Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Pepsi max

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-08, 22:12   #1
Lilleomamma
Gjest
 
Innlegg: n/a

Pepsi max

hvor fy er dette? på fedon kur

  Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 23:46   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Hvor fy det er avhenger av hvor følsom du er for sukkeralkoholer (kunstig søtning). Noen reagerer negativt på Pepsi Max (som inneholder aspartam om jeg ikke husker feil) men kan fint drikke Cola Light (som inneholder sucralose).
Selv om ingen av dem inneholder noe karbohydrater å snakke om, kan de likevel stoppe vektnedgangen, så om det er viktig for deg å drikke brus, må du bare prøve deg fram!

Dersom du sliter med søtsug ellers, så kan det beste være å kutte helt ut. Hjernen gjør ikke forskjell på ekte og kunstig søtning, så det kan være med på å trigge falske sultfølelser, "fysenhet" om du skjønner.

Aldri bytt ut brus med vann, er uansett det beste rådet jeg kan gi!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 15:00   #3
Diana
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 44
Innlegg: 1
Diana er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

Denne tråden er vel litt gammel nå, men jeg har endelig blitt kvitt min pepsi max avhengighet, og vil gjerne dele fremgangsmåten min med dere andre. Jeg har drukket minst 1 liter pepsi max om dagen i årevis, iallefall 6-7 år, kanskje mer, og har ikke klart å slutte. Men nå som jeg har alvorlige planer om å slanke meg, så kunne jeg ikke fortsette å drikke så innmari mye brus. Nå har jeg slutta helt med pepsi max, og begrenser meg til 1 glass annen lettbrus om dagen. Og har i tillegg fått mye mindre behov for søtsaker!

Det jeg gjorde var å kjøpe 3 solo super og 1 pepsi max, istedet for 4pk pepsi max,og bestemte meg for at dette måtte holde ei uke. Da begynte jeg å spare på pepsi'n så jeg ikke skulle gå tom, og måtte da velge solo super istedet i de fleste tilfeller. Og også redusere forbruket pittelitt da dette SKULLE holde ei uke. Jeg syns solo super er kjempegodt, men klarer ikke drikke like store mengder av det som av pepsi max, og av en eller annen grunn så stiller solo'n søtbehovet mye bedre enn pespi max gjør. Har gjort dette i 2 uker, og nå savner jeg ikke pepsi max i det hele tatt! Og drikker nesten ikke solo pluss heller... kan hende dette bare funker for meg og ingen andre, men det er kanskje verdt et forsøk?

Diana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 16:00   #4
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Jeg drakk enorme mengder brus pr. dag i flere år, og lightsaft før det, "likte ikke" vann- jeg var vel oppe i 5-6 liter pr. dag på det meste. Min løsning ble å kutte helt, "cold turkey", og bare drikke vann i en måneds tid. Etterhvert synes jeg vann ble, om ikke direkte godt, så iallefall helt greit. Det er viktig for meg at vannet er iskaldt, så jeg oppbevarer flere flasker i fryseren, og når disse er skikkelig iskalde (gjerne halvfryst) setter jeg et par andre flasker i fryseren. Slik har jeg alltid iskaldt vann tilgjengelig, ihvertfall når jeg er hjemme. Nå kan jeg drikke brus en gang i blant, kanskje en gang hver 14. dag, men kan nøye meg med mindre enn før, og får ikke noe grusomt sug etterpå- slik jeg (som er eks-storrøyker) får hvis jeg bare tar én røyk.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola light vs. Pepsi Max Hennie Spørsmål og svar 35 03-12-08 14:53
Jeg klarer ikke slutte med Pepsi Max! Fettfrid Spis deg ned i vekt med Skaldeman 27 07-08-07 09:39
Pepsi Max! annemerete Ketolysekuren 13 09-03-07 12:53
Drikker dere pepsi max?? Tiril77 Lavkarbo generelt 45 21-01-07 21:09
Binder Pepsi Max vann? Boxie Spørsmål og svar 6 03-10-06 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no