Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Vann?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-09, 09:58   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Vann?

Jeg ser mange av dere stadig nevner vann.

Har ikke funnet helt utav hvorfor det er så viktig, og hvor mye skal man drikke pr dag? Jeg er ikke noe særlig flink å drikke

Og hvorfor er light-brus partystopper?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:03   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Vann gjør deg utørst og tilfører den væsken kroppen trenger.

Om du drikker lightbrus/saft i stedet kan du både ende opp med magetrøbbel pga søtstoffene og vektbrems pga kroppen kan oppfatte søtstoffene som sukker og slå på bremsen. Ellers er kunstig søtningmiddel noe man helst ikke bør få i seg hver dag, det er jo ikke bra for kroppen, det er jo kunstige greier

Jeg drikker masse vann, men jeg er alltid veldig tørst og drikker vann hele tiden og ender alltid opp på 3-4liter vann i døgnet i tillegg til 1-2 kaffekopper og kanskje et krus grønn te. Men vann er det jeg drikker. Kroppen trenger væske og vann er rensende sies det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:16   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Om du drikker lightbrus/saft i stedet kan du både ende opp med magetrøbbel pga søtstoffene og vektbrems pga kroppen kan oppfatte søtstoffene som sukker og slå på bremsen.

Og at kroppen må bruke energi på å kvitte seg med de kunstige stoffene fremfor å bruke energien på å brenne fett

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:40   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Du kan jo lese litt i denne tråden!

Leste senest i går et annet sted at anbefalt grense for væskeinntak for kvinner er 2,7 liter. Nå kommer det jo noe fra maten man spiser også, men..

Uff, jeg drikker i hvert fall alt for lite!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:44   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan jo lese litt i denne tråden!

Leste senest i går et annet sted at anbefalt grense for væskeinntak for kvinner er 2,7 liter. Nå kommer det jo noe fra maten man spiser også, men..

Uff, jeg drikker i hvert fall alt for lite!

Det er mulig noen opererer med en slik grense, men påstanden holder bokstavlig talt ikke vann om en går på lavkarbo/ketogent kosthold. Dette er vanndrivende i seg selv om man MÅ drikke mye vann. 3-4 liter pr dag anbefales. Jevnt fordelt utover hele dagen. Det er viktig for vektnedgangen - som denne tråden påviser.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:49   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Det er liksom normen helsefolk opererer med nå om dagen.
Da jeg gikk på sykepleierskolen på 90- tallet, var anbefalingen noe lavere.

Linket jo til vann- tråden nettopp fordi jeg har skjønt at man burde drikke mer på lavkarbo/ketolyse!

Som sagt er jeg veldig lite flink til å drikke vann( smaker ikke godt, bli kvalm, uvel), men gjør så godt jeg kan!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 19:15   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Vann?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Som sagt er jeg veldig lite flink til å drikke vann( smaker ikke godt, bli kvalm, uvel), men gjør så godt jeg kan!

Har du prøvd å drikke lunkent vann? Jeg klarer ikke noe særlige mengder av kaldt vann (og tror ikke det er bra for de indre organer heller). Men når jeg heller litt kokt vann på toppen av vannglasset, så det blir litt lunkent, da går det mye bedre!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 23:36   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Har du prøvd å drikke lunkent vann? Jeg klarer ikke noe særlige mengder av kaldt vann (og tror ikke det er bra for de indre organer heller). Men når jeg heller litt kokt vann på toppen av vannglasset, så det blir litt lunkent, da går det mye bedre!

Har prøvd alt!
Liker ikke veldig kald drikke, så det drikker jeg ikke, men har vanndispenser på kjøleskapet og det blir akkurat passe kaldt uten at det hjelper på inntaket.

I dag hadde jeg monsterhodepine, så ille at jeg måtte gå å legge meg. Gubben har mast om drikking resten av kvelden, så i dag har jeg vært ganske flink!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 23:48   #9
inel
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 292
inel har en fantastisk aura rundt seginel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Som sagt er jeg veldig lite flink til å drikke vann( smaker ikke godt, bli kvalm, uvel), men gjør så godt jeg kan!

Prøvd farris eller bris? Det har jo litt smak i hvert fall! Jeg drikker stort sett vann på skolen og på trening, men hjemme går det mye i farris.

__________________



Min journal
inel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 06:46   #10
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Vann?

JEG HATER VANN.

men jeg tvinger ned minst 10 store glass om dagen.. woho!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 08:05   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Opprinnelig lagt inn av inel, her.

Prøvd farris eller bris? Det har jo litt smak i hvert fall! Jeg drikker stort sett vann på skolen og på trening, men hjemme går det mye i farris.

Jeg er overhodet ikke kresen når det gjelder mat, men når det kommer til drikke er jeg sær!
Farris fikser jeg rett og slett ikke, Bris går an en sjelden gang!
Aller helst vil jeg drikke Cola Zero/light, men det hverken sunt eller billig i lengden, så jeg prøver å la det være.
Er i ferd med å finne ut om det er en Fun light smak som er god i lengden og drikker litt mer vann enn før!
Men jeg er jo nesten aldri tørst!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 08:52   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Vann med smakstilsetninger er mye bedre enn fun light. Appelsinbiter, bringebær, sitron, lime, ingefær... massevis å velge i, nesten alt kan brukes.
Taffelvann fra Rema syns jeg er bedre enn farris og Bon aqua, for det er mye mindre salt. Og fungerer ypperlig med tidligere nevnte smakstilsetninger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 09:19   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Tro meg, Carisma, jeg har prøvd det aller meste!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 22:57   #14
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg er overhodet ikke kresen når det gjelder mat, men når det kommer til drikke er jeg sær!
Farris fikser jeg rett og slett ikke, Bris går an en sjelden gang!
Aller helst vil jeg drikke Cola Zero/light, men det hverken sunt eller billig i lengden, så jeg prøver å la det være.
Er i ferd med å finne ut om det er en Fun light smak som er god i lengden og drikker litt mer vann enn før!
Men jeg er jo nesten aldri tørst!


som om jeg skulle sagt det selv Veldig vanskelig å drikke når man ikke er tørst, og vann er ofte veldig kvalmende (for meg)...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 12:17   #15
oolicks_rNd
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 3
oolicks_rNd er på en erverdig vei

Sv: Vann?

Jeg tror vannet terapi hjelper mye. Jeg drikker 12 glass vann om dagen. Jeg føler meg hver gang jeg svette eller urinere, hele kroppen blir renset. 8-12 briller er den ideelle mengden av inntaket for meg.

__________________
Gymgrossisten Spesialtilbud

oolicks_rNd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann! Kanutten Spørsmål og svar 1 01-06-09 22:42
Vann? Antoinette6 Spørsmål og svar 23 11-09-08 22:51
Vann ... MÅ jeg? elian Lavkarbo generelt 14 20-07-08 21:01
Vann Grovsnus Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 03-04-08 22:10
Vann Nila Lavkarbo generelt 10 20-06-07 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no