Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 20:58   #126
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Svarer selv om denne tråden pågikk i går, i håp om å trøste deg. Ble selv bekymret for sprø negler og spurte helsekosten (noen av de har faktisk kunnskap...) om grunnen. Spesielt da jeg spiser egg, ost og andre melkeprodukter så det tyter ut av ørene. Hun anbefalte ekstra mye magnesium og det hjalp! Nå er neglene fine og hårtapet stoppet med det samme. Om magnesium hjalp til håret også, vet jeg ikke, kansje var det bare tilfeldig... resultatet teller!

Flott at du skal til legen for å sjekke. Må huske på at vi her i forumet kan kun lavkarbo på vår egen kropp... min lege skjønner lavkarbo og er veldig positiv til den.





Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Frukt er vel egentlig ikke førstevalget for å få opp karboene... Siden det er bare sukker og vann. Hva med et par skiver rugsprø eller lignende i stedet?

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:02   #127
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Så godt å høre, det jo ingenting i veien for å ligge så høyt i kh så lenge du føler deg vel. Blir veldig mye fokus på nok fett her inne (og ja det er viktig) men vi er alle forskjellige og det er ikke alle som fungerer skikkelig på for lite kh. Det er her vi alle, dessverre, må bruke tid på eksperimentere. Skulle ønske det fantes en fasit for alle, sukk...

Uansett, masse lykke til håper du får det bedre fremover og at det løsner

Edit: Ser du nevner løvstek i menyen din. Hvilken type bruker du? De jeg har funnet så langt inneholder jo 4-5 kh per 100 g. Ikke at det er så mye, men jeg bare spør av nysgjerrighet.

Nå syns jeg vel ikke 20 til 30 karber er særlig mye om man holder litt tilbake på fettet

Jeg har dessverre kastet plastikken. Men på den står den 0 karber

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:04   #128
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Svarer selv om denne tråden pågikk i går, i håp om å trøste deg. Ble selv bekymret for sprø negler og spurte helsekosten (noen av de har faktisk kunnskap...) om grunnen. Spesielt da jeg spiser egg, ost og andre melkeprodukter så det tyter ut av ørene. Hun anbefalte ekstra mye magnesium og det hjalp! Nå er neglene fine og hårtapet stoppet med det samme. Om magnesium hjalp til håret også, vet jeg ikke, kansje var det bare tilfeldig... resultatet teller!

Flott at du skal til legen for å sjekke. Må huske på at vi her i forumet kan kun lavkarbo på vår egen kropp... min lege skjønner lavkarbo og er veldig positiv til den.

Jeg tar magnesium, å det har ikke hjulpet på den måten jeg håpet på, men jeg har ikke de "vokse smertene" lengre da

Ja her må nok legen få svare for det aller meste tror jeg, men jeg setter pris på all positiv hjelp jeg får her inne

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:18   #129
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Forresten, Nisim shampoo og balsam er supereffektivt mot håravfall. Selv om jeg nok tror du opplever noe veldig mange slankere gjør, nemlig at håret går i telogen fase og dermed faller av i større skala enn vanlig. Mange her inne har veldig god erfaring med Nisim for å bremse håravfall, altså, deriblant jeg. Det var dramatisk forskjell i sluket og i børsten etter at jeg brukte det. Bare husk å bruk det helt etter bruksanvisningen om du bestemmer deg for å prøve!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:28   #130
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Forresten, Nisim shampoo og balsam er supereffektivt mot håravfall. Selv om jeg nok tror du opplever noe veldig mange slankere gjør, nemlig at håret går i telogen fase og dermed faller av i større skala enn vanlig. Mange her inne har veldig god erfaring med Nisim for å bremse håravfall, altså, deriblant jeg. Det var dramatisk forskjell i sluket og i børsten etter at jeg brukte det. Bare husk å bruk det helt etter bruksanvisningen om du bestemmer deg for å prøve!

Takk for tipset! Hvor får jeg kjøpt det?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:34   #131
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Takk for tipset! Hvor får jeg kjøpt det?

Jeg tror jeg kjøpte min på Adam og Eva. Virker litt random hvem som har dem. Men det er mulig det står hvilke forhandlere de har på nettsidene sine?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:36   #132
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Det gjør det ikke, men det er kontaktinformasjon her, eller så kan du bestille fra nettsidene dere også, da. De er ikke billige, men heller ikke dyrere enn frisørprodukter vanligvis er i Norge.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:38   #133
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det gjør det ikke, men det er kontaktinformasjon her, eller så kan du bestille fra nettsidene dere også, da. De er ikke billige, men heller ikke dyrere enn frisørprodukter vanligvis er i Norge.

Onkelen min eier frisør salong Han kan sikkert bestille det for meg

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 07:25   #134
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Nå syns jeg vel ikke 20 til 30 karber er særlig mye om man holder litt tilbake på fettet

Jeg har dessverre kastet plastikken. Men på den står den 0 karber

Trenger ikke å hold tilbake på fettet før du kommer enda høyere i kh (ca 70 g daglig i følge Lutz), men du skal uansett gjøre det du og kroppen din føler seg komfortabel med. Selv ligger jeg på 60-70% fett til dagen og 30-50 kh til dagen. Det er det jeg liker

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:40   #135
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Trenger ikke å hold tilbake på fettet før du kommer enda høyere i kh (ca 70 g daglig i følge Lutz), men du skal uansett gjøre det du og kroppen din føler seg komfortabel med. Selv ligger jeg på 60-70% fett til dagen og 30-50 kh til dagen. Det er det jeg liker

Jeg vet jo at ketolyse er kjent som "vidunderkuren", men det må jo bli utrolig begrenset hvor vidunderkur det er når man ikke har det godt i det hele tatt... Kan du gi meg et eksempel på en dags meny lillemy?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:05   #136
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg vet jo at ketolyse er kjent som "vidunderkuren", men det må jo bli utrolig begrenset hvor vidunderkur det er når man ikke har det godt i det hele tatt... Kan du gi meg et eksempel på en dags meny lillemy?

Har et par venninner som kasta inn håndkledet på ketolysekuren for de fungerte omtrent ikke i det hele tatt. Hun ene følger nå en egenkomponert lavkarbo der hun er i ketose men ligger høyt i kh, ca 50 g. Hun andre bestemte seg for en mer generell lavkarbo og følger mer Fedon sine prinsipper.

Det er litt vanskelig for meg å gi deg eksempel på dagsmeny for jeg bruker ferdigretter fra Spis-deg-slank. med litt supplement (ekstra kh). Dessuten må jeg ligge veldig lavt i kaloriinntak for å få vektreduksjon, det vil jeg ikke uten videre anbefale andre. Mange her inne som har en del i mot spis deg slank for de mener det er for lite fett og for lite mat. Men nok en gang, vi er alle forskjellige og må gjøre det som passer oss best.

jeg kan gi deg en generell oversikt (ha i bakhodet at dette er små porsjoner):

Frokost: Frokostblanding som består av nøtter, frø, soyaflak mm. Litt fløte med vann

Lunch: Biffsnadder som består av biffkjøtt, bittelitt bønner, løk og ananas. En skje med dressing (rømmebasert muligens?)

Middag: Ovnsbakt kylling med div grønnsaker (paprika, sølvløk, brokkoli, litt gulerot osv). Til middag supplerer jeg gjerne med brokkoli, tomater, salat med litt olivenolje.

Kvelds/dessert: Ostesnacks bestående av ost, nøtter og bittelitt rosiner.

Når jeg bruker måltider fra SDS og bare supplerer med litt grønnsaker, havner jeg på ca 30 kh til dagen. De dagene jeg skal trene spiser jeg gjerne litt (og jeg mener litt) druer evt litt klementin, da havner jeg fort opp i 50 g kh.

Hovedsaklig kommer mine kh fra diverse grønnsaker (og ikke bare de som vokser over jorda), fløte/rømme, nøtter og frø, samt bittelitt frukt/bær (snakker typisk om garnityr her - litt). Mange her inne vrir seg og mener at det nærmest er banning i kjerka og spise frukt, samt rotfrukter. Jeg bruker min daglige dose kh mine til det jeg vil så lenge jeg har det bra, føler meg vel. For noen er det partystoppere å spise slikt, men som sagt det er bare den enkelte som kan finne ut.

Jeg har hatt stagnasjon i vekta i over et år nå og har prøvd det meste for å få det til å løsne. Skal være sagt at jeg har hatt et stressfullt år. Selvfølgelig vil jeg ytterligere ned i vekt, men trivsel er faktisk viktigere, så akkurat nå spiser jeg som beskrevet og har det veldig bra. Både kropp og hode fungerer, jeg sover stortsett godt og trener en del og da er det håp om at vekta slipper etterhvert. Nytter ikke å være tynn dersom man ikke har det bra ellers

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:26   #137
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Ok, takk for at du la ut et eksempel!

Jeg skal nå i første omgang legge meg rundt 20-30 karbohydrater om dagen, aldri over 30! Skal i hvertfall prøve det i et par, tre uker å se hvordan jeg har det etter det. Jeg har bestemt for å holde meg helt unna frukt, men skal spise litt bær, men bare litt. Jeg har gjort litt forandringer i innholdet i knekkebrødene mine, å har tilsatt litt mere mandel mel, pluss 1 ss byggkorn for å få litt "crunsh". Da er det ca 2 karber per knekkebrød, i steden for 0,5, som det var i de jeg lagde før.
Jeg spiser også mye oftere, å tar heller mindre posjoner per gang. Har kuttet mye ned på fløte, å en del ned på ost. For jeg spiste vanvittig mengder med ost før. Jeg har også innvilget meg selv noen ruter med cavaliere sjokolade på lørdager.
Jeg føler vel at jeg har klart å "lage" et kosthold som er mulig å gå på litt lengre enn ketolyse

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:35   #138
Aldrimett
Juniormedlem
 
Aldrimett sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 14
Aldrimett er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Hei igjen
Apropos det der med lever som sliter; det fins et naturpreparat som heter Mariatistel som er ypperlig for overarbeidede levere. Hjelper leveren å regenerere seg, med resultat bedre leverfunksjon. Fås på de fleste helsekostbutikker. Anbefalt av bl a dr. Bernt Rognlien, som er lege om dog en alternativ en

__________________


Aldrimett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlig er sunt og godt Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:09   #139
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Må bare slenge inn at jeg gikk på suppekuren/sykehusdietten for noen år tilbake. Det var rett og slett helt forferdelig. Det gikk bra de 3 første dagene, men så ble jeg bare dårlig. Orket ingenting og ble deprimert.

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:12   #140
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Aldrimett, her.

Hei igjen
Apropos det der med lever som sliter; det fins et naturpreparat som heter Mariatistel som er ypperlig for overarbeidede levere. Hjelper leveren å regenerere seg, med resultat bedre leverfunksjon. Fås på de fleste helsekostbutikker. Anbefalt av bl a dr. Bernt Rognlien, som er lege om dog en alternativ en

Dette er absolutt noe legen min må ta tak i når jeg er der i morgen. Jeg tenker at noe av det er nok psykisk. Jeg har vært igjennom grusomt mye siste to årene, å det var kanskje ikke tiden for å kjøre kroppen min igjennom ketolyse opp på alt det andre som har herjet fra før av. Som kvinne som liker å ta meg så godt ut jeg kan er det ikke moro å miste så mye hår, som mor er det ikke moro å alltid føle seg slapp og sliten, å som forlovede er det ikke moro å ikke ha noe ekstra å gi som kjæreste. Jeg er sykmeldt fra før av på grunn av bekken, nakke og generell stress etter langvaring sykehus opphold med prematurfødt sønn (24+6). Så jeg tror kanskje det er greit å "cut my self som slack"...
Det er veldig lett å bli negativ og lei når du føler at kroppen din rett og slett verken gidder eller orker å yte, å det er da det er utrolig lett å gi opp.. Jeg bestemte meg for det at jeg ikke skulle gi opp, men at jeg heller skulle forsøke å endre litt på måten jeg spiser. Jeg har til nå klart å gå ned fra 98 til 87 kilo, men, jeg vet at MYE av det er vann. Kroppen min var så hoven som bare det før jeg begynte med lavkarbo, anklene mine var utrolige hovne, å jeg fikk ikke på meg forlovelsesringen min. Jeg har både ankler, å jeg får på meg ringen min igjen Jeg trodde nok jeg skulle se en langt større endring etter 11 kilo, men jeg er faktisk kun 1 størrelse ned...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:15   #141
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Må bare slenge inn at jeg gikk på suppekuren/sykehusdietten for noen år tilbake. Det var rett og slett helt forferdelig. Det gikk bra de 3 første dagene, men så ble jeg bare dårlig. Orket ingenting og ble deprimert.

Det er veldig delte meningen om den suppekuren... Jeg snakket med pappa i går, hvor jeg prøvde å få litt mere info om den, akkurat fordi jeg hadde hørt så mye negativt om den her inne. Han gikk ned 8 kilo på en uke, å han har ikke lagt de på seg igjen. Det jeg er ute etter å få frem er at en diett fungerer så vanvittig forskjellig fra person til person. Å at man skal være kjempe forsiktig å se seg selv på andres erfaringer Men tusen takk for at du delte din egen erfaring

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:33   #142
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Maylinn jeg er så spent på hva legen din sier om lavkarbo/ketolyse og leveren din. Har en mann med dårlig lever som jeg egentlig ville skulle prøve ketolyse, men ser jo nå at det kan bli for hardt for han. Har aldrig tenkt på det før du skrev her inne og fikk alle disse svarene.

Dersom du vil legge litt ut her etterpå så er jeg veldig takknemlig, men skjønner det godt dersom du ikke vil.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:06   #143
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Maylinn jeg er så spent på hva legen din sier om lavkarbo/ketolyse og leveren din. Har en mann med dårlig lever som jeg egentlig ville skulle prøve ketolyse, men ser jo nå at det kan bli for hardt for han. Har aldrig tenkt på det før du skrev her inne og fikk alle disse svarene.

Dersom du vil legge litt ut her etterpå så er jeg veldig takknemlig, men skjønner det godt dersom du ikke vil.

Jeg skal absolutt legge ut svaret jeg får fra legen minni Om jeg kan hjelpe noen andre med å legge ut den informasjonene jeg får, så er det bare kjempe koselig!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:31   #144
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Hei!
Ville bare skyte inn at jeg tror man gjør lurt i å høre på sin kropp, og finne ut hva som fungerer og hva som ikke gjør det. Vi er ikke laget like og derfor vil ting ofte være forskjellig fra person til person.

En tanke som slo meg er at kanskje ikke det er det lureste tidspunktet å fokusere så mye på vekttap akkurat nå, men at du kanskje heller kan finne et kosthold som du trives med og tenker at du kan holde over sikt. Ideelt på et nivå som ikke gjør at du går opp igjen i vekt (for det vil nok føles som mye motgang), men et som gjør at du holder deg der du er eller går saaakte ned. Med alt det andre som har skjedd i livet ditt tenker jeg at det kan være greit at ikke også kostholdet skal være en daglig kamp.
Jeg tenker av og til at det får heller ta litt tid med de siste 4-5 kiloene jeg vil ned, og så får jeg trives med kostholdet i mens. Vi er unge og har tid til å vente litt Kanskje mindre stress vil kunne føre til at ting løsner litt igjen!

Lykke til videre, håper du har en flink lege som tar seg tid til å høre på deg

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:41   #145
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Tasja, her.

Hei!
Ville bare skyte inn at jeg tror man gjør lurt i å høre på sin kropp, og finne ut hva som fungerer og hva som ikke gjør det. Vi er ikke laget like og derfor vil ting ofte være forskjellig fra person til person.

En tanke som slo meg er at kanskje ikke det er det lureste tidspunktet å fokusere så mye på vekttap akkurat nå, men at du kanskje heller kan finne et kosthold som du trives med og tenker at du kan holde over sikt. Ideelt på et nivå som ikke gjør at du går opp igjen i vekt (for det vil nok føles som mye motgang), men et som gjør at du holder deg der du er eller går saaakte ned. Med alt det andre som har skjedd i livet ditt tenker jeg at det kan være greit at ikke også kostholdet skal være en daglig kamp.
Jeg tenker av og til at det får heller ta litt tid med de siste 4-5 kiloene jeg vil ned, og så får jeg trives med kostholdet i mens. Vi er unge og har tid til å vente litt Kanskje mindre stress vil kunne føre til at ting løsner litt igjen!

Lykke til videre, håper du har en flink lege som tar seg tid til å høre på deg

Hei og takk for kjempe fint innlegg

Vi er alle forskjellige, det er helt sant! Derfor tror jeg inni mellom det kan være litt skummelt å høre blindt på alt som blir sagt her på forumet. 99 prosent vil jo bare hjelpe til, men det at vi er så forskjellige gjør jo at det ikke alltid blir like lett å følge det alle andre gjør Dessverre!

Du har nok veldig veldig rett i at det kanskje ikke er riktige tiden å kjøre kroppen igjennom et slanke bonanza, å jeg jobber nå egentlig hele tiden for å finne et nytt kosthold som kan passe litt bedre til meg enn det ketolyse gjør Jeg hadde i utgangspunktet 28 kilo å gå ned, 11 kilo er borte, så er et godt stykke igjen. Jeg får nesten heldigvis ligger kiloene ganske greit plassert, lår, rompe.... Mens livvidden min er ikke av den verste, (87 cm). Som jeg skriver litt lengre opp skal jeg forsøke å holde karbohydrat inntaket mellom 20 og 30 karber om dagen, å se om kroppen min syns det er greit. For meg er 15 karber for lite, det holder rett og slett ikke.
Jeg har tre planlagte juksedager i mai, da vi skal reise bort med color fantasy i suite å alt som hører med, da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for å spise det jeg har lyst på! Jeg har vel innsett at mat kan ikke være hovedfokuset mitt hele dagen, hver eneste time

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:23   #146
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg skal absolutt legge ut svaret jeg får fra legen minni

Er denne legen lavkarbovennlig? Hvis ikke er det jo ganske dødfødt, for da vet man jo hvilket svar man får.
Dessuten er ikke leger vidundermennesker med svar på alt, til det er de alt for drillet av legemiddelindustrien.

Hvor har du det fra at du ikke er på ketolysekuren om du spise 20-30g karbohydrater? Boken sier MINIMUM 15 g for kvinner, og Torkil selv anbefaler å trappe opp på karbene om man står stille eller ikke fungerer på så lavt tall. Selv ble jeg anbefalt av ham å legge meg på rundt 25g.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:53   #147
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Maylinn - kjære snuppa
Jeg kjenner igjen noe av det du beskriver her fra ketolyse som fikk meg til å kombinere ketolyse/fedon Jeg orket ikke lenger å være så slapp, svimmel og kvalm- så med økt karbo inntak mellom 50-80gr pr døgn .. Spise en frukt eller to og enten grovt lavkarbo brød eller knekkis.. Så har jeg fått mer energi ,jeg har ikke vært plaget med svimmelhet og jeg går ned ( dog saktere da)..

11kg ned er kjempebra jobba!! Jeg har mista 8 kg "bare" - men merker det sykt godt på klea mine ... str 44/46 i bukser og str 38/40 i topper, t-skjorter o.l ..
Jeg vet at for meg fungerte det fint å legge om kosten.

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:25   #148
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Husmor27, her.

Maylinn - kjære snuppa
Jeg kjenner igjen noe av det du beskriver her fra ketolyse som fikk meg til å kombinere ketolyse/fedon Jeg orket ikke lenger å være så slapp, svimmel og kvalm- så med økt karbo inntak mellom 50-80gr pr døgn .. Spise en frukt eller to og enten grovt lavkarbo brød eller knekkis.. Så har jeg fått mer energi ,jeg har ikke vært plaget med svimmelhet og jeg går ned ( dog saktere da)..

11kg ned er kjempebra jobba!! Jeg har mista 8 kg "bare" - men merker det sykt godt på klea mine ... str 44/46 i bukser og str 38/40 i topper, t-skjorter o.l ..
Jeg vet at for meg fungerte det fint å legge om kosten.

Hei Carina!!

Det gikk bra en god stund, MEN! Lars-einar begynte å få problemer etter ca 6 uker, ble sur for ingenting, uansett hvor mye han sov var han drit trøtt... Så begynte han å spise et par frukt om dagen, pluss at han drikker cola på lørdager, å han fikk det mye bedre med en gang! Å han har gått ned nesten 15 kilo! Av mine 11 kilo er jeg sikker på at 4 eller 5 av de er bare vann, for jeg var så hoven i både ben og armer før jeg begynte... Nå spiser jeg mellom 20 og 30 karber, å skal prøve det i et par tre uker fremover...

De siste 3 uker har jeg virkelig følt meg helt elending.... Aldri vært så mye trøtt, sovet så dårlig, eller faktisk følt meg så generelt dårlig på veldig veldig lenge! Som du sikkert har fått med deg skal jeg til legen i morgen, å jeg er veldig spent på hva han sier!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 13:34   #149
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Hei og hå alle sammen!
Her kommer oppdatering etter legetimen min i dag
Som noen kanskje ser har jeg endret fra ketolyse, til generell lavkarbo, å det er det en god grunn for Min lever reagerer nemlig på mitt ketolyse kosthold, å leveren min er ikke glad for å få så mye fett hver eneste dag... DESSVERRE! Nå er det tatt prøver, så er spent på de. Nå skal jeg over på et kosthold som ikke inneholder så mye fett, men litt mere karbohydrater. Grunnen til at jeg har hatt så mye vondt i hodet, vært så slapp og sovet så dårlig, er mest sannsynlivis at min kropp ikke har det godt så langt ned på karbohydrat skalaen. Så, KETOLYSE ER IKKE FOR ALLE! Mitt beste råd, om du føler deg dårlig på ketolyse så langt ut i. Gå til legen din, få tatt litt prøver, å se hva som kommer fram, spesielt om du har en lege du stoler på Å det burde alle ha! Hår tapet mitt var mest sannsyligvis relatert til et relativt hurtig vektap, men et sikkert svar på dette kommer når blodprøve svarene kommer. Å en ting som var kjempe viktig, som virkelig ikke legen min kunne få understrekt nok, DRIKK NOK VANN!

Hovedregelen for meg fremover nå blir å holde meg unna brød, ris, pasta og poteter, å selvfølgelig sukkerholdige varer. Men jeg kommer til å introdusere litt mere bær, nøtter, og litt frukt inni mellom. Jeg håper at alle som sliter på ketolyse får den hjelpen de trenger

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 16:22   #150
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Så bra at du fikk hjelp og ble tatt på alvor av legen din! Blir spennende med prøvesvar, og om kostholdsendringen hjelper på helsa di

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har klart å gå ned de siste 12 kg i ketose? Dolly Spørsmål og svar 1 07-07-10 07:47
Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste? nellie Generell diskusjon 41 04-11-07 01:53
Noen som vil kjøpe av meg Fedons siste bok? Melkerull Lavkarbo generelt 1 26-04-07 16:33
Kan noen hjelpe? Gir snart opp..... LSH Spørsmål og svar 7 11-11-05 11:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no