Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Maiskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-05-11, 21:54   #201
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Edla er ny på veien

Sv: Maiskravletråden 30+

Elipsemaskin er en slik treningmaskin du står å tråkker på. Hehe, men isteden for å bare tråkke opp og ned så går "pedalene" rundt og håndtaken følger med.

Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:25   #202
Mamseen
Medlem

Hvor: Skien
Mamseen er på en erverdig vei

Elipsemaskin er veldig greit og trene på! Bruker det ofte til oppvarming på treningssenteret jeg går på.

Denne helga har gått vanvittig fort. Syns forsåvidt helgene gjør det.
I går ble det en heller skeiv dag her ift karber. Eller- ble altfor mye.
Skjerpa inn i dag igjen, så håper det ikke har gjort skade.

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 22:59   #203
Elbe
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Elbe er på en erverdig vei
Smile

Nå har jeg laget ostekake, som står i kjøleskapet til i morgen. Er glad jeg ikke har bunadsskjorte som skal strykes i siste liten!

Elbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 23:02   #204
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

holder på å klø meg ihjel. disse mysteriebittene bare øker i anntal og antall kroppsdeler de befinner seg på. legen vet ingenting, bare satt meg på to uker med zyrtec.. hjelper ikke det er det tid for hudlege. verken eurax, xylocain eller kortison ser ut til å hjelpe mot kløen.. som er mest påtrengene på kvelden når jeg vil sove og ikke har noe som kan distrahere meg...

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 06:30   #205
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Uff så trasig da Sanney!! Eg håpar zyrtec kan hjelpe, men det aller beste hadde naturlegvis vore ikkje berre å få lindring for plagene, men faktisk å vite kva det er og kjem av.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 14:11   #206
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg skeiet ut i helgen. Min første utskeielse i bunn og grunn siden jeg begynte i juli i fjor. Jeg og sambo var i Stavanger hos en tante og en onkel av han, siden vi skulle i konfirmasjon på søndag... hele helgen gikk forsåvidt greit, men det gjorde ikke søndagen. Middagen var thaimat, jeg kuttet risen da. Men spiste en ørliten vårrull, en innbakt kongereke, pluss vanlige thairetter med saus. Sausen vekslet mellom å være alt for søt og alt for salt. Dessert var hjemmelaget karamellpudding og kransekake.. forsynte meg der også. Og til slutt kaker. Spiste et solid fat der også.. ble dårlig, og kastet litt opp, fikk hodepine, og var svimmel. Men nå er jeg tilbake i Bergen og skal fortsette med kjøtt og fett og litt grønnsaker.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:41   #207
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Ah, så godt det er med skikkelig lavkarbo igjen! Nettopp spist biff med ovnsbakte grønnsaker, og en feit saus.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:52   #208
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Jeg holder på å bli gal.. #"%"&"€!€&%"# kløe. og seff en på hver ankel så det gnisser deilig når jeg er ute og går... og dette må jeg holde ut med i 2 uker før jeg blir sent til spesialist...

Gammel 17-05-11, 21:04   #209
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Jeg holder på å bli gal.. #"%"&"€!€&%"# kløe. og seff en på hver ankel så det gnisser deilig når jeg er ute og går... og dette må jeg holde ut med i 2 uker før jeg blir sent til spesialist...

Er det ingenting som kan lindre litt? Hvitvask f.eks.?

Gammel 17-05-11, 21:04   #210
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Opplever forresten ofte at noe litt kjølig mot huden kan lindre...

Gammel 17-05-11, 21:05   #211
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

har prøvd diverse kløstillende, uten at noe hjelper nevneverdig..

Gammel 17-05-11, 21:12   #212
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Edla er ny på veien

Huff sanney! Slitsomt med slik kløe!

Jeg har spist litt unødvendige karbo idag, litt ostekake, litt gulrotkake og noen sjokoladebiter. Vanskelig å la være så jeg tillatet meg det med god samvittighet. Nå har jeg nettopp trent 35 min på elipsemaskinen og tatt 100 situps så da er det nok greit!

Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 22:52   #213
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Jeg er litt i tenkeboksen om dagen... Jeg sliter med at jeg har høy syreproduksjon i magesekken (går på veldig høye doser syredempende nå), og har hatt betennelse i spiserøret og en del problemer med dette. Det blir sagt at det kan være pga alt fettet i kostholdet mitt (skaldeman), og jeg begynner å lure på om det faktisk er sant. Problemene startet etter at jeg la om fra generell lavkarbo til skaldemans retning. Problemet er at jeg har fortsatt 10-15 kilo å ta av, og jeg går ikke ned i vekt med mindre jeg spiser slik som skaldeman-retningen tilsier. Jeg mistrives med å ha disse ekstra kiloene på kroppen, selv om jeg er mye mer fornøyd nå enn for 30 kilo siden. Samtidig vil jeg bli frisk.

What to do?

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 23:02   #214
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg er litt i tenkeboksen om dagen... Jeg sliter med at jeg har høy syreproduksjon i magesekken (går på veldig høye doser syredempende nå), og har hatt betennelse i spiserøret og en del problemer med dette. Det blir sagt at det kan være pga alt fettet i kostholdet mitt (skaldeman), og jeg begynner å lure på om det faktisk er sant. Problemene startet etter at jeg la om fra generell lavkarbo til skaldemans retning. Problemet er at jeg har fortsatt 10-15 kilo å ta av, og jeg går ikke ned i vekt med mindre jeg spiser slik som skaldeman-retningen tilsier. Jeg mistrives med å ha disse ekstra kiloene på kroppen, selv om jeg er mye mer fornøyd nå enn for 30 kilo siden. Samtidig vil jeg bli frisk.

What to do?

Jeg sliter selv en del med halsbrann, men merket at det roet seg en del når jeg sluttet å røyke. Fettet har egentlig gjort det slik at jeg har mindre halsbrann enn før. Har du tatt slange i halsen og alt det der? Kanskje du ikke går på riktig medisin for deg og din mage?
Jeg skjønner problemet. Hadde du eventuelt kunne kuttet litt ned på fettet og spise oftere? Jeg vet at Skaldemann er veldig kjøttfokusert, så om man bare kutter ned litt på fettet man steker i, og har attåt så kanskje det løser seg?

Gammel 17-05-11, 23:31   #215
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Jeg røyker ikke, og har aldri gjort det. Jeg har vært inne til gastroskopi, manometri (måling av muskulaturen i svelget og spiserøret) og har hatt 24-timers ph-måling i spiserøret. Jeg går på to forskjellige syredempende, og de hjelper jo. Jeg er mye bedre nå enn jeg var for 7 måneder siden. Men jeg merker at om jeg slutter på de så øker syreproduksjonen. Jeg skal riktig nok inn til en lege på gastrosenteret på st. olavs for oppfølging etter manometrien og ph-målinga. Så får jeg vel høre litt mer om hva de har tenkt. Jeg tør bare ikke si at jeg spiser slik som jeg gjør, fordi jeg vet at de fleste legene er så himla i mot "alt det der fettet" og "mangelen på karbohydrater"..

Ja, du har jo et godt poeng der med hyppigere måltider, Anarko. Kanskje jeg skal prøve det..

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:07   #216
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Edla er ny på veien

Trener du vaskeklut? Hvis ikke kanskje det er måten å få av de siste kg? Jeg skjønner veldig godt at du kke vil slutte på en diett som fungerer for deg, men med generell lavkarbo og litt (mere) trening skal du nok få bort de siste kg:ene. Det er jo virkelig ikke gunstig å må ta medecin hvis du kan slippe det ved å endre kostholdet istedenfor.

Gammel 18-05-11, 17:18   #217
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

helt kløfri omtrent hele arbeidsdagen.. går hjem i regnet og bam, klør som et helvete igjen.. blir vel like mye søvn inatt som forrige antar jeg...

Gammel 18-05-11, 20:01   #218
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Edla er ny på veien

Huff, jeg har omtrent like mye enrgi som et dovendyr... Jeg VIL trene mere idag men det svimler for meg og hvert eneste minutt på elipsemaskinen føles som 10. Og dessuten fyser jeg sinnsykt på karber og isted klarte jeg ikke å la loffen til unege være... HUFF!!!

Gammel 18-05-11, 21:30   #219
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

da har jeg hatt mitt første møte med zumba. jeg er ikke verdens mest rytmiske menneske, og fant fort ut at å bevege seg random funket best for å få grønn dame og ikke rød men jeg ble svett, selv bare av learn the steps basic calypso

Gammel 18-05-11, 22:12   #220
Elbe
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Elbe er på en erverdig vei

Vaskeklut, jeg kjenner flere som ikke følger Skaldeman-fett-opplegget, men som generellt bare er forsiktige med karbo. Man går kanskje ikke så mye ned i vekt, men en går ihvertfall ikke opp!

Elbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 22:13   #221
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Edla: vet hva du mener med å være fysen... jeg har jo vært i konfirmasjon i helgen, og karbene har ikke helt sluppet taket. Men er bedre enn det var i alle fall. Uansett så kjøpte sambo seg chips og oreokjeks for han var fysen (og er et svakt menneske tydeligvis :P!) MEN jeg stakk på butikk og kjøpte meg noe spekesnacks istedetfor... Nå føler jeg at jeg har fått i meg nok fett og at ketosen er stabil og tilbake igjen

Gammel 19-05-11, 09:56   #222
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Okei, nå er jeg VIRKELIG tilbake! Har tatt meg skikkelig i skinnet nå, å skal kun holde meg til streng lavkarbo! Har vært ei uke med utallige bekymringer, samt masse søppelmat.. Har utrolig dårlig samvittighet ovenfor kroppen min at jeg har utsatt den for den stygge stygge maten, for den har klaget i ett sett. Så nå skal jeg ta meg ordentlig i sammen!

Har enda en hau med bekymringer, og sitter å tenker og tenker på hva jeg skal gjøre, men det skal ikke gå utover vekta lengre, for det hjelper ihvertfall ikke på humøret.

Sååå, nupsida is back!!

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 10:23   #223
LilleFly
Medlem

Medlem siden: May 2011
LilleFly er på en erverdig vei

Hei hei dere! Ny her, har fulgt med på forumet en stund da Første posten min og greier!

Skal vaske klær idag, og håper det blir opphold så jeg kommer meg ut med vogn og hunder, er så kaldt her om dagen!

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 11:07   #224
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Jeg har i alle fall funnet ut at når jeg spiser karbohydrater får jeg vondt i ledda. Skal bruke det som motivasjon, når jeg igjen skal ta meg sammen. Opp 8 kg på 10 dager, er ny rekord for meg.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:12   #225
madamode
Seniormedlem

madamode sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Jeg danser - jeg danser...tralalala!!

uff - jeg måtte bare ! har klart delmål nr 1 - ned 5 kg til st.hans... på under 3 uker

åh - sååå happy da !!!

takk for at jeg fikk dele

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Maiskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 97 02-06-10 10:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.