Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-11, 17:49   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Det er sikkert en likens tråd, men var litt vanskelig å søke på.

Ja, hvor lang tid tok det før du selv så at du hadde tatt av? Hvor mange kilo?

Jeg har tatt av 10kg og det synes overraskende lite (for meg i alle fall)

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 18:00   #2
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Merkelig det der. Varierer dag for dag, for meg. Jeg har ikke gått ned så mye, men snaaart 10 kg, likevel er det dager jeg føler meg ekstra tynn, og dager jeg føler meg ekstra feit. Hehehe.. Dette er nok noe jeg har lært av mamma siden hun introduserte meg for penedager og styggedager. "I dag har du penedag", pleide hun å si.

Somregel stemmer magefølelsene når jeg mener jeg har "tynndag", da ligger jeg i nedre sjiktet på vekta. Merkelige greier, men sånn generelt så merker jeg ikke så mye ennå. Derfor blir jeg litt irritert nesten, når folk sier; HERREGUD, NÅ HAR DU GÅTT NED MYE!?!?! Også har jeg egentlig ikke det. Får sånne kommentarer av alle som veit at jeg prøver å gå ned, hehe..

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 18:13   #3
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg har ikke sett det så mye selv. Merker mest at klærne er løsere, og at jeg har måtte lage to nye hull i beltet. Jeg har gått ned 8 kg.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 18:18   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Det tok så mye som 16-17 kilo før jeg syntes jeg kunne se det (med en overvekt på noe over 30 kilo i utgangspunktet). Det aller første jeg merket som "bevis" på vektnedgangen var at ryggvalken forsvant så jeg hadde lettere for å finne en behagelig sovestilling. Men etter de første 15 kiloene så gikk buksene mine fra "passe" til "altfor store" omtrent over natta. Rare greier!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 18:25   #5
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Ryggvalken, ja. Kjenner godt valk på hver side av ryggen, i livhøyde. De kunne føles veldig ubehagelig i bilseter og sånt. Men de er mindre nå. Og det er godt.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:41   #6
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Da jeg hadde tatt av ca 13 kilo så merka jeg det veldig godt på bukser og ikke minst i fjeset at jeg hadde tatt av.Det var faktisk når jeg hadde tatt såpass mye av at folk kommenterte det også
Har vel en 7-8kilo igjen.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:55   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Siden jeg har brukt laaang tid så ser jeg ikke så godt selv at jeg har gått ned. Man tilpasser seg liksom speilbildet sitt ganske fort. På godt og på ondt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:18   #8
MeZie
Nytt Medlem
 
MeZie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 8
MeZie er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg har gått ned 8 kg nå, og merker ingen forskjell egentlig... Men merker det samme som Littleme sier om "tynne" dager hvor jeg føler meg helt fantastisk! Men i det store og hele merker jeg svært lite på både klær og kropp foreløpig, håper det kommer en forandring snart!!

__________________


MeZie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-ish.. Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:19   #9
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Har ikke sett det enda.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:29   #10
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg har noen dager der jeg fortsatt føler meg 27 kg tyngre. Så har jeg dager der jeg ser meg i speilet og tenker "herregud, så tynn jeg har blitt". Jeg har enda fett både her og der, men jeg har gått ned fra str 48 til ca 42 (noen ganger 40 ). Så det vises jo. Men ofte tror jeg at det fortsatt bor en tykk person inni oss som ikke helt klarer å innse at det er en tynnere person utenpå. Men det kan være lurt å ha en trang bukse eller noe å måle med.. Så ser du bedre forskjellen når den plutselig passer perfekt eller er for stor..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:30   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg så ingen forskjell på de 17 kg jeg gikk ned. Men herregud så godt jeg ser hvert kilo jeg går opp igjen for tida!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:09   #12
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Det tok fire dager, sikkert -1kg! Bare fordi jeg ikke var oppblåst og ikke så gravid ut lengre! På resten av kroppen merket jeg det etter 4-5kg, sikkert fordi jeg gikk inn mange cm i midjen. Resten av kroppen var stort sett den samme. Nå, nesten ti kg lettere, kjennes det veldig godt! Magen henger ikke lengre, og ryggvalkene er stort sett helt borte! Også har jeg BMI på under 30 for første gang siden barneskolen

Kort sagt: 4-5kg

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:12   #13
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg ser det ikke fysisk i speilet på badet, men blir overrasket når jeg ser meg i speilet i butikker, er det meg liksom? Men nå er nesten 19 kilo borte vekk og klærne jeg hadde er jo altfor store. Så noe må jo ha skjedd.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:37   #14
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Enda jeg har bare gått ned ca 8 kg, så ser jeg på meg selv at jeg har gått ned. Skal gå ned hvertfall 30 kg til. Min kjære ser det ikke.

Magen er ikke like oppblåst lengre og den har blitt mindre. Klærene mine har blitt løsere og jeansen passer meg nå perfekt.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:39   #15
lottesinverden
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 82
lottesinverden er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg ser det ikke så godt selv, men kjenner det veldig på klærne
Men jeg har en venninne som bor i London som var hjemme på besøk i helgen, og hun så kjempe forskjell.

__________________
Startvekt: 76,7 kg (sommer 2010)
Nå: 64,5
Igjen til målet er nådd: 7,5 kg
Trening i mai: 180 min
lottesinverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (prøver meg på ketolyse) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:34   #16
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Ser det ikkje enda eg, utan å samanlikne med eit bilde frå da eg var 130+ kg...

Jau, eg ser nok at magen heng og sleng meir no, når eg ser på magen min i spegelen utan klær, men ellers ser eg ikkje noko skilnad på meg sjølv, enda så rart det nok verkar ettersom eg har gått ned over 30 kilo. Andre ser det visst, men det gjer ikkje eg.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:45   #17
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

De gangene jeg synes det er omtrent umulig å se forskjell fra da jeg veide 27 kilo mer enn nå - så fokuserer jeg på å se på avstanden i høyde fra midje til navle. Den er mye kortere nå enn før, da magen var større og hang ned...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:27   #18
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg ser ikke så mye selv, og har en tendens til å tenke at når buksene er blitt videre og løsere så skyldes det nok at de har utvidet seg pga bruk/slitasje...
I stedet for å tenke at det er jeg som har krympet...

Rart hvordan hodet stritter imot....

Men plutselig her en dag jeg stod i dusjen så ble jeg oppmerksom på hoftebeina...der var det noe som "stakk ut" som jeg ikke har kjent på en stund...

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:26   #19
lottesinverden
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 82
lottesinverden er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Jeg ser ikke så mye selv, og har en tendens til å tenke at når buksene er blitt videre og løsere så skyldes det nok at de har utvidet seg pga bruk/slitasje...
I stedet for å tenke at det er jeg som har krympet...

Rart hvordan hodet stritter imot....

Men plutselig her en dag jeg stod i dusjen så ble jeg oppmerksom på hoftebeina...der var det noe som "stakk ut" som jeg ikke har kjent på en stund...

Ahhh hoftebeina.... Jeg ble kjempeglad her om dagen når jeg tok på meg treningsbuksen min, og kunne se litt av hoftebeinet, men nå er det visst borte igjen

__________________
Startvekt: 76,7 kg (sommer 2010)
Nå: 64,5
Igjen til målet er nådd: 7,5 kg
Trening i mai: 180 min
lottesinverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (prøver meg på ketolyse) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 22:42   #20
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg lå helt i overkant av overvektig på BMI-skalaen da jeg startet, altså neeesten på fedme (og har nok vært såvidt oppom der også). Nå er jeg i nederste sjiktet av overvektig (og har vært nedom normalvektig såvidt det er). Dette innebærer en nedgang i buksestørrelse fra 42 til 38 for meg. Jeg synes jeg merket best de første 5-6 kiloene ned, når jeg måtte begynne å bruke belte på buksene og tilogmed kunne gå inn i str 40. De kiloene gikk også ganske raskt av (ca 2 mnd), så det gjorde det sikkert også mer merkbart.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 12:45   #21
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

I dag oppdaget jeg at den store valken på magen som gjorde at magen hang så fælt, er mye mindre. Det er nesten så den ikke har noe heng. Og det er noe av det jeg har gledet meg til. Så da syns det i alle fall for meg at det går riktig vei. Ellers ser jeg ikke store forskjellen.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 04:47   #22
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg kan kun se det når jeg bruker enkelte klær som jeg tidligere så veldig, veldig svær ut i.
Jeg håper jeg begynner å se det mer fremover, for en motivasjon det er!! :P

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:28   #23
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg syns generelt sett at det viser lite med mine 6 kg minus.
Særlig på overarmene, som jeg så gjerne skulle ønske var bare litt slankere nå når det går mot sommer. Kjipt med nok en sommer uten å føle seg vel i singlet

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:31   #24
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tok det før du selv så at du har tatt av?

Jeg merka det på klærne ganske fort.
Men jeg såg det ikke i speilet.
Ikke engang når jeg hadde gått ned 10 kilo...
Men da jeg skulle prøve en kjole jeg hadde brukt 3 år tidligere og jeg svømte i den... Da fant jeg fram et bilde fra sist jeg brukte kjolen. Og DA så jeg også forskjell

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Motivasjon, hvor har du tatt din veg? sissa80 Spørsmål og svar 4 08-06-10 20:17
Hvor lang tid før man er i ketose? Rebecca_Malin Lavkarbo generelt 3 30-03-10 14:23
Hvor lang tid tar det? matitt Lavkarbo generelt 0 16-01-09 13:43
Hmm... Hvor lang tid? tinamh Ketolysekuren 2 06-10-06 09:41
Hvor lang holdbarhet? Kristian Generell ernæringsdebatt 9 09-06-05 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no