Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukkerbrus

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-14, 08:23   #26
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerbrus

Opprinnelig lagt inn av blomst1, her.

Jeg håper jeg ikke provoserte med det jeg skrev om et trist liv og planlagte utskeielser, index.

Jeg syntes innstillingen var noe negativ, må jeg innrømme. Men etter kun ene uke på lavkarbo er det helt naturlig at man fokuserer på det man ikke kan spise og det man går glipp av. Med tiden så finner man likevel ut at man kan spise svært mange gode ting, og det man likte godt før smaker rett og slett ikke godt lenger. Så smaken forandrer seg ja. Søte ting blir alt for søtt, gjærbakst smaker skolesvamp osv. Bare vent og se, ting smaker nok annerledes for deg også om et års tid;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 08:25   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerbrus

Om hva man ofrer vs hva man oppnår: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 22:28   #28
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Sukkerbrus

Vær obs på, at om du "sprekker", spesielt over lengre tid, vil du mer eller mindre garantert legge på deg det meste du har gått ned (ettersom du er relativt ny på kostholdet og har gått ned mest vann så langt), og hele prosessen med å få kroppen til å brenne fett, som ketosedietter sikter på, restarter.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 22:36   #29
thessis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
thessis er på en erverdig vei

Sv: Sukkerbrus

Opprinnelig lagt inn av blomst1, her.

Hvordan er det med dere på sommerferie og jul og når det gjelder å skjeie ut ?
Tenker at det må være et litt trist liv og ikke kunne unne seg en planlagt sprekk ved disse tider.

Slik gjør jeg det:
Siden jeg ikke offisielt har noen allergier, bare at jeg føler meg bedre på lavkarbo, så skeier jeg ut ved ferier, jul, og de få gangene jeg er ute på restaurang. Uskeielser for meg innebærer at jeg spiser og drikker det jeg vil, uansett hva.

Nøkkelen min til å lykkes er å avklare med meg selv når utskeilesene skal avsluttes, og holde meg til det. Ved restaurantbesøk er dette enkelt og gjelder fra jeg går inn på restaurangen til jeg går ut igjen, ved inntak av mye karbo blir jeg litt rar i magen, men dette går raskt over.

I ferier og i juletider når uskeielsene varer over en lenger periode er det litt verre. Jeg får en vanvittig (karbo)hunger når jeg har skeiet ut døgnet rundt i en uke i ferien eller ved juletider, da gjelder det å holde ut og være streng med meg selv når utskeielsesperioden er over. For meg tar det dagevis å bli kvitt denne (karbo)hungeren, men med tolmodighet og vilje går det alltid over. Etter en lengre periode med karbo føler jeg meg dessuten som en oppblåst liten flodhest, men det går over det også når karbonivået "normaliseres"

thessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 22:55   #30
blomst1
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sukkerbrus

Takk thessis, det var akkurat det jeg trengte å høre !

  Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 21:28   #31
blomst1
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sukkerbrus

Thessis , jeg ser at det siste jeg skrev, kan tolkes som ironi. Vil bare si at det var det ikke.

Jeg synes det var en nøktern og ærlig beskrivelse, så takk.

Titter jeg igjennom en del av innleggene skrevet på forumet, om utskeielser og slikt, så blir jeg litt redd....

  Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 09:33   #32
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerbrus

Til 7. og sist er hver kropp forskjellig. Dermed også hvor mye utskeielser man kan tåle og fremdeles oppnå noe. Dermed svarer vi nok også ut fra ulike forutsetninger.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 12:36   #33
blomst1
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sukkerbrus

Den var opplysende for meg !

Har ikke helt skjønt hvordan det kan være så store forskjeller.

Da gjelder det bare å bli kjent med seg selv, og gjøre sine egne erfaringer.

Jeg spiste tre syltynne skiver brød med reker i helga.
Da gikk ut av ketosen, men var tilbake i ketose døgnet etter.
Har følt meg litt slapp og trøtt.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så ille er sukkerbrus ... taraquin Fysisk og mental helse 7 10-04-12 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no