Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 08:00   #201
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Go morgen.
Atter en ny veiedag, kunne ikke vært mere fornøyd -1,1 kg
En perfekt start på en herlig helg.
Er bare så lykkelig -3 kg på 4 uker


Startvekt- 14.01- 70,1 kg
1. uke- 21.01- 69,3 kg -0,8 kg
2. uke- 28.01- 68,9 kg -0,4 kg
3. uke- 04.02- 68,2 kg -0,7 kg
4. uke- 11.02- 67,1 kg -1,1 kg

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 08:05   #202
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Herlig! Gratulerer!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 08:30   #203
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Tusen takk

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 09:41   #204
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Så stas da

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 10:18   #205
Chill
Juniormedlem
 
Chill sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Chill er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Nå begynner jeg endelig å bli frisk igjen!!!
Dette er desidert den lengste og værte influensaen jeg har hatt! Henger igjen litt snørr og sår hals, men er endelig feberfri. Størstegutten min ble også syk, så vi har ligget pal her siden Søndag nå...
Så nå er jeg klar til ny start igjen.
Har desverre måttet prioritert å få i meg mat, og har bare klart å spist skive, så må nok begynne på nytt etter denne bommerten... jaja...
Skal begynne på kuren igjen nå på Mandag, var planen. Må forberede litt, handle litt, bake litt og sånt nå i helga..

Chill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karber, men godteri på Lørdag =) Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 12:43   #206
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Så flinke dere er

Det tusler avgårde med med også, håper det fortsetter til mandag,å jeg gleder meg veldig til å komme tilbake på denne gode maten...

men jeg lurer på det med kcal, er det noen av dere som kan lære meg det? evt linke til noen gode linker angående det? Før jeg begynner på igjen om 2 uker, vil jeg sette meg skikkelig inn i dette, å jeg har ikke helt forstått det med kcal, protein g pr kroppsvekt og dette her, må visst ha det inn med teskje....

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 13:07   #207
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei Hope.... skal prøve å gi deg litt svar.

Kcal.... ikke tenk for mye på dette. Senking av kaloriinntak er ikke noe man egentlig behøver å se på før det har vært stillstand en lang periode. Det som er litt spennende med ketogene dietter er at man forbrenner mer kalorier enn man tilsynelatende skal gjøre utifra aktivitetsnivå. Jeg har f.eks. et ca kaloriforbruk på 1600 kcal om jeg ligger helt stille (tilnærma koma), og så kommer all aktivitet oppå dette. I tillegg til dette gjør det ketogene kostholdet at det settes i gang prosesser i kroppen (som man kan merke på bl.a. økt kroppstemperatur) som forbrenner ytterlige kalorier. Det er derfor ganske vanskelig å fastslå nøyaktig hvor mange kalorier man forbrenner i løpet av en dag.

Når det gjelder hvor mye forskjellige ting inneholder, så har 1 gram karbo og 1 gram protein 4 kcal hver, mens fett har 9. Skal man holde seg til 15 gram karbo om dagen, så er jo dette bare 60 kcal.

Proteiner.... her sies det litt forskjellig. Jeg vil anbefale å lese litt i den tråden som heter "Formel for proteininntak" (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13741). Den er klistret på forumet her. I korte trekk er vel den generelle anbefaling at man skal spise 1 gram protein pr. kilo kroppsvekt. Formelen er litt mer kompleks, og det varierer jo basert på aktivitetsnivå. En veldig aktiv person (idrettsutøver) skal ligge opp mot 2 gram pr kilo pr dag. Skal man følge de egentlige beregningene så skal man også gå ut fra fettfri kroppsvekt, men hvem av oss går vel egentlig rundt og vet dette? Ikke bekymre deg for mye for proteinene heller. Jeg har ikke engang sett på mitt proteininntak, og jeg tviler på at det er der det bremser for de fleste heller.

Husk..... dette er en lavkarbokur, som skal lede til et lavkarbokosthold. Dette er ikke Grete Roede, eller en eller annen sultekur hvor du skal tenke på kalorier. Fett metter mye bedre enn karbohydrater (og det gjør nok proteiner også), så om du holder karbene nede og spiser deg passe mett hver gang du er sulten, så vil nok også kaloriinntaket holde seg på et fornuftig nivå. Går du ikke ned på 4-6 uker (altså må du ha mer tålmodighet enn du hadde i første runde), så kan man begynne å se på kaloriinntak, partystoppere osv.

Det finnes mange eksempler hvor folk har fått redusert forbrenning av å innta for lite kalorier også. Og den store fetthateren selv, Ancel Keys (mannen som skal ha mye av den tvilsomme æren for at folk frykter fett den dag i dag), klarte ikke å få gode resultater med sine semi-sultekurer (800-1500 kcal om dagen).

Hvis du virkelig vil lære mer så vil jeg anbefale "Good calories, bad calories" av Gary Taubes, eller "The big cholesterol con" av M. Kendrick. Jeg leser førstnevnte nå, og den er ganske tung for en uten bakgrunn fra medisin, biokjemi eller andre naturvitenskaplige fag. Kendrick's bok skal være litt lettere, så den ligger som neste i køen.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 13:26   #208
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hei Hope.... skal prøve å gi deg litt svar.
Fett metter mye bedre enn karbohydrater (og det gjør nok proteiner også), så om du holder karbene nede og spiser deg passe mett hver gang du er sulten, så vil nok også kaloriinntaket holde seg på et fornuftig nivå. Går du ikke ned på 4-6 uker (altså må du ha mer tålmodighet enn du hadde i første runde), så kan man begynne å se på kaloriinntak, partystoppere osv.

Wow, tusen takk for svar Nå har jeg virkelig fått det inn med teskje Jeg blir egentlig mest frustrert over at jeg bare surrer rundt samme kiloet i 3 uker, opp og ned rundt samme kiloet, for meg føles det som stillstand, når jeg 3 uker tidligere, var på samme nivået, så jeg er nok veldig utålmodig

men skal gjøre nok en kjempeinnsats når jeg komme rpå igjen om 2 uker, men det som er så frustrerende er at de rundt meg VIRKELIG forvirrer meg med dette. først var det bare å spsie nok fett, holde meg under 15 karber, å så mye kjøtt jeg ville, å så blir det snakk om:
-for mye fett?
-for lite fett?
-partystoppere?
-for mye protein så og så mye pr kg osv?
-kcal inntak i tillegg?
-syklus, sykdom, stress osv osv

så jeg falt rett å slett av hele lasset, å motivasjonen også, jeg må ha litt fremgang for å se at det fører noe sted å 3 uker med å vær e på samme kiloet, med den innsatsen jeg gjorde, holdt meg slavisk til karbene, alltid i ketose, å alle de tilstelningene vi var på, å jeg spesialbestilte mat, å gjorde alt rett, å så står jeg der.....på samme sted.......
å så hører jeg om andre som bruker søtning, barer, skeier ut osv, å allikevel går ned...det var vel der frustrasjonen steg ja

men nå har jeg lest boken minst hundre ganger, å den ligger på nattbordet om kvelden, som sengelektyre, å på kjøkkenet om dagen, så dette skal jeg få til..håper jeg...

At jeg skal holde meg på det senere er ikke noe problem, her kastet vi flere søppelsekker (ga de til naboer) i høst, å vi spiser det vi skal hele familien. men foreløpig har jeg en blanding av steinaldermat og lavkarbo, siden vi egentlig la over til steinaldermat, å så er det et par ting som henger igjen, men vi er ihvertfall 95 % over, å jeg må sette meg mer inn i hvordan kostholdet til en som er ut av ketose, ser ut, det er jeg ikke helt inne i, derfor de hangler litt mellom begge deler enda..da det er jeg som lager maten...mend e har ihvertfall et sunt kosthold, uten melk, poteter, ris osv.. de har litt pasta igjen, å litt brød av og til, så har litt igjen der, men er på riktig vei ihvertfall, skal lær emg mer etterhvert, å få til siste biten, men akuratt nå har jeg nok med å lære meg om ketosen...

TUSEN TAKK for grundig svar Setter kjempestor pris på det, føler jeg maser litt her, men mye å sette seg inn i..

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 13:43   #209
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Joda.... jeg kan skjønne frustrasjonene dine når man ser folk rase ned 8 kilo de tre første ukene. Men husk at disse er enkelttilfeller. Sånn er det ikke for alle, og sånn var det ikke for meg. Jeg regna nylig ut snittnedgangen min, og den var på 666 gram i uka (joda, satan sjøl var med meg), noe jeg så klart er strålende fornøyd med. Jeg hadde heller ingen lange platåer (en og annen uke hvor jeg sto stille så klart), og ikke minst... jeg er mann. Og vi har det nok dessverre (for kvinner) lettere enn dere av hunkjønnstypen.

Du gikk ned med en gang, og så gikk du opp igjen de samme tre kiloene, eller er 3 kilo det du gikk ned til sammen på tre uker? I så fall var det ikke dårlig. Greit at man mister en del vann først, men ikke alle setter i gang med god forbrenning av fett i starten heller. 4-8 uker for å nå optimal forbrenning er vel det Torkil snakker om, og det er vel egentlig det jeg vil anbefale å kjøre før man begynner å fortvile. Er jo folk her inne som har holdt på i over ett år og bare har gått ned 10 kilo... men det fine er at de har funnet ut at de føler seg så bra på dette kostholdet (noe jeg også gjør) at vektnedgangen har blitt flytta fra pirmærfokus til en bonusgreie.

Personlig hadde jeg klikka i vater og skamrista alle rundt meg om jeg måtte leve på pulver og ikke mat, så jeg får bare ønske deg lykke til med den kuren, og velkommen tilbake til et godt kosthold når du er ferdig

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 14:11   #210
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Joda.... jeg kan skjønne frustrasjonene dine når man ser folk rase ned 8 kilo de tre første ukene. Men husk at disse er enkelttilfeller. Sånn er det ikke for alle, og sånn var det ikke for meg. Jeg regna nylig ut snittnedgangen min, og den var på 666 gram i uka (joda, satan sjøl var med meg), noe jeg så klart er strålende fornøyd med. Jeg hadde heller ingen lange platåer (en og annen uke hvor jeg sto stille så klart), og ikke minst... jeg er mann. Og vi har det nok dessverre (for kvinner) lettere enn dere av hunkjønnstypen.

Du gikk ned med en gang, og så gikk du opp igjen de samme tre kiloene, eller er 3 kilo det du gikk ned til sammen på tre uker? I så fall var det ikke dårlig. Greit at man mister en del vann først, men ikke alle setter i gang med god forbrenning av fett i starten heller. 4-8 uker for å nå optimal forbrenning er vel det Torkil snakker om, og det er vel egentlig det jeg vil anbefale å kjøre før man begynner å fortvile. Er jo folk her inne som har holdt på i over ett år og bare har gått ned 10 kilo... men det fine er at de har funnet ut at de føler seg så bra på dette kostholdet (noe jeg også gjør) at vektnedgangen har blitt flytta fra pirmærfokus til en bonusgreie.

Personlig hadde jeg klikka i vater og skamrista alle rundt meg om jeg måtte leve på pulver og ikke mat, så jeg får bare ønske deg lykke til med den kuren, og velkommen tilbake til et godt kosthold når du er ferdig

Her er nedgangen min:

03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)

Jeg gikk ned første uken, å så er jeg 88,3 17 jan, å 3 uker senere er jeg ned 0,1......altså nokså det samme...

men har hørt at man skal vente lenger før man kan forvente optimal fettforbrenning, så skal gjøre det denne gangen, men jeg har nok gått inn i det pga ha det som en slankekur, som etter endt mål, skulle gå over til en livsstil, å da har jeg forventninger til det som en slankekur, er nok det jeg må innse snart ja,å forsøke å ikke frustrere meg, men vil så gjerne komme i form til sommeren, å med en nedgang på 0,1 pr 3 uke, så kan det være leeeeeeeeenge til jeg kommer noen vei

men som sagt, skal forsøke neste gang altså, men i mellomtiden il jeg sette meg enda mer inni dette, så jeg ikke blir så lett frustrert...

Setter pris på at du tar deg tid å svare på dette, er sikkert en haug med nybegynnerer som blir frustrerte hver eneste dag, så er sikkert temmelig lei av å svare på det..så jeg setter veldig stor pris på at du gjorde det!

Å pulverkuren er vel nokså lik det du beskriver for meg også,men i desperasjon, så testet jeg gjerne,men at jeg gleder meg til å komme på ketolyse igjen, er det liten til om,men nå har jeg brukt pengene mine på det, så skal jeg jammen meg spise det opp også, om jeg brekker meg eller ikke, ned skal det... det går faktisk lettere nå, når man sper det ut til ingenting, å svelger det i ett,men kommer nok til å savne noe å tygge på snart, å så kan jeg ikke trene, for det har jeg ikke energi til...

men,men, gjort er gjort, nå skal jeg gjennom det, å gjøre det beste ut av valget jeg tok så kommer jeg en erfaring rikere, å mye mer informasjon rikere tilbake om 2 uker

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 14:38   #211
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Da var første måneden unnagjort, og det har gått over all forventning. Etter at jeg nå har fått energien tilbake, kjenner jeg meg i bedre form enn på mange år. Jeg spiser godt, og kjenner aldri sultfølelsen som man ofte kjenner på slankekurer. Teller ikke karber, men holder meg til et generelt lavkarbo-kosthold med mye proteiner og fett. Spiser proteinbrød med masse godt pålegg.

Anyway, her er tallene for første måned:

10.01 - 88.0 kg.
17.01 - 86.3 kg.
24.01 - 85.2 kg.
31.01 - 83.7 kg.
07.02 - 82.7 kg.
10.02 - 81.4 kg.

6.6 kg ned er 2.6 mer enn det jeg hadde håpet på, men det beste er at jeg føler meg så frisk og fin. Jeg har en fysisk jobb, og jobber alt fra 8 til 15-16 timer i døgnet. Mens jeg tidligere følte meg slapp og tung på jobb, og pakket i meg brødskiver i løpet av en dag, spiser jeg nå mindre men riktigere, og holder lettere ut lange dager.

Dette har vært en oppdagelse!

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 18:15   #212
100til75
Medlem
 
100til75 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
100til75 er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

så flinke dere er alle sammen. veldig motiverende å følge med på dere

__________________


100til75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:52   #213
Cassi
Nytt Medlem
 
Cassi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
Cassi er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Takk,Mekkal,jeg prøver dette,også!

__________________


Cassi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:55   #214
Cassi
Nytt Medlem
 
Cassi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
Cassi er på en erverdig vei
Talking

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Snopesyk? Lagde sjokoladekrem av den tyrkiske yogurten,det ble snadder! Akkurat som youghurtis med sjokoladesmak.Tok et minutt å lage,og med få karber. Blandet yoghurt, sukkerfri kakao, noen vaniljedråper og noen dråper flytende Natrena.Namnam! Hvis du orker å vente setter du den i frysen en stund til den blir skikkelig kald.

Jeg klarte ikke vente,det var for godt

__________________


Cassi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:42   #215
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Blir jeg snopsyk tar jeg litt knaskegulrøtter og dypper i Kesam Vanilje. Utrolig godt og ganske søtt. Noen få karber er det, men ikke så veldig mange. Så har jeg vært flink ellers den dagen unner jeg meg det

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:19   #216
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Jeg liker ikke å trene, jeg, har aldri likt det. Jeg liker ikke å gå tur en gang.

Det som er, er at jeg har lyst til å like det! Men det gjør jeg ikke! Det må tvang til for at jeg skal trene!

Du liker ikke å trene sier du. Javel..så la være da! Hvorfor bruke tid og energi på noe du har bestemt deg for at du ikke vil gjøre??

Jeg provoseres litt av alt fokuset på at vi "må trene". Pulsen må opp på et visst nivå, intervalltrening er best osv. Hva er nå alt dette da? Jeg mener at litt aktivitet er bedre enn ingen aktivitet. Hvis alternativet er å ligge på sofaen og kjøre kanalslalom, er det faktisk bedre å sitte og kjøre samme slalom. Kroppen må bruke mer muskler da; ergo er det bra. Og det er ikke trening.

Hvorfor ikke skifte fokus og tenke at jeg skal være mer i aktivitet - bruke kroppen mer? Dvs reise meg mer fra stolen/sofaen og gå mer, hente ting i flere omganger (flere skritt = mer aktivitet). Gå av bussen en holdeplass unna den vanlige hvis du bruker buss. Parker bilen litt lengre unna døra til butikken (50 meter = 50 meter mer); gå i trappene, hent skittentøysdunken i to omganger, osv. Det er ikke trening, det er meraktivitet. Sitt i stede for å ligge. Stå i stedefor å sitte. Gå i stede for å stå. Det handler ikke om å like eller ikke like; det handler om å bruke kroppen til hverdagsaktivitet. Alt monner. Og er ikke trening.

Så glem treningen; tenk meraktivitet. Alt mer enn du (vi) gjør i dag er mer.

Provoserer jeg noen? Gi tilbakemelding!

  Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:35   #217
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Du liker ikke å trene sier du. Javel..så la være da! Hvorfor bruke tid og energi på noe du har bestemt deg for at du ikke vil gjøre??

Jeg provoseres litt av alt fokuset på at vi "må trene". Pulsen må opp på et visst nivå, intervalltrening er best osv. Hva er nå alt dette da? Jeg mener at litt aktivitet er bedre enn ingen aktivitet. Hvis alternativet er å ligge på sofaen og kjøre kanalslalom, er det faktisk bedre å sitte og kjøre samme slalom. Kroppen må bruke mer muskler da; ergo er det bra. Og det er ikke trening.

Hvorfor ikke skifte fokus og tenke at jeg skal være mer i aktivitet - bruke kroppen mer? Dvs reise meg mer fra stolen/sofaen og gå mer, hente ting i flere omganger (flere skritt = mer aktivitet). Gå av bussen en holdeplass unna den vanlige hvis du bruker buss. Parker bilen litt lengre unna døra til butikken (50 meter = 50 meter mer); gå i trappene, hent skittentøysdunken i to omganger, osv. Det er ikke trening, det er meraktivitet. Sitt i stede for å ligge. Stå i stedefor å sitte. Gå i stede for å stå. Det handler ikke om å like eller ikke like; det handler om å bruke kroppen til hverdagsaktivitet. Alt monner. Og er ikke trening.

Så glem treningen; tenk meraktivitet. Alt mer enn du (vi) gjør i dag er mer.

Provoserer jeg noen? Gi tilbakemelding!

Nei du provoserer ikke meg jeg hater å trene men meraktivitet liker jeg. Parkerer alltid langt unna butikken og bærer masse klesvask 3 etasjer flere ganger daglig, i tilegg går jeg tur med hunden og hvis jeg får litt lyst til å trene så setter jeg meg på sykkelen,men da sier jeg til meg selv at dette gjør jeg for å styrke mine dårlige knær
Før jeg begynt på lavkarbo var jeg syk og hadde handicap bevis i bilen,dette betydde at jeg hadde lov til å parkere rett utenfor huset våres,men etter at jeg ble frisk parkerer jeg på parkeringsplassen og vi har laaaaaang vei å gå jeg bærer varer flere ganger i uka,selv om vi kan kjøre sånt inn i gata.Eneste som klager nå er unga som også må gå

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:54   #218
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Flott nedgang Mekkal, gratulerer

  Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 16:35   #219
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Nei du provoserer ikke meg jeg hater å trene men meraktivitet liker jeg. Parkerer alltid langt unna butikken og bærer masse klesvask 3 etasjer flere ganger daglig, i tilegg går jeg tur med hunden og hvis jeg får litt lyst til å trene så setter jeg meg på sykkelen,men da sier jeg til meg selv at dette gjør jeg for å styrke mine dårlige knær
Før jeg begynt på lavkarbo var jeg syk og hadde handicap bevis i bilen,dette betydde at jeg hadde lov til å parkere rett utenfor huset våres,men etter at jeg ble frisk parkerer jeg på parkeringsplassen og vi har laaaaaang vei å gå jeg bærer varer flere ganger i uka,selv om vi kan kjøre sånt inn i gata.Eneste som klager nå er unga som også må gå

Herlig! Sånn skal det være. Slutt å tenk på trening; tenk meraktivitet!

  Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 17:46   #220
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Flott nedgang Mekkal, gratulerer

Hjertelig!

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 12:10   #221
Chill
Juniormedlem
 
Chill sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Chill er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Min fysiske aktivitet, som jeg egentlig driver med hele året rundt, er å løpe etter mine to små. Vi er ute hver dag, og jeg har enorm fysisk aktivitet sammen med dem.
Ellers, så bor jeg i Nord Troms, og min vinteraktivitet fra oktober til mai, er å måke snø. Og jeg er ute nesten en time hver dag, om det har snødd da, og måker..
Det er kjempegøy, og en lettvint aktivitet.
Også sparker jeg/triller/går med ungene i bhg hver dag, og prøver så godt jeg kan å gå til jobb, om jeg rekker det.

Jeg kjenner på kroppen min at lavkarbo er best for meg. Jeg .. ehm.. magen min, funker ikke særlig godt når kroppen ikke er i ketose. Jeg er bedre i magen og fordøyelsen når jeg kutter karbohydrater.

Chill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karber, men godteri på Lørdag =) Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 13:19   #222
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hm, var det to tråder her om man har startet i April, eller er den ene en ren veietråd og denne begge deler? Hvor er man liksom

Jeg startet 24.01.11 og var da 101.9 kg slik ser det ut nå
ons 02.02.11 96.7 kg---5.2 kg NED
ons 09.02.11 95.9 kg---0.8 kg NED
ons 16.02.11
ons 23.02.11
ons 02.03.11
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 13:35   #223
mov
Medlem
 
mov sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 64
mov er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

KJEMPEBRA nedgang du har hatt da!

Dette er en tråd hvor alle som begynte i Januar/februar kan dele det de vil Altså veietråd også. Skjønte ikke helt hva du mente med April-startere?

__________________
FØRSTE DELMÅL
7.november - 14. desember



mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 14:50   #224
fivreld
Nytt Medlem
 
fivreld sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 35
Innlegg: 4
fivreld er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Slenger meg med her jeg og! Jeg har lest meg opp og starter for fullt i morgen, gleder meg!

__________________


fivreld er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 15:52   #225
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av mov, her.

KJEMPEBRA nedgang du har hatt da!

Dette er en tråd hvor alle som begynte i Januar/februar kan dele det de vil Altså veietråd også. Skjønte ikke helt hva du mente med April-startere?

Nei, det vet ikke jeg heller, hehe.
Mente Januar, ikke april.
Så nemlig at det var en desember/januar tråd også, så ble litt usikker på hvor jeg skulle være.
Holder meg til dere jeg da

Takk, forresten!

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Januar-startere. Er det mange av oss der ute? Chin Ketolysekuren 456 02-02-11 13:33
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no