Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-08, 19:53   #201
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 44
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Gratulerer Oban...så kjekt at det tippar rett vei igjen
Stå på videre
Klem

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 09:23   #202
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Nå tipper vekta nedover igjen, takk for alle gode råd. Ned 1.1 kg på en drøy uke.Tenk, så rart å spise for lite fett. Så nå langer jeg innpå og forteller meg selv at dette er sunt. Legen min sier jeg er supersunn med lavt blodtrykk og kolestrol og full av alle vitaminer han kan måle(mulig jeg har skrevet det før, men jeg kommer liksom ikke over dette at jeg er sunn). Begynner å få inn vanen med å drikke mye vann, og har heldigvis ikke vært nødt til å droppe kaffe og te.
Synes Solsikke er så flink til å trene, er ikke helt der selv. Blir en spasertur noen dager i uka. Klarer ikke harde anstrengelser for tiden, og kondisen var liksom ikke den beste fra før av heller.
Lykke til alle.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 09:55   #203
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 44
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Såååå bra Skippy at det endelig løsna for deg!!
Godt det går ann å hjelpe hverandre
Men husk; litt trim er bedre enn ingen trim..går seg nok til etter hvert.

Lykke til videre
Klem fra meg til deg

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 18:31   #204
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 64
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Så foltt, Skippy! Et kjempefint resultat - og så over 1 kilo på en uke!
Jeg står stille nå - har gjort det i litt over to uker, men din oppskrift og det du har erfart - inspirerer
Jeg skrur opp treninga for tiden, er over de første ukene som var forferdelig rent treningsmessig. Ble helt tom....men nå - går det som sagt mye bedre. Nå skal jeg på mølla å løpe....

Og neste uke, ja så tror jeg at det går nedover igjen, ja det tror jeg bestemt.......

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 21:14   #205
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Hey Skippy! Jeg har slitt litt med at vekta har stoppet opp, og misstenker selv at det er for lite fett i kosten min... Noen tips?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 21:56   #206
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hey Skippy! Jeg har slitt litt med at vekta har stoppet opp, og misstenker selv at det er for lite fett i kosten min... Noen tips?

Frokost: før spiste jeg CC med litt rømme og Heistad syltetøy. Nå går det i spekepølse med majones, fete oster(camembert, gammelost med smør på), eggesalat.
Lunsj: Salat med ost,nøtter og olivenolje på( ca 2-3 ss), eller pizza - husk å dryppe olje over før steking.
Middag: alt som er stekt/helt over mye smør, saus av normanna/smør
Kvelds: klarer ikke, er så stappa

Har ikke brukt noe proteinbrød eller andre bakevaresubstitutter, mumser bare pålegget bart jeg. Spiser litt paranøtter innimellom, mest for å få tablettene ned og så er nøtter sundt da. Koser meg med en Irish nå og da.Synes jeg har et litt merkelig kosthold for tiden, fortsatt vanskelig å fatte at dette virker. Håper dette er til hjelp, kanskje noen flere har ideer for å få fett inn i kosten?
Lykke til, la oss få høre hvordan det går.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 22:37   #207
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Ja jeg trenger alle tips jeg kan få for å fete opp kosten! takk

Skal bli flinkere med olje på salaten.. Ofte surrer jeg grønnsakene i seterrømme evt philadelphia. Spiser også en del posesaus, burde kanskje kutte det ut, og heller lage noen goe fete sauser selv.. Men har ikke funnet en god oppskrift enda. Er bernaise, peppersaus og fløtesaus det går mest i. Prøve en lavkarbo bernaisesaus, den smakte bare smør :O

Eggesalat hørtes godt ut!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 22:44   #208
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Lurte litt på å lage denne jeg, sånn for å få opp fettmengden i kosten... http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...91&postcount=1

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 22:45   #209
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Siden vekta ikke rikker seg, må jeg holle meg unna søtning ol nå, se hva som skjer.. Er litt despo etter resultater snart.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 10:12   #210
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Det har du rett i.Sikkert best å prøve en fet uke, drikke mye vann, mosjonere noe og kutte bort kunstig søtning. Er du i ketose hele tiden? Og du; fiskepinner er søppelmat.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 10:34   #211
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Ja jeg er i ketose hele tiden Det som er frustrerende, for da vet jeg ikke om jeg gjør noe galt eller ei! Men nå vurderer jeg å hoppe over til lindberg.. Prøve det.. Blir litt "unaturlig" for meg å pøøse på med feite ting. Hadde også vært godt med litt kiwi

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 10:35   #212
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Greit, ingen fiskepinner på meg!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 11:30   #213
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Ikke for å rakke ned på noen andre kurer, men jeg fikk ikke til Lindberg fordi det ble for mye uvante ingredienser og uvant matlaging. Men maten var kjempegod, og mer variert.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 12:49   #214
lalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 49
lalla er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

heisann føler litt at det er så forsjellig fra uke til uke, vekten går ned i rykk og napp, ene uken er jeg kjempe fornøyd, ned en kilo, og plutselig neste uke opp 500 gram, jeg syntes jo jeg fikk take på dette, men nå er jeg i tvil igjen, er det sånn for dere og, eller er det bare meg som furter så fort ikke alt fungerer

lalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketilyse Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 13:49   #215
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 44
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Det er nok dessverre sånn for alle innimellom...men det er bare å bite tenna sammen å stå løpet ut

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 14:45   #216
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Lalla: Kan jo hende du har spist mye saltholdig mat før veiedagen. Det binder jo som kjent vann..

Jeg skulle jo starte på an idag jeg. Men jeg sliter med startproblemer og SÅ fysen på alt ulovlig da..Har klart meg bra til nå da.Super i meg kaffe og rooiboste,mer enn jeg burde. Laksen skal snart i ovnen,men er litt bekymret for hvordan det går utover kvelden og de neste par dagene. 4.dagen pleier og være en A-HA opplevelse,med godt humør og duracellenergi..Men nå ser veien dit hen veldig lang og tung..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:00   #217
lalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 49
lalla er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

heisann magdalena, dette greier du, jeg måtte selv ta meg sammen i dag for og gå videre. men er ved godt mot igjen. rooiboste den smaker jo litt søtt, det er ikke karbo i den? jeg turde ikke drikke den jeg ,, men det kan jeg altså?

lalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketilyse Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:09   #218
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Te flest kan man nok drikke fritt. Har spurt her inne om Rooiboste før og fikk klar signal. Kommer vel mer an på hva du søter teen med. Selv tar jeg den naturell

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:11   #219
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Opprinnelig lagt inn av lalla, her.

heisann føler litt at det er så forsjellig fra uke til uke, vekten går ned i rykk og napp, ene uken er jeg kjempe fornøyd, ned en kilo, og plutselig neste uke opp 500 gram, jeg syntes jo jeg fikk take på dette, men nå er jeg i tvil igjen, er det sånn for dere og, eller er det bare meg som furter så fort ikke alt fungerer

Jeg veier meg hver dag, stort sett. Ser at vekta går litt opp og ned. Salt samler vann, tante rød. Og så hender det at det blir litt lite fiber noen dager så det kan gå en stund mellom dobesøkene(litt pinlig å skrive dette da). Jeg kan godt gå opp 700g over noen dager, før de og mere til forsvinner over natta. Er veldig fint å ha stix, utslag=nedgang og det trøster på "opp"-dager. Så her en gang at noen telte ukas laveste som gjeldende. Det gjør jeg, og da ser jeg helt klart at det går nedover.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:26   #220
lalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 49
lalla er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

heisann ja jeg har begynt og veie meg hver dag, kanskje ikke så lurt, blir veldig opp og ned, er veldig usikker på stix, det er jo så mye snakk om at de egentlig ikke betyr så mye, i og med at den blir veldig mørk hvis du spiser mye fett osv. eller hvis du er dehydrert, veldig fort gjort og få i seg for lite vann...da vet jeg jo egentlig ikke om jeg er i dyp ketose eller ikke.

jeg føler at jeg ikke spiser så mye salt, men jeg lurer på om jeg spiser for mye av ketolyse brødet, 3-4 brødskiver om dagen, er det mye ser jo at flere her sliter med og få i seg nok fett, det gjør nok jeg og. blir jo ikke det behovet for fett når man spiser det ketolysebrødet.

lalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketilyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 09:39   #221
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Jeg veier meg hver dag fordi jeg må venne meg til vekta. Ellers putter jeg den bare i boden og fortrenger at jeg legger på meg. Er antageligvis kretsmester i selvbedrag, siden jeg overså +16 kilo. Så jeg øver meg i å takle veiing.
Du kan jo prøve uten brød, har sett mange som får stagnasjon av for mye. Jeg har laget "myke sponplater" som jeg spiser noen av, det går greit. Har bakt brød, men puttet det i frysern og glemte det. Mest glad i pizza jeg

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 09:44   #222
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Glemte å skrive om stixen. Utslag=du gjør det riktig. Dyp eller lett ketose gir de egentlig ikke utslag for, og jeg tror graden av ketose varierer i løpet av dagen. Jeg har vært i ketose hele veien, men fikk stagnasjon av for lite fett og muligens for lite vann. Prøv deg frem, stixen viser at du er på rett vei.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 10:01   #223
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Da har jeg veid meg og ned 500 gr på de siste 2! ukene., Men det har vært mye pes, med 2 begravelser, messe osv. Det er fryktelig vanskelig å skulle følge lavkarbo når man kjører mange timer i bil og ikke har med niste! Jeg nærmer meg 82 kg, som var det jeg stoppet på sist jeg var lavkarbo. Jeg kan ikke huske sist jeg var under 80 kg, så jeg har overhode ikke tenkt å stoppe nå.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 10:04   #224
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 44
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Det er bare å stå på Anitra...det er ikke mange kiloene før du er under 80...og kan love deg det er en milepæl
Ha en super duper helg:=)

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 14:20   #225
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Begynte på an igår,da veide jeg 87 Kjente meg pløsete og oppblåst.
Idag er jo veiedag og den viste 85.7,så mye vann borte
Har som mål og komme under 80 kg innen utgangen av året,og det burde jo gå.. Lykke til videre alle sammen! Idag går det lettere for meg hvertfall,men dagen i går..var pyton!
Nå har jeg Isets kyllingform i ovnen,og den er helt smaskens!Ungene elsker denne,og de liker egentlig ikke kylling.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53
Maltitol ... igjen og andre sukkererstatninger Carbokiller Generell ernæringsdebatt 5 24-04-04 20:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no