Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Forkjøla

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-09, 22:27   #1
damnation
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 2
damnation er på en erverdig vei

Forkjøla

er grusomt sår i halsen og det eneste jeg vet funker er te eller varm melk med honning. noen som vet om et karbofritt alternativ?

damnation er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:36   #2
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: forkjøla

Te kan du jo drikke? Ellers så har butikkene sånne sukkerfrie rett-i-koppen-greier... Confetta eller noe sånn heter de - de har kakao og sånn uten sukker

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:45   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: forkjøla

Opprinnelig lagt inn av damnation, her.

er grusomt sår i halsen og det eneste jeg vet funker er te eller varm melk med honning. noen som vet om et karbofritt alternativ?

Er du syk, så er du syk, men te er godt i mange varianter, selv uten honning!

Melk er for kalver og i hvert fall ikke for såre halser! Melk er slimdannende og er best å holde seg langt unna når man er forkjølet!

På apoteket har de drops for såre halser som kan brukes på ketolyse!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 08:33   #4
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: forkjøla

Jeg har drukket varm fun light saft i flere varianter nå som jeg har hatt influensa. Eple/pære er veldig godt, og sånn skogsbær er heller ikke å forakte. Men dette krever jo at du tåler kunstig søtning da. God bedring.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 08:43   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: forkjøla

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Jeg har drukket varm fun light saft i flere varianter nå som jeg har hatt influensa. Eple/pære er veldig godt, og sånn skogsbær er heller ikke å forakte. Men dette krever jo at du tåler kunstig søtning da. God bedring.

I Sverige fant jeg en variant av Fun light som heter Casiss Noir. Den smaker noe bjørnebæraktig (svartvinbær på svensk). Den er kjempegod varm. Jeg savner solbærtoddy nå i kaldten, men Casiss Noir er en god erstatning!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 08:52   #6
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Forkjøla

Svart vinbär er samme som solbær det

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 08:55   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forkjøla

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Svart vinbär er samme som solbær det

Var det jeg trodde, men det smaker ikke solbær, mer som bjørnebær!
Men den er god, uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 11:14   #8
damnation
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 2
damnation er på en erverdig vei

Sv: Forkjøla

hehe, jeg uttrykte meg litt uklart ser jeg. det er honningen som er hele cluet, ikke te eller melk. den legger seg som en hinne i ganen og tar vekk den såre følelsen. i mangel av noe annet ble det en te med en spiseskje honning i går, men greit å vite til neste gang.

damnation er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 11:50   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forkjøla

Opprinnelig lagt inn av damnation, her.

hehe, jeg uttrykte meg litt uklart ser jeg. det er honningen som er hele cluet, ikke te eller melk. den legger seg som en hinne i ganen og tar vekk den såre følelsen. i mangel av noe annet ble det en te med en spiseskje honning i går, men greit å vite til neste gang.

Skjønte det, jeg!
Var derfor jeg sa at er du syk, så er du syk!

Da tyr man til det man trenger for å ha det bedre, så får slanking, lavkarbo, ketose etc vente til man er i form igjen!

Håper halsen er bedre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 16:48   #10
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Forkjøla

Hva med te med sitron og ingefær? Det er kjempegodt og helt sikkert sunt! Dessuten er det vel slik at av alle ting som ikke hjelper, smaker cognac best?

  Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 16:56   #11
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Forkjøla

Sitat:

Var det jeg trodde, men det smaker ikke solbær, mer som bjørnebær!
Men den er god, uansett!

Mmmmmmmmm...høres godt ut

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:55   #12
krisbæri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Levanger
Innlegg: 4
krisbæri er på en erverdig vei

Sv: Forkjøla

Et godt og effektivt tips er å skjære opp fersk ingefærrot i små biter og helle over kokende vann. Jeg bruket et par suketter for å søte den litt. La roten trekke en stund før du begynner å drikke. Jeg lar bare roten være i, og bruker den gjerne en gang til. Dette varmer og lindrer godt.

Kristin
God bedring!

krisbæri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 17:12   #13
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Opprinnelig lagt inn av krisbæri, her.

Et godt og effektivt tips er å skjære opp fersk ingefærrot i små biter og helle over kokende vann. Jeg bruket et par suketter for å søte den litt. La roten trekke en stund før du begynner å drikke. Jeg lar bare roten være i, og bruker den gjerne en gang til. Dette varmer og lindrer godt.

Kristin
God bedring!

Signerer denne. Kanskje er det bare psyken som sier man blir bedre, men jeg syns ingefær er innmari godt....myy bedre enn cognac

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 17:36   #14
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Forkjøla

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Signerer denne. Kanskje er det bare psyken som sier man blir bedre, men jeg syns ingefær er innmari godt....myy bedre enn cognac

Bedre en cognac....løper ut for å handle

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 07:46   #15
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Bedre en cognac....løper ut for å handle

Åsså slipper det å bli sånn hehe

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla! Nivanna Ketolysekuren 7 08-09-10 07:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no