Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Start 20. april

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-09, 14:10   #201
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av kelin, her.

Etter det jeg har forstått så har det ikke så stor betydning på utslaget. Jeg har for oftest nest høyest da jeg har drukket 3-4 liter om dagen. I går drakk jeg bare 2 liter og fikk 100%. Det er da mer konsentrert og gir større utslag. Korriger meg hvis jeg tar feil altså :-)

Ja, jeg ser at utslaget varierer med væskeinntak og jeg bøtter jo innpå om kveldene. Jeg mente ikke at matmengden har direkte sammenheng med utslaget på stixene, men at det er mengden mat som er grunnen til min manglende vektnedgang.

Skal veie meg i morgen tidlig så får vi se... Jeg kjenner at jeg gruer meg litt. Vil så gjerne gå ned i vekt og ønsker så veldig at ketolyse skal fungere for meg.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:19   #202
Linn64
Juniormedlem
 
Linn64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 60
Innlegg: 15
Linn64 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av tingeling2009, her.

Idag hadde jeg første veiedag! Var litt nervøs... Jeg var på jentekveld igår og så ungkarsfinalen, og da drakk jeg baylies og spiste litt popcorn. Selv hadde jeg medbrakt jordbær og vanlijekesam så vi dyppet dem i... Når jeg gikk hjem fra jentekvelden inatt, følte jeg meg som en stappa pølse... Men jeg tvang meg selv på vekta idagmorges - litt som en slags "straff" for at jeg hadde skeiet ut - og hadde ingen forventinger med noe særlig vektnedgang.. Jeg startet jo på kuren på mandag! MEN JEG HADDE GÅTT NED 2,2KG!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg er så utrolig lykkelig nå!!!! spesielt fordi jeg trodde jeg hadde ødelagt ALT igårkveld på jentekveld... Så nå er jeg sååå lykkelig! Og suuupermotivert for en ny uke i ketose!!!!! :-) Solen skinner, det er langhelg, og jeg er 2,2kg lettere enn jeg var for en uke siden! LYKKE!


Gratulerer med kjempeflott resultat.

Jeg har også fredag som veiedag. Har gått ned 2 kilo siden forrige mandag og totalt 17 cm (4 cm rundt magen). Jeg er kjempefornøyd. Det går ikke så fort som for andre her, men kan vel ikke forvente det, når en er over 40 år.

I dag har jeg hatt masse energi, for første gang siden jeg begynte på kuren.

Skal på besøk til venner i kveld og gleder meg til det. Det blir nok en sprekk, men har kjøpt lavkarbo øl og rødvin med lite sukkerinnhold. Det skal bli artig å se hvor mye jeg tåler

Heldigvis er det ei uke til neste veiedag.
Ønsker alle sammen ei god helg.

__________________
1/4/09: 88,8 kg 1/6/09: 85,2 kg Mål: 75 kg
Minus: 3,6 kg

Tålmodighet er (visstnok) en dyd.....må nok jobbe litt med det
Linn64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 09:26   #203
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Veiedag, og vekten viste minut en kilo. Hmmm, egentlig er det jo en rimelig vektnedgang, samtidig som jeg er ørlittegranne skuffet fordi de fleste starter ketolysekuren med en nedgang på to eller flere kilo.

Men, ned er ned og det er vel bare å stå på videre.
Nå er det egg til frokost i allefall.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 09:28   #204
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Kan man ikke redigere innleggene? Jeg ville rette "minut" til "minus"...

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 18:25   #205
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Joda, du kan endre innlegget ditt. Øverst til høyre på innlegget ditt - ved siden av innleggsnr. så står det endre .

__________________




Sist redigert av Hapylady : 02-05-09 kl 18:44.
Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 10:07   #206
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg vil bare viderebringe et veldig godt tips eg fikk med Imse igår... eggemelk! for alle dere som sliter med å få i dere nok fett, dere må prøve eggemelk! der er 35-50 g fett som du drikke, og du kjenner ikkje smaken engang!

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 09:09   #207
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Lurer på om jeg gjør noe feil jeg. Eller om kroppen min rett og slett har stoppet opp pga mye jojo slanking når jeg var yngre. Har fibromyalgi og vet at den kan innvirke på slanking, men dette er fullt stopp. Kjærsten raser nedover, og jeg står stand by.
Jeg spiser 3-4 ganger om dagen. Drikker 1 1/2 liter til 2 1/2 liter veske.
Er det noen produkter som man bør holde seg unna som kan være en stopper???? Noen forslag???

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 09:19   #208
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

kor lenge har dere holdt på? typen min har gått ned 7-8 kg på bare 3 uker mens eg har gått ned 3,4 kg. eg stressa litt med den tanken et par dager, men etter mensen var over for denne mnd begynte det å gå nedover igjen... eg kutta ned på cola zero og er begynt å drikke en eggemelk kvar dag. det var det som skulle til for å hjelpe meg nedover igjen. (hadde då stått stille på vekta i 1 veke, så var jo ikkje så lenge da). men eg merker at eg veldig lett henger meg opp i typen min sitt vekttap og føler det burde gå like fort for meg.. men nå er det no sånn at det er forskjell på jenter og gutter... ta å stress ned og gjør små endringer så vil det nok løsne med deg og eg vurderte meg fram til for lite fett, fikk tips om eggemelk, og der drikker en omtrent fett uten å kjenne fettsmaken supert

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 09:21   #209
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

har lest her inne at fløte og søtningsmidler kan være en stopper.

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 14:00   #210
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Red face

Sv: Hei! Start 20. april

Da var helgen med konfirmasjon over og jeg tør ikke veie meg Har vært så flink så, lavkarbo øl og rødvin, men noen utskeielser har det vært!!!
Sparer meg for skuffelsen og veier meg fredag

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 14:02   #211
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hehe... det var lurt eg har veie dag onsdag og har hatt mine utskeielser eg og... men skal veie og måle onsdag uansett viss eg tør

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 14:03   #212
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Wink

Sv: Hei! Start 20. april

Har ikke målt jeg, men det skal jeg jammen meg gjør ei dag! nedturene for evt. lav vektnedgang kan kompanseres med tapte cm

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 14:07   #213
tingeling2009
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 8
tingeling2009 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Elin : gratulerer med vektnedgang på 1kg! Det er kjempebra!! Kroppen bør ikke gå ned mer enn 1kg i uken, slik at hodet kan bli med i prosessen.. Faren for å legge fort på seg igjen etter dietten blir også større hvis vekttapet går så altfor fort Jeg kjenner meg igjen i følelsen når man veier seg.. man vil jo helst gå mest mulig ned.. Men vi må bare tenke "så lenge det går nedover"

Idag kom min irriterende "tante rød" på besøk, så jeg føler meg skikkelig oppblåst her jeg sitter.. Håper tanta har reist innen fredag, slik at jeg forhåpentligvis kan oppleve et vekttap når jeg skal veie meg

Helgen gikk greit for min del.. hadde en halv liter lavkarbo øl, litt jordbær dyppet i vanlijekesam og heistad gele .. Ellers målte jeg mage, armer, lår og rumpe igårmorges.. Har lest her inne at det er motiverende å se at man slanker seg i cm i tilfelle vekten stagnerer en uke eller to

Ha en fin mandag - og en herlig ketolyseuke folkens

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wETrOja/]
tingeling2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 14:47   #214
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Monicah - jeg har bare stått stille i snart 1 1/2 uke, men det kan jo ennå skje noe før fredag håper jeg. Jeg har vel kanskje litt for høye forventninger i forhold til hva kjærsten kan gå ned, og hva jeg gjør. Eggemelk? Heter det det? Hva smaker det?
Bruker litt fløte, men ikke mye. Noe tilsetningsstoffer i steden for sukker, men det er også veldig lite.
Får bare smøre meg med tålmodighet. Det går nok nedover etterhvert. Fikk ut litt frustrasjon. Tusen takk

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 14:55   #215
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg viste jo at menn hadde lettere for å gå ned enn jenter, men er ikkje like kjekt å høre på typen hver dag om hvor mye han går ned..men en venner seg til det bare tenk på deg sjøl og din egen nedgang, sammenligning er aldri bra har eg funnet ut! eggemelk ja. det er fett, vann og smaker som du tilsetter. eg bruker bakekakao, vaniljeessens og så har du opp i kaffe(sterk kaffe). søk på eggemelk her på forumet så finner du det det smaker ganske likt det du kan få på kaffebarer! må prøves!

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 16:47   #216
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei

Kan jeg blir med i dene tråden?

Gått ned 2.9 kg på 3 uker, men nå har det stått stille i 1.5 uker

tenkte å kastemeg på eggemelk bølgen, så det skal jeg ha i kveld

Ellesr syns jeg kroppen strammer seg opp da, og jeg føler meg mye bedre på lavkarbo, ikke hatt en eneste utskeielse på 3 uker*stolt*

Min mann er med også, han har gått ned 4.5 kg, og det er med en is eller bolle hver lørdag jaja, menn er menn og kvinner er kvinner!

Jeg spiser kun litt kunstig søtning i helgene, da baker jeg en kake eller no(lavkarbo)

Tror det er fette som er problemet her også, evt for LITE karbo

Veier dere maten?

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 17:02   #217
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hei og velkommen! klart du kan være med her, vi stenger no ingen ute i ensomheten eg hadde samme "problem" som deg, sto stille på vekta i 1,5 veker. i begynnelsen når en har høye forventinger kan dette virke lenge, men igrunnen så er det ikkje det. men det som hjalp meg var eggemelka som du nevnte.. begynte å drikke det for 3 dager siden og har gått ned ca 1 kg på dei dagane eg veier ikkje maten min, drikke cola zero kvar dag og mosjonerer ekstremt lite.. men vekta går sakte men sikkert nedover alikevel. eg får i meg grønnsaker/salat kvar dag, men ikkje så mykje som eg burde kanskje (er kresen som bare fy).

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 17:47   #218
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Grønnsaker spiser jeg mye av, finnes ikke kresen i det hele tatt, har utslag på stixsene hver kveld, så det skal ikke være noe problem, trener 3-4 dager i uken og går ellers tur ca hver dag med barnevogn. tar nok eggemelk i kveld ja, så får vi se om det går nedover, tror jeg skal prøve å gå litt ned på kalori mengden, tror den er høy

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 10:11   #219
S@nne
Medlem
 
S@nne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
Innlegg: 54
S@nne er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Da her jeg fått testet ut eggemelk! Jeg synes det var kjæmpe godt og en fin måte å få i seg fett på. Den eneste bakdelen var at magen ikke er vant med så mye fett på en gang, så jeg ble litt urven i magen.
Men regner med det blir bedre.

S@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:32   #220
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Har ennå ikke testet ut eggemelken, jeg har lagt meg på litt mindre kalorier og ser at 40 gram smør er jo HEFTIGE greier:knegg:

HVor mye kalorier ligger dere på om dagen? eller teller dere ikke det?

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:48   #221
S@nne
Medlem
 
S@nne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
Innlegg: 54
S@nne er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Kalorier bryr jeg meg ikke det minste om og er veldig fornøyd med det! Kun karbo.. På ketolyse har kalorier ingen betydning.

S@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:50   #222
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg teller hverken kalorier, fett, karbo eller protein.. eg spiser det som er lite eller ingen karbo i (total slutt på sukker, hvetemel, gjær, osv) spiser igrunnen bare kjøtt, egg, bacon, salat og grønnsaker og ost.. i grove trekk. imorgen har eg holdt på i 3 uker og gått ned 4 kg. har ikkje vegd en einaste ting eg har putta i munnen og det har gått heilt fint

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 22:48   #223
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

jeg teller heller ikke kalorier. er det noen som har en versjon av eggemelken som ikke inneholder kaffe?? jeg klarer ikke smaken av kaffe, og kun smør og egg høres vel egentli lite fristende ut....??

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 23:22   #224
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei! Start 20. april

Hei,
Prøvde med vanilje essens i dag, prøver å holde meg unna søtningsmidler men måtte ha oppi en liten dash, til tross for at jeg brukte usalta smør.
Ser at noen bruker 1 liten ts kakao og ½ ts splenda - prøver den i morra.
En annen variant er vaniljedråper og kanel

Sitat:

Gerd:
Jeg lagde av 25g smør, 1,5 dl vann, 1 eggeplomme, noen dråper vaniljeessens. Varm så er den tynn, men tykner i kjøleskapet. Sånn ala vaniljesaus-aktig på konsistensen


Sitat:

LineJM
…min kakaotilsetning var revet sjokolade



Sitat:

Photobscura
…en vaniljestang ligge i en stund, og hadde i kanel

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 23:39   #225
Sjokoguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Molde
Alder: 42
Innlegg: 10
Sjokoguri er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Monicah, her.

et lite spørsmål bare... noen som veit om eg kan spise salte nøtter? spesial heite pakken fra nøttefabrikken...

Hei!
Det står sikkert på baksiden på pakken. Hvis ikke får du sikkert en pekepinne hvis du ser på noe tilsvarende men fra et annet merke


Sjokoguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no