Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fra Lindberg til ketogen kost

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-09, 00:23   #1
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Fra Lindberg til ketogen kost

Var til behandling i går, har fortsatt mye smerter i hele kroppen til tross for at jeg har fulgt lavkarbo siden august. Nå mener behandleren min at jeg bør øke fettinntaket ganske kraftig og redusere mer på karbohydtratene for å bli smertefri. Han maser også med at jeg må mer ned i vekt, veier mellom 69 og 70 kilo og er 174 cm høy.

Fikk beskjed om å bruke mye fløte og rømme og mye fett kjøtt og bacon, og han foreslo faktisk entrecote til frokost, av alle ting!

Egg og bacon er jo greit til frokost innimellom men ikke hver dag, hvilke andre alternativer finnes?

I januar skal jeg begynne i jobb igjen etter 1, 5 års sykefravær, hva er praktisk lunsjmat som er lettvint og fett nok?

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 00:51   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Fra Lindberg til ketogen kost

Hei,
Håpe at du får mindre smerter på ketogent kosthold, jeg trodde også at jeg ville merke bedring på den fronten men det har jeg dessverre ikke.
Heldigvis så blir jeg aldri lei bacon til frokost, men her finner du oppskrifts delen av forumet: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45
Når du er på lavkarbo og spesielt ketolyse så er det bare å slutte å tenke frokost/lunsj/middag, det er ikke noe problem å spise tradisjonell middagsmat til alle måltider, mange varmer opp middagsrester til frokost.

Her er det noen tråder til inspirasjon:
Hva har du spist til frokost i dag?, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494
Lunsj http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2495
Hva skal du ha til middag i dag-tråden!, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:46   #3
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Fra Lindberg til ketogen kost

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Håpe at du får mindre smerter på ketogent kosthold, jeg trodde også at jeg ville merke bedring på den fronten men det har jeg dessverre ikke.
Heldigvis så blir jeg aldri lei bacon til frokost, men her finner du oppskrifts delen av forumet: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45
Når du er på lavkarbo og spesielt ketolyse så er det bare å slutte å tenke frokost/lunsj/middag, det er ikke noe problem å spise tradisjonell middagsmat til alle måltider, mange varmer opp middagsrester til frokost.

Her er det noen tråder til inspirasjon:
Hva har du spist til frokost i dag?, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494
Lunsj http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2495
Hva skal du ha til middag i dag-tråden!, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492

Takk for mange gode tips, jeg skal lese meg litt opp.

Interessant det du skriver at du ikke merker bedring, jeg er er nemlig ganske skeptisk til at ketogent kosthold hjelper på muskel- og leddsmerter. Hvor lenge har du gått på dette kostholdet?
Jeg har 6 uker på meg til neste behandling så jeg får tenke positivt, tro kan jo flytte fjell.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 22:14   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Fra Lindberg til ketogen kost

Hei,
Jeg har levd ketogent med et par små pauser siden mai 08. Jeg har hørt at mange får redusert smerten ved lavkarbo kosthold, ikke nødvendigvis ketogent. Smertene mine kommer fra en påkjørsel i 2002, så litt usikker på om det er forskjell på dette og de som sliter med smerter pga fibromyalgi, gikt etc. Sliter også med å gå ned i vekt, har stått stille siden august 08 og har ca 15 kg igjen, men jeg tror manglende vektnedgang i stor grad skyldes de smertene jeg har. Smerter=stress for kroppen og stress er jo som kjent en av de verste faktorene som kan hindre vektnedgang.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 22:38   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fra Lindberg til ketogen kost

Opprinnelig lagt inn av martina, her.

jeg er er nemlig ganske skeptisk til at ketogent kosthold hjelper på muskel- og leddsmerter.

Jeg har blitt kvitt mer eller mindre kronisk senebetennelse i skuldre/nakke etter jeg la om til ketogent. Tidligere måtte jeg ta tabletter hle høsten, men i år har jeg ikke merket snurten av det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 12:37   #6
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Fra Lindberg til ketogen kost

Opprinnelig lagt inn av martina, her.

Han maser også med at jeg må mer ned i vekt, veier mellom 69 og 70 kilo og er 174 cm høy.

Du har jo ikke spesielt høy BMI, hvorfor maser han da om mer vektnedgang?

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 00:42   #7
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Fra Lindberg til ketogen kost

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

Du har jo ikke spesielt høy BMI, hvorfor maser han da om mer vektnedgang?

Jeg skjønner heller ikke detet maset med at jeg skal ned i vekt, jeg har gått sakte ned 7 kilo siden agust og er fornøyd med det.
Det jeg trenger nå er litt overskudd slik at jeg kan komme igang med treningen igjen.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 17:50   #8
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Fra Lindberg til ketogen kost

Hei!
bare ville komme med noen tips her angående ledd-smerter etc..
Du har kanskje prøvd det meste etc... Men har du prøvd å kutte helt ut MELKEPRODUKTER? GLUTEN? kan være noen nøkler der..
Nok omega 3 fettsyrer? dvs fiskeoljer og fra veg.kilder(linfrøolje etc). Det skal nokså store mengder til!
kanskje 4-6 ss(blir fort 6-10 kapsler om dagen) pr dag av forskjellige oljer(feks udos, nattlys, linfrø, aman prana, nøtteolje etc...fint å variere. (husk KALDPR/Øko) i tillegg til fettet i maten!
det holder ikke med masse smør, kokosolje, og fett mat.
Nokså høyt inntak av vitaminer og mineraler/salter kan også prøves. feks B-50 og ekstra magnesium er nok ikke dumt. Hold magen i gang. ta feks HUSK hver dag(eller noe annet som du synes virker).
Du kjenner kanskje til dette allerede, men det kan jo være flere som ønsker disse tipsene
Jeg er igang med dette selv og det gir meg store helsegevinster

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:16   #9
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Fra Lindberg til ketogen kost

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Hei!
bare ville komme med noen tips her angående ledd-smerter etc..
Du har kanskje prøvd det meste etc... Men har du prøvd å kutte helt ut MELKEPRODUKTER? GLUTEN? kan være noen nøkler der..
Nok omega 3 fettsyrer? dvs fiskeoljer og fra veg.kilder(linfrøolje etc). Det skal nokså store mengder til!
kanskje 4-6 ss(blir fort 6-10 kapsler om dagen) pr dag av forskjellige oljer(feks udos, nattlys, linfrø, aman prana, nøtteolje etc...fint å variere. (husk KALDPR/Øko) i tillegg til fettet i maten!
det holder ikke med masse smør, kokosolje, og fett mat.
Nokså høyt inntak av vitaminer og mineraler/salter kan også prøves. feks B-50 og ekstra magnesium er nok ikke dumt. Hold magen i gang. ta feks HUSK hver dag(eller noe annet som du synes virker).
Du kjenner kanskje til dette allerede, men det kan jo være flere som ønsker disse tipsene
Jeg er igang med dette selv og det gir meg store helsegevinster

Takk for mange gode tips, her var det en del jeg ikke kjente til. Jeg tar kun omega 3 nå og bruker olivenolje til matlaging, mener du a tjeg i tilegg bør spe på med mer vitaminer eller oljer? Nøtteolje og aman prana kjenner jeg ikke til, hva er det?

Det å holde magen i gang har faktisk blitt et problem for meg nå, det stopper helt opp. Hadde et magevirus uka før jul og kraftig forkjølelse i jula, etter det har jeg vært plaget av kvalme, forstoppelse og magesmerter. Skal prøve Husk, det var et godt tips.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Roaccutan og Ketogen kost = Krasj? Adaware Ketolysekuren 15 12-03-11 01:22
Antibiotika og ketogen kost? Flisa Ketolysekuren 8 06-09-08 16:27
Kona på ketogen kost tommygutt Fysisk og mental helse 20 19-08-08 22:29
Europrodukter kontra ketogen kost Enid Eurodiett 10 13-09-07 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no