Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukkerfritt smågodt fra Sverige

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-11, 10:11   #1
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sukkerfritt smågodt fra Sverige

Lurer på å ta en liiiten tur over grensa i dag og handle litt kos til helgen. Leser at man kan spise litt sukkerfritt smågodt. Regner dere at det er 0 karbo i dette eller legger dere inn noen karbo som "sikkerhetsmargin"? Er det lett å ramle ut av ketose hvis man spiser slikt godis?

Ganske ny på dette (5 uker) og blir veldig glad hvis jeg kan kose meg med litt sågodt

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 10:44   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt smågodt fra Sverige

De fleste regner ikke karber fra søtningsstoff.
Er helt ok å kose seg bittelitt av og til med sukkerfritt godis, men du skal være klar over at svært mange reagerer på disse søtningsstoffene med magesmerter og en mage som gir MANGE turer til det lille rommet med hjerte på døren!

Kjøp bare litt og ikke spis mye av gangen, er mitt beste råd!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 10:46   #3
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt smågodt fra Sverige

Takk :-) Har spist Cavalier-sjokoladen og det har gått bra. Men jeg skal prøve meg fram med små doser :-) Veldig redd for å stoppe opp i vekt også eller gå opp som jeg leste noen hadde gjort.

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 12:39   #4
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sukkerfritt smågodt fra Sverige

Det skal ikke mange godisbitene før magen min rumler så jeg tror det høres helt til månen... Får tidvis skikkelig vondt av det og. Men likevel lærer jeg ikke... Jaja...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 14:29   #5
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt smågodt fra Sverige

Jeg kjøpte endel sukkerfritt smågodt i Sverige for en tid tilbake. Så lenge jeg bare spiste 5-6 biter gikk det relativt greit med magen, men spiste jeg mer... Ble noen turer på do ja. Tips: ikke spis de så sent på kvelden. Min reaksjon kom ca 1-3 timer etterpå.

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 18:38   #6
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt smågodt fra Sverige

Opprinnelig lagt inn av Mortil1, her.

Jeg kjøpte endel sukkerfritt smågodt i Sverige for en tid tilbake. Så lenge jeg bare spiste 5-6 biter gikk det relativt greit med magen, men spiste jeg mer... Ble noen turer på do ja. Tips: ikke spis de så sent på kvelden. Min reaksjon kom ca 1-3 timer etterpå.

Takk for tips! Jeg har nok spist en 6 biter nå, tror jeg. Har gått bra foreløpig. Det var liksom nok. Hamstret opp litt da Så nå har jeg både det ene og andre i skapet til en "regnværsdag". Hihi. Godt å ha noen alternativer tilgjengelig. Uten at man skal dytte innpå masse hver dag. Fant også ut at på Godtebiten på Nordby-senteret så er Cavalier-sjokoladen mye billigere. 16.90 SEK. Her gir jeg mellom 28 og 30 norske kroner. Så et lite tips

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 18:05   #7
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfritt smågodt fra Sverige

For å si det sånn, det godteriet på nordby.. jeg spiste ikke spå veldig mye før jeg ble oppblåst og fjerta hele det neste døgnet. det var VOOOONDT! Resterende snop gikk rett i bosset midt på natta, så jeg ikke skulle få lyst på det etter smertene gikk over. Ut av ketosen kom jeg også.

Mitt råd; unn deg heller ei god skål med fløte og bær, gjerne med litt hakka mørk sjokolade!

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfritt godis i Sverige (Charlottenberg) wollafruen Spørsmål og svar 36 29-10-11 12:59
Sukkerfritt smågodt fra Sverige Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 12-04-11 20:35
Sukkerfritt godis fra Sverige! Maylinn26 Spørsmål og svar 51 31-03-11 23:14
Sukkerfritt smågodt(kan det spises?) missnano Generell diskusjon 6 01-12-08 22:32
Sukkerfritt smågodt fra sverige cilemora Lavkarbo generelt 3 18-02-08 06:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no