Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-10, 17:07   #201
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Da ble det onsdag å ny veiedag, - 1,7kg denne uka, gikk ned alt jeg hadde lagt på meg sist uke. totalt 3 kg på meg siden 21 juli

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 20:45   #202
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

åh, herregud! jeg er nettopp ferdig med min første spinningtime har også fullført 23 dager av 30 DS i dag
nå skal jeg se hvor mye av dette jeg får i meg, før jeg skal amme og dusje!

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:16   #203
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hadde ikke gått ned noe på veiedagen på mandag, men er nå nede i 92! Altså -13 tilsammen, og når det gjelder utfordringen om 5 kg til oktober har jeg igjen 3 kg! Det går treigere nå altså, så er spent på om det går!
Vurdere psmf...Noen erfaringer med det her inne??

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 13:03   #204
Orkidee1
Medlem
 
Orkidee1 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 64
Orkidee1 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Heia flinkinger :-)
Jeg har STORT behov for å gå ned i vekt og håper jeg kan få bli med i gjengen deres .
Jeg har en kollega som som har bestemt seg for at jeg skal være hennes nye prosjekt. Selv er hun tynn og fin, men spiser gjerne karbofri mat.
Og nu vil hun altså at jeg også skal prøve
Jeg er fortiden 118 kilo og mitt første og største mål er å komme ned til under 100. For da kan jeg om mannen gå igang med prøverør. Men vi får ikke lov å begynne før jeg har tatt av så mye.
Jeg og mannen begynte på tirsdag å prøve å spise mat uten karbo, så da blir det på vekten på tirsdag igjen
Ønsker alle en strålende dag og lykke til

Orkidee1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 13:12   #205
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Lykke til Orkide1, dette klarer du!

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 14:20   #206
silvia_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: telemark
Innlegg: 45
silvia_ er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hurra
Endelig etter andre gangs forsøk og med nøye telling av karb. gå vekta ned . Begynte 9 august og har tatt av ca 3 kg. Jeg har leddgikt og kan i perioder ikke gå tur i skog og mark som jeg liker , men får finne meg andre måter å trimme på. Men er egetlig veeeeeldig lat. Etter endt dag på jobben er ikke det å trimme som den første tanken som slår meg, men snart ny uke og da er kroppen muligens litt mer medgjørlig

__________________






silvia_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 06:36   #207
Malinoshka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 12
Malinoshka er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Yes! Veiedagen er her. Og jeg veier nå 104,0 kg. Dvs -4,5 kg siden 17. august. Det må jeg virkelig si meg fornøyd med. Begynner sikkert å gå saktere nå som det verste av vannvekta begynner å bli borte. Men så lenge man er forberedt på det så skal jeg klare å forbli motivert!

Skikkelig søthungrig i går kveld, tillot meg seg en hjemmelaget bringebæris - kremfløte, egg og frosne bringebær i food prosessoren. Superdigg. Håper dere alle er like fornøyd med ukens vektnedgang, og ønsker dere alle en deilig helg.

Malinoshka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt ennå. Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:26   #208
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Malinoshka, her.

Yes! Veiedagen er her. Og jeg veier nå 104,0 kg. Dvs -4,5 kg siden 17. august. Det må jeg virkelig si meg fornøyd med. Begynner sikkert å gå saktere nå som det verste av vannvekta begynner å bli borte. Men så lenge man er forberedt på det så skal jeg klare å forbli motivert!

Skikkelig søthungrig i går kveld, tillot meg seg en hjemmelaget bringebæris - kremfløte, egg og frosne bringebær i food prosessoren. Superdigg. Håper dere alle er like fornøyd med ukens vektnedgang, og ønsker dere alle en deilig helg.


Grattis med fin nedgang.
Den bringebærisen hørtes fryktelig god ut, jeg koser meg med en kopp kaffe med en tynn liten 70 % sjokobit og pisket krem oppi

Jeg har veiedag på mandag, da er det en uke siden jeg begynte på igjen etter ferie. Foreløpig kjennes det bra ut, blir spennende å se hva vekta viser på mandag. Skal ha en liten innlagt "sprekk" i morgen kveld --> baccalao til middag...

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:43   #209
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg har ikke gått noe særlig ned denne uka.... har mensen og trakk 2 tenner for 3 dager siden. Har spist alt for lite etter det.... blæh. Nå skal jeg i butikken og handle inn masse god mat for å få opp matlysten igjen!!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:20   #210
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Har tatt av et kg til, så jeg sier meg veldig fornøyd med det. Har planer om å kjøpe ny vekt men har ikke kommet så langt.

God helg til alle

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:22   #211
agnlu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 2
agnlu er på en erverdig vei
Wink

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Er det plass til meg her inne også? Har mange kilo og ta av, men vil heller ha små delmål i henhold til vekt enn et stort tall. Har vært inne på forumet og tittet litt, og syns dette stedet virker å være et sted hvor en kan få hjelp, støtte og motivasjon til en vektreduksjon. Er ikke helt sikker på hvilket ståsted jeg er på riktig ennå, men har ihvertfall denne uka minsket karbohydratene betraktelig. Tja...hvor mange kilo jeg skal satse på før januar 2011 vil jeg si et sted mellom 10-15 kilo. Alt over det er bare en ekstra bonus

agnlu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 10:48   #212
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

i går spiste jeg en hel cavalier sjokolade.. og fy flate..aldri igjen bivirknengene holdt meg våken i natt for å si d sånn

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 20:32   #213
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

innom å hilser på.
er ikke så flink på slike skravletråder..

men jeg er fremdeles med, og har nå 2 kg til 5kgsmålet, men jeg ønsker å se 80tallet før oktober, så da har jeg igjen 3,4 kg. DET skal jeg klare..

har syndet i dag, spist popcorn i dag på kino... ett par håndfuller bare da
blodsukkeret mitt reagerte iallefall ikke på det, men er spent på om jeg falt ut av kaetosen pga den?!

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 21:32   #214
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av mariana, her.

innom å hilser på.
er ikke så flink på slike skravletråder..

men jeg er fremdeles med, og har nå 2 kg til 5kgsmålet, men jeg ønsker å se 80tallet før oktober, så da har jeg igjen 3,4 kg. DET skal jeg klare..

har syndet i dag, spist popcorn i dag på kino... ett par håndfuller bare da
blodsukkeret mitt reagerte iallefall ikke på det, men er spent på om jeg falt ut av kaetosen pga den?!

Popcorn hørtes sinnsykt godt ut! Men jeg har kost meg med baccalao i kveld, så popcorn får bli en annen gang...

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 22:12   #215
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av oNora, her.

Popcorn hørtes sinnsykt godt ut! Men jeg har kost meg med baccalao i kveld, så popcorn får bli en annen gang...

oooo... bacalao*sikle*


er så glad i potetene som er bacalaoen jeg at jeg vil ikke prøve meg på noe slikt

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 22:46   #216
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen?

jeg vil også bli med! Begynner med ketolyse imårra Har egentlig snikkbegynt med lavkarbo og har faktisk gått ned 2,5 kg den siste uka, hurra!
Men uansett ofisielle start er 101,8 kg så nå går jeg i gang

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 10:14   #217
Life is good
Juniormedlem
 
Life is good sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 11
Life is good er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Heisann alle flinke!
Jeg begynte for ca 1 1/2 uke siden og har gått ned 3,7 kg. Jeg vil gjerne være med i forhold til å klare 5 kg til oktober og håper på litt mer enn det hvis jeg klarer å være flink.
Drømmen min er å klare å komme meg ned til 90 kg til jul - vet ikke hvor realistisk det er i forhold til at jeg veide 101,3 kg i dag. Er viktig å ha delmål underveis, så jeg satser på det iallefall

__________________
Life is good er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 10:29   #218
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Vekten stoppet i dag på 134,5 - Noe som er ned 9,9 kg siden jeg begynte. Med den planlagte sprekken vi hadde i går (som ikke var tilfredsstillende i det HELE tatt) er jeg fornøyd med det. Og veiedag er ikke før onsdag. Regner med jeg er tilbake til utgangspunktet før sprekken i allefall da.. (134,0)

Lykke til alle sammen! Snart "bare" en mnd igjen nå!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:59   #219
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Life is good, her.

Heisann alle flinke!
Jeg begynte for ca 1 1/2 uke siden og har gått ned 3,7 kg. Jeg vil gjerne være med i forhold til å klare 5 kg til oktober og håper på litt mer enn det hvis jeg klarer å være flink.
Drømmen min er å klare å komme meg ned til 90 kg til jul - vet ikke hvor realistisk det er i forhold til at jeg veide 101,3 kg i dag. Er viktig å ha delmål underveis, så jeg satser på det iallefall

så bra med så mye ned på litt over en uke! jeg var omtrent på samme vekt som deg igår: 101,8 og håper i alle fall klare 10 kg før jul, men gjerne til et rundt tall som 90 så da får bare prøve på det sammen, sant?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:31   #220
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Har jammen meg gått ned 1,8kg siste uka, så de 5 kiloene è lang forbigått! 6,4kg er det til nå, og har jeg et håp om å klare 10kg til 1. oktober!!

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:34   #221
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

- 2 kg etter at jeg startet opp etter ferien/siden forrige mandag.

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:50   #222
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Heldigvis gikk det rette vegen på denne målinga, men nøgd blir eg jo ikkje før eg er under vekta eg hadde for to veker sidan. Håpar på fortsatt framgang/nedgang neste veke!
02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0
16.08.2010 104,2
23.08.2010 105,4

30.08.2010 104,4

Totalt 2 kg ned, 3 kg igjen

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:58   #223
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Dagens vekt ble visst 100,9 kg, så da er jeg snart tilbake på før-mensen vekt... Livvidden er også ca. det samme.

Nå er jeg veldig ivrig etter å komme av dette lille platået; har jo nesten stått stille i 1,5 uke!

I morgen begynner jeg i ny jobb, så i går bakte jeg lavkarbobrød og i dag skal jeg lage opp kjøttboller til lunch og finne fram matbokser! Blir spennende å se hvordan lavkarboen går i "det virkelige livet", med jobb, barn og hus-stress...

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:09   #224
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 45
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Oij, her har det skjedd ting ja. Dere er flinke alle sammen. Har nettopp lest meg opp siden sist.

Har igjen 1,8 kg til oktober, og det burde vel gå bra. Akkurat for tiden hopper vekta opp og ned, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Kan hende mensen og lite søvn kan være noe av årsaken. Uansett, det går nedover til syvende og sist.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 19:49   #225
Life is good
Juniormedlem
 
Life is good sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 11
Life is good er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

så bra med så mye ned på litt over en uke! jeg var omtrent på samme vekt som deg igår: 101,8 og håper i alle fall klare 10 kg før jul, men gjerne til et rundt tall som 90 så da får bare prøve på det sammen, sant?

Ja, da får vi satse på at vi greier det, jeg er iallefall motivert så det holder akkurat nå

__________________
Life is good er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no