Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Vegetarfarse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-09, 19:24   #1
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Vegetarfarse?

Jeg spiser ikke kjøttdeig, så jeg har brukt mye vegetarfarse (av soya) fra Hälsans Kök. Er dette noe som går an å spise på Lindberg? Hva med andre produkter i samme sjanger?

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:38   #2
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Vegetarfarse?

jeg tror du må se på innholdsfortegnelsen...min ernæringsfysiolog har sagt at man kan spise soya produkter i lavkarbo men har ikke sett på innholdsfortegnelsen og orker ikke finne de in frysa nå..hvor mye protein,karb osv er det

maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:40   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarfarse?

Soya- diskusjonen er allerede tatt her inne!
Om du ikke har betenkeligheter med å bruke soya- produkter, må du nok gjøre som Maysa sier, sjekke innholdsfortegnelsen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:42   #4
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Vegetarfarse?

hvor står soya diskusjonen henn...og er veldig mange bra soyaprodukter

maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:46   #5
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Vegetarfarse?

Har ikke pakken nå, men så på en pakke soyapølser som lå i fryseren; der var det 18 g protein, 7 g karber og 16 g fett. Hvordan er det sånn Lindbergmessig, tro.....? Jeg er vant til å tenke ketolyse, så jeg beveger meg fortsatt på utrygg grunn her inne

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:48   #6
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Vegetarfarse?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Soya- diskusjonen er allerede tatt her inne!
Om du ikke har betenkeligheter med å bruke soya- produkter, må du nok gjøre som Maysa sier, sjekke innholdsfortegnelsen!

Jeg har lest litt ang soya her inne, men sikkert ikke nok... Hva med soyanøtter, soyabønner, anbefaler ikke Lindberg disse?

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:03   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarfarse?

Ha litt tålmodighet med meg!
Nå har jeg lett og lett og har i hvert fall funnet de to trådene jeg tenkte på

Soya og hormoner Fra post 7 og nedover

Linken jeg ville vise til, finnes selvfølgelig ikke lengre! Står nok i denne ene, tror jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:20   #8
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Vegetarfarse?

Se der, ja. Takk, Kitt! Jeg ser jo at det er betenkeligheter med å bruke soya i mengder, så kanskje jeg uansett skal droppe den vegetarfarsen..

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:26   #9
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Vegetarfarse?

Merker jeg er litt forvirret når det gjelder måten å tenke på også, ketolyse er så enkelt og greit, mens dette virker litt komplisert og skummelt...

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:28   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarfarse?

For meg er det enten eller. Trodde jeg skulle klare lavkarbo, men det er alt for lett å skeie ut litt hele tiden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:36   #11
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Vegetarfarse?

Ja, ikke sant? Det er det jeg ser for meg kan bli fallgruven når jeg går bort fra ketolyse; at jeg skeier ut litt for mye... Det er jo umulig på ketolyse, derfor er det liksom så safe.

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:06   #12
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Vegetarfarse?

og spise soya fra soya bønner som vegfarse er ikke farlig ...det er nå forskjell på dette og bruke shaker.
såå seff som med alt annet trenger jo ikke overdrive ..alt med måte..noe soya er bra.

maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 01:54   #13
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Sv: Vegetarfarse?

Få tak på quorn-farse istedet! Da slipper du å lure på hva soya gjør med kroppen. Funker kjempefint som erstatning for kjøttdeig i gryteretter, tacofyll, pastaretter..... masse proteiner, lite fett og null karber. DET må vel være noe? Selv er jeg helt sikker på at kroppen min ikke har bruk for soya, fytoøstrogener er bad news for folk som meg, med hormonpåvirkelig brystkreft. Jeg sverger nå fullstendig til quorn.

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 08:19   #14
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Vegetarfarse?

den qornfarsen har kbh i seg, 4,5 pr 100 g
men smaker fortreffelig, da!! (laga av sopp)
aner ikke om den vegefarsen, den slutta jeg med for mange år siden, pga den er produsert i israel.. så jeg anbefaler qorn!! bruker den masse!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 13:40   #15
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Vegetarfarse?

Opprinnelig lagt inn av aldrimerjollycola, her.

den qornfarsen har kbh i seg, 4,5 pr 100 g
men smaker fortreffelig, da!! (laga av sopp)
aner ikke om den vegefarsen, den slutta jeg med for mange år siden, pga den er produsert i israel.. så jeg anbefaler qorn!! bruker den masse!

Oi, har ikke fått med meg at den er produsert i Israel, men det er jammen nok et godt argument for å heller velge Quorn Men har de den bare på Ica? Har ikke funnet den her i byen, men har ikke Ica i området, så har ikke fått sjekka der.

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 16:04   #16
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Vegetarfarse?

Opprinnelig lagt inn av aldrimerjollycola, her.

den qornfarsen har kbh i seg, 4,5 pr 100 g
men smaker fortreffelig, da!! (laga av sopp)
aner ikke om den vegefarsen, den slutta jeg med for mange år siden, pga den er produsert i israel.. så jeg anbefaler qorn!! bruker den masse!

Er du antisemitt?

Quorn later til å ha et skremmende høyt fiberinnhold. Dessuten: hva er proteinkvaliteten? Det er uansett et interessant produkt.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 22:26   #17
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarfarse?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Er du antisemitt?

http://no.wikipedia.org/wiki/Semitter


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no