Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-11, 11:51   #26
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Her spiser mannen og ungene det de alltid har spist, i tillegg har vi nå mye mer rømme, fløte, div oster, lavkarboknekkebrød, lavkarbokjeks, kjøttpålegg osv. I tillegg går det mye mer bacon, egg, grønnsaker (vi har alltid spist mye grønnsaker, men nå blir det jo enda mer), rene kjøttprodukter osv.

Så i tillegg til de vanlige utgiftene til mat kommer det nå i tillegg alt dette, og da blir det klart dyrere. Jeg nekter å spise egg til hvert eneste måltid for å holde kostnadene nede, ikke er jeg typen som kjører innom fire butikker på hjemveien for å få tak i alle tilbudene, ikke bor vi nært sverige. Med andre ord vi bruker ikke mer energi nå på å få billigere mat en før, og da stiger kostnadene ganske så kraftig.

Da velger man jo på en måte selv at det skal bli dyrere å spise lavkarbo, da. Poenget er vel at det ikke trenger å bli dyrere om man bare er litt bevisst. Man trenger jo ikke å gå innom fire butikker på hjemveien, man kan spare godt på å velge billigmerket i sin lokale butikk Og noen besparelser på høykarbosiden må dere jo ha gjort, for du spiser vel ikke dette lengre og da må dere jo bruke mindre penger på selve høykarbomatvarene? Jeg bruker i hvert fall ikke noe særlig ekstra energi på å finne billigere mat. Jeg handler i en fast butikk, sjekker næringsinnholdet på de ulike alternativene og velger den billigste varen av det som er ok å spise. Og så tar vi en sverigetur en gang hver andre måned omtrent for å fylle fryseren med kjøtt, noe vi også gjorde da jeg spiste høykarbo.

Så hovedpoenget er vel at man velger helt selv akkurat hvor mye dyrere eller komplisert man velger å gjøre et lavkarbokosthold. Det kan bli dyrere og mer krevende, eller det kan bli akkurat like billig og lite energikrevende som før.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:01   #27
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Tror dette går veldig mye på VILJE jeg. VIL man finne rimelige løsninger klarer man alltids det

dette er det mye sannhet i.
men så er det vel litt forskjellig hva vi vil da.
noen synes det er ok å spise mye egg, lage det meste fra bunnen av, løpe på tilbud, mens andre setter mer pris på variasjon i kosten, dyrer kjøtt, har ikke tid til å gå fra butikk til butikk for å finne tilbud.

Gerd skrev: Er vel ikke noe å undre over at man prøver å holde kostnadene nede vel?
selvsagt ikke! det undrer jeg meg ikke over

og som deg så elsker jeg også å lage mat så jeg lager også mye fra bunnen av, mye arbeid ja, men jeg liker det så har alltid gjort det enten vi har spist lavkarbo eller høykarbo.

men som sagt før så har jeg ett noe fordyret kosthold på lavkarbo, men godtar det og er fornøyd med kostholdet og det er viktig om jeg skal ha dette kostholdet resten av livet.

(ett par av dere andre som har kommentert mitt innlegg vil jeg benytte min evne til å overse, dere er så usaklige i tråd etter tråd her inne at jeg later som om dere ikke finnes dere har en evne til å såre andre med deres innlegg, kunne kanskje vært en ide med litt kurs i nettetikk?)

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:06   #28
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

men så er det vel litt forskjellig hva vi vil da.
noen synes det er ok å spise mye egg, lage det meste fra bunnen av, løpe på tilbud, mens andre setter mer pris på variasjon i kosten, dyrer kjøtt, har ikke tid til å gå fra butikk til butikk for å finne tilbud.

Da må man jo bare ta et valg, ut fra hva som passer for ens dagligliv og lommebok

Men, lavkarbo MÅ ikke være dyrere, tvertimot Om man VELGER å kjøpe det dyreste er det selvsagt helt opp til hver enkelt.
Liker bare ikke tanken på at lavkarbo skal fremstå som en sær og dyr "diett", når det så absolutt ikke er korrekt

(Så synes jeg det er veldig hyggelig om du ikke drar med deg "surt" inn i denne tråden, slik blir man jo aldri ferdig med ting )

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:09   #29
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg handlet inn mye spesialgreier i starten, og da mye på helsekost, så det følte jeg var kjempedyrt. JBKM, glutenmel, cocosa, fiberhusk osv. Bakemiksen var vel heller ikke billig, da jeg endelig fant den på Ultra..

Nå har jeg stort sett det jeg trenger av spesialprodukter, og føler vel da at jeg har et noe dyrere kosthold enn tidligere, selv om jeg alltid sparer, kjøper endel tilbud og som oftest handler på Rema.
Jeg lager lavkarbomiddager til alle i familien, stort sett, om ikke barna har besøk eller det skjer noe spesielt, dvs jeg gidder ikke lage pasta/poteter/ris når jukseris, broccoli/blomkålstappe osv er såpass godt likt, men ellers har vi en blanding av høykarbo/lavkarbo i hus..barna får syltetøy av og til, kaviar, servelat, sånne hverdagslige ting.. vi har vanlig, grovt brød til barn og far osv. Har også sneket inn Fedonbrød (som barna tror de ikke liker, men som de egentlig liker godt når de tror det er vanlig brød). Det koster også endel mer.
Nå går det mye mer egg, ost og kjøttpålegg enn før jeg la om, og det er klart at det er dyrt. MEN her i huset pleide vi å kose oss med take away-sushi, nesten en gang i uken, ..det gjør vi jo da ikke lenger, og dermed har egentlig utgiftene våre gått ned sånn sett. I tillegg hadde vi høye matutgifter tidligere også, for vi har alltid kjørt et delvis karboredusert kosthold og brukt mye grønnsaker.. Sånn sett er jeg kanskje ikke helt representativ.

Så jeg er vel i utgangspunktet enig med Peppa Gris, jeg da. Lavkarbokosthold for meg er noe til endel dyrere, men akkurat i mitt tilfelle billigere pga sushistopp.


Sist redigert av Bravo : 19-05-11 kl 12:21.
Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:10   #30
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg bruker mer penger på mat på lavkarbo. Jeg bruker også mer tid på å tilberede maten. Men det er verd det! Bigtime!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:21   #31
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Bruker ikke mere penger på lavkarbo, heller mindre
siden jeg er blitt flinkere å planlegge måltider istede for å springe innom
butikken eller brugersjappa for noe enkelt
Er jo litt dyrt i en startfase da man må bytte ut det meste i tørr-mat skapet,
men samtidig så ville det vært like dyrt om du var helt fri for alt å måtte handle
inn alt som su trenger til f.eks brødbaking
Lager gjerne grønnsaks suppe et par ganger i mnd, billig å får meeeengder
mat til å fryse ned i porsjonsposer. Da har man ett sunt å lettvindt alternativ å ty
til om man får for lite tid Bare det å lage en hjemmelaget pizza er jo nå bare halve prisen i forhold til før Har for første gang på maaange år penger igjenn på konto
når ny lønning kommer, å jeg sparer ikke på di andre postene for å si det sånn
Spiser også maks 1knekkebrød for dag å så baker jeg ett brød som holder seg 2uker i kjøleskapet så slipper å kaste selvom jeg ikke spiser over 50g kh pr dag

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:30   #32
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg bruker omtrent det samme som tidligere. Da brukte jeg 1500 kr på snop og brus i måneden., nå er de kosnadene borte. Handler dyrere mat, fordi jeg har lært mer og har fått intresse for å lage mat fra bunnen av.
Jeg kjøper på tilbud, og litt i sverige, men sliter i forhold til at jeg er så kresen. Betaler heller litt ekstra. Jeg er fornøyd med mitt nye kosthold og tenker ikke så mye på hva det koster meg. At matbudsjettet mitt nok er litt stort, så sparer jeg inn på andre ting. Bare planlegging av måltider gjør at jeg kaster mindre eller ingen mat.
Ingen alkohol eller røyk. Kjøper minimalt med klær og det jeg kjøper er billig. Ikke noe sminke osv osv

Man har sine prioriteringer... Synes det er veldig mye fokus på kostnader med lavkarbo for tiden....

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:53   #33
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Enig med snopsy ang mye fokus på kostnadene ihht lavkarbo, vil abselutt
påstå at vektnedgangen og en sunnere kropp er verdt litt ekstra om man
ikke klarer å holde kostnadene nede
Kan jo også se sånn på det at når man har gått ned i vekt er det lettere
å finne kupp av klær på salg siden det somoftes er de minste
størrelsene som henger igjenn

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:46   #34
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg lager to middager hver dag, men likevel tror jeg ikke kostnadene er så mye dyrere enn før. Vi er nemlig så heldige at vi har to unger som nekter å smake på noe nytt og har bestemt seg for at de ikke liker lenge før maten er ferdig.
Handler en del på rema eller kiwi, passer på når det er tilbud og en sjelden gang er vi i Sverige. Det er ikke så ofte for det utvalget vi har tilgang til, på f.eks kjøtt, i Sverige gjør det fortsatt billigere å handle på rema. Kjøper blomkål og brokkoli frosset istedet for fersk. Det kan man spare en del på. Vi lager alltid middag til 4 så bruker vi restene til frokost eller lunsj dagen etter.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 18:21   #35
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg har en bitteliten fryser, så jeg må tenke meg om to ganger før jeg handler inn i stort, men bevisst må jeg uansett være. Pga helsa lever jeg nå på ca 30% av inntekta jeg hadde da jeg var i full jobb. Eksen tjente like mye som meg, og vi hadde litt mindre i lån enn jeg har alene nå.

  • Jeg kjøper heller en familiepakke med kyllingfileter enn en topakning, og fryser ned de som blir til overs enkeltvis så de er enkle å ta opp.
  • Jeg velger nakkekoteletter framfor filetkoteletter, fordi de er bedre og mer ketosevennlige, og får lavere pris på kjøpet.
  • Av samme grunn velger jeg entrecote framfor fileter eller mørbrad, og får lavere pris som bonus.
  • Egg er for det meste egg, og jeg er storforbruker. Derfor kjøper jeg enten brett med store egg rett fra en gård i nærheten, eller 18pk Xtra eller Firstprice-egg. I begge tilfeller er kilosprisen det halve av Frokostegg og tilsvarende.
  • Jeg elsker avocado, og kjøper kilosnett på Mega. Kilospris: 1/4 av spisemodne avocado i de aller fleste butikker.
  • Trepakninger med firstprice/xtra-bacon koster mye mindre enn dyrere baconvarianter. Mer ketosevennlig er det også.
  • Løk i nett fra Firstprice er perfekt for single jenter. Jeg bruker en hel løk i stedet for en halv, og kaster mindre rester. Den løken er perfekt for alle andre også, om en gidder å skrelle en løk eller to ekstra, og prisen er atskillig lavere enn store løk.
  • Jeg bruker fete melkeprodukter der jeg før brukte magre. Prisen er tilnærmet lik, og jeg har ikke lenger utgifter til melk (og juice).
  • Jeg baker knekkebrød, rundstykker og lignende, og bruker helt vanlige tørrvarer. Ei skje fiberhusk i deigen må til, men det koster ikke stort per porsjon. Lavkarborundstykker er dyre sammenlignet med høykarborundstykker, men lavkarborundstykkene er jo et helt måltid i seg sjøl. Du må fort spise to høykarborundstykker med masse pålegg der du ellers spiser ett lavkarborundstykke med ei skive ost på. -For ikke å snakke om alt brødet jeg kasta fordi det ble for gammelt, eller ikke tålte frysing.
  • Jeg lager mayo og aioli sjøl. Mye billigere, mye bedre, mer ketosevennlig, og faktisk svært enkelt.
I praksis spiser jeg det samme som før, med unntak av sukker, mel og poteter. Sukrin er dyrere enn sukker, mens de andre søtningene jeg bruker er billigere. Dessuten bruker jeg mindre søtt, så dette går opp i opp evt er det rimeligere nå.

Det eneste jeg kan komme på som er dyrere på lavkarbo er klær... Jeg må jo kjøpe nye stadig vekk slik jeg krymper!

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 18:42   #36
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.

Enig med snopsy ang mye fokus på kostnadene ihht lavkarbo, vil abselutt
påstå at vektnedgangen og en sunnere kropp er verdt litt ekstra om man
ikke klarer å holde kostnadene nede
Kan jo også se sånn på det at når man har gått ned i vekt er det lettere
å finne kupp av klær på salg siden det somoftes er de minste
størrelsene som henger igjenn

Nå er det vel ikke noen sammenheng mellom å stille spørsmål vedrørende kostnader og det å ikke synes det er verd de ekstra kronene?

Jeg hadde ikke spist den maten jeg spiser dersom jeg ikke syntes det var verd det, men jeg synes det er interessant å se hva de som bruker mindre penger på mat per i dag faktisk spiser.

Noen spurte hva jeg spiste før, ser sitatet ikke ble med. Jeg spiste vel ganske Grete Roede-aktig. Om man kan si det slik. Det som gjør at kostnadene blir høyere her er storsett meieriproduktene, når jeg spiser brødmat kan jeg ikke spise mat med melk. Snodig nok kan jeg det når jeg holder meg unna brødmat så da går det en del. I tillegg må jo jeg ha egne produkter når resten av familien spiser fiskekaker, pølser o,l. Nå har jeg dessverre ikke noe å spare inn på snop o.l, for slikt spiste jeg svært lite av. I tillegg spiser jeg nå grønt til alle måltid pluss ekstra pålegg o.l for å erstatte brødet. Så det blir en del ekstra ja.

Det er spennende å se hva andre spiser og handler, vi prøver jo å kjøpe den billigste maten, ha ukesmenyer o.l, men vi bruker penger som fulle sjømenn når vi er på matbutikken har jeg følelsen av. Men som sagt, det er av eget valg, så jeg klager ikke, det er kun av ren interesse jeg spør.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 18:57   #37
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

(ett par av dere andre som har kommentert mitt innlegg vil jeg benytte min evne til å overse, dere er så usaklige i tråd etter tråd her inne at jeg later som om dere ikke finnes dere har en evne til å såre andre med deres innlegg, kunne kanskje vært en ide med litt kurs i nettetikk?)

Du kan da til tider virke unødvendig krass du også på den måte at du legger mer i det folk egentlig sier! Jeg tror denne krassgreia går på rundgang og til slutt utjevner det seg.

Når det gjelder kostnader lavkarbo/høykarbo har jeg funnet ut at det er billigere på lavkarbo. Jeg var og er også en av dem som fyker rundt og kjøper det som er på tilbud. Mye å spare hvis plutselig indrefilet av storfe kommer på salg til 159-199 kr kiloet i stedet for 499-549 kr! JA, jeg spiser indrefileet jeg også og er glad i GOD mat som ofte kan være dyrere enn annen mat. Men koteletter til 29.90 for kiloen kokt opp i fløte tilsatt estragon kan også være megasnadder!

Du sparer faktisk mye på mengden mat ved å sørge for at maten er fet nok. Salat er jo billig (som regel), og det spises jo uansett hvilken retning man har.

Vi er som jeg nevnte tidligere 5 stk og jeg bruker 1500 kr pr uke på mat og da er indrefileet inkludert! Det GÅR an! Man må bare være litt "om" seg. Nytter ikke fyke på Jokern og bare stappe alt man vil ha i handlekurven, da kan det fort bli dyrt.

Så tilbake til det trådstarter spurte om...

Vi spiser:
Egg (tilbud på coopen, 29 kr for 24 egg)
Fløte
Rømme
Ost (tilbudsost til 49 kr kilo)
Skinke (boksskinke når den er på tilbud til 15 kr boksen)
Brokkoli (tilbud 10 kr)
Indrefilet (tilbud 199 kr kilo)
Fisk (40% avslag på ica/spar/coop)
Kjøttdeig (coop 19,90)
Bacon (DER er jeg kresen.. baconet jeg kjøper er ikke innsprøytet med vann, det koster mer, men du får mer.. 159 kr kilo)
Smør
Grønnsaker (kan variere mellom 15 kr kilo og 50 kr for samme produktet, gjelder følge med)

etc etc

Var forresten ølhund jeg! Kuttet det ut til fordel for rødvin, ble mye billigere da..
Har dessuten begynt å lage både hvitvin og rødvin hjemme, knallgodt og knallbillig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 19:09   #38
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Lavere budsjett enn før. Handler ikke hver dag, kjøper sjelden brus, sjelden til aldri godteri etc. Ingen halvfabrikata, og kjøper kjøtt i sverige.
Jeg tror budsjettet er nærmest halvert. Alle spiser stort sett lavkarbo, ungene får brød og litt frukt.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 19:23   #39
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Synes jeg bruker en formue bare i fløte jeg, men for all del, det er da verdt det

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 19:30   #40
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Vi er fem voksne mennesker i huset og alle spiser lavkarbo + "ungene" spiser noe ris eller fullkornspasta til middagen.
Jeg har alltid likt å lage mat, og bruker omtrent samme tid nå som tidligere. Vi bor på en liten plass 20 mil fra nærmeste by og handler stort sett i lokalbutikken.
Mat budsjettet vårt har økt med nesten en tusenlapp i måneden, men det er da totalt på oss fem. Ungene mine er i tjueårene og alle tre spiser som hester.
Vi spiste ikke godteri tidligere heller, kanskje en pose chips en sjelden lørdag.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 19:58   #41
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Men koteletter til 29.90 for kiloen kokt opp i fløte tilsatt estragon kan også være megasnadder!

Mm, det må jeg prøve, hørtes knallgodt ut!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Bacon (DER er jeg kresen.. baconet jeg kjøper er ikke innsprøytet med vann, det koster mer, men du får mer.. 159 kr kilo)

Hvilken type er det? Synes alle bacon jeg har sett inneholder innsprøytet fosfat og saltvann. E450 og E451 er det ofte merket som, evt stabilisator.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 20:30   #42
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

I tillegg må jo jeg ha egne produkter når resten av familien spiser fiskekaker, pølser o,l. Nå har jeg dessverre ikke noe å spare inn på snop o.l, for slikt spiste jeg svært lite av. I tillegg spiser jeg nå grønt til alle måltid pluss ekstra pålegg o.l for å erstatte brødet. Så det blir en del ekstra ja.

Må de spise fiskekaker og pølser ørten dager i uken de da? Kan du ikke heller konse om å lage mer ren mat til alle sammen, også fiskekaker og kjøttkaker og sånn, istede for å lage en mat til deg og en mat til de andre? De har heller ikke godt av å overspise fiskekaker

Her er det bare meg, og jeg vil ikke si det er særlig dyrere. Har bytta ut burgern på mixen med grillskiver og fersk salat fra ICa liksom. Hater å lage mat.

Men får ikke mannen med på å spise mer sånn som mer siden det er så skuuuuuummelt med fett.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 20:57   #43
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Må de spise fiskekaker og pølser ørten dager i uken de da? Kan du ikke heller konse om å lage mer ren mat til alle sammen, også fiskekaker og kjøttkaker og sånn, istede for å lage en mat til deg og en mat til de andre? De har heller ikke godt av å overspise fiskekaker

Her er det bare meg, og jeg vil ikke si det er særlig dyrere. Har bytta ut burgern på mixen med grillskiver og fersk salat fra ICa liksom. Hater å lage mat.

Men får ikke mannen med på å spise mer sånn som mer siden det er så skuuuuuummelt med fett.


Hahahaha! Ørten dager i uka du! Nå fikk du meg til å le. Snakk om å lese innleggene som fanden leser bibelen du

Nå vet du ingenting om hva vi spiser, hvor ofte vi spiser det vi spiser og for alt du vet kan det hende at fiskekaker og pølser kun var eksempler Ikke for det, pølser ørten ganger i uka kan jo være godt det

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:05   #44
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Hahahaha! Ørten dager i uka du! Nå fikk du meg til å le. Snakk om å lese innleggene som fanden leser bibelen du

Nå vet du ingenting om hva vi spiser, hvor ofte vi spiser det vi spiser og for alt du vet kan det hende at fiskekaker og pølser kun var eksempler Ikke for det, pølser ørten ganger i uka kan jo være godt det

Hvorfor tok du det så ille opp egentlig? Satte nå ting bare på spissen. Til og med med smileys bakom. Men greit. Da er vi jo egentlig ferdige å diskutere. Null vits.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:05   #45
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Det er mulig matbudsjettet mitt har økt etter at jeg la om til lavkarbo, men jeg bruker 6-700 kr. MINDRE pr mnd i kantina på jobben (ser det på lønnslippen). Og det var mye elendig brødmat det !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:09   #46
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvorfor tok du det så ille opp egentlig? Satte nå ting bare på spissen. Til og med med smileys bakom. Men greit. Da er vi jo egentlig ferdige å diskutere. Null vits.


Ble du sur av at jeg lo av deg? Beklager, men jeg synes det var litt tåpelig å gå ut i fra at folkene her spiser fiskekaker og pølser ørten ganger i uka. Det er faktisk ganske greit om folk leser det som står i innleggene uten å lage sine egne historier

Men som du vil.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:12   #47
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Ble du sur av at jeg lo av deg? Beklager, men jeg synes det var litt tåpelig å gå ut i fra at folkene her spiser fiskekaker og pølser ørten ganger i uka. Det er faktisk ganske greit om folk leser det som står i innleggene uten å lage sine egne historier

Men som du vil.

Jeg tenkte også fiskekaker og pølser ørten ganger...

Kanskje det er en nordnorsk tenkemåte?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:39   #48
Conjurier
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 100
Conjurier er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Synst ikke vi skal innbille oss at det er lavkarbo som gjør at folk bruker mindre penger på mat, det er nok heller tankesettet vårt som gjør det. De som er på høykarbo kan spise akkurat det samme som oss men komplementere med matvarer som ris, pasta, potet og mel da må det selvfølgelig bli billigere.
Det at man spiste mye snop, junk og spiste mere ute på restauranter når en var på høykarbo bør jo strengt tatt ikke med i regnestykket da det blir en urettferdig sammenligning. Folk som har hatt tenkt økonomisk på høykarbo har det naturligvis billigere. Men kan tenke meg at 95% + på høykarbo ikke tenker så mye over hva de bruker som vi gjør så det jevner seg ut.. Hvorfor tror dere at de fleste av oss vet hva matvarene våre koster etc.. Joda det er nok fordi det er en smule dyrere enn et "normalt" kosthold

Prisen er dog en veldig liten del av kostholdsendringen, det jeg merker mye mer er tid man bruker på kjøkkenet. Det blir sykt mere tid brukt på både å lage mat og vaske opp etter seg når man er vandt til spagetti+kjøttdeig, ris+kylling, en pose nudler, eller en grandiosa. Ikke minst bruker jeg mye mere tid på butikken noe jeg regner med går over etter en del uker når jeg endelig har lært meg hva jeg ikke kan spise

Conjurier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:40   #49
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tenkte også fiskekaker og pølser ørten ganger...

Kanskje det er en nordnorsk tenkemåte?

Glise... jeg er Indre Enfolding og leste det også slik

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 23:40   #50
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Glise... jeg er Indre Enfolding og leste det også slik

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye penger bruker dere? nypålavkarb Lavkarbo generelt 5 17-05-11 15:44
Til dere som spiser egenkomponert lavkarbo H.J.E Lavkarbo generelt 15 23-01-10 20:54
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Til dere som vil spare penger på røyk...! mofe Generell diskusjon 30 09-02-07 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no