Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren farlig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-10, 22:16   #76
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå har vel aldri diskusjonen dreid seg om brødskiver og sukkerpålegg? Det er jo himmelvid forskjell på det og å se på fett/proteiner med og uten litt grønnsaker?
Forhåpentligvis er de fleste her inne langt forbi nugatti-stadiet

Nei, men det var bare et eksempel. Og jeg har faktisk ikke presisert at det er noe fett-og proteinkosthold jeg ikke har trua på heller. Poenget mitt var om hvorvidt man får litt av alt man burde få i seg eller ikke. Men de barna jeg har hatt i barnehagen som kommer med mye vafler og nugatti, spiser og veldig mye kjøtt og veldig lite grønt. Selvfølgelig - hadde det vært andre veien, og man hadde hatt barn som nesten bare spiste grønnsaker, så hadde vel ikke det vært helt optimalt heller. Men om det ikke kom ordentlig fram - beklager.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:19   #77
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Da er det nok sukkerinntaket, og ikke kjøttinntaket som spiller inn her, altså.

Men hva mener du man går glipp av ved å bare spise animalske produkter, og ikke grønnsaker, forresten? Ja, bortsett fra variasjonen i seg selv, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:23   #78
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men hva har grandis og nughatti med å spise fett og protein fra rene ubearbeidede matvarer, men ikke spise grønnsaker å gjøre?
Jeg tror ikke grønnsakene er det som spiller inn her altså, men grad av sukkerinntak.

Det hjelper ikke å tro, du må vite .

JEG kan jo fortelle at det er mange her inne som spiser ganske ensidig og har det helt fint. Jeg har ei venninne som behandles for ME av ernæringsfysiolog med nesten bare fett, og ellers proteiner nok til dagsbehovet, og det var først etter det man merket endring. Epileptiske barn og autister behandles gjerne med ketose og høyfett, etc.

Kanskje dårlige eksempler, men poenget mitt er fortsatt at ensidige kosthold ikke er bra uansett. Mener jeg. Varierte kosthold mener jeg er bra.
- Og igjen - jeg har aldri sagt at jeg regner ketogene kosthold som spesielt ensidig, hvis man gjør det på rett måte. Hvis man derimot kjører den greia til dama i artikkelen, som startet hele diskusjonen, med så og si bare fett, og så og si ingenting av grønnsaker så synes jeg faktisk ikke det er rart hun ble sjuk. (Eventuelt så skjønner jeg godt at veldig mange vegetarianere med tiden blir forferdelig slappe og sjuke.) Det var det jeg sa, og det var det som fikk så mye reaksjoner.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:24   #79
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Da er det nok sukkerinntaket, og ikke kjøttinntaket som spiller inn her, altså.

Men hva mener du man går glipp av ved å bare spise animalske produkter, og ikke grønnsaker, forresten? Ja, bortsett fra variasjonen i seg selv, da.

Man går jo glipp av en god del vitaminer, f.eks? Selvfølgelig kan man ta vitamintilskudd, men som det står på boksene - det skal ikke erstatte et variert kosthold.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:25   #80
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Ja, men du sier ikke noe om hvorfor du ikke tror det er bra. Hva er det man taper på å kutte ut grønnsaker? Hvilke deler av hele vår fysiske funksjon er det som lider uten grønnsaker?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:28   #81
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Man går jo glipp av en god del vitaminer, f.eks? Selvfølgelig kan man ta vitamintilskudd, men som det står på boksene - det skal ikke erstatte et variert kosthold.

Det er en stor misforståelse. Det meste du trenger av vitaminer får du gjennom animalske produkter, og stort sett alle av dem er fettløselige . Hvordan tror du ellers urbefolkninger overlevde, og var sykdomsfrie? Torr du det var mye brokkoli i Norden i Steinalderen?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:31   #82
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Som sagt - de jeg kjenner som er veggiser eller de som nesten bare får i seg kjøtt og lignende er så og si uten unntak trøtte, slappe, ofte syke, - veldig ofte deprimerte +++ (de ungene jeg har hatt i barnehager med ensidig kosthold var også uten unntak de som oftest ble syke, og de med mest kosentrasjonsproblemer)

Jeg kjenner selv at hvis jeg ikke får i meg både animalske produkter og grønnsaker, så blir jeg veldig dårlig. Jeg blir også veldig dårlig psykisk. Ikke bare blir jeg uopplagt og får kosentrasjonsproblemer, men jeg blir forferdelig deprimert, og føler meg skikkelig crap. Og det er både i perioder hvor det er lite grønt, eller i perioder hvor det er lite fett og proteiner.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:34   #83
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Jaja. Da er det vel sånn da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 23:12   #84
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Som sagt - de jeg kjenner som er veggiser eller de som nesten bare får i seg kjøtt og lignende er så og si uten unntak trøtte, slappe, ofte syke, - veldig ofte deprimerte +++ (de ungene jeg har hatt i barnehager med ensidig kosthold var også uten unntak de som oftest ble syke, og de med mest kosentrasjonsproblemer)

Ja men herlighet, er det ikke på tide å slutte å henvise til de du kjenner + barnehagebarna osv når du selv sier de også pøser innpå med sukker og greier? For da har de jo ingenting i debatten her å gjøre? Her er det jo snakk om naturlig fet mat, og NULL sukker. Det blir noe helt annet. Det du gjør nå er jo som å si "jeg kjente ei som spiste et eple hver dag, hun fikk kreft" uten å i det hele tatt se på hva annet personen spiste. Ser du virkelig ikke selv hvor usedvanlig meningsløst dette blir? *sjokkert*

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 23:19   #85
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren farlig?

Men steinalderfolket spiste også nøtter, honnig, fisk, skjell, frukt, røtter og bær blandt annet....litt info fra mitt lokale museum haha

  Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 23:21   #86
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja men herlighet, er det ikke på tide å slutte å henvise til de du kjenner + barnehagebarna osv når du selv sier de også pøser innpå med sukker og greier? For da har de jo ingenting i debatten her å gjøre? Her er det jo snakk om naturlig fet mat, og NULL sukker. Det blir noe helt annet. Det du gjør nå er jo som å si "jeg kjente ei som spiste et eple hver dag, hun fikk kreft" uten å i det hele tatt se på hva annet personen spiste. Ser du virkelig ikke selv hvor usedvanlig meningsløst dette blir? *sjokkert*

Jeg har ikke sagt at alle pøser innpå med sukker. Poenget mitt hele veien har vært at ensidige kosthold - og det forøvrig uansett hva slags ensidighet det er snakk om ikke er sunt. Jeg mener at man trenger både grønnsaker og kjøtt (ja, rene produkter!). Og JEG stoler heller på erfaringer, - og de jeg kjenner sine erfaringer fremfor "sånn og sånn spiste inuittene".

Jeg har sagt det jeg mener, og jeg har ikke gått inn for å overbevise noen her om at jeg har rett, jeg har bare lagt frem hva jeg stoler på. Men det som VIRKELIG er menigsløst her, er at folk faktisk gidder å kverulere videre. Snakk om å ikke klare å slå seg til rette med at folk mener noe annet enn dem selv! Men det er klart, hvis folk her på forumet ikke takler at andre har forskjellig synspunkt på ting enn en selv, så skal jeg virkelig ikke kommentere på noe annet her inne. Det denne diskusjonen begynte med var kort og godt at jeg mener at kvinnen i nevnte artikkel kan skylde seg selv, hvis hun blir syk etter lang tid med bare fett. Er dere uenige, helt greit. Men det er min mening.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 23:22   #87
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Men steinalderfolket spiste også nøtter, honnig, fisk, skjell, frukt, røtter og bær blandt annet....litt info fra mitt lokale museum haha

Ja, se der. Variasjon!

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 23:41   #88
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Det denne diskusjonen begynte med var kort og godt at jeg mener at kvinnen i nevnte artikkel kan skylde seg selv, hvis hun blir syk etter lang tid med bare fett. Er dere uenige, helt greit. Men det er min mening.

Bare for å nevne det, nå har det kommet mer informasjon ang den kvinnen, hun spiste visst ikke fullt så ensidig som artikkelen hevdet, men spiste i henhold til ketolysekuren og fikk i seg rikelig med grønt ved siden av proteiner og fett.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 23:43   #89
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Bare for å nevne det, nå har det kommet mer informasjon ang den kvinnen, hun spiste visst ikke fullt så ensidig som artikkelen hevdet, men spiste i henhold til ketolysekuren og fikk i seg rikelig med grønt ved siden av proteiner og fett.

Det var enda godt, da var det helt sikkert ikke ketolysekuren heller som var problemet.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 01:31   #90
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er det mulig? Nå er jeg så provosert at jeg omtrent må stå på hodet her! Hva er galt med denne MM? For en utrolig paranoid og underlig oppførsel.
Sorry, jeg måtte bare få det ut!

Du er tøff! Skulle tro MM er Christian Drevon.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 07:32   #91
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Du er tøff! Skulle tro MM er Christian Drevon.

Oi, takk! Nei, vet du, jeg oppfatter Ch Drevon som en ignorant, ikke koko.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 08:15   #92
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolysekuren farlig?

Vel, hva skal man si.....

Jeg har aldri vært så sjuk som i den perioden jeg slanket meg med Grete Roede og Libra.
Hverken før eller siden har jeg hatt så kraftige halsbetennelser og ørebetennelser...med feber i 41. Det ble mange antibiotikakurer.
Faktisk hadde jeg aldri før hatt ørebetennelser.
Hadde da slankekurene skylden?
Vel, jeg velger å tro at det var all husråten i huset vårt som hadde skylden, for jeg sluttet å bli syk når vi flyttet.

Man kan jo ikke uten videre slå fast at en fysisk plage henger sammen med kostholdet, selv om det sammenfaller i tid.
Men når det er sagt så er jeg litt nysgerrig på hva slags fett denne dama spiste i sin slankeperiode?
For mye omega 6 er ikke særlig gunstig for noen.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 09:24   #93
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren farlig?

Bare for å avslutte diskusjonen om frukt og grønt med et lite kompromiss. Vi tåler definitivt andre syn på forumet, spesielt det som egentlig ikke er et annet syn

Det som er tingen er at insulin øker utskillelsen av vitaminer og mineraler, samtidig som det hindrer opptaket og utnyttelsen av det vi allerede har. C-vitamin er for eksempel veldig likt glukose, og konkurrer med sukker om opptaket i cellene. Den kampen taper c-vitaminet alltid. Så vi har alle rett. Du trenger ikke tilskudd eller frukt/grønt hvis du lever ekstrem lavkarbo, men jo mer karbohydrater i kosten, jo mer tilskudd trenger vi. Så da er vi tilbake til hva man ønsker å spise for å trives. For de fleste er en balanse med flest mulig alternativer som oftest å foretrekke. Og vips så var vi enige.


Sist redigert av Chunky : 19-02-10 kl 09:32.
  Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 15:35   #94
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tror du det var mye brokkoli i Norden i Steinalderen?

Hahah, grynt. *ler*

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:27   #95
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Man går jo glipp av en god del vitaminer, f.eks?

nå er det meste av jorda grønnsaker og frukt dyrkes på så uttarmet at det nesten ikke er vitamin igjen i grønnsakene lenger. Derfor må også de som spiser variert også ofte ta tilskudd.

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

C-vitamin er for eksempel veldig likt glukose, og konkurrer med sukker om opptaket i cellene. Den kampen taper c-vitaminet alltid.

Ah, et glimrende argument overfor de som spiser appelsiner for å unngå sykdommer!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:37   #96
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Jeg tror og har erfart at ketolysekuren kanskje kan trigge angstfølelsen hvis man ikke tar alle vitaminene og mineralene..

Jeg led av angst for endel år tilbake og hadde av den grunn 100 000 000 maur i kroppen.. Jeg skalv som et aspeløv og hadde det jævlig, for å si det mildt.

Jeg har siden jul vært veldig streng med meg selv og ketolysekuren og har spist det jeg skulle spise, men har også tatt vanndrivende i tillegg.
Jeg fikk bare mer og mer angst av det.. Merkelig for det var jo nettopp ketolysekuren som fikk meg UT av angsten for disse åra tilbak i tid. Jeg hadde indre skjelvinger og var fullstendig helt kake hver dag. Det var jævlig! Men så skummet jeg gjennom sidene her og fant ut, atter en gang at ketolysetabelettene ER viktige, MEGAVIKTIGE! Jeg hadde dem liggende i skuffa, men spiste dem ikke. Jeg begynte med dem igjen og allerede etter to dager var skjelvingene borte!

Jeg hadde en lignende runde i jula da magen gikk amok, jeg trodde da også at det skyldtes angst, men det var magen..

Så derfor, jeg følger nå ketolysekuren til punkt og prikke, med tabeletter og alt og jeg er krutegod igjen!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:39   #97
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

nå er det meste av jorda grønnsaker og frukt dyrkes på så uttarmet at det nesten ikke er vitamin igjen i grønnsakene lenger. Derfor må også de som spiser variert også ofte ta tilskudd.


Ah, et glimrende argument overfor de som spiser appelsiner for å unngå sykdommer!

Vi anbefaler at alle som har gjennomgått en operasjon om å spise 1 g c-vit et par uker etter op. fordi det gir raskere heling.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:44   #98
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vi anbefaler at alle som har gjennomgått en operasjon om å spise 1 g c-vit et par uker etter op. fordi det gir raskere heling.

Ja, men dere anbefaler vel ike at de tar sukker i tillegg? Det var det som var poenget. At man ikke bør spise de i form av frukt fordi det da er bortkasta.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:45   #99
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, men dere anbefaler vel ike at de tar sukker i tillegg? Det var det som var poenget. At man ikke bør spise de i form av frukt fordi det da er bortkasta.

Nææi, ren c-vit Er vel ikke mye c-vit i appelsin??? Må jo ete kasser da!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 21:53   #100
emblue
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Sande i Vestfold
Alder: 52
Innlegg: 7
emblue er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Bedre seint enn aldri...?

Da jeg leste artikkelen om den stakkars dama i HA og alle kommentarene, var det en ting jeg tenkte som ingen sa. (Men gadd ikke å registrere meg for å kommentere noe.) Så jeg tar det her.

Om det virkelig er Ketolysekuren/ketose som er årsaken til hennes problemer, er det ikke dermed sant at den er skadelig. Noen tåler ikke nøtter og dør av å spise dem. Dermed er nøtter livsfarlig og ingen må spise dem?? Blir samme dårlige logikken, synes jeg.

Synes forøvrig det er ille at personer som MM får lov til å utfolde seg fritt i en sånn sammenheng. Fullstendig uten respekt for andre og andres meninger, og i tillegg uten kunnskap om det h*n uttaler seg om. Sånne mennesker er farlige. Kjente jeg ble temmelig , ja!!

emblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Paranøtter er farlig? frkprym Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 19-11-09 02:07
Gravid, hva er farlig, hva er ikke farlig? Forvirra ... KatjaBlå Kosttilskudd 3 25-01-09 00:24
Er det farlig? Lindabtn Ketolysekuren 9 17-08-07 20:02
Nå er spekepølse farlig... Fjonken Nyheter / media 3 20-03-06 14:30
Brasil - farlig? mofe Generell diskusjon 2 01-11-05 10:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no