Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 20:43   #76
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det har ikke med jobben hennes å gjøre, men hun har holdt på med lavkarbo siden 1983, var et av de første medlemmene her inne, har vært på flere utenlandske lavkarbofora i tillegg og har lagt ned en stor innsats på forumet. Hun er ikke aktiv her mer, men det er mye bra Nille-informasjon å finne på forumet om man leter

Ja det har jeg sett

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:47   #77
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Jeg tåler ikke linfrø... Legen min mente at de faktisk var litt som gift for kroppen og at jeg var en av de som reagerte sterkt.

Ble derfor litt skremt når jeg så at du spiser det nesten HVER DAG...

Kanskje du burde kutte ut linfrø helt i en periode og se om du føler deg bedre?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:55   #78
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg tåler ikke linfrø... Legen min mente at de faktisk var litt som gift for kroppen og at jeg var en av de som reagerte sterkt.

Ble derfor litt skremt når jeg så at du spiser det nesten HVER DAG...

Kanskje du burde kutte ut linfrø helt i en periode og se om du føler deg bedre?

Oi oi! Dette var nytt for meg! Legen min vet jo godt hva jeg spiser, å han har aldri sagt noe om at det jeg spiser er feil

Ja kanskje jeg i hvertfall skulle kuttet veldig mye ned! Men man blir vel ikke sånn dårlig av de? Har laget nye knekkebrød i dag med langt mindre linfrø enn ellers Men om jeg ikke spiser litt linfrø så får jeg nesten ikke gått på do

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:03   #79
Aldrimett
Juniormedlem
 
Aldrimett sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 14
Aldrimett er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Maylinn26, kan jeg spørre; hvorfor tar du betakaroten?
Jeg vet at disse har et frynsete rykte på seg i fht leverpåvirkning. Hvis du allerede har dårlige leververdier, tror jeg at jeg ville vært forsiktig med disse.
Hvis leveren din sliter, kan du få flere av disse symptomene du nevner.

__________________


Aldrimett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlig er sunt og godt Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:04   #80
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Skal ærlig innrømme at jeg følte meg litt mindre alene når jeg leste dette innlegget. Hvordan pleier ditt daglige matinntak å se ut? Jeg sto litt stille etter ca 4 uker, men vektnedgangen fortsatte når jeg sluttet å trene så mye.. Jeg føler at jeg er nødt til å øke litt på karbene nå, å introdusere noen nye matvarer i kostholdet mitt. Tror blant annet at jeg skal begynne å spise litt skyr naturell med sukkerfritt syltetøy igjen, kanskje med litt nøtter i, me får sjå!

Det har stort sett gått i Oopsie-lapper m majones/smør og salami, egg & bacon, salat m kylllinglår/laks/koteletter, koteletter/løvbiff/kjøttdeig m blomkålmos/kokte grønnsaker, og en del ostesnacks. En god del smør/fløte/rømme. Har også prøvd ulike muffins-oppskrifter ol men kuttet ut det meste sånt nå, det smaker jo gørr. Oopsie m smør og sukrin er ofte det jeg har tydd til på kveldstid når jeg er kvalm og ikke orker noe annet. Litt mismodig fordi jeg ikke har gått ned noe særlig Så jeg skal prøve å kutte all søtning og alle meieriprodukter nå en stund. Har klart å kutte pepsi max tidligere, og heller ikke klart å avstå fra sukkerfri sjokolade.

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:07   #81
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Aldrimett, her.

Maylinn26, kan jeg spørre; hvorfor tar du betakaroten?
Jeg vet at disse har et frynsete rykte på seg i fht leverpåvirkning. Hvis du allerede har dårlige leververdier, tror jeg at jeg ville vært forsiktig med disse.
Hvis leveren din sliter, kan du få flere av disse symptomene du nevner.

Rett og slett for å bli mere gylden brun når jeg soler meg, jeg bare skrev det ned, siden jeg skrev ned alt det andre jeg tok Å sier du det? Hva er det betakaroten inneholder som er farlig for leveren min? Det har nok ingenting å gjøre med at jeg føler meg dårlig, for jeg begynte å føle meg dårlig to uker før jeg begynte på betakaroten forstår du

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:09   #82
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Det har stort sett gått i Oopsie-lapper m majones/smør og salami, egg & bacon, salat m kylllinglår/laks/koteletter, koteletter m blomkålmos/kokte grønnsaker, og en del ostesnacks. En god del smør/fløte/rømme. Har også prøvd ulike muffins-oppskrifter ol men kuttet ut det meste sånt nå, det smaker jo gørr. Oopsie m smør og sukrin er ofte det jeg har tydd til på kveldstid når jeg er kvalm og ikke orker noe annet. Litt mismodig fordi jeg ikke har gått ned noe særlig Så jeg skal prøve å kutte all søtning og alle meieriprodukter nå en stund. Har klart å kutte pepsi max tidligere, og heller ikke klart å avstå fra sukkerfri sjokolade.

Kan jeg få oppskriften på oopsie rullene dine? Aldri prøvd de, men det høres så godt ut!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:11   #83
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Oi oi! Dette var nytt for meg! Legen min vet jo godt hva jeg spiser, å han har aldri sagt noe om at det jeg spiser er feil

Ja kanskje jeg i hvertfall skulle kuttet veldig mye ned! Men man blir vel ikke sånn dårlig av de? Har laget nye knekkebrød i dag med langt mindre linfrø enn ellers Men om jeg ikke spiser litt linfrø så får jeg nesten ikke gått på do

Jeg tok linfrø i et glass vann for å få fart på en treg mage og endte med å spy opp alt etter 5 minutter.. Trodde det var tilfeldig og forsøkte en gang til uken etter - og det samme skjedde igjen.

Da elveblesten min blomstret opp etter å ha spist et knekkebrød med linfrø og jeg tilfeldigvis hadde legetime dagen etter tok jeg det opp med legen...

Hun sa jeg kunne spise et knekkebrød igjen en uke eller mer etter at utbruddet var vekk...og om elveblesten kom tilbake visste vi hva synderen var.. Det kom tilbake...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:15   #84
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Kan jeg få oppskriften på oopsie rullene dine? Aldri prøvd de, men det høres så godt ut!

Ja jeg liker dem veldig godt. Lager min egen variant av dem, som jeg bruker m pålegg på, som hamburgerbrød (nam!!) og som lapper m bær/sukrin/krem på. Jeg lager dem av 6 egg, 1/2 boks creme fraiche, litt salt, litt bakepulver og 6 ss fiberhusk. Lar røra svelle til den er grøt-tykk, og steker dem deretter på plate i ovnen på 180 grader (varmluft) til de er lys gyldenbrune. Bruker litt mye fiberhusk, men jeg syns det blir best siden det da blir mindre eggesmak og litt bedre konsistens (og så fungerer det supert for fordøyelsen). Prøvde å erstatte litt av fiberhusken med kruskakli, men jeg er ikke så glad i kruskakli, eller "frøsmak"

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:16   #85
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg tok linfrø i et glass vann for å få fart på en treg mage og endte med å spy opp alt etter 5 minutter.. Trodde det var tilfeldig og forsøkte en gang til uken etter - og det samme skjedde igjen.

Da elveblesten min blomstret opp etter å ha spist et knekkebrød med linfrø og jeg tilfeldigvis hadde legetime dagen etter tok jeg det opp med legen...

Hun sa jeg kunne spise et knekkebrød igjen en uke eller mer etter at utbruddet var vekk...og om elveblesten kom tilbake visste vi hva synderen var.. Det kom tilbake...

Men det er ikke mulig at du har en allergi da?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:21   #86
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Rett og slett for å bli mere gylden brun når jeg soler meg, jeg bare skrev det ned, siden jeg skrev ned alt det andre jeg tok Å sier du det? Hva er det betakaroten inneholder som er farlig for leveren min? Det har nok ingenting å gjøre med at jeg føler meg dårlig, for jeg begynte å føle meg dårlig to uker før jeg begynte på betakaroten forstår du

Åh... Jeg vet ikke sikkert, men betakaroten og leverproblemer... leverproblemer og hudfarge-endringer er jo knyttet sammen. Jeg hadde i allfall kuttet ut noe så unyttig helsemessig som betakaroten. Bare et velment råd..

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:26   #87
karbofrøken
Juniormedlem
 
karbofrøken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 41
karbofrøken er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Det med leveren min er litt komplisert. Jeg har hatt meget alvorlige spiseforstyrrelser i mange mange år, over halve livet mitt, å det har hatt en del negative konsekvenser for kroppen min. Blant annet leveren min. Den klarer ikke å "sile ut" avfalls stoffer som en normal frisk lever gjør. Hvis jeg drikker mye alkohol, så blir jeg kjempe dårlig! Om jeg går på sterke medisiner blir jeg også veldig dårlig... Så jeg får ta litt prøver, å se hva de sier... Men nei, jeg kan ikke fortsette slik, det er helt riktig!

Ok, skjønner. Det høres ut som om du kanskje har en lett form for leversvikt? Er du noe plaget av dette utover økte verdier og mindre toleranse for medikamenter og alkohol?

Flåsete å si at dette dreier seg om høye nivåer av insulin/c-peptid. Det er faktisk ikke ALT som reddes av lavkarbo. *oppgitt*

Ved nedsatt leverfunksjon kan det bli heavy for leveren din med svært høyt fettinntak. Hvordan er avføringen din? Er den fettet (flyter i skålen)? Normalt ville dette medføre at du ikke klarer å absorbere alt fettet og skiller dermed mer ut i avføringen. Det er også mulig at du har nedsatt evne til å danne ketonlegemer og derfor ikke bør være i ketose. Leveren er et svært viktig organ metabolsk sett, og om en har forstyrrelser her må en være forsiktig med stor eksperimentering med kost uten tett legeopfølging. Siden jeg vet såpass lite om deg og dette høres litt skummelt ut, vil jeg på det sterkeste råde deg til å avbryte ketosen umiddelbart og snakke med legen din før du evt fortsetter.

Som lege vil jeg også fraråde deg fra å lytte for mye til forumtips før du har snakket med en lege som kjenner DIN situasjon!

God bedring!

karbofrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:31   #88
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Åh... Jeg vet ikke sikkert, men betakaroten og leverproblemer... leverproblemer og hudfarge-endringer er jo knyttet sammen. Jeg hadde i allfall kuttet ut noe så unyttig helsemessig som betakaroten. Bare et velment råd..

Er så glad for alle velmente råd

Du tenker kanskje på gulsott? De som har dårlig lever, altså de som går å venter på transplantasjon. Så du "med livet på vent" som gikk på tv2. Når leveren blir så dårlig klarer den ikke å arbeide, å huden blir seende oransje ut. Mange nyfødte får gulsott, dette kommer også på grunn av leveren, men løses med lys behandling

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:32   #89
Aldrimett
Juniormedlem
 
Aldrimett sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 14
Aldrimett er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Rett og slett for å bli mere gylden brun når jeg soler meg, jeg bare skrev det ned, siden jeg skrev ned alt det andre jeg tok Å sier du det? Hva er det betakaroten inneholder som er farlig for leveren min? Det har nok ingenting å gjøre med at jeg føler meg dårlig, for jeg begynte å føle meg dårlig to uker før jeg begynte på betakaroten forstår du

http://www.doktoronline.no/qa/forum/...everskade.html
Inntak av Betakaroten gir litt tvetydige svar når du leter på nettet, men Betakaroten omdannes til vitamin A i kroppen. Vitamin A i store doser er levertoksisk. Her står det jo også at kroppen ikke nødvendigvis får en høyere produksjon av vitamin A selv om inntaket økes, men at det deponeres i fettvev og lever.

__________________


Aldrimett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlig er sunt og godt Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:35   #90
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Er så glad for alle velmente råd

Du tenker kanskje på gulsott? De som har dårlig lever, altså de som går å venter på transplantasjon. Så du "med livet på vent" som gikk på tv2. Når leveren blir så dårlig klarer den ikke å arbeide, å huden blir seende oransje ut. Mange nyfødte får gulsott, dette kommer også på grunn av leveren, men løses med lys behandling

Jeg tenker ikke på noe konkret. Kun på at leverproblemer viser seg i huden. Hvorvidt betakarotin er en belastning for leveren vet jeg ikke. Men likevel er dette et kosmetisk preparat som på en eller annen måte virker innenfra. Gjennom leveren ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:36   #91
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av karbofrøken, her.

Ok, skjønner. Det høres ut som om du kanskje har en lett form for leversvikt? Er du noe plaget av dette utover økte verdier og mindre toleranse for medikamenter og alkohol?

Flåsete å si at dette dreier seg om høye nivåer av insulin/c-peptid. Det er faktisk ikke ALT som reddes av lavkarbo. *oppgitt*

Ved nedsatt leverfunksjon kan det bli heavy for leveren din med svært høyt fettinntak. Hvordan er avføringen din? Er den fettet (flyter i skålen)? Normalt ville dette medføre at du ikke klarer å absorbere alt fettet og skiller dermed mer ut i avføringen. Det er også mulig at du har nedsatt evne til å danne ketonlegemer og derfor ikke bør være i ketose. Leveren er et svært viktig organ metabolsk sett, og om en har forstyrrelser her må en være forsiktig med stor eksperimentering med kost uten tett legeopfølging. Siden jeg vet såpass lite om deg og dette høres litt skummelt ut, vil jeg på det sterkeste råde deg til å avbryte ketosen umiddelbart og snakke med legen din før du evt fortsetter.

Som lege vil jeg også fraråde deg fra å lytte for mye til forumtips før du har snakket med en lege som kjenner DIN situasjon!

God bedring!

Tusen takk for VELDIG fint innlegg.

Ja, man kan si at jeg har en mild form for leversvikt, jeg må jevnlig inn for prøver, å er det økning, må jeg til sykehuset for prøver, noe jeg har sluppet på et par år

Ja inni mellom kan nok avføringen min være litt "fettete", selv om jeg ikke har spist nevneverdig mye fett. Jeg prøvde alli tablettene før jeg begynte på ketolyse, å jeg bæsjet fett hele veien mens jeg gikk på de, måtte slutte etter 14 dager. Jeg har legetime på onsdag, å da skal vi få gått skikkelig igjennom alt

Tusen takk for at du tok tak i det på den måten

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:38   #92
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg tenker ikke på noe konkret. Kun på at leverproblemer viser seg i huden. Hvorvidt betakarotin er en belastning for leveren vet jeg ikke. Men likevel er dette et kosmetisk preparat som på en eller annen måte virker innenfra. Gjennom leveren ?

Dette er jammen i meg noe jeg skal spørre legen om på onsdag, han sitter nok forhåpentligvis med fasiten

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:44   #93
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av karbofrøken, her.

Flåsete å si at dette dreier seg om høye nivåer av insulin/c-peptid. Det er faktisk ikke ALT som reddes av lavkarbo. *oppgitt*

JEG syns det er flåsete å blåse av råd som faktisk er selvopplevd OG oppfulgt av lege.
Jeg sier ikke det er eneste årsak, men det gjør definitivt ikke leverproblemer bedre å bli overbelastet ihht insulinproduskjon over tid.
(Forøvrig skyldes mine forhøyede leververdier en intoleranse for karbohydrater i sammenheng med spiseforstyrrelser og en langvarig kyssesyke med påfølgende tunge antbiotikakurer. Bare til info)

Og den suppedietten: Joda, kjempeeffektiv! Hvis du vil gå ned et par kg vann og så opp igjen 6-10 kg etterpå. Dette er også i høyeste grad selvopplevd, og ikke bare av meg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:48   #94
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Ang Betakaroten:

http://www.dinside.no/841095/blir-du...av-betakaroten

Sitat:

Grunnen til at betakaroten farger huden, er at et høyt inntak vil føre til at overskuddet lagres i fettvevet og i leveren – du vil dermed også bli gul ikke bare utenpå, men også innvendig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:55   #95
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

JEG syns det er flåsete å blåse av råd som faktisk er selvopplevd OG oppfulgt av lege.
Jeg sier ikke det er eneste årsak, men det gjør definitivt ikke leverproblemer bedre å bli overbelastet ihht insulinproduskjon over tid.
(Forøvrig skyldes mine forhøyede leververdier en intoleranse for karbohydrater i sammenheng med spiseforstyrrelser og en langvarig kyssesyke med påfølgende tunge antbiotikakurer. Bare til info)

Og den suppedietten: Joda, kjempeeffektiv! Hvis du vil gå ned et par kg vann og så opp igjen 6-10 kg etterpå. Dette er også i høyeste grad selvopplevd, og ikke bare av meg.

Om du leser Carisma blir det faktisk skrevet av en lege. Å det var velment ovenfor meg som faktisk er trådstarter. Vær så snill å ikke dra det så langt.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:08   #96
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Kutt nå ut betakaroten iallfall. Vet du, jeg vil gjerne være brun, men altså... Og igjen, kun velmenende...jeg venter på vårsola.Og med din historie.. la det ligge !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:09   #97
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg tok linfrø i et glass vann for å få fart på en treg mage og endte med å spy opp alt etter 5 minutter..

Linfrø i store mengde inneholder blåsyre, så det kan ha vært det du reagerte på? Det finnes flere tråder her inne ang det.

Opprinnelig lagt inn av karbofrøken, her.

Det er faktisk ikke ALT som reddes av lavkarbo. *oppgitt*

Vel, det kommer vel an på hvordan man ser det? Lavkarbo gjør at man spiser ren mat, som igjen gjør at man fjerner avfallstoffer og annet fra kroppen. Når kroppen er renere er den i bedre stand til å helbrede seg selv. Karbohydrater er i tillegg betennelsesfremmende, og betennelser gir stress i kroppen. Leveren er en viktig aktør i utskillelsen av stresshormoner, altså vil mye karbohydrater føre til mye aktivitet i leveren.

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Om du leser Carisma blir det faktisk skrevet av en lege. Å det var velment ovenfor meg som faktisk er trådstarter. Vær så snill å ikke dra det så langt.

Hva ble skrevet av en lege? Og hva er det jeg drar langt?

Forøvrig er det ikke ofte, spesielt ikke her inne, man ser en så nesten rørende naiv tiltro til legestanden...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:11   #98
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Kutt nå ut betakaroten iallfall. Vet du, jeg vil gjerne være brun, men altså... Og igjen, kun velmenende...jeg venter på vårsola.Og med din historie.. la det ligge !

Ja vi får håpe at det blir bedre sommer i år

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:19   #99
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Ja vi får håpe at det blir bedre sommer i år

Vi MÅ ta den sommeren vi får ! Nøttebrune kan vi ikke være alltid !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:22   #100
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Vi MÅ ta den sommeren vi får ! Nøttebrune kan vi ikke være alltid !

Jeg føler meg så ekstremt mye mere vel når jeg har litt farge.. Solariums timen min hver 14. dag kommer jeg nok aldri til å klare å legge helt fra meg

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har klart å gå ned de siste 12 kg i ketose? Dolly Spørsmål og svar 1 07-07-10 07:47
Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste? nellie Generell diskusjon 41 04-11-07 01:53
Noen som vil kjøpe av meg Fedons siste bok? Melkerull Lavkarbo generelt 1 26-04-07 16:33
Kan noen hjelpe? Gir snart opp..... LSH Spørsmål og svar 7 11-11-05 11:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no