Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-11, 07:55   #51
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Åj så koselig at vi er såpass mange!

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 11:20   #52
Meniallverden
Juniormedlem
 
Meniallverden sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 24
Meniallverden er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Uten å ha planlagt noe så ser jeg at vekta er blitt faretruende høy etter røykestoppen.
Jeg hiver meg på en runde og satser på å komme ned 15 kg.

__________________


Meniallverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 12:25   #53
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Da er jeg igang. Er nok en stund til jeg er i ketose enda for jeg drakk brus og spiste sjokolade i går Jeg kjenner allerede at det er noe på gang da, jeg er lett svimmel til tross for mye vann innabords. Så langt i dag har jeg fått i meg 4 gr karber. Spent på hvor lang tid det tar før jeg er i ketose.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 13:59   #54
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

jeg hiver meg igang igjen nå IGJEN! hehe huff. vi får starte en Mai Veietråd

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 17:20   #55
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Så flott at du er smertefri Shamu!
Det må være deilig og en ekstra motivasjon

Idag har jeg handlet inn og nå står lollipop brødet i ovnen, så i morgen skal både jeg og sambo starte. Han er ikke helt overbevist enda, men vil prøve så da kjører vi på.
Fant ut at Life butikken her i byen førte ketolyse tablettene, så da kjøpte jeg der og boka har jeg jo fra før så nå gleder jeg meg.

Følte meg veldig usunn når jeg fyllte vogna med fettrik og karbofattig mat idag, hehe. Tar vel en stund før man kommer inn i det

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:07   #56
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Starter pån igjen jeg også.. Skal være strengere mot meg selv denne gangen. Men får så hodepine, noen tips til å unngå det?

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 08:56   #57
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei alle sammen. Håper at det er greit at jeg joiner dere selv om jeg ikke egentlig skal slanke meg på ketolyse. Etter å ha vært jojo slanker i omtrent ni år, begynte jeg på ketolyse i februar i fjor og gikk ned fra 85,7-65 kg i august og -1,5 kg til etter det. For første gang nådde jeg målet mitt om å bli slank igjen. Det er mange grunner til at jeg ble tykk, og de er dessverre tilstede fortsatt. Nå har jeg hatt noen måneder tilbake på karbokjøret og vil tilbake på LKHF. Jeg tror at jeg vil ned ca tre kilo igjen etter å ha lagt litt på meg. Det er ikke så mye, så jeg håper det vil gå greit og ganske raskt. Men det vil bli tøft å legge om til og holde på en sunn livsstil igjen, og da håper jeg at jeg kan finne motivasjon sammen med dere her inne. Lykke til!

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 08:57   #58
aliena
Medlem
 
aliena sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 50
aliena er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg følte at det gikk så trått med vekta (jadda, vet jeg bare skal måle en gang i uka, men det greier jeg ikke), så jeg tok en kjapp overgang på målene mine, og det viser seg at jeg har gått ned 10 cm (!) i midja på under en uke! I tillegg har jeg mistet 5 cm der magen er tjukkest, og 1 cm på de andre målene, kjempefornøyd!

Så anbefaler folk å ikke bare veie seg, men også ta en runde med målebåndet.

Jeg har vært i ketose siste 3 dagene, selv om jeg har unnet meg masse salat og grønnsaker, og noe bær. Drikker altfor mye kaffe også, men det er hektiske dager så noen laster må jeg unne meg.

Glemte magnesiumtablettene en kveld, og merket antydning til kramper allerede neste dag, så det skjer ikke igjen.

Tenkte vente med å trene til den verste slappheten har gitt seg, men jeg går mye. Mellom 15-20 000 skritt for dagen, så jeg får nok mosjon vil jeg tro. Men gleder meg til å begynne trene igjen, akkurat nå orker jeg det rett og slett ikke, kroppen føles tung og treig.

Fikk tak i bakemiks på Meny i går, så i dag blir det baking! Ser frem til å få litt variasjon i kosten, blitt mye det samme siste uka.

Håper alle sammen har hatt en strålende helg, og at overgangen til ketose ikke har gitt for mye bivirkninger.


Sist redigert av aliena : 01-05-11 kl 09:16.
aliena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 09:01   #59
aliena
Medlem
 
aliena sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 50
aliena er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.

Starter pån igjen jeg også.. Skal være strengere mot meg selv denne gangen. Men får så hodepine, noen tips til å unngå det?

Sørg for å drikke MYE, gjerne farris. Om du ikke liker farris, så kan det være lurt å bruke seltin på maten de første ukene på ketose. Når vannet slipper i starten vasker det med seg mye mineraler og salter, og det er lett å få hodepine. Det blir heldigvis bedre etterhvert, når kroppen har vent seg til ketosen, men jevnlig påfyll av vann er uansett positivt

aliena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:10   #60
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ah, vakkert, jeg tror jeg slenger meg på her jeg også, hvis jeg får lov

Jeg begynte med lavkarbo (ketolyse) for ca halvannet år siden, og gikk ned ca. 15 kilo. Nå har jeg vært slapp med kosthold og trening de siste månedene, og vekta har sakte men sikkert begynt å bevege seg oppover igjen. Det er litt for godt med øl, pasta, is og potetgull...

Har tenkt på det noen dager nå, og når jeg nå snublet tilbake på lavkarbo.no og fant en 1. mai-starter-tråd må jeg ta det som et hint. I'm back!

Vekta i dag morges sa 85,5 (), og mitt første mål er å komme under 80 kilo. Hovedmålet er å veie rundt 70 en plass, så ca. 15 kilo skal bort.
Vi får støtte hverandre, så kommer vi nok alle til å nå være mål!

Klem og lykke til fra Mill

(Og nå: Kaffe, farris og frokost. )

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:46   #61
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg fikk ketolysepakken min i posten i går og var kjempe spent på om det ble noe utslag på stix'n, og det ble det den ble lilla
Jeg har en sånn kullsyremaskin og fått helt dilla på vann med kullsyre og drikker masse!! Og det begynte jeg med før jeg leste det var lurt
Men jeg merker ingenting på kroppen at jeg er i ketose, er det vanlig

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:12   #62
lottesinverden
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 82
lottesinverden er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg slenger meg på denne jeg!
Begynte for 1 mnd siden men de siste ukene har jeg vært veldig sløv, og spist alt for mye dritt.
Så nå er det siste innspurt før sommeren

__________________
Startvekt: 76,7 kg (sommer 2010)
Nå: 64,5
Igjen til målet er nådd: 7,5 kg
Trening i mai: 180 min
lottesinverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (prøver meg på ketolyse) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 13:00   #63
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Da er jeg igang!

Frokosten bestod av 50g honningmelon, ostebiter og slinkebiter- 2,6 g karber og lunsj ble omelett med 1 g karber.

Kjempeartig at så mange er med!

Mill: ser du spiser lavkarbo og lavkolestrol. Hva spiser du da?
Vi kom plutselig på at sambo har høyt kolestrol så han tør ikke hive seg med før han har vært til legen.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 13:20   #64
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Da er jeg igang!

Frokosten bestod av 50g honningmelon, ostebiter og slinkebiter- 2,6 g karber og lunsj ble omelett med 1 g karber.

Kjempeartig at så mange er med!

Mill: ser du spiser lavkarbo og lavkolestrol. Hva spiser du da?
Vi kom plutselig på at sambo har høyt kolestrol så han tør ikke hive seg med før han har vært til legen.

Hei

Ja, jeg forsøker å spise lavkolesterol og lavkarbo samtidig, og blodprøvesvarene mine er helt strålende (4,2 totalkolesterol og fine relasjoner mellom HDL, LDL og triglyserider). Kostholdsmessig betyr det at jeg prøver å spise mindre mettet fett (f. eks. lav-fett kjøttprodukter og meieriprodukter) og bruke mer oljer som fettkilde. Og det fungerer på et vis; Jeg er nok ikke så strikt på denne fettfordelingen som legen min (hadde han visst om dette ) ville ha likt, men min egen samvittighet er mye bedre enn ved et 'vanlig' lavkarbokosthold.

Problemet med å sammenlikne seg med meg, er at jeg er arvelig belastet med høyt kolesterol (såkalt familiær hyperkolesterolomi, FH), og jeg har siden jeg var 12 år stått på superdoser med statiner (og etterhvert Ezetrol) for å holde kolesterolet nede. Det ligger masse informasjon her på lavkarbo.no om kolesterolverdier og lavkarbokosthold, få samboeren din til å lese gjennom dette, kanskje det vil gi han den boosten han trenger for å begynne
Men så det er sagt: Mine prøvesvar har aldri vært så bra som de er nå etter at jeg begynte på lavkarbo!

Men om han er bekymret: Ta blodprøver og sjekk svarene før han begynner, 6 uker etter, og 3 måneder etter oppstart av lavkarbo. Ettersom hva jeg har lest så kommer verdiene til å stige litt etter oppstart av lavkarbo, og deretter stabilisere seg på et normalt nivå etter en viss periode.

Kunnskap er makt, les masse og still spørsmål ved alt du hører.
Og lykke til! Fortell gjerne hvordan det går med prøvesvarene! Jeg skal ta nye blodprøver om et par uker (etter en nedjustering av medisinene for noen måneder siden), og kan godt si fra hvordan det går

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 13:24   #65
sitronella
Nytt Medlem
 
sitronella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 8
sitronella er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

hallo
Slenger meg på her. Har spist lavkarbo en god stund og er veldig fornøyd med det. men nå tenkte jeg at jeg skulle ha en periode med ketolyse.

Er fryktelig glad i sjokolade så det vil nok bli min aller største utfordring.

sitronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:28   #66
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Tusen takk for svar Mill!
Skal fortelle han om det og vise han info, så får vi se om han blir overbevist
Han ville dra til legen og sjekke verdiene sine og samtidig spørre legen om det er lurt av han å spise lavkarbo. Håper bare legen er oppdatert og kan gi han ett rett svar, legen går av med pensjon om ikke så lenge men det trenger såklart ikke spille inn på hva han er oppdatert på da

Dagen idag har gått fint sålangt.
Proppa i meg potetsalat og brownies i går siden det er leeenge lenge til jeg skal smake slikt igjen. Det som er kjekt, er at det frister meg ikke nå selv om jeg går forbi den brownieskaka støtt og stadig

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:43   #67
Buck
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 38
Innlegg: 71
Buck er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg begynte i dag og mitt mål er ned 10 kg.

Lykke til alle sammen

Buck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:09   #68
flisa77
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sogn
Innlegg: 87
flisa77 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Koselegt og sjå at vi blir fleire og fleire.
I dag kan eg ikkje skryte på meg så masse mat. Har fått i meg 2 egg med litt meierismør til frukost og litt kjøttdeig med ost på til middag. Men det eg kan skryte på meg i dag er at eg har gått 9km på 2 timer. Synest det var i grunn bra start på mai

flisa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:44   #69
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Drikke nok vann er nok lurt ja, er veldig glad i farris så får imeg en 1,5 liter om dagen pluss vann.

Lurer på om dere skriver ned og veier? Føler at jeg ikke får dette til jeg.
Gruer meg veldig til denne neste halvannen måneden, med eksamenspress og stress hjemme. Men jeg skal greie det!

Er det forresten greit å spise pittelitt atkins sjokolade evt 70 % sjokolade eller er det helt fyfy?

Jeg må skjerpe inn på mengden av mat pr måltid jeg, kjenner jeg erstatter mat med alt.. Følelser, røyk og mer. Ja jeg prøver å slutte/trappe veldig ned. HAr røyka 2 i dag. Og venta helt til i kveld med den første.

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 23:55   #70
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg har begynt å redusere på karbene. Trodde det var enkelt å kutte ned på dem men det er det ikke. Ligger på ca 60 g karber om dagen. Det er jo litt mye. Får prøve på nytt i morgen...

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 10:32   #71
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.

Er det forresten greit å spise pittelitt atkins sjokolade evt 70 % sjokolade eller er det helt fyfy?

Jeg må skjerpe inn på mengden av mat pr måltid jeg, kjenner jeg erstatter mat med alt.. Følelser, røyk og mer. Ja jeg prøver å slutte/trappe veldig ned. HAr røyka 2 i dag. Og venta helt til i kveld med den første.

Bittelitt er greit, det. Vei det du spiser, og regn ut hva du får i deg, så vet du hva du begir deg ut på

Og et lite tips for røykeslutt (Det lureste jeg noen gang har gjort var å slutte å røyke): Begynn å strikke! Eller hekle eller sy eller noe annet tilsvarende. Opptatte fingre har ikke tid til å røyke
Og i stedet for å røyke bare litt: Slutt helt. Da slipper du å opprettholde røyksuget, på samme måte som at sukker opprettholder sukkersuget. Litt trigger bare lysten på mer. Og se på det som noe positivt: Endelig skal du få slippe den fæle røyken!

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 12:16   #72
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg begynte 26 April og er i ketose

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 12:19   #73
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg melder meg inn her! Begynte så smått etter påske og er i ketose. Skal få kjøpt kjøkkenvekt i dag så jeg kan begynne å få litt kontroll på hvor mye jeg får i meg av proteiner og fett.. Skal ned tilsammen 10 kg, så håper det går bra. Gikk ned 8 kg på dette tidlig i fjor, så det GÅR an. nå er jeg kvitt en mann som motarbeidet meg, så satser på jeg greier det denne gangen!

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 12:26   #74
hantov
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 5
hantov er på en erverdig vei
Red face

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei.
Jeg har begynt i dag. Har prøvd en gang tidligere menn stoppet å gå ned etter 4 uker. Nå prøver jeg igjen.

hantov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 12:33   #75
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

Jeg har begynt å redusere på karbene. Trodde det var enkelt å kutte ned på dem men det er det ikke. Ligger på ca 60 g karber om dagen. Det er jo litt mye. Får prøve på nytt i morgen...


Det er nok litt mye om du vil følge ketolyse.
I boka står det at det anbefales 15 gram karber om dagen for kvinner og 20g for menn. Dette om man følger kuren ja

Jeg prøver å ligge på 15g pr dag, ble det i går så får vi se om jeg får det til idag og. Sliter igrunn med å komme opp i 15 jeg, gjorde det forrige gang og, og i går måtte jeg bøtte nedpå makrell i tomat på kveldsmaten for å få nok

Frokosten idag var to fiberknekkebrød med 2,7 g pr knekkis. Er god og mett leeenge, står det på pakken. Ja det skriver IKKE jeg under på iallefall! Fader så sulten og med småsur knert i hus som plages av første jekselen så var det ingen god kombinasjon.
Omelett til lunsj og det var godt

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no