Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-14, 00:04   #22901
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tror ikke at jeg har et sjalu ben i kroppen og siden jeg har kjent gubben fra jeg var 12 år stoler jeg 100 % på ham. Derfor blir jeg heller aldri mistenksom til uventede gaver, bare veldig glad.

Lykke til med bryllupet i mai, Kanutten!

Noen som vet hva som skjer når en person har vært sykemeldt i ett år og to måneder etter sykepengeperioden er over får avslag på AAP og dermed ikke lenger har økonomi til og bo for seg selv (har altså allerede i to måneder mens han ventet på å få innvilget AAP gått uten sykepenger og har brukt sparepenger og kredittkort for og klare seg) siden han kun er i stand til å jobbe jobbe max 30 %, velger og si opp stillingen for og flytte siden han ikke lenger har råd til og bo der + han hele tiden blir presset av arb.giver til og jobbe mer/ stille opp som vikar ved sykdom etc. enn det han klarer/altså 30 %.
Vil han da likevel ha normal oppsigelsetid og hvordan virker dette inn på NAV.
Avslaget skal ankes, noe legen hans også er enig i, men NAV er altså rimelig sta og sier at han har et syptom og ikke en godkjent sykdom selv om han er undersøkt og diagnotisert av flere sykehus/spesialister.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 12-04-14, 02:25   #22902
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Photo: aaaner ikke hva jeg mener med mindre, for jeg har ikke funnet ut hvor mye som tilsier hva osv med de to enda... jeg har ikke forsøkt å bytte jbkm med xanthan gum etter sprettballmasse-fadesen... men jeg vet at man skal bruke dobbelt så mye xanthan gum som tragant, om det kan hjelpe... si fra om du finner ut?!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-04-14, 03:37   #22903
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, det var visst autocorrecten som ville ha de oppfordret!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-04-14, 13:44   #22904
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, takk for tipset! Hva legger dere forresten i "mindre" ...?

Tror ikke jeg kan hjelpe så mye dessverre, for jeg har nesten ikke brukt jbk, og jeg er veldig lite flink ti å måle opp ting når jeg lager mat. Det eneste jeg kan si er at jeg bruker kanskje en halv teskje eller mindre i ca. 3 dl saus, men da er det som regel ganske mye creme fraiche i den sausen, så den er ikke veldig tynn i utgangspunktet.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 13-04-14, 13:49   #22905
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, takk! Det er faktisk til hjelp.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-04-14, 15:10   #22906
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som kan italiensk som kan hjelpe meg med å oversette dette:
"Xxxxx, trovate na tosa alta e snella, no grasa eh, che per ingrasà ghe sempre temp"

Google translate sier:
"Xxxxx, found na shearer tall and slim, no grasa huh, that ingrasà ghe always temp"

Men så regner jeg med at grasa egentlig er skrivefeil og at han mener grassa. Samme med ingrasa at det egentlig er ingrassa.

Da sitter man igjen med:
"Xxxxx, found na shearer tall and slim, no fat huh, that fattens ghe always temp"

Jeg klarer fortsatt ikke helt å få ut meningen av setningen. Kan ikke italiensk og skulle gjerne visst hva denne setningen betyr... Det var nemlig noe som en italiener jeg har et godt øye til skrev på facebook at bestemora hans sa til ham. Og jeg tror det har noe med hva slags dame han bør finne seg?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-04-14, 18:32   #22907
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal i bryllup på sensommeren. Ønsker å finne en fin kjole med erme som skjuler overarmene.
Noen som vet hvor jeg kan finne det?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 13-04-14, 21:46   #22908
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Noen som kan italiensk som kan hjelpe meg med å oversette dette:
"Xxxxx, trovate na tosa alta e snella, no grasa eh, che per ingrasà ghe sempre temp"

Google translate sier:
"Xxxxx, found na shearer tall and slim, no grasa huh, that ingrasà ghe always temp"

Men så regner jeg med at grasa egentlig er skrivefeil og at han mener grassa. Samme med ingrasa at det egentlig er ingrassa.

Da sitter man igjen med:
"Xxxxx, found na shearer tall and slim, no fat huh, that fattens ghe always temp"

Jeg klarer fortsatt ikke helt å få ut meningen av setningen. Kan ikke italiensk og skulle gjerne visst hva denne setningen betyr... Det var nemlig noe som en italiener jeg har et godt øye til skrev på facebook at bestemora hans sa til ham. Og jeg tror det har noe med hva slags dame han bør finne seg?

Jeg spurte ei fra Greece, hun svarte dette:

"Spelling is wrong. Trovate= Find ,alta=tall, no grasa= not fat, sempre= always, lol that's all I understand. Not much help "

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 13-04-14, 22:30   #22909
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg spurte ei fra Greece, hun svarte dette:

"Spelling is wrong. Trovate= Find ,alta=tall, no grasa= not fat, sempre= always, lol that's all I understand. Not much help "

Takk for at du prøvde i alle fall.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-04-14, 22:31   #22910
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Jeg skal i bryllup på sensommeren. Ønsker å finne en fin kjole med erme som skjuler overarmene.
Noen som vet hvor jeg kan finne det?

Kjole med bolero? Søk på dhgate for eksempel.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-04-14, 23:13   #22911
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg tror ikke at jeg har et sjalu ben i kroppen og siden jeg har kjent gubben fra jeg var 12 år stoler jeg 100 % på ham. Derfor blir jeg heller aldri mistenksom til uventede gaver, bare veldig glad.

Lykke til med bryllupet i mai, Kanutten!

Noen som vet hva som skjer når en person har vært sykemeldt i ett år og to måneder etter sykepengeperioden er over får avslag på AAP og dermed ikke lenger har økonomi til og bo for seg selv (har altså allerede i to måneder mens han ventet på å få innvilget AAP gått uten sykepenger og har brukt sparepenger og kredittkort for og klare seg) siden han kun er i stand til å jobbe jobbe max 30 %, velger og si opp stillingen for og flytte siden han ikke lenger har råd til og bo der + han hele tiden blir presset av arb.giver til og jobbe mer/ stille opp som vikar ved sykdom etc. enn det han klarer/altså 30 %.
Vil han da likevel ha normal oppsigelsetid og hvordan virker dette inn på NAV.
Avslaget skal ankes, noe legen hans også er enig i, men NAV er altså rimelig sta og sier at han har et syptom og ikke en godkjent sykdom selv om han er undersøkt og diagnotisert av flere sykehus/spesialister.

Har ikke noe svar, men han bør klage og få legen til å skrive riktig diagnose. Ofte skriver de feil.. arbeidsevnen hans må være minst 50% nedsatt, hvis NAV mener annet så kan han søke om dagpenger. I mellomtiden er det sosialhjelp...

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 14-04-14, 00:02   #22912
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Han har vært 100 % sykemeldt i mesteparten av tiden (altså nesten ett år), men de to-tre siste månedene har han hatt "arbeidstrening"/"tilrettelagt arbeid" med max 30 % jobb (der han skal kunne la være å jobbe når han er for dårlig og kan gå hjem når det trengst og så skulle det bli oppjustert på sykepenger og redusert på løø fra arbeidsgiveren) og min 70 % sykemelding. Det fungerer ikke og jobbe slik, siden han blir dårligere og dårligere. .....
Sosialhjelp kunne han KANSKJE få, men det var ca tre ukers behandlingstid og da måtte han kunne dokumentere absolutt alle utgifter/formue/eiendeler. Nødhjelp kan han få med max 800 kroner i uka. Dagpenger forutsetter han er arbeidsøker; han har en 100 % stilling han har hatt i mange år som han nå altså ikke lenger klarer fordi han er syk. Han er for syk til å kunne søke/klare en ny jobb, så dagpenger er visst utelukket......
Drittsystem vi har, men det er vel kanskje en konsekvens av at enkelte få svindlere ødelegger for de som virkelig trenger det

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 14-04-14, 23:04   #22913
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Han har vært 100 % sykemeldt i mesteparten av tiden (altså nesten ett år), men de to-tre siste månedene har han hatt "arbeidstrening"/"tilrettelagt arbeid" med max 30 % jobb (der han skal kunne la være å jobbe når han er for dårlig og kan gå hjem når det trengst og så skulle det bli oppjustert på sykepenger og redusert på løø fra arbeidsgiveren) og min 70 % sykemelding. Det fungerer ikke og jobbe slik, siden han blir dårligere og dårligere. .....
Sosialhjelp kunne han KANSKJE få, men det var ca tre ukers behandlingstid og da måtte han kunne dokumentere absolutt alle utgifter/formue/eiendeler. Nødhjelp kan han få med max 800 kroner i uka. Dagpenger forutsetter han er arbeidsøker; han har en 100 % stilling han har hatt i mange år som han nå altså ikke lenger klarer fordi han er syk. Han er for syk til å kunne søke/klare en ny jobb, så dagpenger er visst utelukket......
Drittsystem vi har, men det er vel kanskje en konsekvens av at enkelte få svindlere ødelegger for de som virkelig trenger det

NAV må ha alt med bittesmå teskjeer. Ser i en annen tråd at han har en lege som står på for han. Det er gull verdt. Jeg måtte skifte lege 2 ganger for å få hjelp mot nav. Heldigvis finnes det saksbehandlere som kan bruke hodet. Håper det går seg til! Kos dere i påsken!

__________________

Sist redigert av Kitt : 14-04-14 kl 23:10.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-04-14, 01:35   #22914
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lukter all lavkarbo-pasta sjømat?
Jeg heiv med en pakke pasta fra quest nutrition i en bestilling og det stod på pakken at det luktet litt sjø når man åpnet pakken, men det ville forsvinne når man skyllet pastaen. Sjø du liksom. Det stanket FISK. Jeg skyllet og skyllet og skyllet og det luktet fortsatt sjømat. Den gikk rett i søpla. Brekker meg av sjømatlukt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 15-04-14, 08:59   #22915
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kort fortalt: meldt meg på et løp og har derfor begynt å jogge for første gang i mitt liv. Utstyret er i orden (Løplabbet med løpetest og hele pakka), og jeg løper hovedsaklig på grusvei og litt asfalt (ganske hardt mao). Overdreven tro på egne evner forrige onsdag førte til en vond korsrygg som er svært smertefull når jeg går. Jogge tør jeg ikke. Vil det være hensiktsmessig for meg å kjøre på noen dager med betennelsesdempende? Evt. er det noe annet effektivt jeg kan gjøre for å komme meg raskest mulig i løpeform igjen?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 15-04-14, 09:04   #22916
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Evt. er det noe annet effektivt jeg kan gjøre for å komme meg raskest mulig i løpeform igjen?

Manuellterapeut. Jeg ville først og fremst sjekket om noe ligger i klem.


DAB-radi: Hvordan funker det? Siden det er digitalt går det vel på datanettet, men ikke på vanlig datanett? Finnes det noen funksjon for å få DAB på mobil?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-04-14, 09:06   #22917
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Manuellterapeut. Jeg ville først og fremst sjekket om noe ligger i klem.

Nei, får ikke gjort det før påske. Mente noe jeg kan gjøre selv her hjemme inntil jeg evt. må komme meg til noe behandling.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 15-04-14, 10:33   #22918
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Manuellterapeut. Jeg ville først og fremst sjekket om noe ligger i klem.


DAB-radi: Hvordan funker det? Siden det er digitalt går det vel på datanettet, men ikke på vanlig datanett? Finnes det noen funksjon for å få DAB på mobil?

Aner ikke, men med den erfaringen vi har med DAB og batterier rekker du ikke høre lenge på radioen om du skal ha DAB på mobil... Vi har en vanlig DAB-radio som kan gå på batteri, jeg mener det er 6 (!) AAA-batterier i den og de skal vare i 6 timer... La meg si det sånn - vi har fremdeles den gode, gamle radioen på hytta, den har hatt det samme ene AAA-batteriet i 5-6 år.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 16-04-14, 00:02   #22919
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva kan jeg kjøpe i 40-årsgave til ei venninne? Hun feirer ikke dagen, men vi skal på besøk til dem i påsken er og hun fylte for et par uker siden.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-04-14, 05:32   #22920
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva kan jeg kjøpe i 40-årsgave til ei venninne? Hun feirer ikke dagen, men vi skal på besøk til dem i påsken er og hun fylte for et par uker siden.

Blomster eller konfekt er jo som regel ganske safe.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 16-04-14, 07:12   #22921
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva kan jeg kjøpe i 40-årsgave til ei venninne? Hun feirer ikke dagen, men vi skal på besøk til dem i påsken er og hun fylte for et par uker siden.

Noe til en interesse hun har? Vin? Blomster? Gavekort?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 16-04-14, 08:21   #22922
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Blomster eller konfekt er jo som regel ganske safe.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Noe til en interesse hun har? Vin? Blomster? Gavekort?

Hun fikk blomst (eller egentlig en ganske stor hageplante) i innflyttingsgave av oss i høst, så den har jeg liksom brukt opp
Vin og endel andre hobbyer (hesteting) utgår for tida siden hun har en baby på 4 mnd...
Kom på seint i går at jeg kanskje kan kjøpe gavekort på bilettservice, og skrive i kortet at vi skal finne tid til å gå på en konsert i løpet av sommeren. Vi gjorde det mye før, flere ganger i uka, så det blir både noe man trenger når man går hjemme med baby (tid for seg selv) og en mimregreie.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-04-14, 08:51   #22923
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Nei, får ikke gjort det før påske. Mente noe jeg kan gjøre selv her hjemme inntil jeg evt. må komme meg til noe behandling.

Gå! Det er nok bare skikkelig mishandlede muskler og da er gange i passe tempo og mengde veldig mykgjørende. Aller helst i terreng.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 16-04-14, 12:59   #22924
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Gå! Det er nok bare skikkelig mishandlede muskler og da er gange i passe tempo og mengde veldig mykgjørende. Aller helst i terreng.

Gå gjør jeg hver dag Måtte avbryte turen i går da jeg fikk så himla vondt. Prøver nå å supplere med betennelsesdempende og core-trening.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 16-04-14, 13:00   #22925
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hun fikk blomst (eller egentlig en ganske stor hageplante) i innflyttingsgave av oss i høst, så den har jeg liksom brukt opp
Vin og endel andre hobbyer (hesteting) utgår for tida siden hun har en baby på 4 mnd...
Kom på seint i går at jeg kanskje kan kjøpe gavekort på bilettservice, og skrive i kortet at vi skal finne tid til å gå på en konsert i løpet av sommeren. Vi gjorde det mye før, flere ganger i uka, så det blir både noe man trenger når man går hjemme med baby (tid for seg selv) og en mimregreie.

God ide med gavekort på billettservice. Ellers synes jeg at blomster aldri kan bli brukt opp. Nå til våren/ påske er det jo så fint med en liten sammenplantning med f.eks stemorsblomster og påskeliljer.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no