Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-10, 12:24   #1551
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

jippijaj!! nede på minstenotering igjen i dag. Da håper vi det rusler videre så jeg kan forandre enda mer på tickeren min snart!!!

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 16:23   #1552
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Nå vil jeg dele en oppskrift med dere damer. Kjapt og godt.

Lag eggerøre (med fordel smågrynete) av fire egg og legg til siden. Stek en boks med bogskinke som du har strimlet på forhånd. Jeg brukte en blanding av olje og smør. Mens kjøttet steker så rasper du kjapt en liten blomkål og hiver den oppi panna sammen med skinka. Krydre med ganske mye grillkrydder og paprikapulver så retten blir fin og oransje. Bland i eggerøren og nyt.

Denne retten høres litt rar ut, men den ble overraskende god. Et godt alternativ til pytt i panne, synes jeg.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 17:59   #1553
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg er litt utenfor for tiden, for dere som vil vite hvorfor les jorunalen min, orker ikke forklare en gang til....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:24   #1554
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg leste journalen din nå. Det er knalltøft når sånt skjer, men vi er her når du har overskudd og lyst til å hive deg med igjen.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 19:11   #1555
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

takk Wevi

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 19:24   #1556
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg leste akkurat journalen din stegforsteg! Det er så utrolig trist når sånt skjer!
Håper alt ordner seg slik at ikke du blir helt utbrent også.! Og som wevi sier, vi er her når du er klar for det igjen!
Masse lykke ønskninger sendes !

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 10:22   #1557
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Trist å høre om venninna di, steg for steg. Jeg håper du klarer å ta vare på deg selv også oppi alt dette, at du stiller opp for venninna di og lar andre ta seg av barna så mye som mulig. Krysser fingrene for at det går bra med henne.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 09:52   #1558
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Stille nå, men jeg er så fornøyd med å ha passert 10-kg grensa at det gjør ingenting om jeg står stille en stund.
Sånn ellers så håper jeg at magevalken kan forsvinne når jeg kommer ned dit jeg vil, den ahr jo minket, men det er litt slappt synes jeg. For klarer jeg å få bort magevalken (ok, må vel trening til der da), så får jeg kanskje mamma til å ta "dette greiene mine" seriøst også.

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:16   #1559
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Pappa har faktisk vært veldig oppmuntrende nå mens jeg har slanket meg (de tre gangene eller så jeg har snakket med han). Han har slanket seg på vektklubb, så han er veldig imponert over resultatet jeg har oppnådd på ketolyse. Jeg har gått ned 14 kg nå, 700 gram siste uka.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 09:29   #1560
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Det er så stille her denne uka. Har dere fint vær eller?

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 09:35   #1561
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Nydelig vær her, skulle ønske jeg hadde ferie så jeg kunne nyte det ordentlig i stedet for å bare se det gjennom kontorvinduet

Du da?

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 09:40   #1562
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Laget meg eggemelk til frokost idag, det er lenge siden sist.

-2 eggeplommer
-kokende vann
-en stor teskje av favorittpulverkaffen
-6-7 dråper stevia m/vanilje
Mixet med stavmixeren.

NAM!

Ellers er det soool og fin dag her i syd-vest. Travel uke!

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 09:54   #1563
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Mmm, eggemelklatte er kjempegodt.
Her har jeg hatt svart kaffe med kremfløte, ingenting annet som fristet. Men til lunsj blir det tacosalat. Tenker jeg lager meg noen ostechips til.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 14:06   #1564
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Er det bare her det ikke er sommer? holder på å fryser på meg lausunger jeg. Det er 12 grader bare og ingen sol. Barnehagen inviterer til grillparty i ettermiddag, og da skal jeg ha på meg longs! Brrr

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 14:57   #1565
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

har dere forresten begynt å få kommentarer på at dere ikke må gå ned mer i vekt nå? Da folk først begynte å gi uttrykk for at de trodde jeg var ferdig slanket så ble jeg litt glad. Nå som folk sier rett ut at jeg ikke må gå ned mer så blir jeg nesten litt småirritert og går i forsvarsposisjon. Jeg tror folk rett og slett er så vant til å se meg som tjukk at overgangen blir for stor for dem mer enn at jeg er for tynn. Jeg er jo ikke tynn, men jeg ser ganske normal ut.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 15:47   #1566
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

har dere forresten begynt å få kommentarer på at dere ikke må gå ned mer i vekt nå? Da folk først begynte å gi uttrykk for at de trodde jeg var ferdig slanket så ble jeg litt glad. Nå som folk sier rett ut at jeg ikke må gå ned mer så blir jeg nesten litt småirritert og går i forsvarsposisjon. Jeg tror folk rett og slett er så vant til å se meg som tjukk at overgangen blir for stor for dem mer enn at jeg er for tynn. Jeg er jo ikke tynn, men jeg ser ganske normal ut.

Jupp I begynnelsen så syns jeg det var kjekt å høre..Men nå syns jeg bare det er litt kjipt fordi jeg ikke er fornøyd selv, og ønsker å gå ned i en vekt som JEG trives med. Og som jeg kan holde der...
Men noen ganger føler jeg at de som sier jeg ikke må gå mer ned i vekt fordi jeg er tynn no, sier det litt fordi de er misunnelige fordi jeg går ned i vekt og ikke de selv.. Men jeg vet og at noen sier det fordi de syns jeg er tynn nok.. Men som sagt så er det jo opp til meg hvor tynn jeg vil bli og ikke andre.

Var nede i 74.1 kg i dag , og jeg er kjempe fornøyd Håper jeg klarer å komme ned på iallefall 72 kg tallet til vi reiser til Spania i Juli Helst mindre da, men det tviler jeg på!

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 16:18   #1567
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Jupp I begynnelsen så syns jeg det var kjekt å høre..Men nå syns jeg bare det er litt kjipt fordi jeg ikke er fornøyd selv, og ønsker å gå ned i en vekt som JEG trives med. Og som jeg kan holde der...
vi reiser til Spania i Juli Helst mindre da, men det tviler jeg på!

Ja, det er akkurat det jeg også tenker. JEG trives ikke nå. Jeg ser passe slank ut i ansiktet nå (som jeg fikk påpekt i dag, altså faren for å se skrapa ut hvis jeg går ned mer), det synes jeg selv også, men jeg er ikke fornøyd med rumpa, hoftene og lårene, for det er jo der resten av kiloene mine sitter.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:33   #1568
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Ja, det er akkurat det jeg også tenker. JEG trives ikke nå. Jeg ser passe slank ut i ansiktet nå (som jeg fikk påpekt i dag, altså faren for å se skrapa ut hvis jeg går ned mer), det synes jeg selv også, men jeg er ikke fornøyd med rumpa, hoftene og lårene, for det er jo der resten av kiloene mine sitter.

Samme her.! Men jeg håper rumpen, hoftene og lårene kommer snart ! Og magen min, men den er babymagen ennå, så den trenger nok litt tid ennå, men skal begynne å trene på appartene på treningssenteret. Der har de sånt situps apparat. Slik at jeg gjør det rett og det er mye enklere å trene magen slik Då blir det vel bra får vi håpe

Snik veide meg nå i sted og da var vekta på 74,6 så tipper jeg er ca 73,8 i morgen tidlig Wiii! Sover godt i natt ja

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 00:41   #1569
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

har dere forresten begynt å få kommentarer på at dere ikke må gå ned mer i vekt nå? Da folk først begynte å gi uttrykk for at de trodde jeg var ferdig slanket så ble jeg litt glad. Nå som folk sier rett ut at jeg ikke må gå ned mer så blir jeg nesten litt småirritert og går i forsvarsposisjon. Jeg tror folk rett og slett er så vant til å se meg som tjukk at overgangen blir for stor for dem mer enn at jeg er for tynn. Jeg er jo ikke tynn, men jeg ser ganske normal ut.

Til og med jeg som nå veier 88 kilo og er 1,67 får beskjed om at jeg snart må stoppe.... Lol.. Legen min sier jo også at vekten min skal ned over 20 kilo til.

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 08:24   #1570
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Heisann

Livet og slankingen står litt på hold for meg som dere sikkert har forstått Men jeg går ikke opp i vekt, og det er bra. Jeg prøver å spise normal LCHF men jeg får i meg alt for lite fett vet jeg. Men men - så lenge jeg ikke går opp i vekt så skal jeg vel være fornøyd!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 10:07   #1571
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Namba og 65kgmamma: Det er akkurat likt her.
Nå sier flere slikt som "nå må du ikke gå ned mer altså" og "er du ikke ferdig nå da" eller "nå må du passe deg" osv. Nå er jeg der jeg var i vekt og ca der jeg var i kropp i 2003-2007 og sommeren 2008. DA var det jammen ingen som kom med slike kommentarer nei!!! I tillegg er jeg jo nå en del lausere i skinnet pga svangerskapene (og alderen?), så jeg ser liksom ikke akkurat SÅ hot ut nei. Hrmpft!

Godt du klarer holde stillstand i det minste Stegforsteg. Det skal noe til å klare holde stort fokus på kosten også midt oppi alt du har akkurat nå. Klem!

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 11:11   #1572
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Det er det samme til meg også, slektskap. Sist gang jeg gikk ned til den vekta jeg har nå var det ingen som sa noe, annet enn ga komplimenter. før jeg la på meg veide jeg 11 kg mindre, og da fikk jeg aldri høre at jeg var for tynn (unntatt fra farmor som trodde at jeg frøs fordi jeg var for tynn, noe jeg i ettertid har fått motbevist siden jeg fryser uansett). Ja, ikke sant, Mona K? Mannen min støtter meg også i at jeg skal gå ned enda mer (for min del, han er godt fornøyd uansett), for han forstår at jeg ønsker å føle meg slank igjen. Nei, folk får passe sine egne saker, så får vi slanke oss ned til den sunne vekten vi ønsker oss.

Jeg har gått ned 14,5 kg nå!

Jeg synes det er bra av deg å holde vekten jeg, stegforsteg. Hvis du er flink til å spise nok fett så kan det jo hende at du går ned i vekt selv om du ikke slanker deg også. Jeg håper at du tar vare på deg selv oppi alt dette.

Pilates og andre treningsformer for kjernemuskulaturen er super magetrening, 65kgmamma, og det gir finere mage og slankere midje enn trening av sit ups muskulaturen gir. Det er også veldig lett å trene hjemme, for du trenger ingen apparater. Jeg er helt overbevist.


Sist redigert av Namba : 17-06-10 kl 11:19.
Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 11:15   #1573
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

heh.. jeg får mange kommentarer på hvor mye jeg har gått ned, men ingen protesterer før jeg sier at jeg skal ned 20 kg til.. Men jeg veier altså 91 kilo.. det er klart jeg kan gå ned til 70 før jeg blir for slank!
En dustekollega av meg sa forresten "vi er jo glad i deg sånn som du er nå"! Tror hun vil ha meg tykk så hun er slank å lekker alene.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 11:58   #1574
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

En dustekollega av meg sa forresten "vi er jo glad i deg sånn som du er nå"! Tror hun vil ha meg tykk så hun er slank å lekker alene.

Haha, skulle de liksom bli mindre glad i deg fordi det "er mindre å være glad i" da liksom?!? Så teit, i stedet for å glede seg med deg!

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 12:33   #1575
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Heia!
Jeg har vel aldri sagt noe i denne tråden før, men det er hvertfall her jeg hører hjemme. Jeg trappa først ned på synlige karbs, altså brød, poteter etc. Men minska fort inntaket mer og mer etter at jeg prøvde oppskriftene her inne.
Før jeg visste ordet av det var ketose et faktum uten at jeg egentlig hadde prøvd på det. Jeg holdt meg der i noen måneder uten særlig fremgang, og har nå en stund prøvd meg med litt flere karber.
Kroppen min er nok litt rar, jeg går mer ned i vekt om jeg lever litt fritt ser det ut til. Nå spiser jeg det jeg føler for egentlig, av og til en bit av noen ulovligheter også. Men jeg ser jo nå at denne måten jeg nå lever på er absolutt en måte jeg trives med som jeg kan leve etter resten av livet, jeg føler ikke jeg unngår noen ting jeg har lyst på egentlig og vekta går bedre ned nå en i ketose.
Etter to uker i tyrkia på all inclusive vister vekta + 800g fra laveste notering. Det er jeg veldig fornøyd med altså, i og med at jeg der nede drakk litt øl og hadde litt søte ting daglig.

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no