Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-10, 20:16   #2276
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg ser ikke noe galt i det utrykket, men takker deg for å ha lært meg det! hehe

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-06-10, 21:04   #2277
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan ikke si jeg finner det svaret så galt. Temmelig dekkende er min mening.








__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat
Gammel 21-06-10, 21:57   #2278
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

En ting er å si noe som kan være støtende til kunder, men det var en intern e-mail (dog til blant annet tre kollegaer jeg sjeldent kommuniserer med og han ene har jeg ikke møtt en gang) så jeg skjønner ikke hva skal være galt med jeg heller. Hadde det vært en kunde jeg hadde god tone med, så kunne jeg fint skrevet det til han/henne også. Vi får se hva/om sjefen svarer tilbake. Jeg velger å tro at det er han hyperkristne fyren i ressursavdelingen vår som har klaget.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 21-06-10, 22:13   #2279
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Uansett så likte ikke din overordnede det, ettersom h*n korrigerte deg.

Jeg kjenner ikke motivene til din leder - men det er kanskje lurt å lytte til reaksjonen, enten du likte den eller ikke?

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 21-06-10, 22:17   #2280
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 57
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

En ting er å si noe som kan være støtende til kunder, men det var en intern e-mail (dog til blant annet tre kollegaer jeg sjeldent kommuniserer med og han ene har jeg ikke møtt en gang) så jeg skjønner ikke hva skal være galt med jeg heller. Hadde det vært en kunde jeg hadde god tone med, så kunne jeg fint skrevet det til han/henne også. Vi får se hva/om sjefen svarer tilbake. Jeg velger å tro at det er han hyperkristne fyren i ressursavdelingen vår som har klaget.

Jeg synes man kun skriver slikt til folk man kjenner, dvs om du kjenner kollegaer eller kunder, så er det ok, men til ukjente -- selv om de er kollegaer -- nei, der er jeg enig med sjefen din.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer!
Gammel 22-06-10, 08:57   #2281
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Enig med Trulte67 og Ignite.

JEG synes ikke det uttrykket gjør noe, men i jobbsammenheng, nei. Og jeg jobber i barnehage så vi er vant til litt av hvert.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 22-06-10, 11:15   #2282
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg lurer på om uttrykket "have a snowball's chance in hell" virkelig er galt å skrive til kollegaer?

Jeg gjorde nemlig det natt til søndags da det var snakk om at vi skulle prøve å få sendt noe utstyr slik at det var i USA til mandag formiddag. Vi har ingen logistikkfolk som jobber i helgene, og dessuten skal det godt gjøres å rekke den tidsfristen uansett uten kurér. Ting står litt stille på den fronten i helgene...

"The conclusion that the BUC was faulty was made today and that means that we have a snowball’s chance in hell shipping a BUC to the US by Monday."
Fra sjefen: "Slikt språk bruker vi ikke da dette lett kan misforstås."

Det jeg kan finne er at det er litt vulgært, men det spørs hvor man er fra. Men det var sendt internt til kollegaer for søren. Jeg lurer veldig på hvem av de 6 stk den var sendt til som klagde på det (to av de var amerikanere), fordi jeg sendte den ikke til sjefen...

Amerikanere er veldig kritiske til slikt språk. Har bodd/jobba i statene og har jobba med mange amerikanere og de er opptatt av at alt skal være høfflig. Man skal ikke si ass - det heter tush, hell-heck, damn-darn osv. Man skal ikke bruke slikt språk ovenfor folk man ikke kjenner så godt, man skal være høfflig uansett om man synes at personen er helt idiot.

Kan forstå at noen har reagert på det, spesielt i jobb sammenheng Ikke ta deg nær av det men ta det til etterretning og pass språket neste gang.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-06-10, 20:39   #2283
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvor man kan få kjøpt en liten mat-termos? Har bare sett store på 1 ltr, men ønsker en som rommer ca 5 dl (til suppe og smothie)
Eventuelt en nettbutikk?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 23-06-10, 08:19   #2284
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som kan forklare hvorfor jeg har diare flere ganger hver dag når jeg spiser ketolyse, men er helt fin når jeg spiser høykarbo? Har vært sånn siden 14. april, og regner med at det ikke er 'ketose-diare' i over to mnd

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 23-06-10, 08:29   #2285
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hos meg varte det ca 2,5mnd, ikke av bare ketose men av lavkarbo generelt. Det gikk deretter over til å blir for fast for så å stabilisere seg. *herlig oppdatering*

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-06-10, 08:30   #2286
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Noen som vet hvor man kan få kjøpt en liten mat-termos? Har bare sett store på 1 ltr, men ønsker en som rommer ca 5 dl (til suppe og smothie)
Eventuelt en nettbutikk?

Det finnes mange stål-termoser til barn som er den størrelsen, om du tåler litt ole brum eller prinsesser og slikt! Se på nille, obs, europris eller lekebutikk!

__________________


Sist redigert av Ferskenbeinet : 23-06-10 kl 10:48.
Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-06-10, 08:31   #2287
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opplevde det samme som Ferskenbeinet. Det tar litt tid når kroppen er vant til å få ''hjelp'' av fiber i maten.
Du kan jo i en overgang prøve med litt fiberhusk (psylliumsfrøskall). Det får du kjøpt på apotek, helsekost og noen velassorterte butikker, typ Ica o.l. Det er et naturlig og effektvt tarmregulerende middel .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-06-10, 10:21   #2288
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Noen som vet hvor man kan få kjøpt en liten mat-termos? Har bare sett store på 1 ltr, men ønsker en som rommer ca 5 dl (til suppe og smothie)
Eventuelt en nettbutikk?

Har sett 1/2 liters termos hos Jernia. Den var i stål.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat
Gammel 23-06-10, 11:16   #2289
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

hos meg varte det ca 2,5mnd, ikke av bare ketose men av lavkarbo generelt. Det gikk deretter over til å blir for fast for så å stabilisere seg. *herlig oppdatering*

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Opplevde det samme som Ferskenbeinet. Det tar litt tid når kroppen er vant til å få ''hjelp'' av fiber i maten.
Du kan jo i en overgang prøve med litt fiberhusk (psylliumsfrøskall). Det får du kjøpt på apotek, helsekost og noen velassorterte butikker, typ Ica o.l. Det er et naturlig og effektvt tarmregulerende middel .

Jeg har alltid vært litt uregelmessig i magen, men aldri så ille som etter jeg begynte med ketolyse...... Og, to helger har jeg sprukket (med overlegg) og begge de helgene har magen vært helt 'normal'...... spiser også litt fiberhusk eller fiberrik, har aldri spist mye brød og aldri grovbrød tidligere......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 23-06-10, 12:42   #2290
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Noen som kan forklare hvorfor jeg har diare flere ganger hver dag når jeg spiser ketolyse, men er helt fin når jeg spiser høykarbo? Har vært sånn siden 14. april, og regner med at det ikke er 'ketose-diare' i over to mnd

Jeg får det av for mye fett. Da bare renner det ut. For deg er det er sikkert enten fettet eller en matvare du ikke tåler.

Men jeg vil gjerne vite hva "normal" mage er. Det er alltid forskjellig det som kommer ut men når jeg har spist høykarbo så er det som regel steinhardt og det skal det ikke være.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 23-06-10, 13:02   #2291
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg får det av for mye fett. Da bare renner det ut. For deg er det er sikkert enten fettet eller en matvare du ikke tåler.

Men jeg vil gjerne vite hva "normal" mage er. Det er alltid forskjellig det som kommer ut men når jeg har spist høykarbo så er det som regel steinhardt og det skal det ikke være.

Jeg spiser ikke særlig mer fett enn jeg har gjort før - bare mindre karber.....ikke spiser jeg andre matvarer enn jeg alltid har gjort heller, men jeg er jo vant til å spise litt pasta/poteter da, og litt fint brød, og masse sjokolade, kaker og potetgull..... Aldri vært plaget med hard mage heller, men for meg er det ikke normalt å ha diare (dvs vann) flere ganger om dagen - hver dag, sånn som jeg har hatt siden 14. april I tillegg har jeg vannvittig mye luft på lavkarbo, mer enn dobbelt så mye som på høykarbo - og jeg har da vanligvis mye da også......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 23-06-10, 14:16   #2292
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flippy, spiser du mye søtningsmidler? kanskje du reagerer veldig sterkt på det?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf
Gammel 23-06-10, 14:20   #2293
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eller Ifa pastiller?

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat
Gammel 23-06-10, 14:57   #2294
Indiane
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 10
Indiane er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.


Jeg er først, og i en liten rus av 2 glass rødvin, spør jeg:

Hehehehehehe. Blir du også fortere full når du går på denne dietten??? DET BLIR JEG!!! har ikke blitt så fort full siden jeg var nyoperert ...

__________________

So what? I'm still a rock star....
Indiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 23-06-10, 15:11   #2295
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kjoper vanligvis BHer med spile under og det er det. Siden jeg er relativt formfull overst (C-cup) har jeg ikke sett hensikten med disse vatterte sakene eller BHer med alskens funksjoner. Dessuten er jeg litt sjenert og kunne aldri spurt personalet om hjelp til a plukke ut en BH.

Jeg er na blitt 44 ar og selv om jeg synes jeg har fine pupper enna sa kunne jeg godt tenke meg et lite loft. Ser at disse balkong-BHene (hvis det er det som er den rette benevnelsen) ser bra ut pa en del jenter som har mye mer slappe pupper enn jeg.

Sa sporsmalet er, hva slags BH er best for a lofte litt?

Jeg er en 85C.

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-06-10, 15:15   #2296
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Jeg kjoper vanligvis BHer med spile under og det er det. Siden jeg er relativt formfull overst (C-cup) har jeg ikke sett hensikten med disse vatterte sakene eller BHer med alskens funksjoner. Dessuten er jeg litt sjenert og kunne aldri spurt personalet om hjelp til a plukke ut en BH.

Jeg er na blitt 44 ar og selv om jeg synes jeg har fine pupper enna sa kunne jeg godt tenke meg et lite loft. Ser at disse balkong-BHene (hvis det er det som er den rette benevnelsen) ser bra ut pa en del jenter som har mye mer slappe pupper enn jeg.

Sa sporsmalet er, hva slags BH er best for a lofte litt?

Jeg er en 85C.

Hanne

Selv om du er sjenert vil jeg anbefale deg å gå i en undertøysbutikk og få hjelp. Fantastiske saker.Det er ikke som om du trenger å kle av deg foran betjeningen...

For det andre. EVERYDAY GODESS er den beste løfteBHen jeg har hatt noensinne. De har dem påTriumph

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 23-06-10, 15:18   #2297
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Jeg kjoper vanligvis BHer med spile under og det er det. Siden jeg er relativt formfull overst (C-cup) har jeg ikke sett hensikten med disse vatterte sakene eller BHer med alskens funksjoner. Dessuten er jeg litt sjenert og kunne aldri spurt personalet om hjelp til a plukke ut en BH.

Jeg er na blitt 44 ar og selv om jeg synes jeg har fine pupper enna sa kunne jeg godt tenke meg et lite loft. Ser at disse balkong-BHene (hvis det er det som er den rette benevnelsen) ser bra ut pa en del jenter som har mye mer slappe pupper enn jeg.

Sa sporsmalet er, hva slags BH er best for a lofte litt?

Jeg er en 85C.

Hanne

Jeg kjøpte en såkat bustier-bra (det har sikkert flere andre navn også) her om dagen, beste løftet ever! Jeg er sånn ganske medium utstyrt (80C, mindre enn det høres ut som, da cupstørrelsen jo ikke er konstant), og det beste med denne er både det at jeg ikke får pupper som ser ut som hveteboller, eller enda verre; at de ser ut som om de trosser tyngdekraften og henger oppover, bare et pent og naturlig løft (mitt ''problem'' er stor avstand mellom, så jeg får ikke naturlig kløft). I tillegg gir de litt ekstra form på resten på øvre del av overkroppen . Kjøpte min på H&M, faktisk.

Den så ca sånn ut:

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-06-10, 16:15   #2298
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 57
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg spiser ikke særlig mer fett enn jeg har gjort før - bare mindre karber.....ikke spiser jeg andre matvarer enn jeg alltid har gjort heller, men jeg er jo vant til å spise litt pasta/poteter da, og litt fint brød, og masse sjokolade, kaker og potetgull..... Aldri vært plaget med hard mage heller, men for meg er det ikke normalt å ha diare (dvs vann) flere ganger om dagen - hver dag, sånn som jeg har hatt siden 14. april I tillegg har jeg vannvittig mye luft på lavkarbo, mer enn dobbelt så mye som på høykarbo - og jeg har da vanligvis mye da også......

Jeg hadde det nøyaktig slik på høykarbo (som du har på lavkarbo), og det løste seg med antibiotika - som jeg fikk for noe helt annet, så jeg tror ikke det er kostholdet, men at du har fått noe bakterier eller noe i tarmene/fordøyelsessystemet.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer!
Gammel 23-06-10, 16:29   #2299
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Noen som vet hvor man kan få kjøpt en liten mat-termos? Har bare sett store på 1 ltr, men ønsker en som rommer ca 5 dl (til suppe og smothie)
Eventuelt en nettbutikk?

Jeg er den stolte innehaver av ikke mindre enn 3 (!) termoser på 0,33 l. Har en hjemme, en på jobb og en på hytta. Stor åpning, ikke helle/drikketut, hele toppa må av for hver gang. Fås på G-sport og heter termoskopp.

http://www.gsport.no/Produkt/716164(...rmoskopp-sort/

Finnes i flere farger. Så de hadde en type på Jernia også, litt annerledes design og med vanlig termostut (trykk ned toppen og hell, mindre praktisk om den ligger i sekken kanskje i og med at det ikke var noen topp utenpå trykketoppen på den).

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 23-06-10, 16:37   #2300
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Selv om du er sjenert vil jeg anbefale deg å gå i en undertøysbutikk og få hjelp. Fantastiske saker.Det er ikke som om du trenger å kle av deg foran betjeningen...

Ha! Da har du ikke vært på She i Trondheim... Av med klærne og frem med puppa! Ble dyttet og skivset og klemt og pushet til den store gullmedalje. Og nå er den ene bh'en alt for stor blitt... Men veldig hyggelige damer altså!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no