Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gutt 27 år - minus ca. 15 kg. Tips?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-08, 08:01   #1
E_S
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1
E_S er på en erverdig vei

Gutt 27 år - minus ca. 15 kg. Tips?

Hei!
Gutt på 27 år her. 187 cm, 95 kg. Litt i overkant altså. Lever relativt aktivt, trener annenhver dag, sitter relativt lite stille og anser meg som noenlunde sunn. Drikker ytterst sjelden alkohol, røyker ikke. Har dessverre skikkelig elendige matvaner. Jeg spiser lite/ingen "søppelmat", brus og godteri, men har lett for å spise bare en eller to ganger om dagen, og da kjempeporsjoner som f.eks. 10 brødskiver eller middagsporsjon for fire.. :-/ Her måtte det definitivt gjøres noe

Nå er de tidene over - har ny jobb med tilgang på salatbar til lunsj og litt slikt, så den første uvanen er borte. Tenkte også at det var god anledning til å prøve å kvitte seg med de kiloene ekstra som har irritert meg i mange år. Har tydeligvis elendig forbrenning, da jeg legger på meg av "ingenting" og nesten aldri blir skikkelig sulten.

Hva slags metode bør jeg satse på og hvilken tidsramme? Det er jo ikke snakk om så veldig mye som skal vekk, men om jeg klarer å ende opp stabilt på 80-82 kg hadde det vært utrolig bra.

Tips mottas med takk!

E_S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding? :P Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 11:29   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Gutt 27 år - minus ca. 15 kg. Tips?

Kjøp boken "GI Null!" av Sten Sture Skaldeman (Lille Måne forlag).

Skaldeman har en filosofi som ofte faller i smak hos menn. Enkelt og greit uten veiing av mat og flisespikking.

Bare vær forberedt på at det ikke er enkelt med en dramatisk omlegging av kostholdet. Men vil man, så går det - og belønningen kommer raskt!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 12:33   #3
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Gutt 27 år - minus ca. 15 kg. Tips?

Du kan også vurdere boka til Fedon. Ser ut som du har mitt gamle kosthold. Spiser du 5-6 måltider hver dag,med nok protein og grønt, kutter ned på raske karbohydrater, som 10 brødskiver, vil jeg gå ut fra at vekta går rettveien.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 19:27   #4
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Sv: Gutt 27 år - minus ca. 15 kg. Tips?

Forundrer meg slettes ikke at om du kutter de brødskivene så kan vekta begynne og peke nedover ganske fort.

__________________
Gutt 21

Adaware: Noen av de få hanene i kurven?
Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Liten gutt med stort matproblem Hannehk Lavkarbo generelt 11 08-07-08 03:20
Minus 40 kg BiB Ketolysekuren 68 05-01-08 00:18
11 måneder gammel gutt - 22 kilo tung! Fedonisten Nyheter / media 20 13-05-05 00:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no