Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og sykdom

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-06, 09:00   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Lavkarbo og sykdom

Jeg har pådratt meg noe som ligner mistenkelig på bronkitt, med temperatur over 40 og en hoste som river i brystet. Det er også min tolvte dag på Skaldeman (hørtes litt suspekt ut, egentlig...), og jeg får omtrent ikke i meg mat. Det jeg har spist er noenlunde riktig sammensatt, men jeg lurer på om jeg kan spise bittelitt annerledes for å få i meg mer mat. Vekta raser bare, og det synes jeg er skummelt (2,6 kg på fire dager) Jeg har jo kuttet karbene ned til et minimum, og vurderer å ta dem opp til et punkt der jeg fortsatt er i ketose, men som tillater meg å spise mer. Ikke mye mer, men et par fiberrik, litt bær og mandler. Det hadde gjort livet så mye bedre nå...
Hva tror dere?

  Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 09:25   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og sykdom

Det beste når en er syk er å få i seg mat som inneholder mye væske, så fyr på med litt bær hvis det frister. Fiberrik med friskt pålegg er også bra Kroppen trenger også mindre mat når den er syk, den har nok med å bekjempe sykdommen.

Jeg har erfart tidligere at jeg blir småsyk når jeg "tar tak i" kosten etter en periode med så-som-så-mat - det er akkurat som at kroppen får overskudd til å kjempe.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 09:27   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo og sykdom

Takk, HP! Skrekken var selvsagt stor da jeg oppdaget at vi ikke eier fiberrik i huset, så jeg får finne på noe annet. Jeg drikker forøvrig vann så det suser.

(Dessuten vil jeg ikke kalle dette "småsyk", jeg er jo døden nær! )

  Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 09:31   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og sykdom

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Takk, HP! Skrekken var selvsagt stor da jeg oppdaget at vi ikke eier fiberrik i huset, så jeg får finne på noe annet. Jeg drikker forøvrig vann så det suser.

(Dessuten vil jeg ikke kalle dette "småsyk", jeg er jo døden nær! )

Jeg har aldri vært døden nær, så det vet jeg ikke noe om. Jeg bare presenterte min erfaring

God Bedring!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 09:35   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo og sykdom

Takk... *snufs* (Tør ikke å klemme deg tilbake...)

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Barn og Lavkarbo Thula Barns kosthold 38 06-03-05 23:31
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no