Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Respekt for alle medlemmene her inne

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-06, 03:05   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Respekt for alle medlemmene her inne

Jeg ser at i den siste tiden, har det dukket opp heftige diskusjoner her på forumet fra tid til annen.
Jeg synes det er flott når man kan en SAKLIG diskusjon rundt et tema. Jeg synes derimot IKKE det greit når begynner å gå på PERSON.
Og dette gjelder ikke bare de som er nye, eller gamle - det gjelder generelt alle.

Dette er et koselig forum, med - for å bevisst sette det på spissen; mye kosing og klemming og jentetjatring. Selv synes det er gøy å kakle litt her og der, og når det blir for mye av det, veldig jeg å gå ut av tråder, og ikke lese de igjen. Kakling i viktige tråder har jeg sagt ifra om før - men en god ting kan ikke nevnes for ofte. Vi har et eget "skravleforum" - småprat. Hvor mye folk velger å kakle i egen eller andres journaler er ikke min sak.

Men det var en digresjon.

Poenget mitt er at det kan bli veldig tett her inne, og når man har en tett og sosialt innarbeidet gruppedynamikk - er det vanskelig for andre å komme seg inn i den. Også fordi kanskje endel her inne stritter imot. "Ikke ødelegg dynamikken vår, den er så koselig", på en måte.

Dette forumet er åpent for alle, og folk kommer, og folk går. Noen har lyst til å bruke stedet som kun et sosialt sted, andre som et informasjonsportal.

Vi her inne ER ikke allvitende. Det finnes mange der ute, som kommer inn hit, som har kunnskaper de kanskje har lyst til å dele med oss. Kunnskaper vi kan få tilgang til, hvis vi velger å ha et åpent sinn. Vi kan lære SÅ mye av hverandre her inne, både om kosthold, helse.. Idet hele tatt.

Vi lever i en verden med 5 milliarder mennesker. Vi er alle helt forskjellige individer. Vi kommuniserer forskjellig, vi tenker forskjellig, vi har ulike kunnskaper om ulike ting. Vi er av natur alle nysgjerrige mennesker.

Det jeg egnetlig vil si, vis respekt for hverandre. Vær åpen for ny informasjon. Og vær åpen for at det er ting man ikke alltid forstår, eller aldri får muligheten til å forstå, både når det gjelder hvordan andre mennesker velger å kommunisere seg skriftlig, og hvorfor de velger å kommunisere seg skriftlig.

Vi har et valg, hele tiden - om hvordan vi ønsker å være mot andre mennesker. Det valget har vi her inne også.

Et valg kan være å ignorere mennesker man synes oppfører seg som idioter, et annet valg kan være å holde seg til saken, og ikke personen.

__________________
.

Sist redigert av mofe : 30-04-06 kl 03:21.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-04-06, 14:17   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Respekt for alle medlemmene her inne

Jeg er veldig enig med deg Mofe. vi må ha respekt for hverandre og hverandres kunnskaper og meninger. og noen ganger blir det kanskje mye kakling. Jeg har også vært med på å kakle i tråder, og kanskje ikke helt tenkt over dette før.

når det er sagt, så vil jeg også si at det er forskjell på å respektere folk for deres meninger, og å få lov til å si fra når folk blir frekke og ufne her inne. Det har vært noen tråder hvor folk har overreagert, og det har blitt en overdreven reaksjon, som har fulgt til mye unødvendige kommentarer som jeg synes har vært utrolig frekke og gått på personer. Dette er noe jeg synes har fint lite med respekt for andre å gjøre, og da må det være lov av andre å ta til motmæle og si fra, for da går det ikke lengre på hvilke kunnskaper folk har, men det går på personer.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-04-06, 15:17   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Respekt for alle medlemmene her inne

Kosekakling.. den skal jeg ta til meg og skrive bak øret. Godt noen har vett og mot til å si i fra. Fra nå av skal jeg holde koseskravlinga mi til dagbøker og til sofakroken.. Takk for grei irettesetting.

Ellers.. sak er sak, person er noe helt annet, og det å blande person og sak er ikke lett å unngå, men noe vi alle bør ha i bakhodet og bestrebe oss for å unngå. Angrip sak, holde seg til fakta og overse folk med slarven kjeft og sære meninger.. Miljøet på LK er unikt.. og stort sett særdeles godt.. Det må vi kjempe med nebb og klør for å beholde.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange har vært/er på NM her inne? litajenta Generell diskusjon 4 23-01-06 14:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no