Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Influensavaksine, skal dere ta den?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-09, 15:05   #201
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Synes konspirasjonsteorien om at selskapene som lager vaksinen også lager og sprer viruset er mer spennende å fifle med egentlig. Et av mine favorittspill fra 1999 (Deus Ex) handler nemlig om AKKURAT det.

Haha! I og med at flesteparten opplever svineriet som jeg gjorde det; en mild/vanlig influensa, så må jeg si at nevnte selskaper er pussys! Kom igjen a! Polio! Ebola! Spanskesjuken! Svartdauden! Da snakker vi juice! Og så kommer dere med dette?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:13   #202
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Synes konspirasjonsteorien om at selskapene som lager vaksinen også lager og sprer viruset er mer spennende å fifle med egentlig. Et av mine favorittspill fra 1999 (Deus Ex) handler nemlig om AKKURAT det.

Ååååh Deux Ex

På tide å rote frem spillesken fra dyplageret

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:35   #203
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Fant et spill i Stockholm som heter PANDEMI......kjøpte det ikke.
noen som har testet?
Var et brettspill.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:36   #204
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Konspirasjonsteorier, morsomt ord egentlig. Det er akkurat som om ordet konspirasjon ikke får lov til å kunne være annet enn teorier. Selvfølgelig finnes det konspirasjoner, det er bare å se på historien det. Selvfølgelig finnes det gale mennesker også i ledende posisjoner som utfører konspirasjoner, det er bare å se på diktatorer gjennom tidene. Feks Idi Amin, Hitler, Pol Pot, Stalin, Mao, etc.

Det blir litt naivt å tro at man er sikker og vel tatt vare på av de som styrer, neppe, men man er ganske godt tatt vare på av sine venner og famile, det skal man bry seg om.

Og det finnes uansett en svær skare av vanlige ganske snille og skikkelige mennesker som jobber for sitt eget og andres beste så godt de kan ut fra sin forståelse av verden. Ofte gjør slike mennesker feil valg uten å mene det, i beste mening...

Om vi skal øke i antall på denne jorda som vi gjør pr år idag uten å gjøre noe med mengde mat vi produserer eller å ha en bærekraftig utvikling generelt kan man være sikker på at samfunnet bryter sammen en dag på en eller annen måte.
Til dette ser folk ulike løsninger. Noen gærninger tenker sikkert på å redusere befolkningen, de om det, flere mer menneskelige hoder vil gjerne gjøre noe med matproduksjonen og fattigdommen. Id-merking har kommet så langt at man tilbyr dette til folk i USA og noen velger dette for å føle seg trygge. Hunder har vært merket lenge, husdyr merkes mer og mer. Det er en meget praktisk side ved dette.

Vi mennesker er på vei mot et mer og mer elektronisk samfunn uten penger, globalisert, vi kan reise mer, vi kan tenke mer, vi kan konspirere mer, kunnskap øker, vi kan samhandle mer, mer vennskap, mer læring, vi går fremover, bare vi kan evne å gjøre dette på en god måte.

Hvis man tror at alle tenker på ditt ve og vel tror du feil. Det er alltid noen tullinger som ikke har lært folkeskikk som har for mye makt til å skade andre, men slik har det alltid vært.

Å vaksinere seg mot gulfeber eller andre skikkelig ekle sykdommer er gull verdt. Å vaksinere seg for unngå en tiendels promilles sjanse for å dø er kanskje å dra det for langt iallefall for meg, mitt valg.

Dersom vi innfører obligatorisk vaksinering, selvfølgelig vil noen kunne lyste å misbruke dette, i det minste økonomisk ?

Å være virkelighetsfjern er både å tro at det ikke finnes konspirasjoner samt å tro at at det bare er konspirasjoner. Jeg vet seff ikke fasiten, men jeg kan med min beste evne prøve å manøvrere i denne verden, en blanding av vakkert og stygt i skjønn forening.

Men uansett er nå livet her og nå med de viktige trivialiteter som finnes for meg. Jeg synes vel at de værste konspiratorikere kanskje har et litt spesielt verdensbilde, men jeg får være for god for å le av det, for avskrive alt kan jeg ikke og jeg er glad for at noen tør å stå opp for mitt beste også.
Jeg tør å tro på noe av det faktisk...og vips kan jeg kanskje fatte mer av hva som skjer i verden.

Folkehelseinstituttet ble starte bla av Rockefeller på 30-tallet. Hvorfor i huleste skulle oljebaroner gidde å bry seg om potetspisende nordmenns helse ? Fordi de er snille ? Kanskje, kanskje ikke, jeg kan iallefall observere at idag jobber FHI relativt proaktivt for massevaksinering og at dette er omdiskutert. Til stor del pga folk i FHI sin beste forståelse og overbevisning og ve og vel for oss, men ikke ensidig positivt etter flere andres mening og uansett bruker samfunnet 650 mill NOK på en vaksine, det er altså noen som har 650 mill i omsetning på lille Norge. Det er jo uansett god bussiness det....

Nei naiv har jeg ikke tenkt å bli, hverken den ene eller andre veien.

Vaksiner mot svært dødelige sykdommer takker jeg for, vaksine generelt har hjulpet oss, men å vaksinere meg for enhver pris for all sannsynlighet ja det velger jeg å ikke gjøre.

jeg tror jeg respekterer ulike syn jeg...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 17:05   #205
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Utrolig bra innlegg, Energibunten! Dette er veldig i tråd med min tankegang! Takk for den

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Og det finnes uansett en svær skare av vanlige ganske snille og skikkelige mennesker som jobber for sitt eget og andres beste så godt de kan ut fra sin forståelse av verden. Ofte gjør slike mennesker feil valg uten å mene det, i beste mening...

Ja, det er nå det ... Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner som man sier
Uansett så velger jeg å stole på min egen sunne fornuft i mange tilfeller. Om jeg ikke hadde gjort det, hadde jeg aldri vært så frisk i dag.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:18   #206
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Ajaj, må si meg så enig med energibunten og Photobscura!! Omtrent som jeg skulle sagt det selv ü
Jeg tror absolutt penger har mye større makt enn man tenker over, og at det kan ligge mye mer bak ting enn det man tror, men siden penger er makt kommer dette vanskelig ut i lyset.
Det vil ikke si at alt er konspirasjon, men at det finnes i større grad enn vi liker å tro, det er er jeg overbevist om, og av ting det går an å tjene penger på, er helse i øverste sjiktet. Jeg har lest flere (mer eller mindre troverdige) plasser om medikamenter som går ut på å gi pasienten rask og umiddelbar bedring, men som på sikt gjør han/hun mer og mer avhengig av større doser - alt for å tjene mer penger. At legemiddelbransjen er råtten tror jeg så visst, så om det skulle vise seg at de har en finger med i spillet med svineinfluensan blir jeg ikke overrasket - hørte rykter om en eller annen forsker som antydet at svineinfluensaviruset sine bestanddeler umulig kan forekomme slik naturlig, dette er mennesker som har kompetanse innenfor området (om noen har link til den artikkelen blir jeg glad) - nå går jeg ikke rundt og tror det er sånn, men ville allikevel ikke blitt overrasket om det viste seg.

Men at legemiddelfirmaene bevisst går inn for å tjene penger på folks hysteri og dødsfrykt i forbindelse med svineinfluensan i form av å selge vaksiner - ja det tror jeg så gjerne.

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:25   #207
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

http://vaksineaksjon.no/

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:30   #208
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Festlig side. :knegg: At vaksinen er stoppet for enkelte grupper i Sveits er en sannhet med modifikasjoner. De bruker en type vaksine som inneholder de samme stoffene, forskjellen er at Pandermix er britisk og den de bruker er produsert i Sveits. Økonomiske årsaker mon tro?
Og dette med kvikksølv blir jo bare tullete. Hvis det skader hjernen selv i minimale mengder bør vi slutte å spise, og røykere bør hvertfall være nervøse.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:32   #209
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Festlig side. :knegg: At vaksinen er stoppet for enkelte grupper i Sveits er en sannhet med modifikasjoner. De bruker en type vaksine som inneholder de samme stoffene, forskjellen er at Pandermix er britisk og den de bruker er produsert i Sveits. Økonomiske årsaker mon tro?
Og dette med kvikksølv blir jo bare tullete. Hvis det skader hjernen selv i minimale mengder bør vi slutte å spise, og røykere bør hvertfall være nervøse.

Godt aa see det ikke bare er meg som faktisk foretrekker aa tro det beste om verdenen jeg bor i

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:35   #210
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Gjengen bak vaksineaksjon.no er driftige, det skal de helt klart ha for... Folkehelseinstituttet blir anmeldt til politiet for å drive med ekstrem fryktpropaganda og løgn når det gjelder svineinfluensa.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostaf...mark/1.6848185

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:37   #211
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Ytterfløyene er jo alltid litt gærne.

Men for all del, ikke sett spørsmål ved ting! Fine verden

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:42   #212
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ytterfløyene er jo alltid litt gærne.

Men for all del, ikke sett spørsmål ved ting! Fine verden

Man kan godt vaere kritisk til ting, men jeg er tilhenger av aa oppsoke faktaopplysninger for man roper ulv.

Et safety datablad for kvikksolv forteller fort at mengdene som brukes er fullstendig ufarlige - og da er det sammenlignet med rotter som har faatt det sproytet rett inn i kroppen, slik vaksinen ogsaa settes.

Men saa liker jeg jo verden da

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:44   #213
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Man kan godt vaere kritisk til ting, men jeg er tilhenger av aa oppsoke faktaopplysninger for man roper ulv.

Et safety datablad for kvikksolv forteller fort at mengdene som brukes er fullstendig ufarlige - og da er det sammenlignet med rotter som har faatt det sproytet rett inn i kroppen, slik vaksinen ogsaa settes.

Men saa liker jeg jo verden da

Ja nettopp. Jeg er jo en svoren tilhenger av å sette spørsmålstegn ved etablerte sannheter når det gjelder feks. lavkarbo, men en plass går liksom grensen. Når man kommer med sånne useriøse sider så mister jeg liksom den saklige interessen. Når de kan påstå at det lille kvikksølvet der er farlig, feks ... Og dette med Sveits er jo faktisk ganske interessant. Hvorfor anbefaler de sin egen vaksine som inneholder de samme stoffene som Pandermix?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:51   #214
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

En dame som heter Burgermeister sier det er rester av nachochips i vaksinen? Høres ikke spes lavkarbo-vennlig ut iallefall

(Ok ok, jeg så ikke videoen, bare leste kommentarene og rullet rundt på gulvet her)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:52   #215
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja nettopp. Jeg er jo en svoren tilhenger av å sette spørsmålstegn ved etablerte sannheter når det gjelder feks. lavkarbo, men en plass går liksom grensen. Når man kommer med sånne useriøse sider så mister jeg liksom den saklige interessen. Når de kan påstå at det lille kvikksølvet der er farlig, feks ... Og dette med Sveits er jo faktisk ganske interessant. Hvorfor anbefaler de sin egen vaksine som inneholder de samme stoffene som Pandermix?

Hvorfor spiser vi nordmenn heller norsk ost enn polsk ost? Er jo vern om egne interesser.

Jeg studerer teknologi og jobber saa tett mot naturvitenskaplige forskningsmiljo at dersom jeg skulle undergrave vitenskaplige resultater, saa kunne jeg like gjerne pakket sekken min og dratt hjem igjen. Jeg har ogsaa storre tro paa aa ta aktiv del i samfunnet selv og gjore noe, enn aa rope ulv fra sidelinjen. Men at en del forskningsmiljo burde vaert bredere, det ser jeg helt klart. Da ville man f.eks kunne faatt belyst at lavkarbo er et godt alternativ for mange. Det er ikke den eneste riktige matfilosofien, men det er en bra filosofi, det ogsaa.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:57   #216
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Nachochips.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 23:37   #217
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nettopp. Jeg tar også vaksiner jeg blir anbefalt om jeg skal reise til et land der jeg kan risikere å bli syk. Utsetter ikke meg selv eller barna for smitte om jeg kan la være.

Vi var i Pakistan i 2004, jeg og dattera mi hadde ikke tatt noen vaksiner, mamma og søsteren min hadde tatt alt som ble anbafaldt av helsestasjonen. De ble mer syke enn det jeg og datteren min ble første gangen vi var der! De hadde tatt turistdiare vaksina men de satt på do og kastet opp om hverandre! Ikke alltid vaksinene virker engang...
De anbefalder veldig mange vaksiner om man skal til Pakistan, men flere av de er unødvendige å ta fordi de ikke har noe for seg. Det er utrolig forskjellig bakterieflora der nede og her.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 23:46   #218
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Vi var i Pakistan i 2004, jeg og dattera mi hadde ikke tatt noen vaksiner, mamma og søsteren min hadde tatt alt som ble anbafaldt av helsestasjonen. De ble mer syke enn det jeg og datteren min ble første gangen vi var der! De hadde tatt turistdiare vaksina men de satt på do og kastet opp om hverandre! Ikke alltid vaksinene virker engang...
De anbefalder veldig mange vaksiner om man skal til Pakistan, men flere av de er unødvendige å ta fordi de ikke har noe for seg. Det er utrolig forskjellig bakterieflora der nede og her.

Drikkevaksninen beskytter mot den vanligste versjonen av kolera, men langt fra alle. Da jeg bodde i Guatemala ble jeg dårlig omtrent på dagen da drikkevaksinen gikk ut på dato. Matforgiftning er det uansett ingenting som hjelper mot.

...men jeg antar at de som ble syke ikke fikk malaria, gulfeber, tyfoidfeber eller andre alvorlige sykdommmer? Er jo de man helst vaksinerer seg mot - mot annen bakterieflora er det omtrent kun god håndhygiene og flaks som gjelder.

Når jeg er og reiser i eksotiske strøk synes jeg det er godt å vite at jeg har vaksinert meg mot "worst case". Jeg har blitt operert på sykehus i utlandet og synes igrunnen den ene opplevelsen holdt. Jeg tar heller en sprøyte ekstra enn å risikere opphold på sykehus hvor blod flyter på gulvet - det tror jeg er farligere.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 00:07   #219
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Man kan ikke tro at, joda på matfronten er det greit å ikke tro helt på myndighetene, men for alt annet er det fakta man får høre.
Det finnes ikke noe som heter absolutt fakta. Alt man får lese er filtrert gjennom et menneskets eller flere menneskers virkelighetsoppfatning og er det noe vi mennesker ikke klarer så er det å være 100% objektive.

Selv har jeg lest virkelig mye rart, noe helt skrudd og noe ganske trolig, noe fakta og noe fiction, men jeg må selv avgjøre hva som er fakta og ikke. Det negative har vært at verden ikke er så enkel og trygg som jeg trodde, den er faktisk tidvis ganske stygg, men så har jeg i samme slengen oppdaget alt det nydelige også.

Verden er fantastisk sammensatt av stygt og fint i en skjønn forening.

Legemiddelindustrien skal som annen industri vise at aksjene er gode å investere i og at de kan vise til en omsetningsøkning fremover. Det er ikke lett i en verden der faktisk helse øker og dødelighet synker. Bare det å tro at pengemotiv alltid skal fikse en god og menneskevennlig legemiddelindustri blir for dumt.

Vi har et kapitalistisk samfunn som baserer seg på at mennesker blir motivert av mulighet til rikdom. Dette gir mye mer verdiskapning enn feks kommunismen klarte å få til, men alle systemer har sin pris. Hvordan velger enkeltmennesket når man står ovenfor å tjene penger eller sin nestes beste ? Ikke alle velger sin neste. Vi har et av de beste samfunnene i verden i Norden siden vi aksepterer å dele godene mer enn i feks USA.

Legemiddelindustrien må ha penger som annen industri, men en ren bedriftsøkonomisk tankegang for all medisinutvikling fokuserer på patenter og overskudd, vi får en vridning vi kanskje ikke alltid er tjent med. Så bruker vi milliarder til influensavaksiner og så klarer vi ikke utrydde malaria.
Feks en naturlig basert medisin som er effektiv og som ikke kan patenteres er rett og slett uinteressant for denne industrien. Eller et naturlig basert søtningsmiddel som stevia...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 07:23   #220
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

...men jeg antar at de som ble syke ikke fikk malaria, gulfeber, tyfoidfeber eller andre alvorlige sykdommmer? Er jo de man helst vaksinerer seg mot - mot annen bakterieflora er det omtrent kun god håndhygiene og flaks som gjelder.

Nettopp. Turistdiaré-vaksine hadde jeg ikke hørt om før nå, engang. Ikke noe jeg hadde vurdert å ta, da hadde jeg heller hatt melkesyrebakterier i bagasjen. Men farlige sykdommer vaksinerer jeg mot når jeg reiser ja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 07:29   #221
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nettopp. Turistdiaré-vaksine hadde jeg ikke hørt om før nå, engang. Ikke noe jeg hadde vurdert å ta, da hadde jeg heller hatt melkesyrebakterier i bagasjen. Men farlige sykdommer vaksinerer jeg mot når jeg reiser ja.

Turistdiarè er folkeslang for den vanligste typen kolera, en vannbåren bakterie som lager deilig krøll i magen din. Grunnen til turistnavnet er selvsagt at lokalbefolkningen har immunforsvar mot den, men for en stakkars turist kan det være nok at grønnsakene er skylt i lokalt vann. Du kan greit beskytte deg med en drikkevaksine som nok er ganske harmfull og vel utprøvd. Jeg tok den da jeg dro til Guatemala og var fornøyd med det, men etter en heftig matforgiftning der har magen min aldri vært helt i lage igjen. Så da jeg var i Asia i vår fant jeg ut at siden jeg trolig kom til å bli dårlig uansett, så kunne jeg heller bruke pengene på idoform og imodium.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:23   #222
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Man kan ikke tro at, joda på matfronten er det greit å ikke tro helt på myndighetene, men for alt annet er det fakta man får høre.

Mine tanker exactly !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:32   #223
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg er enig i det jeg også, men det er jo ikke sånn at vi som er for vaksinen ikke har lest oss opp altså. Jeg har lest og lest og lest i flere uker nå, og jeg VAR skeptisk først og sa at NEI den skal jeg ikke ta. Etter å ha lest alt jeg har kommet over av seriøs info, har jeg ombestemt meg og er for.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 13:15   #224
dynamitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 31
dynamitt er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Slik det blir framstilt i media, så er seriøs info som ikke kommer fra FHI per definisjon useriøs, i alle fall var det det FHI sa da de ble spurt om saken i går.

Tilslutt blir termer som "slike useriøse utsagn og påstander skjønner alle at ikke stemmer" eller "det faller på si egen urimelighet" argumenter. Så at mennesker som har jobbet i størsteparten av sitt liv med forskning på den vestlige verdens bruk av vaksiner kommet til andre konklusjoner (f.eks Tim O'Shea) enn FHI og WHO blir plutselig useriøst. Det som fremstilles i slik forskning baserer seg på masse data fra nettopp FHI og WHO og legemiddelindustrien. Det er bare det at denne statistikken ikke kommer fram fra dem, da ville jo deres stilling og salg av diverse medisiner være truet.

Og, en ting jeg lurer på, søker man informasjon fra FHI, så nevnes ikke med ett ord forebygging gjennom kosthold og inntak av f.eks D-vitamin, hvorfor frontes kun vaksinering som forebygging?


Sist redigert av dynamitt : 04-11-09 kl 13:26.
dynamitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert dynamitt Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 13:18   #225
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Hvorfor spiser vi nordmenn heller norsk ost enn polsk ost? Er jo vern om egne interesser.

Jeg studerer teknologi og jobber saa tett mot naturvitenskaplige forskningsmiljo at dersom jeg skulle undergrave vitenskaplige resultater, saa kunne jeg like gjerne pakket sekken min og dratt hjem igjen. Jeg har ogsaa storre tro paa aa ta aktiv del i samfunnet selv og gjore noe, enn aa rope ulv fra sidelinjen. Men at en del forskningsmiljo burde vaert bredere, det ser jeg helt klart. Da ville man f.eks kunne faatt belyst at lavkarbo er et godt alternativ for mange. Det er ikke den eneste riktige matfilosofien, men det er en bra filosofi, det ogsaa.

Kremt.. hvem er det som roper ulv???
Jeg for min del vil si det er de som sprer frykt om svineinfluensa som roper ulv, i USA har Barrack nå erklært nasjonal krise, http://www.nettavisen.no/nyheter/article2739878.ece.
Ca. 1000 er der døde av svineinfuensa, mens vanlig influensa fort vekk kun tar livet av rundt 50.000.
Unntakstilstand i USA gir muligheter for å innføre diktatur, National Guard er i beredskap for å takle hysteriet i vaksinekøene og i prinsippet kan dette føre til at folk kan tvangsvaksineres.

I Norge oppfordres det til at man ikke skal melde fra om bivirkninger - hvem vil at ulven skal beholde sin status??

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal dere spise 17. mai? candyland Ketolysekuren 60 17-05-09 22:51
Influensavaksine, hva mener dere om det? nalana Fysisk og mental helse 30 31-03-09 19:08
Hva for noe godt skal dere kose dere med i helgen? miss_chica Ketolysekuren 57 30-01-09 19:39
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no