Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Proteinpulver

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-04, 18:45   #1
Hely
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 27
Hely er på en erverdig vei

Proteinpulver

Heisann!
Begynner å bli litt vel lei egg nå. Har spist det til frokost i 2 uker.
Så lurte på om jeg kan bytte det ut med proteinpulver...
Og hva kan jeg blande det med?
Vann??

__________________
Volere è potere...
Hely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lindberg Svar med sitat
Gammel 11-05-04, 19:46   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

...et lite forslag.....

2 egg
10 gram protein pulver
50 gram Philadelphia Cream cheese
søtstoff (hvis proteinpulveret er usøtet) etter smak
1/4 ts kanel (er godt hvis proteinpulveret er vanilje)

Alt vispes sammen i hurtigmikser el. lign., has oppi en flat bunnet "form" eller microform.

"Nukes" i 1 min 30 sek...... og voila....du har en "Mock Danish".

Konsistens og smak som arme riddere....Skal være litt myk og rennende i midten.

Har prøvd med protein pulver m/vaniljesmak. Det blir best. Både jordbær og sjokoladesmak ble for dessert aktig i smaken for frokost.....syns jeg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-05-04, 21:59   #3
Hely
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 27
Hely er på en erverdig vei

Takk, det hørtes godt ut
Får gå ut og jakte på proteinpulver imorgen....

__________________
Volere è potere...
Hely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lindberg Svar med sitat
Gammel 12-05-04, 12:17   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

protein tips

For tiden bruker jeg

DANLAB NUTRITION
Ultra WHEY2
Protein Som blander seg lett og er ok på smak


Som jeg har kjøpt hos:
http://www.ej-shop.no/index.php

Til Mellommåltid bruker jeg Powershake fra multipower
som er et soya protein. Smaker ikke spesielt godt så jeg tar mindre protein i hver shake en det som er anbefalt.

Ellers så har jeg brukt:

Basic protein som er et rent melke protein med 80% kasein og 20 % myse.
Perfekt til mellommåltider og kvelds , men jeg blir litt ør i hodet av dette proteinet så jeg har kuttet det ut.
Kjøp hos:

http://www.athletic-city.no/shop/


Whey tech fra protein fabrikken som har 20% kasein og 80% myse
kjøpt hos:

http://www.proteinfabrikken.no/Default.aspx

Jeg har stort sett holdt meg mest til disse proteinene siden de er rimelig og gode på smak.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 12-05-04, 22:02   #5
Hely
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 27
Hely er på en erverdig vei

Skal titte litt rundt på nettet, og se hva som passer meg best. Takk for tips .

Nille; oppskriften din var jo kjempegod jo, smaktes nesten som pannekake, namnam...

__________________
Volere è potere...
Hely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lindberg Svar med sitat
Gammel 12-05-04, 22:11   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hei hei.

Ville bare gjøre deg oppmerksom på at aspartame som søtstoff ikke er et helt heldig valg... Og skal du bruke det i smoothies, og oppskriften til Nille så trenger du en uten smak, eller med vanilje som Nille sier. Der finnes uten søtstoff, men du må gjerne spørre i butikken

(Atkins fraråder bruk av aspartame under induksjonen)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-05-04, 10:33   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg var visst litt kjapp, husket ikke at du går på introen.

Eneste proteinpulvret jeg har smakt som ikke inneholder aspertam er Natures owns, trippel protein. det er ikke veldig godt på smak, men jeg har smakt verre, mye verre( eggeprotein). Det er et veldig bra proteinpulver som er basert på Myse, soya og erter protein. Desverre er dette pulvret svært dyrt ca. 300 kr for 660 gram.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 14-05-04, 10:56   #8
Hely
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 27
Hely er på en erverdig vei

Takk for tips
Skal sjekke ut det med aspartame. Hittil har jeg bare brukt et jeg har fått smaksprøve på, så det står ikke hva det inneholder.
Men må kjøpe mer en av dagene....får se hva jeg finner

__________________
Volere è potere...
Hely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lindberg Svar med sitat
Gammel 14-05-04, 11:01   #9
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Eneste proteinpulvret jeg har smakt som ikke inneholder aspertam er Natures owns, trippel protein. det er ikke veldig godt på smak, men jeg har smakt verre, mye verre( eggeprotein). Det er et veldig bra proteinpulver som er basert på Myse, soya og erter protein. Desverre er dette pulvret svært dyrt ca. 300 kr for 660 gram.

Vi er visst enige om mye vi, Begod! Jeg har ikke smakt dette proteinpulveret selv (litt vanskelig tilgjengelig i.o.m. nettverkssalg), men næringsmessig så er det nok et av de beste i Norge.
Min absolutte favoritt (= det eneste jeg klarer å få i meg), er Proteinfabrikkens "Protein Delite" - et gourmet-pulver. Aberet her er aspartam, men jeg velger faktisk å driiiite i det, da det smaker akkurat som milkshake. Skogsbær med vanilje er TOPP. Kan bestilles på www.proteinfabrikken.no

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 14-05-04, 11:13   #10
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Vi er visst enige om mye vi, Begod! Jeg har ikke smakt dette proteinpulveret selv (litt vanskelig tilgjengelig i.o.m. nettverkssalg), men næringsmessig så er det nok et av de beste i Norge.
Min absolutte favoritt (= det eneste jeg klarer å få i meg), er Proteinfabrikkens "Protein Delite" - et gourmet-pulver. Aberet her er aspartam, men jeg velger faktisk å driiiite i det, da det smaker akkurat som milkshake. Skogsbær med vanilje er TOPP. Kan bestilles på www.proteinfabrikken.no

Har aldri smakt Protein Delite , men alle som har smakt det elsker det.
Jeg har valgt der bort pga. pris.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 14-05-04, 11:27   #11
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Har aldri smakt Protein Delite , men alle som har smakt det elsker det.
Jeg har valgt der bort pga. pris.

Ja, jeg driiiiter i prisen også jeg....

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 20-06-04, 19:39   #12
PurpleRain
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Hvor: bergen
Alder: 41
Innlegg: 1
PurpleRain er på en erverdig vei
Thumbs up

proteinpulver

jeg var i danmark og kjøpte proteinpulver der. jeg synes det var så godt at jeg spiste pulveret reint. det er 0-1 karbohydrater pr 100g. finnes i 4 smaker, de jeg smakte var fersken og tuttifrutti, så fins det også jordbær og sjokolade. pulveret heter isopure zero carb, og nettsiden til butikken er www.loaded.dk. anbefales!

PurpleRain er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 20-06-04, 19:57   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Vi er visst enige om mye vi, Begod! Jeg har ikke smakt dette proteinpulveret selv (litt vanskelig tilgjengelig i.o.m. nettverkssalg), men næringsmessig så er det nok et av de beste i Norge.
Min absolutte favoritt (= det eneste jeg klarer å få i meg), er Proteinfabrikkens "Protein Delite" - et gourmet-pulver. Aberet her er aspartam, men jeg velger faktisk å driiiite i det, da det smaker akkurat som milkshake. Skogsbær med vanilje er TOPP. Kan bestilles på www.proteinfabrikken.no

Dumt de ikke hadde med ren vanilje....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-06-04, 23:24   #14
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg har bruk Natures Nutrition proteinpulver til nå, forskjellig fra trippel protein som er beskrevet over. Dette har en behagelig mild vaniljesmak, søtet med fruktose og maltodekstrin, har soya og melkeprotein. Sålangt er det vel bra. Men forrige dagen regnet jeg at den porsjonen jeg tar 15 g bare inneholder 4 g protein. Da begynte jeg å tenke, hvor mye trenger jeg? Noen som kan hjelpe meg her? Jeg trener etter frokost, ca en time med moderat intensitet. Når jeg er ferdig er det 1-2 timer igjen til lunch. Bør jeg øke dosen? Hva ser man etter i et godt proteinpulver?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 21-06-04, 09:04   #15
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Høres ut som du har kjøpt deg en måltidserstatter og ikke et protein pulver.
Et brukbart proteinpulver består av minst 80% protein, de beste har over 90 % protein , men er ofte veldig dyre og inneholder aspertam.

For tiden bruker jeg dette:

http://www.tech-nutrition.com/defaul...od&id=9&aid=54

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 21-06-04, 20:18   #16
ingse
Nytt Medlem
 
ingse sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Bergen
Innlegg: 5
ingse er på en erverdig vei

Jeg har nettopp vært på helsekosten og kjøpt et pulver fra Multipower som heter Power Shake. Det finnes med smakene sjokolade, jordbær og banan (det burde jo absolutt ha eksistert med vaniljesmak og da!) og 750 gram kostet ca 250 kroner, tror jeg. Det inneholder 92% soya, og med mindre natriumsakkarin eller acesulfam-K er andre ord for skumle aspartam så inneholder det ikke aspartam . Jeg kjøpte sjokolade. Det smaker helt greit som shake. Brukte det i Nilles Mock Danish i går, og det var kjempegodt (tusen takk for genialt super oppskrift Nille ).

ingse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins fase 2 Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 14:08   #17
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Proteinpulver

Dytter i denne. Er proteinpulver ok på induksjon? Har funnet et nøytralt soyaprotein på helsekosten, kan jeg spise det?

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no