meg av å lese hvor flinke alle andre var. Nå er jeg på rett spor igjen, og det er bra. Har jo bare 10 - 15 kg til som skal bort. Og det MÅ jeg få til før jeg kan få brystreduskjon.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 23:14   #212
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jippi, kan virke som om perioden med ulvehunger er over for denne gang - har ikke gått og hatt lyst på mat i hele dag. Lurer på om det er fordi jeg har vært flinkere å spise grønnsaker i det siste.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 08:55   #213
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Da er jeg tilbake etter en uke i london, og en ukes pause fra lavkarbo.
Begynte dagen med en eggemelk-kakao, og ble altfor altfor mett :S

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 11:35   #214
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Tenker du har hatt det fint i London Nupsida.

Vi planlegger en tur i høstferien vi, gleder oss veldig.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 12:58   #215
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Tenker du har hatt det fint i London Nupsida.

Vi planlegger en tur i høstferien vi, gleder oss veldig.

Hadde en kjempeflott tur! Så mye spennende som hendte, og masse fint og se på. OG fantastiske shoppingmuligheter ikke minst!! Primark <3

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:01   #216
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg er så glad. Har endelig funnet hva som gjør at jeg gikk opp igjen, så nå er den dumme kiloen borte igjen. JIPPIIIIII

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 18:34   #217
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg er så glad. Har endelig funnet hva som gjør at jeg gikk opp igjen, så nå er den dumme kiloen borte igjen. JIPPIIIIII

Hurra! Hva var det for noe?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 20:19   #218
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Er så utrolig deilig og være tilbake på lavkarbo, og endelig har mettheten kommet tilbake! Før jeg skeia ut så kunne jeg bare ete og ete, og hadde ALLTID lyst på noe! Selv om jeg spiste masse fett osv. Så trur kroppen har hatt godt av en liten pause Håper bare ikke att det går tilbake igjen. Er så slitsomt å bare spise og spise og spise, og aldri føle seg mett

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 20:59   #219
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Marsskravletråden til 30+

Var selv ganske lei før helgen etter oppgang at jeg lot meg spise som jeg ville. Ble noen kg opp, men begynner å bli motivert til å fortsette der jeg slapp.

Kommer til å kjøpe inn ketokyseboken når jeg får lønning.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 21:04   #220
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Har skrevet litt om mine erfaringer med utskeielser på bloggen min, om noen skulle være intressert :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 06:11   #221
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

okay. har typen på besøk, og da blir det ikke alltid helt lavkarbo.. altså besøk på sushiresturang på lørdag, (ingen lavkarb alternativ ) sataykylling igår, en og annen vanlig sjokolade etc..
men er en del mer aktiv enn vanlig, f eks hadde vi en 2.5 timers tur igår. og vekta mi "raser", dvs jeg går ikke opp og ned samme kiloen hundreogførti ganger som før, er heller mer stabil og går ned... ned 1.5 kg på ei drøy uke, enda jeg har spist masse ulovlig.. har faktisk bare 2.2 kg til å være tosifret!

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 09:52   #222
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Gikk på vekta idag, ¨å den viste rundt 2 kg opp. Er ikke sååå ille, hadde egentlig forventa mer, men er litt trist alikevell

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 16:44   #223
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Marsskravletråden til 30+

Hadde utskeiing i helga og synes faktisk at det var vanskelig å begynne med lavkarbo igjen. Var ikke sånn når jeg begynte med kuren.

Men tror jeg er i ketose snart, begynner å føle symptomer. Håper det blir lettere igjen når det kommer til mandag igjen.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 17:50   #224
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg har vært matlei siden fredag. Var på tapaskveld da og alt smakte så godt, så da ble alt så kjedelig på fredag. Men i går så slo jeg til med chicken tandoori og har nå matlyst igjen Idag blir det lk lasagne, og vi får middagsbesøk

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 17:53   #225
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg er blakk, rett før lønning nå. Aner ikke hva jeg skal spise - den tunfiskboksen i skapet er lite appetittvekkende. Har egg dog, så blir sikkert omelett. Lurer på om jeg bare skal kjøre en DIGER skei red curry i den, så det virkelig smaker noe.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Marsskravletråden til 30+ grotingeling Mer enn 30 kg overvekt 142 31-03-10 15:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no