Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-11, 23:20   #2226
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for svar, Hallokjelke

Jeg har vel 18 kg jeg skal ned for å nå idealvekten ifølge "InBody"-analysen. Da ender jeg på 68 kg. Er 163 cm høy, så BMI ligger litt høyere en "normalen" på grunn av muskelmasse (BMI skal man ta med en klype salt)

At du har gått ned 11 kg og ikke mister muskler er jo helt suverent Vet jeg maser mye om det nå. Men hadde du gått på en lavkalori/høykarbo-kur, så hadde du gjerne mistet mye mer muskler og dermed større totalt vekttap. Men det er jo viktig å ivareta muskelmassen, både med tanke på resultatet rent utseendemessig, og ikke minst for å opprettholde forbrenningen etterpå

Man fokuserer MYE på tallene på badevekten, men for meg er kroppsammensetning viktig. Vil heller ha en bukse str 40-42 uten valker og med god forbrenning, enn 36-38 med valker og dårligere forbrenning(hørtes flåsete ut, men dere forstår nok hvor jeg vil hen)

For meg er det langt lettere å holde vekten på lavkarbo enn det er å gå ned. Forutsatt at jeg holder meg relativt lavt på karbo, kan jeg spise og kose meg så det holder uten å gå opp i vekt. Må bare passe meg for "triggere" som får meg til å fråtse i sukker igjen

Dere (du og Lille34) sier dere ikke er så erfarene når det kommer til ED.....men jeg håper at ingen av oss får årelang erfaring med dietten, men at vi gjennomfører, når målet og klarer å legge om livsstilen på kortest mulig tid jeg For Jo-Jo-slanking er noe dritt, og jeg vil gjøre mitt beste for å legge det bak meg for godt

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 23:35   #2227
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Lille34:

Les mitt forrige svar.....det er lett å misunne dem som går MYE ned i vekt RASKT. Men når alt kommer til alt er det kanskje ikke det resultatet man ønsker i lengden Hvor mangen "tynne" er det ikke som klager over flesk både her og der? Dere må ikke misforstå meg og tro at jeg higer etter noe perfekt, jeg bare mener at man kanskje bør holde fokus mer på forholdet mellom fett og muskler istedet for å bare skulle gå ned mest mulig på kortest mulig tid
Det er klart at om man raser ned 20 kg på to mnd og mister mye muskler, så vil man få en lavere forbrenning, og man må redusere på inntaket av kcal for å opprettholde vekt. Nettopp derfor det er viktig med sakte vektnedgang (med mindre man har kontroll på at det er fett man kvitter seg med)

Jeg har forøvrig allerede tatt blodprøvene hos fastlege, og skal ta med resultatene til Linberg-klinikken. Det hjelper jo litt på kostnadene

Men godt er det iallefall at dere opplever dietten som overkommelig, og at dere ikke er på randen av sammenbrudd

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 08:55   #2228
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Simba1: Jeg er heller ingen tilhenger av BMI, men det er nå engang dette som er kravene hos ED. Når jeg har nådd trivselsvekten min, vil jeg ha høyere BMI enn anbefalt. Jeg har vært nede i normal BMI, men jeg føler meg faktisk ikke vel på en slik vekt. BMI tar jo ikke hensyn til kroppsbygningen, kun til høyde. Jeg er forresten 1,63 selv, men ønsker ikke å veie mindre enn 70 kg. Har vært nede i 66, og det kledde meg ikke

Mye av poenget med ED (og lavkarbo generelt) er jo å oppnå varig kostholdsendring. Fase 3 og 4 er jo Fedon Lindberg kosthold, og vi starter jo opp med slike måltider allerede på fase 2. For min del handler dette mer om å endre kostholdet for all framtid, enn å gå ned i vekt. Kurset jeg går på har en varighet på 7 mnd, men mulighet for oppfølging etterpå

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 11:34   #2229
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Men da har vi jo noenlunde samme mål vi da, Lille34
Jeg starter med en BMI på ca 33 og målet er i første omgang 73 kg og en BMI på 27-28. Det er en vekt jeg noenlunde trives med, så får de siste komme som en bonus etterhvert

Men ser at det er mange her inne som etter en tid har gått over til andre lavkarbo-kosthold fordi at de ikke lenger har effekt av ED-opplegget med tanke på vektnedgang. Kan godt tenkes at jeg blir en av de, siden jeg må være veldig strikt for at det skal skje noe. Men det er tidligere erfaringer, så jeg skal ikke ta sorgene på forskudd

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 13:24   #2230
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Guibbanoa, borte et lite øyeblikk så har dere jabbet så mye at jeg må lese en evighet for å få med meg alt

Velkommen til denne tråden Simba 1.!!

Lille, jeg er ingen lege, men jeg betviler at det er mye linfrø kroppen tar opp, det blir nok med avføringen ut igjen, iallefall mye av det. Jeg har sett det selv på jobb med både barn og voksne. Så om du bruker det et par ganger i uken for å slippe å være oppstipert, er vel det verdt det kanskje???

Jeg er ikke en av suksehistoriene til ED men det har i det minste hjulpet meg noen få kilo ned, det er jeg glad for.Jeg har holdt på siden september 2010. Har slitt med de samme kiloene siden januar 2009, så når folk synes det blir lite å gå ned 4-5 kilo i måneden, kan slike som meg bli littegranne oppgitt

Mitt mål har vært det samme hele tiden, jeg er 165 og vet jeg ser helt bra nok ut på 70 kilo, har nesten 7 kilo igjen dit etter alle disse årene. Men har bestemt at jeg får være som je er neste august, er jeg ikke lettere da, blir det uansett vedlikehold fra da av. Vanlig Lavkarbo fungerer fint på meg, i så måte.


Lykke til alle sammen, jeg må på jobb nå straks


Sist redigert av streber : 25-10-11 kl 13:57.
streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 18:12   #2231
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Hallokjelke: Gratulerer så mye

Tassa69: Gikk du like greit ned i velt selv om du brukte linfrø? Hvor mye tok du i gangen og hvor ofte?

Simba1: Takk, takk Synes egentlig ikke det merkes så godt, men så går jeg alltid i tights og kjole. Har ikke prøvd noen av buksene mine enda, vil vente litt til Merker det jo på jakkene da, selv om det er noen kilo til den minste kåpa går igjen. Den passer om 10 kilo tenker jeg, men i dette tempoet så er det ikke sikkert det blir å skje før jul slik jeg hadde håpet... Egentlig ikke så ille at det tar litt tid heller, det heter seg jo at det er lettere å holde vekten om man går ned kun et par kilo pr mnd. Så sånn sett har jo dette gått for fort Jeg SKAL jo uansett fortsette på lavkarbo etter endt vektnedgang, så da skal vekten holde seg uansett

Altså jeg har stått stille innimellom, men har aldri tenkt det kan være linfrøene, tror som streber sier, at det meste kommer ut igjen:-)......nå har jeg holdet på med ED, siden 27 juli, som er snart tre mndr og gått ned 9 kilo ca, men det får jeg vite sikkert i morgen, skal til Trude Hetland igjen...det jeg merket er at jeg gikk litt bananas på den sukkerfrie julebrusen, nesten halvannen liter for dagen...noen dager.....siste gang mandag...og vips to dager uten, ned ett kilo;-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 12:15   #2232
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Gått å høre at det sannsynligvis er snart like normalt å IKKE rase ned i vekt Ang linfrøene, så skulle kurslederen min sjekke det opp med ED i Oslo og komme tilbake til meg. Kan informere dere om svaret når jeg får det. Er nok godt mulig at de forsvinner ut av kroppen uten å tas opp noe særlig. Det er vel derfor man helst skal knuse dem når de brukes i mat.

Jeg tenker at jeg vil gå over i Fase 1 etter Fase 3 om vekten stagnerer. Vet ikke om jeg orker å prøve på en annen diett, det er jo Fedon jeg vil følge i framtiden fordi hans kosthold ikke legger like store begrensninger som mange av de andre. Ser overhodet ikke mørkt på å spise denne typen lavkarbo resten av livet, og la vanlig pizza og sjokolade mm være unntakene i stedet for normalen. Passer meg utmerket

Tassa69: spent på hvordan det gikk hos Hetland?

Jeg pleier å kose meg med lightbrus på lørdagen, så nyheten om at det også finnes i en julebrusvariant var enormt god Det må jeg ha! Hvilket merke er det?

Motsto en kjempefristelse i går. Bakte datterens favorittkjeks i anledning bursdagen hennes, og de er jo bare sååå gode. Cookies med melkesjokoladebiter - NAM! Hadde veldig lyst på, og jeg kan sverge på at melkesjokoladen lokket på meg, men jeg takket pent nei mens siklet rant. Rørte ikke restene av deigen i bakebollen engang og er mektig stolt av meg selv

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 16:07   #2233
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Gått å høre at det sannsynligvis er snart like normalt å IKKE rase ned i vekt Ang linfrøene, så skulle kurslederen min sjekke det opp med ED i Oslo og komme tilbake til meg. Kan informere dere om svaret når jeg får det. Er nok godt mulig at de forsvinner ut av kroppen uten å tas opp noe særlig. Det er vel derfor man helst skal knuse dem når de brukes i mat.

Jeg tenker at jeg vil gå over i Fase 1 etter Fase 3 om vekten stagnerer. Vet ikke om jeg orker å prøve på en annen diett, det er jo Fedon jeg vil følge i framtiden fordi hans kosthold ikke legger like store begrensninger som mange av de andre. Ser overhodet ikke mørkt på å spise denne typen lavkarbo resten av livet, og la vanlig pizza og sjokolade mm være unntakene i stedet for normalen. Passer meg utmerket

Tassa69: spent på hvordan det gikk hos Hetland?

Jeg pleier å kose meg med lightbrus på lørdagen, så nyheten om at det også finnes i en julebrusvariant var enormt god Det må jeg ha! Hvilket merke er det?

Motsto en kjempefristelse i går. Bakte datterens favorittkjeks i anledning bursdagen hennes, og de er jo bare sååå gode. Cookies med melkesjokoladebiter - NAM! Hadde veldig lyst på, og jeg kan sverge på at melkesjokoladen lokket på meg, men jeg takket pent nei mens siklet rant. Rørte ikke restene av deigen i bakebollen engang og er mektig stolt av meg selv

Tja, merke , vet ikke, men den finnes på rema, og heter noe med x-mas:-)...og er KJEMPEgod:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 16:11   #2234
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

DA, har jeg vært hos legen, minus 9, 6 kilo, siden 27 juli, BMI 26,4 gått opp igjen ett halvt kilo muskler siden sist, hun var meget fornøyd:-))))...jeg og;-)...og inn 10 cm ca?....nå blir det fase 3 en periode, neste time slutt januar:-))))

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:06   #2235
Fieldy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
Fieldy er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjekt å se at det går så bra med alle. Jeg skal tilbake til klinikken på fredag.Blir spennende.Har nå tatt av totalt 8 kg og er veldig fornøyd med tanke på at jeg har vært syk innimellom også.Har vært sosial og deltatt på det jeg kan og har hatt med meg mat eller spist lavkarbo måltid.

Fieldy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:55   #2236
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Heiaheia!! Flinke dere er!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 15:41   #2237
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjempebra tassa69 og Fieldy

I går feiret vi min datters 12-års dag her. Hun har ikke bursdag før på Halloween, og av erfaring vet vi at det ikke er rette dagen å feire på... Bare foreldrene mine som var her i går, men det ble servert både bløtkake, knallgode hjemmelagde cookies, gelé og Dahls julebrus Det gikk likevel overraskende lett å spise mine bringebærkjeks, og jeg kjente ikke noe sørlig sug etter noe annet. Deilig

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 08:31   #2238
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Dere er kjempeflinke

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 09:38   #2239
hallokjelke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 18
hallokjelke er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Veldig bra! Kake og flagg til dere!

__________________


hallokjelke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 11:25   #2240
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Lørdag igjen, men i dag skal jeg ikke lage pizza. Ungene er ikke hjemme, derfor blir det kun duften av min egen lovlige mat her hjemme. Skal unne meg et glass lettbrus da, som vanlig på lørdagskvelden Gjemmer unna vanilje/karamellbaren til utpå kveldinga og skal i tillegg spise sjokoladekjeks. Kjempegodt

Ellers går det fortsatt bra, synes jeg. Raser ikke ned i vekt, men det har da forsvunnet noen kilo. Dessuten forsvinner det fortsatt mange cm rundt magen, og det er jeg kjempeglad for Skal på ny veiing og individuell samtale om 12 dager, og det ser jeg veldig fram til. Fase 2 om noen få dager, men jeg vurderer å vente til jeg skal på møtet, bare for å få en litt mer flying start. Eller kanskje jeg skal vært flink jente og ringe kursleder med spørsmålene mine i stedet for... Har fortsatt lyst til å beholde middagene mine, og heller bytte ut et annet måltid som jeg likevel ikke spise med særlig fornøyelse. Omelettene, for eksempel.... Vil heller spise vanlig omelett. Tror jeg...

Hvordan gjør dere andre det i Fase 2? Er det kun middagen som kan erstattes med "vanlig" mat

Ha en flott lørdag, alle sammen

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 11:58   #2241
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg har av praktiske årsaker alltid erstattet middagen , da det er et viktig samlingspunkt for oss i familien
Vi har sjeldent tid til helgefrokoster sammen, da jeg jobber helger og ungene er annenhver helg hos sin far, så når vi førts har sjangs da har jeg gjerne skjært opp litt bogskinke, rørt sammen egg,vann og krydder og laget salat til. Dette sier dr Hetland er helt fin mat på dietten, en og annen gang, det ødelegger ikke og man får et fint måltid med familien

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:52   #2242
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Da har jeg hatt familiebesøk, skeiet litt ut med lavkarbo kake.....men, min søte nevø på 15 kom......så utrolig kult du har slanket deg tante

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:33   #2243
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Så hyggelig, tassa69

streber: man kan jo spise ED-middag sammen med ungene også, men det er sjelden det passer med middagstidene her hjemme. Ungene er ofte på et eller annet etter skoletid, og jeg må spise med 3 timers mellomrom. Men etterhvert vil jo dette gå seg til, så jeg stresser ikke med det. Jeg tenkte mer på om jeg kunne bytte ut et annet måltid fordi jeg synes ED-middagene er så gode, mens jeg ikke er fullt så glad i enkelte andre varme måltider

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 17:49   #2244
Dronningå
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 4
Dronningå er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg har vært syk i nesten 2 uker, har hatt masse feber så jegg måtte slutte med ED.

Men nå er jeg på bedringens vei og satser på å begynne med ny frisk i morgen.

Dumt å få avbrudd så tidlig i dietten,

Dronningå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 23:30   #2245
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Så kjipt at du ble syk akkurat nå (eller i det heele tatt, forsåvidt), men så bra at du er motivert for å begynne på nytt igjen nå når du holder på å friskne til

Stå på, dette klarer du

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 08:36   #2246
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Dronningå, her.

Jeg har vært syk i nesten 2 uker, har hatt masse feber så jegg måtte slutte med ED.

Men nå er jeg på bedringens vei og satser på å begynne med ny frisk i morgen.

Dumt å få avbrudd så tidlig i dietten,

Jeg hadde det sånn og, fikke Herpes....slet med å begynne igjen, men bestemte meg, at dette SKAL jeg klare:-).......så her var det en skje, ett glass vann, i en dag, og så var vi på igjen, og gu kor glad eg e for det i dag:-))))

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:42   #2247
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei alle sammen!

Jeg fikk startboksen med eurodiettprodukter i dag!
Er kraftig overvektig og har diabetes type 2. Har testet både Ketolyse og Hexeberg uten resultat, og skal prøve dette nå for å se om jeg klarer å få kroppen i gang på å skjønne at den skal ned i vekt.

Men så kikker jeg igjennom kassen jeg har fått og skjønner vel ikke stort. Bland annet har jeg fått to poser med bare pasta. Hmmm.... Er ikke det litt trått da? Å spise pasta aleina? Så også i heftet som var med, at man kunne ete pastaen med laks.....
Så har jeg lest litt rundt anng ED, og ser at folk eter bland annet ost eller skinke innimellom. Noen skriver også at de tar ett egg i ny og ned Er det noe jeg har missforstått? Trodde man skulle ete 1 produkt til hvert måltid, samt grønnsaker fra liste en eller to.

Kjenner jeg er litt forvirret... Tenkte jeg skulle begynne på dette i morgen, men ser at jeg kanskje må vente til over helgen eller noe, så jeg virkelig får satt meg inn i dette her.

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 18:31   #2248
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Hei alle sammen!

Jeg fikk startboksen med eurodiettprodukter i dag!
Er kraftig overvektig og har diabetes type 2. Har testet både Ketolyse og Hexeberg uten resultat, og skal prøve dette nå for å se om jeg klarer å få kroppen i gang på å skjønne at den skal ned i vekt.

Men så kikker jeg igjennom kassen jeg har fått og skjønner vel ikke stort. Bland annet har jeg fått to poser med bare pasta. Hmmm.... Er ikke det litt trått da? Å spise pasta aleina? Så også i heftet som var med, at man kunne ete pastaen med laks.....
Så har jeg lest litt rundt anng ED, og ser at folk eter bland annet ost eller skinke innimellom. Noen skriver også at de tar ett egg i ny og ned Er det noe jeg har missforstått? Trodde man skulle ete 1 produkt til hvert måltid, samt grønnsaker fra liste en eller to.

Kjenner jeg er litt forvirret... Tenkte jeg skulle begynne på dette i morgen, men ser at jeg kanskje må vente til over helgen eller noe, så jeg virkelig får satt meg inn i dette her.

Ja, fase en skal du vel bare spise produkter:-)...lag en pastasalat, kok pastaen, og ha den i salat, med olje, sitron og pepper og salt...mmmmmmmmm:-)...laks og skinke er vel i fase 2?...jeg brukte ett egg i omelettene i fase en , legen min sa det var ok. Pluss om jeg noen dager hadde cravings...fysen eller lyst på noe, kokte jeg ett egg med smør på:-)))

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 18:49   #2249
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Kozemor: Jeg pleier å kutte opp grønnsaker (Squash, grønn paprika, blomkål og brokkoli samt litt tomat, løk, rød paprika og hvitløk), ha i litt olje og masse krydder og steke dette i noen minutter i stekepanna. Blander i den ferdigkokte pastaen og storkoser meg Det er knallgodt!!

Lager så mye grønnsaker at jeg har til to måltider. I tillegg spiser jeg rå hodekål til et måltid og sukkererter til et annet. Kun til kjeksene at jeg ikke spiser grønnsaker. Er ikke så vanskelig som det kan virke som, du kommer fort inn i det

Lykke til!

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 18:59   #2250
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for svar folkens!!!

Kanskje jeg skal begynne i morgen likevel da
Hva er kjappest og lage og ete til frokost? Er ikke frokost menneske og har en rimelig hektisk morgning her da jeg alltid venter med å stå opp før jeg måååååå, og har to unger som må ut dørene også....

Ser noen bruker puddingene som smoothie... hvordan gjør dere det?

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no