Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Mensblødninger

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-10, 17:26   #201
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Sover du med tampong??? Det er ikke akkurat anbefalt pga faren for "tampongsyken", en infeksjon som i verste fall kan gå over til en form for blodforgiftning!

Dersom dette med så store blødninger er totalt uvanlig for deg, syns jeg du skal snakke med en lege!
Dette høres så absolutt ikke normalt ut og bør vurderes av en lege/gynokolog!

Ellers kan jeg anbefale Menskoppen i hvert fall om natten!

Det går helt greit å sove med tampong, så lenge man bytter med en gang man står opp

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 13:12   #202
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Det går helt greit å sove med tampong, så lenge man bytter med en gang man står opp

Jeg vet at det i de fleste tilfelle går helt fint, men ofte sover unge jenter med enn 8 timer og da vil man ha tampongen i mer enn de 6-8 timene som er maks av anbefalt tid en tampong skal sitte inne! Jeg har levd etter 4-6 timers- reglen hele min menstruerende liv, ca 30 år, og kommer nok ikke til å gå bort i fra det de få årene jeg har igjen!


Menskopp er mye bedre om natten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 10:31   #203
rhubarb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 22
rhubarb er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Jeg har ikke lest hele tråden, men har skjønt såpass som at det er en sammenheng her mellom lavkarbo og blødninger. Jeg går på p-piller og har vært i ketose i ca 2 uker, og har hatt blødninger siden dag 1, selv om jeg ifølge pillene mine skal ha mens om tre dager...Jeg vil ikke at det skal fortsette sånn, og hvor sikre er egentlig pillene som prevensjon nå?

__________________


rhubarb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rose Elliots vegetarian low carb diet Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:47   #204
Kinsey
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 14
Kinsey er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Jeg tenker det samme. Hvor sikker er hormonprevansjon nå? Du skal se vi blir smelt på tjukka hele gjengen. :knegg:

__________________


Kinsey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:53   #205
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av rhubarb, her.

og hvor sikre er egentlig pillene som prevensjon nå?

Opprinnelig lagt inn av Kinsey, her.

Jeg tenker det samme. Hvor sikker er hormonprevansjon nå? Du skal se vi blir smelt på tjukka hele gjengen. :knegg:

Mange blir lett gravide på lavkarbo, men vet faktisk ikke om de har brukt hormonbasert prevensjon?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 11:02   #206
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 42
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Mensblødninger

Har undersøkt dette selv da jeg var bekymret i starten pga at blødningen ble noe uregelmessige. Fant ut at p-piller skal fungere like godt nå som før, heldigvis Nå har jeg gått på lavkarbo et års tid og blødningene har for lengt normalisert seg, heldigvis. Det tok et par sykluser så var de inne i normalt gjenge, ikke helt likt som før, men de fulgte "rytmen" til p-pillene igjen

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 13:25   #207
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

P-piller o.l slutter ikke å fungere selv om man går over på lavkarbo, det er i alle fall hva jeg vet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:42   #208
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mensblødninger

Har ikke tenkt på det de siste 5 mnd at lavkarbo har hatt innvirkning på mensen.Men falt et ras av puslebiter på plass nå!
Har mye kraftigere blødning og mer vondt nå , hatt det sånn de siste mnd. Sa det til gubben i dag faktisk! Er jo greit å få rensa opp da, men er nesten så jeg lurer på hvor mye som er formye å blø...

På en måte godt å se vi er flere i samme båt, samtidig som jeg ikke ønsker dette for min verste fiende...

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 15:27   #209
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

uff, håpet dette kom til å gjelde meg også, at det ble bedre men mensen på lavkarbo.. men det er det samme, de samme sinnsyke smertene i to dager som gjør at jeg bare må ligge i senga synes alltid fryktelig synd på meg selv de dagene... kan ikke jobbe etc.. helt ubrukelig at det skal være så fælt å ha mensen! det er et konstant trykk foran nederst på magen og bak i ryggen/korsryggen... Også et helt sinnsykt godtesug... så nå skal jeg google meg fram til masse lavkarbo godis eller kake... he, he... Gjøre det beste ut av det! :-)

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 16:22   #210
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Mensblødninger

Hjelp.... jeg fikk nesten noia før i dag, da jeg oppdaget at jeg har blødninger en uke før jeg skal ha mensen.. Nå har jeg lest hele denne tråden, og krysser fingrene for at det er ketosen som gjør det, og at ikke ketosen har føkka opp p-pillene mine....
Grunnen til at jeg fikk noia da, er at dette skjedde i fjor også (da levde jeg høykarbo), helt plutselig fikk jeg bøldninger utenom mensuka, og det gjør jeg ALDRI, for p-pillene gjør at jeg er på dagen/timen nøyaktig på syklusen. Jeg var gravid! ,men det "gikk over" av seg selv etter litt over en uke. Og nå er det altså sånn igjen. Har vært i ketose i 4 uker nå. Mensen sist kom også en dag tidligere enn vanlig, så det er derfor jeg håper at det er ketosen som kan til dette irriterende opplegget med blødninger når jeg ikke skal ha det..
Har bruk Yasmin p-piller i 2,5 år nå, etter at jeg hadde gått 7-8 måneder uten noe som helst. Pillene funker bra, tar bort noe av smertene.
Uff, det blr langt, dette... Jeg bare håper og håper at det er kroppen som justerer og renser opp litt, og at det går seg til snart. Jeg hater å ha mensen. i allefall når jeg IKKE skal ha den.

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 20:21   #211
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Hei alle sammen! Mitt første innlegg her inne ^_^

Jeg fikk helt noia i dag da jeg plutselig fikk sterke menssmerter og småblødninger, uten at jeg skal ha mensen enda. Dette førte til at jeg googlet problemet på nettet i panikk, og plutselig gikk det opp et lys for meg: ketolyse og mensen, er det noen sammenheng der? Som igjen førte meg inn på forumet her, noe jeg er veldig glad for!

I likhet med deg KimPossible, så går jeg også på yasmin, og har gjort det i ca 6 år nå. Jeg pleier ofte å hoppe over mensen, ved å ikke ta de hvite pillene men bare fortsette på de gule, og jeg er nå på min 5. eller 6. "mensfrie" uke. Det er ikke rart at jeg da fikk litt panikk når menssmerter og småblødninger kom uten at jeg hadde stoppet på de gule pillene. Jeg hadde planer om å få mensen på dette brettet jeg er på nå, der mensen kommer 3-4 dager etter at jeg har sluttet på de gule pillene, altså jeg hadde mensen planlagt neste uke. Men dette virker jo litt overkill dersom jeg får mensen nå, en uke før jeg egentlig hadde planlagt det? Blir det doubble up, eller noe sånt :P?

Men det jeg er mest redd for er at p-pillene ikke skal fungere optimalt. Men dersom jeg tar de som jeg skal (til og med med 7 dagers opphold der jeg vil ha mensen), så bør det vel gå bra rent prevensjonsmessig, uavhengig av hvor mye kroppen min måtte finne på å blø?

Det ble et langt innlegg dette her også, men ville bare meddele at jeg også har samme problem som deg, KimPossible, og at jeg håper noen kanskje har noen innspill på spørsmålene mine

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:12   #212
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Mensblødninger

første gangen jeg har mensen på lavkarbo.. husker ikke åssen det var sist.. vanligvis pleier jeg å ha så vondt i ryggen og bli skikkelig sur og gretten og nesten ikke klare å jobbe.. Nå har jeg nesten ikke vondt, merker nesten ikke at jeg har mensen :-O Men jeg tror kanskje jeg blør litt mer, men er litt usikker.. Jeg håper at man ikke blir lettere gravid på dette, for jeg ønsker meg ikke barn, bruker ppille yasminelle og håper virkelig dem fungerer enda :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:22   #213
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Jeg tror nok ikke lavkarbo skal ha noe å si for sikkerheten til ppiller. I så fall ser jeg for meg at det hadde vært advarsler og ramaskrik fra alle retninger :P
Jeg føler meg dog ikke 100% sikker, så om noen vet mer om dette/har snakket med lege, så føl dere frie til å gi en lyd :P

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 14:45   #214
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Luca, her.

Jeg tror nok ikke lavkarbo skal ha noe å si for sikkerheten til ppiller. I så fall ser jeg for meg at det hadde vært advarsler og ramaskrik fra alle retninger :P
Jeg føler meg dog ikke 100% sikker, så om noen vet mer om dette/har snakket med lege, så føl dere frie til å gi en lyd :P

Vel, jeg har levd lavkarbo i over fire år, og mye av tida i ketose, og var de første par årene i et samboerforhold hvor akkurat dén delen av forholdet var det som virkelig fungerte , gikk på p-piller og det gikk finfint.
Man blir gjerne mer fruktbar på lavkarbo, men jeg tror nok først og fremst at de som har hatt problemer med å unnfange som merker det mest. Jeg tror du kan være helt trygg på p-pillene dine så lenge du bruker dem riktig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 00:04   #215
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Det var nå enda godt Tusen takk for svar!

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 11:15   #216
IceBabe
Juniormedlem
 
IceBabe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 46
IceBabe er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Jeg har brukt spiral i mange år og har veldig sjelden hatt blødninger i disse årene, men NÅ etter 1 uke på lavkarbo kom det en... Men greit å se at vi er flere som opplever dette.

__________________


IceBabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:59   #217
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg vet at det i de fleste tilfelle går helt fint, men ofte sover unge jenter med enn 8 timer og da vil man ha tampongen i mer enn de 6-8 timene som er maks av anbefalt tid en tampong skal sitte inne! Jeg har levd etter 4-6 timers- reglen hele min menstruerende liv, ca 30 år, og kommer nok ikke til å gå bort i fra det de få årene jeg har igjen!


Menskopp er mye bedre om natten!

Menskopp er best uansett!!

Jeg er bare småoppgitt for at jeg ikke visste om den tidligere..

Kjempeenkelt, praktisk og billig!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:06   #218
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Menskopp er best uansett!!

Jeg er bare småoppgitt for at jeg ikke visste om den tidligere..

Kjempeenkelt, praktisk og billig!!

Menskopp er best uansett for de som kan bruke den!
Mistenker en litt nedsunket livmor, for jeg kan altså ikke bruke koppen annet enn når jeg ligger, som om natten!
Den rett og slett titter ut langt "nedenfor kanten"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:13   #219
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Menskopp er best uansett for de som kan bruke den!
Mistenker en litt nedsunket livmor, for jeg kan altså ikke bruke koppen annet enn når jeg ligger, som om natten!
Den rett og slett titter ut langt "nedenfor kanten"!

Jeg har også nedsunket livmor. Jeg fikk en gang i verden noen hvite store ringer jeg skulle stappe oppi for å holde den på plass, men det funka ikke.
Men koppen fungerer, kanskje det er fordi at livmora vender bakover i tillegg??

Lurer på hvordan hele understellet ser ut om 30 år.. Bare slark...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:24   #220
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har også nedsunket livmor. Jeg fikk en gang i verden noen hvite store ringer jeg skulle stappe oppi for å holde den på plass, men det funka ikke.
Men koppen fungerer, kanskje det er fordi at livmora vender bakover i tillegg??

Lurer på hvordan hele understellet ser ut om 30 år.. Bare slark...

Bare jeg nå får kommet til dia- spesialist (15 i bls er ikke godt i lengden) og så får overstått GBP, så skal resten av stellet på service!
Har liten, bakoverliggende livmor, men tror hele tingen er på vei ut!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:32   #221
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bare jeg nå får kommet til dia- spesialist (15 i bls er ikke godt i lengden) og så får overstått GBP, så skal resten av stellet på service!
Har liten, bakoverliggende livmor, men tror hele tingen er på vei ut!

Går an å få det hepset opp. Fort gjort! Mamma har gjort det så jeg må nok gjøre det med tid og stunder jeg også...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:38   #222
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Går an å få det hepset opp. Fort gjort! Mamma har gjort det så jeg må nok gjøre det med tid og stunder jeg også...

Hadde en pasient med lårhalsbrudd en gang, skulle stelles i seng..... Skal si vi studenter fikk sjokk da vi så hvordan damen så ut nedentil. Og sånn hadde hun gått lenge
Hun ble ikke sendt hjem før den delen av anatomien også var fikset, for å si det sånn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 13:34   #223
smittogsmule
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1
smittogsmule er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Puh..dette var en lang og befriende tråd å lese. Er tydeligvis ikke alene om å oppleve kluss med mensen. Har gått på lavkarbo diett i 3 uker og har hatt vedvarende blødninger de siste drøye 2 ukene. Begynner å bli litt lei Har p-stav nettopp for å slippe mensen (som fungerte veldig bra før oppstart av lavkarbo). Må dette bare gå sin gang og ta den tid det tar eller er det mulig å gjøre noe?...

Hilsen
Smittogsmule

smittogsmule er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 00:54   #224
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oooh, trionetta! Skumle, skumle greier! Fikk det i starten for å rette opp i blødningene, før jeg visste jeg hadde PCOS. De var definitivt ikke bra for min psyke. Har lest at i USA har kvinner blitt frikjent for drap fordi de gikk på trionetta

Hæ? Trionetta er den eneste p-pillen jeg noen gang har tålt. Gikk på den i fem-seks år. Etter det har jeg prøvd alle mulige typer og jeg blir sint av de, eller irritabel, eller deprimert. Og det er kun i disse årene jeg har hatt regelmessig mens

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Litt?!? Litt for meg er 200 kr, den der koster jo mer enn bruttonasjonalproduktet i et afrikansk land!

Forøvrig PCOS er den billigste og safeste prevensjonen du finner for å ikke bli gravid...

Hvor får man tak i litt cyster på livmoren da?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Menskopp er best uansett!!

Jeg er bare småoppgitt for at jeg ikke visste om den tidligere..

Kjempeenkelt, praktisk og billig!!

Jeg har også kopp. Men jeg blør så sykt mye at den må tømmes omentrent 5-6 ganger i døgnet. Så jeg må nesten ha bind i tillegg, for det renner over dersom jeg glemmer den litt.. Og om natten er det nesten ikke nok med koppen og nattbind.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 00:57   #225
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Mensblødninger

Og så lurer jeg på en ting. Kan man få mensen av å ta fly? Sikkert et dumt spørsmål. Men jeg har tatt fly kanskje 6 ganger i år og har fått mensen hver gang. Så hver gang jeg reiser noen plass får jeg mensen. Regner med å få den nå når jeg skal til London også. Har ikke syklus, så jeg tror den bare venter med å komme til jeg skal reise noen plass. Utspekulerte jævel.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no