Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Vibrasjonstrening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-08, 13:30   #76
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vibrasjonstrening

Sitat:

Jeg har ikke peilig på hva markløft og dips er og ser for meg at det er noe jeg umulig kan gjøre hjemme på stuegulvet. Jeg er på dette forumet fordi jeg er overvektig og en av grunnene til det er at jeg er helt utrent. Setter stor pris på svar på mine spørsmål, men svaret bør ligge på samme nivå som spørsmålet.

Det Bulldog kaller markløft er vel sånn du ser på TV, der styrkeløftere har en hel masse vekt på en vektstang på gulvet, og så, med bøy i knærne og strak rygg, strake armer, så løfter man det til man er oppreist med knærne og overkroppen. Du løfter altså med lårene og rumpa, ikke med ryggen! Bilde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Deadlift
Er du utrent så kan du godt bare ha en kost på gulvet og gjøre mange repitisjoner med god utførelse!

Knebøy ser du beskrevet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Squat_%28exercise%29
Poenget her er at det er viktig at man har knær over tær og stikker stussen ut bak når man bøyer knærne. Du oppdager hva som skjer om du står inntil en stol med skinnleggen eller noe. Gjør det gjerne, igjen, med god utføring og uten belastning, til du kan gjøre tyve langsomme uten noe puhst og pehs!! Når det blir lett kan du legge til et par fylte halvlitersflasker med vann i henda. Etterhvert lettere og tyngre vekter.

Mener Bulldog dips med at man armøvelsen der man lar seg løfte forran en stol? Du setter deg på kanten av en stabil stol, føttene litt langt fra stolen, holder hendene (knokene vendt fremover) ved siden av rumpa, på stolen, og løfter deg selv med armene slik at rumpa nå henger fritt forran stolen. Du løfter deg selv opp og ned, sånn at du trener armene.

Dessuten er det jo greit å begynne med dame-pushups i begynnelsen (klarer du 20 på rad er du klar for en ordentlig pushup!), der knærne er i bakken.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 13:55   #77
lillestine
Medlem
 
lillestine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 49
Innlegg: 459
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Sv: Vibrasjonstrening

Bra svar, Megvel!! husk på dips å presse albuene sammen slik at de peker i motsatt retning av knærne og altså IKKE stikker rett ut til siden, da trener du helt andre muskler!!
Lykke til - prøve og øv, spør noen på helsesudio eller noen du vet trener og få dem til å vise deg, ta på deg, korrigere bevegelsene dine!!! Du må ikke være redd for å spørre!!!

__________________
Ønsker besøk i dagboka mi: Stines slanke linje
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16503

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 14:14   #78
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Vibrasjonstrening

Megvel: tror nok ikke bulldogg mener dips slik du beskriver. Dips han mener er nok ikke like lett å utføre hjemme. Tror han mer mener denne utgaven:



ang "dame" push ups så kan disse være vel så tunge som "vanlige" om de utføres riktig. Så morgentrim med Kari J for noen år siden der noen militærgutter skulle trene med henne - de hadde ikke sjans til å følge henne selv på damepushup'er.
Push ups kan dessuten gjøres tyngre ved bruk av manualer. hmmm hvordan skal jeg forklare dette - istedet for at man skyver i fra direkte fra bakkan, har man manualer/hantler som man støtter seg til istedet og skyver fra på. Da klarer man gjerne å gå dypere ned samtidig som man må stabilisere mer på vei opp for å holde manualene på plass pleier å kjøre " dame" push ups på denne måten med 7-10 reps x 3-5 sett. Det svir godt i skrotten det - DET kan jeg love dere

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 17:45   #79
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vibrasjonstrening

Opprinnelig lagt inn av Dolphin, her.

Megvel: tror nok ikke bulldogg mener dips slik du beskriver. Dips han mener er nok ikke like lett å utføre hjemme. Tror han mer mener denne utgaven:

Bulldog mener den utgaven, ja. Den hvor man "sitter", med armene bak kroppen er/kan være lei for skuldrene.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 22:21   #80
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Vibrasjonstrening

Jeg ante ikke hva vibrasjonstrening var før jeg leste denne tråden, så jeg hadde utbytte av denne artikkelen i Mat&Helse. Ellers kan man vel konkludere med at det passer for noen og ikke for andre? Ække det greit a?

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:06   #81
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vibrasjonstrening

Takk stupedama, den artikkelen var veldig interressant.

Som du sikkert ser i denne tråden er det stor motstand mot denne formen for trening og mange mener å vite at det er helt fånyttes og gjerne direkte helsefarlig.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vibrasjonstrening Fedona Trening 16 24-11-11 00:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no