Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kokosbrød - Bilder

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-10, 14:56   #26
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Er vist kokosfiber det jeg har. Se innlegget over ditt.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:04   #27
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kokosbrød - Bilder

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan sprike så veldig fra 65 til 4 karber. Kokosmel er vel kokosmel uansett merke...? *forvirret*

Hvor har du kjøpt melet?? Er det mulig at fiber ikke er trukket fra? På min pose står det at det er ca 61 % fibre per 100 g. Kh er oppgitt til 4g/100g hvorv 3,8 er sukkerarter.

Følgende står om tropical traditions, kokosmel:

Sitat:

Da organisk kokosmel inneholder naturlig sukker fra kokosnøttkjøttet trenger du ikke tilsette fullt så mye sukker i bakverket. Kokosmel har en mild og søt kokosnøttsmak!

Mulig at fremstillingsmåten gjør at Aman prana sitt har mindre sukkerarter i seg og kanskje enda mer fiber? Vanskelig å si, men det er jo et tilbakevendende spm for så mange matvarer og spesielt frø. Finner jo f.eks solsikkefrø med kh alt i fra 7/100g til 19/100g, tror dt syndes en del med å trekke fiber fra i kh-merkingen for det er ikke vanlig i alle land, som f.eks USA.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:36   #28
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosbrød - Bilder

Jeg blir ikke klok på det som må/kan trekkes fra av noen ting på sånne innholdsfortegnelser. Jeg får heller bare holde meg unna det en stund til, og heller prøve litt igjen når jeg har fått stabilisert vekta mi.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 12:01   #29
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kokosbrød - Bilder

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg blir ikke klok på det som må/kan trekkes fra av noen ting på sånne innholdsfortegnelser. Jeg får heller bare holde meg unna det en stund til, og heller prøve litt igjen når jeg har fått stabilisert vekta mi.

Sikkert det beste det ja. Kan jo prøve å få tak i Aman prana sitt mel i neste omgang. Lykke til

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 16:57   #30
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Dette lagde jeg i dag, og det ble knallgodt. Litt kake-aktig i konsistensen, men det kan jeg fiiiint leve med. Supert med ost på og litt smør. Nam! Ny hit her i huset. Mannen elsket det også! (men dette er MITT! )

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 19:08   #31
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Så hyggelig at det falt i smak. Lenge siden jeg har laget det, men tror jeg må ta en ny runde.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 11:30   #32
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Kokosbrød - Bilder

Mitt kokosmel har 21,4 gram kh per 100 gram! Det gjorde at bare kokosmelet i brødet gav 17 gram kh, noe som er litt mye, kanskje. Brødet står uansett i ovnen nå, så håper jeg at jeg klarer å begrense meg litt! Røra var hvertfall veldig god, så hvis brødet er like godt er det veldig lovende! Jeg byttet ut to av eggene med litt kokosmelk, fordi jeg ikke hadde så mange egg liggende. Og så droppa jeg søtning.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 13:45   #33
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Har vel kommet frem til at jeg bruker noe som heter kokosfiber. Merket står i et tidligere innlegg.

Håper det smaker.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 19:54   #34
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Kokosbrød - Bilder

Jeg så det Skal hvertfall sjekke bedre neste gang jeg kjøper kokosmel! Men brødet ble godt det! Kompakt, som jeg så at ditt også ble, og veldig "kakete", minte på en måte om formkake. Det var spennende, og jeg fikk veldig lyst å eksperimentere med litt flere ingredienser.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 22:23   #35
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Her er det bare å give seg løs.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bilder! Hyper Lavkarbo generelt 84 22-08-13 12:19
Som jeg så ut før (nye bilder) LenaBeatrice Mer enn 30 kg overvekt 26 28-07-09 19:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no