Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Aprilskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-10, 16:08   #51
Maya77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Maya77 er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Sliter litt med motivasjonen nå. Er vel fordi jeg er syk. Kraftig forkjøla og ille vondt i halsen.
Men selv om jeg sliter nå, så er jeg meget fornøyd med -8kg på 4 uker.
Håper formen blir bedre snart. 3 dager uten å få rørt noe på meg er ikke bra.

Fortsatt god helg til dere alle

Maya77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 00:25   #52
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Så flink du er Trivselsdamen. Det var jo kjempelurt.


Maya77 håper du snart blir bedre og at motivasjonen kommer tilbake for fullt. 8 kiloi minus er jo veldig bra.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 09:05   #53
Jojodama
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: i nord
Innlegg: 273
Jojodama er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Huff.. føler meg som verdens lateste menneske nå da, som har 10 minutter å gå til jobb, men faktisk KJØRER!!!!!!!!!! Men det er bare de dagene jeg har helg og kveldsvakter.
På dagvaktene er jeg flink og går til jobb (fordi mannen må ha bil så han får levert i barnehagen...hehe)

__________________
Jojodama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 09:33   #54
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Kriiiiiiiiiiiiiise!!!! Vekta mi har tatt kvelden på veiedagen! *furt*

Veide meg 10 ganger og alle 10 gangene så viste vekten alt mellom 1 kilo ned og 3 kilo opp.. Hmmm... Noen som har anbefaling på en litt mer stabil vekt enn den som nå ligger pent plassert i søplebøtta? hehe..

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 10:19   #55
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Skikkelig dårlig gjort å ta kvelden på veiedagen da!
Jeg bruker Wii-fit til vekt jeg, for den fører statistikk for meg også og det synes jeg er så kjekt. Ikke like kjekt når jeg blar tilbake i tid og ser tidligere jo-jo slankinger da. Men den tiden er nå forbi. Lover.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 10:22   #56
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Jeg må forresten juble litt nå. Veide meg i går og er nå over halvveis til målet mitt om 80 kg!
Jeg har bestemt meg for å ligge på det en stund før jeg slanker videre, så jeg kan gradvis føle meg frem når det gjelder hva som er idealvekten min. Selv om jeg nok har noen kilo igjen å gå ned etter det.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 20:15   #57
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Gratulerer, christine76!

Jeg for min del hater platåer

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 15:52   #58
Maya77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Maya77 er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Sitter å håper på litt energi her. Har vært syk i 1 uke, så nå er jeg møkka lei Er inne i mi 5.uke med spis deg slank nå, men sliter med å få i meg maten grunnet null matlyst.
Har ikke veid meg den siste uka pga mensen og sykdom.
MEN til helga kanskje.

Lever i håpet

Maya77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 23:01   #59
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Litt klaging fra meg også. Kl er snart 23 og jeg sitter forsatt å jobber. Heldagsmøte i morgen - huset ser ut som et lite kaos etter at vi har flyttet hjem igjen. Mensen har kommet og føttene har est ut (skjønner ikke at kroppen trenger å holde på alt det vannet) Jeg går rundt og er små sulten - sikkert pga mensen det også Jeg vil har ferie igjen. Eneste lyspunktet er at våren er kommet....

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 00:53   #60
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Maya77 og Popp: Det blir snart bra

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 07:57   #61
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Maya77 og Popp: Det blir snart bra


en klem fra meg også

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 19:54   #62
storemyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 4
storemyy er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Hvordan får man sånn weight loss ticker som signatur. ny hær... Har laget en, men vet ikke hvor jeg legger den inn...

storemyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 22:20   #63
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Du trenger nok en flott oppskrift!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 13:13   #64
Trivselsdamen
Nytt Medlem
 
Trivselsdamen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 6
Trivselsdamen er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Deilig vær i dag også. Synes vi har hatt en flott april. Ser ikke snurten av askeskyer her helt i sør. Trimmingen går det bra med, og vekten sakte, men sikkert nedover. Jeg lever med mer karboer i helgen, og ukedagene er strammere mtp vektnedgang. Får se hvordan dette tusler og går. Har det veldig fint med denne rytmen.
God søndag til alle.

__________________


Trivselsdamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 19:25   #65
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Jeg har begynt å trene!!!!!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 19:26   #66
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Jeg har begynt å trene!!!!!!!!!!
Er så imponert over meg selv at jeg nesten sprekker her! hehe... Så NÅ kan kampen mot de siste kiloene offisielt begynne

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:23   #67
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Fumle, her.

Jeg har begynt å trene!!!!!!!!!!
Er så imponert over meg selv at jeg nesten sprekker her! hehe... Så NÅ kan kampen mot de siste kiloene offisielt begynne

Respekt!

Jeg skulle ønske jeg hadde motivasjonen til det. Altså, jeg HAR jo på en måte motivasjon i alle kiloene som skal av, men det er den der ¤&/(%¤@@#"¤ dørstokkmila da.. Sukk. Noen som føler for å dytte meg i ræva til å gå en tur i det minste, noen ganger i uka?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:24   #68
Maya77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Maya77 er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Vaskeklut: Kan godt gå tur sammen deg jeg

Maya77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 07:40   #69
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Fumle, her.

Jeg har begynt å trene!!!!!!!!!!
Er så imponert over meg selv at jeg nesten sprekker her! hehe... Så NÅ kan kampen mot de siste kiloene offisielt begynne

Så flott!
Begynte selv å trene for et par måneder siden, og har fått så mye mer overskudd etter at jeg begynte med det.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 10:24   #70
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Nei det som er greia er at motivasjonen min ligger i armreduksjonen jeg skal ta 21 Juni, og jo mer jeg klarer å gå ned til den tid, jo mer fett tar de av armen så da var det ikke vanskelig gitt!!! Forrige uke var jeg der 6 dager og det har jeg planer om denne uken også!!

Er jo så GØY!!!!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 23:34   #71
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Maya77, her.

Vaskeklut: Kan godt gå tur sammen deg jeg

Det høres jo supert ut!

Kanskje det er noen andre her i tråden som bor i Trondheim og som kunne tenkt seg å være med på noen gåturer innimellom?


Jeg gikk faktisk en tur i dag da en drøy halvtime bare, men det er mer enn ingenting

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 08:28   #72
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Trondheim..........
Må si jeg savner Bymarka, Estenstadmarka/Strindamarka, Tillermarka og stiene rundt Lade - her har jeg tasset og syklet myyyyyye (ja også litt skigåing faktisk )
Bare å kunne ta trikken til Lian og gå til Skistua og tilbake er en kjempefin tur - ca 7 km tur/retur. Eller ta bussen til Byåsen butikksenter, gå inn via Teisendammen og Sommersæter og inn til Elgseterhytta (en del motbakker der) med retur samme vei. Åååå hvor jeg merker at jeg savner turmulighetene i Trondheim - ja savner vel egentlig Trondheim i sin helhet....

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:09   #73
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

BRØØØØØØØØD!!! BRØØØØØD!!!! *hoppe rundt i ekstase*

Jeg hadde helt gitt opp brødprosjektet mitt. Altså, lavkarbobrød. Av alle de jeg har lagd så har de smakt guff, og de jeg ikke har prøvd ar jeg ikke prøvd fordi de skulle ha så mye ...dilldall som koster masse penger. I kveld prøvde jeg Dreamy sine grove tekaker! Var like før jeg løp rundt huset (men bare nesten!!) av lykke. De smaker brød! De har til og med tilnærmet konsistens Namnamnam!! *hoppe opp og ned*

Link til oppskrifta

Grotingeling: Ja, det er superfint her Jeg elsker byen min for alt den er verdt! Det er så digg å slå seg ned på marinen eller festningen med en is eller kald øl. Hvilket får meg til å tenke.. Hva skal en slå seg ned med nå når man ikke kan kjøpe is på butikken og sånn?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:20   #74
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Grotingeling: Ja, det er superfint her Jeg elsker byen min for alt den er verdt! Det er så digg å slå seg ned på marinen eller festningen med en is eller kald øl. Hvilket får meg til å tenke.. Hva skal en slå seg ned med nå når man ikke kan kjøpe is på butikken og sånn?

Marinen ja, og festningen..... har mange gode minner fra begge steder - og Munkholmen - ikke glem Munkholmen (du skjønner at jeg er trønder eller????)

Hva med jordbær og fløte, og evt. en god tørr hvitvin som erstatning for is og øl?

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:22   #75
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Bakklandet, Lykkens portal, Samfundet - nei nå må jeg snart ta meg en tur oppover kjenner jeg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no