Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mister man mens når kroppen er i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-09, 23:26   #1
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Mister man mens når kroppen er i ketose?

Hva skjer med syklusen når kroppen er i ketose? erfaringer?

jeg har vært i ketose i 17 dager nå, og mensen er 3 dager sein..

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 23:52   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: mister mens når kroppen er i ketose? elr..

Å være i ketose skal hjelpe kroppen til å få orden på hormoner.
For noen vil det si at de kan få igjen mens som har vært borte lenge, andre får blødninger midt i et ppille- brett og andre får midlertidige endringer av syklus!
Tror det er ganske normalt!
Selv har jeg fått mye mindre og kortvarigere mens.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 01:05   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: mister mens når kroppen er i ketose? elr..

Må bare kommentere overskrifta "mister mens i ketose". Tvert i mot vil jeg si. Jeg har så og si aldri mens (max 10 ganger på 18 år), og når jeg er i ketose kommer den plutselig i ny og ne.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 13:31   #4
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

kan eggeløsning og alt ha blitt rota med da?? vi bruker bare kondom i usikkerperode(rundt eggeløsning) vi

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 13:32   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Jeg får KUN mensen når jeg lever lavkarbo. Har pcos, da.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 13:56   #6
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

kan eggeløsning og alt ha blitt rota med da?? vi bruker bare kondom i usikkerperode(rundt eggeløsning) vi

Hvordan kartlegger du eggløsning da? Hvis du bruker prevensjon kun på usikre dager så regner jeg med at du bruker tid på å sjekke symptomer for eggløsning; basaltemp, sekret, tapp osv?
Da burde det ikke være noe problem for deg å vite ståa rundt denne syklusens eggløsning.

Det er nok eggløsningen som er forsinket tipper jeg. Iallefall ikke mensen, lutealfasen er som regel rimelig konstant fra syklus til syklus. Evt det eller så er du preggo. Tiss på en pinne om du vet at du har hatt eggløsning, og mensen virkelig er forsinket (typ 15-16 dager etter eggløsning for dfe fleste.).

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 15:38   #7
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

jeg sjekker ikke sånne ting nei. ikke merker jeg noe heller. vi bruker kondom 4-5 dager før dag 14 etter mens og 4-5 dager etter.. har ikke sex hver dag akkurat så ammer jeg,så venter på å begynne på nuvaring for jeg tåler ikke at hormoner flyr rundt i kroppen min

har ingen gravid symptomer heller, utenom 0 mens da... mulig jeg tar en test i morgen elr jeg venter enda noen dager da siden eggeløsning kan ha blitt forskjøvet.. men dette har definitivt rotet i vår midlertidige "prevansjonsløsning"

takk for svar btw

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 16:17   #8
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Om du skal fortsette i noe særlig tid med den løsningen der ville jeg satt meg litt nøyere inn i symtomer enn nå. Det dere holder på med nå kan vel neppe kalles prevensjon. :P
Spesielt siden du ammer kan du ikke regne med at syklusen din er så forutsigbar at det er en spesielt sikker løsning. Å ikke bruke prevensjon før dag ti i syklusen slik du gjør kan føre til at du kan bli gravid, jeg har selv hatt eggløsning så tidlig som dag 10, og er jo fruktbar noen dager før det. Men jeg regner med at med deres løsning så er det vel ikke noe krise om du får et preggo eggo.
Hvor lange sykluser har du vanligvis?

Selv bruker jeg naturlig prevensjon ved å kartlegge eggløsning, jeg synes hormonell prevensjon er no dritt og jeg tror ikke det er heldig for kroppen i lengden. Men det krever at jeg følger med litt for å si det sånn. Selv om jeg definitivt vil kalle meg selv regelmessig når de kommer til menstruasjonssyklus, så kan eggløsning fort variere med noen dager og da kan uhellet fort være ute om man ikke har kontroll på egen kropp og dens symptomer.

28 dagers syklusen med eggløsning dag 14 er en myte, det er så enorme variasjoner fra kvinne til kvinne, og ikke minst fra syklus til syklus.

Bare tre dager forsinket kan man vel ikke regne med de største graviditetsymptomene heller, men jeg skjønner at du venter. Håper mensen dukker opp for dere!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 16:27   #9
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

hmm.. sambo er lat, derfor har vi den løsningen, piller har alt for mange bivirkninger på meg at jeg kan bruke dem... og jeg har bare hatt en mens siden fødseln, hadde menssmerter torsdag og onsdag så var jo sikker på at den kom da jeg regner ikke med å amme mer enn 1 mnd til.. så vi tenkte at dette skulle gå bra å gjøre d sånn i 2 mnd såå, litt krise er d.. men d er jo vår skyld da.... det er vel bare å vente å se da...

ble gravid på prevangsjon sist og så syklus

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 16:42   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Min erfaring er at mensen ikke er regelmessig etter fødsel.
Jeg fikk igjen mensen etter 8 uker med førstemann og etter 6 uker med nr 2, men det tok noen runder før den ble regelmessig. Jeg ammet 10 måneder med sønnen og nesten 20 måneder med nr2.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 18:23   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Du, jeg ble 3 barnsmor fordi jeg stolte på sikre perioder etter fødsel, og da ammet jeg 20 ganger i døgnet, men jeg hadde jo eggløsning og mens, men eggløsning kan komme tidligere og senere etter en fødsel selv om mensen kommer til riktig tid.

Enten bruker dere kondom hele tiden eller du prøver noe annen prevensjon. Jeg tåler ikke noe piller( ble et monster på cerazette), men p-ring funker utmerket( men jeg ammer ikke, vet ikke om du gjør det? ) og gir ingen andre bivirkninger enn mindre mens... Blør bare i 3 dager nå.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 20:21   #12
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

jeg ammer 2 ganger om dagen enda så jeg skal begynne på p-ring når jeg er ferdig med d... skal ta meg en prat med gubben, sånn at vi slipper to tette

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 20:23   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Kan være lurt å ikke bruke P-ring når du ammer ja, er vel i grunn bare minipiller som er anbefalt.
Amm så lenge du orker, det er lurt for dere begge!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 20:25   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Noen sverger til to tette, andre syns det blir for mye, selv om man jo da blir ferdig med småbarn fortere.

Pga studier er det 5 1/2 år mellom mine. Litt for mye egentlig, men deilig å ha hatt tid til begge da de var små.

En venninne trodde mens- uteblivelse skyldtes uregelmessigheter etter fødsel!
Det er 14 måneder mellom de to første og hun slet seg helt ut, husker så og si ingenting fra småbarnsperioden.
Bonusbarnet kom 6 år senere, også som en diiiiger overraskelse.
Skulle tro de hadde lært!
Men gjett om mammaen koste seg med henne!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 20:30   #15
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Jeg fikk tilbake mensen (etter å ha vært uten den pga av hormonspiral) Men det er en liten pris å betale for alle mine tapte kilo

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 20:38   #16
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Det er ikke uvanlig at det blir litt kluss med syklusen i starten av ketogent kosthold, så sikrere prevensjonsmetoder er nok absolutt på sin plass å vurdere

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 23:07   #17
Moira
Juniormedlem
 
Moira sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 45
Moira er på en erverdig vei

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Spennende da he he Har du testet?

__________________



Min Jorunal
Moira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 11:20   #18
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

ingen mens å speide enda heller tester ikke før lørdag for da skal jeg drikke

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 13:45   #19
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Du kan jo prøve kobberspiral? Det har jeg, og er virkelig storfornøyd!
Deilig å slippe hormoner ihvertfall...

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 15:00   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

ingen mens å speide enda heller tester ikke før lørdag for da skal jeg drikke

Jaaaa?
Hvordan gikk det?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 15:35   #21
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Har du testa?

Nå ville ikke jeg ammet når jeg gikk på ketolyse da, pga alle miljøgiftene som er lagret i fettet...

Min mens er regelmessig som den alltid har vært. Ikke blør jeg mindre heller. :mumle:

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 16:01   #22
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

testa negativtpartyu men siden jeg hadde mensmerter forige tirsdag og onsdag kan vel d vær eggeløsningssmerter da så da er d uansett tidlig å teste satser på at mensen kommer til uka

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det? Stellamor Ketolysekuren 9 24-04-09 09:29
Jeg faller ut av ketose hver gang jeg har mens tarantellamor Ketolysekuren 2 26-02-09 22:50
Hvorfor er ketose krevende for kroppen? Kula Lavkarbo generelt 10 30-01-09 17:03
Trening mens man er i ketose? Ctr Ketolysekuren 11 18-02-08 12:09
Ditt humør med kroppen i ketose? rsy Lavkarbo generelt 16 10-03-05 14:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no