Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Når vekta står stille - vektplatå...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-05, 14:11   #1
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Når vekta står stille - vektplatå...

HVordan trigge igang forbrenningen?

Har stått stille i 5 uker, orker ikke vente en uke til. Det er så demotiverende, spesielt når jeg legger så mye tid på trening.... SÅ skulle jeg kanskje jeg kjørt en dag med ekstra karbs, feks ris?

Bare for å booste forbrenningen? Noen andre som står stille her?

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 15:03   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Hvis du bestemmer deg for å gjøre noe sånt så pass på at du ikke får for mye, og at du ikke venner deg til å spise mer karber. Jeg har tro på at det kan virke, så for all del, prøv! Spis fortrinnsvis langsomme karber da, f.eks. litt frukt om du savner det. Få høre hvordan det går!

  Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 22:48   #3
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Jeg er litt itvil på hva jeg burde gjøre.. Mulig en opparbingsdag hadde gjort susen.. Kjedelig når alt står stille...

Har spist egg til frokost de siste ukene... vet ikke om dette kan ha hatt noe negativ effekt..
Skal bake meg soyaproteinbrød og prøve det en uke.. håper det går da, hvis ikke prøver jeg oppkarbing..

takk for svar...

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 12:07   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

det er en del tråder her inne om akkurat det jeg husker vi diskuterte en karbo-dag i uka og sånt .... men jeg ar ikke lært meg og legge ut link enda

jeg syntes det hørtes lurt ut og gi kroppen et lite sjokk, slik at den ikke tror at den kan slappe av ! bare vær obs på at du ka få litt karbo sug dagen derpå

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 21:47   #5
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 54
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Det er så lite motiverende når vekta står stille!
Jeg stod på stedet hvil siden i sommer, og ble skikkelig frustrert etterhvert. Hadde ikke lyst til å gi opp egentlig, men skjønte heller ikke hvorfor vekta ikke rikka seg. Syntes jeg var flink jeg, og var i ketose hele tiden. Trimma å greier!
Men så begynte jeg å bruke dette forumet, laga åpen dagbok å greier.
Og fikk masse kommentarer på at jeg spiste for lite!
Jeg synes det er vanskelig å telle karber og veie å sånn..... det blir til at jeg holder meg til mat som er trygg og enkel. Og etterhvert som vekta stagnerte, spiste jeg mindre og mindre.
Vel, etter at jeg fikk råd om å spise mer, har vekta begynt å gå ned igjen! Endelig! Jeg holder meg stort sett til det samme jeg har spist før, men nå spiser jeg minst 4 ganger om dagen.
Siden jeg forlot platået mitt for litt siden, har jeg gått ned 5 kg! Og flere skal det bli! Er på god vei mot 20 kg totalt
Jeg vet ikke hva som vil funke for deg. Mulig en sånn dag full av karber kan hjelpe.....men det har jeg ikke prøvd. Må være streng mot meg selv jeg. Hvis ikke finner jeg stadig unnskyldninger for å skeie ut.
Lykke til videre!! Du greier det nok!

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 21:48   #6
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 54
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Oii! Jeg må visst justere den vektbaren Den er ikke helt riktig lenger!

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-11-05, 01:01   #7
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Hei igjen.. Synes ikke jeg spiser for lite heller.. Føler meg ikke sulten.... Pleier å veie karbsen jeg spiser for å være nøyaktig.. Jeg har i de siste 5 ukene spist egg og bacon.. Mulig det kan ligge noe i det?

Har kutta det ut nå og prøver meg på soyabrød og pålegg.. Hvis jeg ikke merker noe på vekta mandag prøver jeg på en liten oppkarbing for å sjokke kroppen.. Skal skrive åssen det går..

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-11-05, 01:04   #8
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Forresten, gratulerer så mye Bea med et flott resultat... 20kg ned er en utrolig bra prestasjon.. Vær stolt av deg selv... Hipp hurra.. .

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-11-05, 01:31   #9
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Jeg vet egentlig ikke så mye om ketolysekuren, bortsett fra at den er nært i slekt med Atkins, tror jeg - med visse greier son er annerledes, da...

På Atkins tror jeg ikke jeg ville tatt noen oppkarbing, jeg ville nok heller spist mer fett og drukket mer vann.

Bortsett fra det er det ganske vanlig med 5-ulers-platå, tror jeg. Jeg kan bare si at det har rettet seg for meg flere ganger. Og deretter går det opp og ned.

Men mest opp!!!

KØYR da!! Ønsker deg at du må lykkes så veldig!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-05, 12:43   #10
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Prova att minska proteinet och öka fettandelen. Det brukar hjälpa.

/SSS

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-11-05, 12:59   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Prova att minska proteinet och öka fettandelen. Det brukar hjälpa.

/SSS

Sier meg enig her. Prøv det! Heller det enn oppkarbring, syns jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 00:28   #12
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Hei. Trodde jeg spiste nok fett jeg.. Pleier å spise en del rømme og majones.. Det inneholder vel en del fett?

Har begynt med soyabrød igjen. Skal se om det har noe effekt.

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 02:06   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Ikke sikkert du spiser så mye som du tror. Er det fett i hvert måltid? Hvor mye? Kan du ikke skrive opp en typisk matdag her, så kan vi se over det?
Er ofte lettere for andre å se "feil" enn for en selv, det merker jeg med meg selv også.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 13:01   #14
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

1 måltid: 2 små skiver soyaprotein, ost og skinke, majones, brokkoli.


2 måltid: 2kyllinglår med skinn, kål, paprika, rømme.


3 måltid: av og til samme som måltid 2 eller løvbiff med rømme og grønnsaker.


4. ketolysepølse med løk og rømme.

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 14:58   #15
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

1 måltid: 2 små skiver soyaprotein, ost og skinke, majones, brokkoli.
2 måltid: 2kyllinglår med skinn, kål, paprika, rømme.
3 måltid: av og til samme som måltid 2 eller løvbiff med rømme og grønnsaker.
4. ketolysepølse med løk og rømme.

Jag vet inte vad römme och ketolysepölse är, men du äter i alla fall ganska mycket protein och bara måttligt med fett. Jag skulle inte kunna bryta en platå med den kosten.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 15:05   #16
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Jag vet inte vad römme och ketolysepölse är, men du äter i alla fall ganska mycket protein och bara måttligt med fett. Jag skulle inte kunna bryta en platå med den kosten.

Sten Sture

Rømme er det samme som grädde tror jeg (sour cream på engelsk)... eller kanskje grädde er det samme som fløte, eller whipping cream på engelsk??? jaja...

Ketolysepølse er pølse med ca 1 gr karbo pr 100 gr. fett og proteininnholdet kjenner ikke jeg heller...

Og proteinbrødet er bakt med hovedsakelig sojaprotein og kli... (så langt jeg husker...har boka stående en eller annen plass i bokhylla...men har ikke sjekket det)

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 15:30   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Chumpsy: jeg ville rett og slett prøvd et OE-kosthold, slik som Ziggy, eller kostholdet til Ssskaldeman, som jo ligger ganske nært OE.
Skal vedde på at vekta løsner fort da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 15:37   #18
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

OE-kosthold, hva er det?

Kostholdet til Ssskaledman, består det nesten ikke bare av fett? Uten grønnsaker?

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 15:40   #19
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

OE-kosthold, hva er det?

Kostholdet til Ssskaledman, består det nesten ikke bare av fett? Uten grønnsaker?

Les denne tråden til å begynne med :

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6757

  Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 15:43   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy


Kostholdet til Ssskaledman, består det nesten ikke bare av fett? Uten grønnsaker?

Jo, mens han gikk ned i vekt spiste han så og si ingen grønnsaker, tror jeg. Helst bare proteiner og fett, mest fett. Det er nok vanskelig å gjennomføre for mange, jeg hadde nok ikke klart det, så OE er jo et godt alternativ. Der kan du spise ca 300 gram grønnsaker, tilogmed en potet om du vil. Listen over tillatt og "forbudt" mat ligger i tråden Ajn linker til over her. Den tråden er fantastisk, les den!!
Veldig mye lesestoff, men du kan jo skumme litt og lese det viktigste.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 15:53   #21
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Jeg hadde ikke klart det, å bare spise fett og proteiner.

Vet ikke om jeg har lyst å bytte kur igjen. Føler jeg hopper fram og tilbake på kurer... Trodde ketolysekuren var den optimale.

Men mere fett... skal prøve det.. skal se på den listen også..

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 15:57   #22
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

[quote=Chumpsy]Jeg hadde ikke klart det, å bare spise fett og proteiner.

Vet ikke om jeg har lyst å bytte kur igjen. Føler jeg hopper fram og tilbake på kurer... Trodde ketolysekuren var den optimale.

Men mere fett... skal prøve det.. blir så vanskelig å spise mere fett.. føler jeg spiser fett hele tida.

skal se på den listen også..


takk for at dere prøver å hjelpe meg.

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 17:06   #23
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

OE-kosthold, hva er det?

Kostholdet til Ssskaledman, består det nesten ikke bare av fett? Uten grønnsaker?

Det viktiga i min kostmodell är att du äter så att du inte utsöndrar insulin. Under min snabba viktminskning löste jag det själv genom att huvudsakligen äta fett och protein. Det socker jag behövde fick jag från protein som omvandlades. Du kan mycket väl lägga ovanjordgrönsaker till min kost. Den enda skillnaden blir att viktminskningen går långsammare, men det är ofta en fördel.

Annars kan du välja att äta som Kwasniewski. Han förordar mer karbohydrater (och mindre protein) och bromsar blodsockerhöjning och insulinutsöndring med hjälp av en extremt hög andel fett. Resultatet blir detsamma. Fördelen är att du kan äta mer karbohydrater, nackdelen är att det är svårt att hitta tillräckligt fet mat i våra affärer. (Det är nog lättare i Polen.)

När jag ville få fart på viktminskningen minskade jag proteinandelen och ökade fettet. Då åt jag ganska likt Kwasniewski, men på den tiden visste jag inte att han fanns. Hade jag hittat honom nägra år tidigare hade jag nog inte brytt mig om att skriva en bok själv.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-11-05, 19:38   #24
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Her ble mye matprat i denne tråden. Noen tips til mot platåer som kan hjelpe.

  • Endre på måtidsplanen din. Spise mer fisk hvis du ikke spier så mye av det. Antall måltid, øke/redusere. Mengden, spise mer tidlig på dagen og mindre senere på dagen. Mer naturlig fett er også et velprøvd tips.
  • Endre/øke på fysisk aktivitet. Trene på en annen måte, bytte løping med svømming, Turgåing mot sykkling/ergometersykkling.
Oppsumert så vil ofte en merkbar endring i måten du gjør ting nå være nok til å få deg av platået ditt. Dette er endringer som du kan gjøre innenfor ketolysekurens rammer.

Også er det ofte slik at selv om vekten står stille, så behøver ikke fettforbrenningen gjøre det. Kroppen kan bygge muskler - som veier mer enn fett per volum, eller holde igjen væske samtidig som fett forbrennes.

Det var noen flere tips.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-11-05, 16:16   #25
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Jeg skal veie meg imorra. Skjer det ikke noe så prøver jeg å spise kun fett og protein 1-2 dager. Kutter ut de 15 g karbs jeg skal ha. Skal se om vekten går ned da.

Hvis ikke det skjer noe på vekta trår jeg til med oppkarbing på torsdag...

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekten står stille her Dagros Ketolysekuren 5 26-05-05 14:49
Når avslapping er farlig for helsen din... Summer Artikler 3 16-03-05 21:08
Beklager men vekta betyr noe. Bamseline Lavkarbo generelt 16 15-03-05 20:51
Hjelp - vekten står stille! Nutte Eurodiett 3 07-09-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no