Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hmm litt trøblete til helga, hotell med mere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-08, 23:35   #1
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Hmm litt trøblete til helga, hotell med mere

Jeg skal på helgetur. Med middag og alkohol og greier. Hvordan i huleste skal jeg klare å ketosen da?? Frokost kan jeg nok klare om jeg tar med meg noen skiver med brød eller satser på eggerøre osv. Men lunsj? Og middag?? Og ikke minst alkohol?? Er litt redd for å bli snydens også. Er det best å bare innse at dette kommer til å sprekke?

Dette kjenner jeg ødelegger litt for en ellers hyggelig helg altså.

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 23:56   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hmm litt trøblete til helga, hotell med mere

Du kan jo alltids spør etter salat som side-tilbehør til middagen din (istedet for ris/pasta/poteter ol), det syntes jeg personlig ikke er noe flaut. Gjorde det idag, da jeg bytta ut risen med salat på en kinarestaurant

Lurt å ta med måltider selv, som du nevner, noen porsjoner med eggerøre og annet enkelt snadder! Jeg har normalt en travel hverdag hvor jeg drar fra skole til jobb, hvor jeg drasser med meg alt fra kyllingsalat til gryteretter. Fordel med ting som kan varmes i mikro/i nød spises kaldt.

Alkohol tipper jeg det er best å holde seg til vodka/brennevin, og spør etter blandevann som er light produkter! ellers er vel tørr hvitvin også akseptabelt trodde jeg?

Vil du, så kan du!
Ønsker du en kosehelg er det ingen som stopper deg Bare vær sikker på at samvittigheten ikke eter deg etterpå. Enten er det verdt det, eller ei!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 00:17   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hmm litt trøblete til helga, hotell med mere

Frokost- og lunsjbuffeter pleier å være ganske greie - egg, bacon og småpølser tror jeg er på hver eneste hotellfrokostbord. Til lunsj pleier det å være salater, majoneser, remulade osv. og masse godt kjøttpålegg, meierismør i små kuvertbegere, ost og skalldyr. Til middag (hvis det ikke er buffet), kan du be om ekstra kjøtt/saus/grønnsaker istedet for poteter/ris.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 13:46   #4
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Hmm litt trøblete til helga, hotell med mere

Jeg har vært på to hotellkonferanser på to uker, og tenkte som deg at her er det bare å legge inn årene. Men det angra jeg på, for jeg ville holdt ketosen lett om jeg hadde prøvd! Masse egg og bacon til frokost og lunsj på bordet, + majones og salater og masse godt som det blir nevnt her. Til middag kunne jeg bare droppet poteten, hadde gått helt fint. SÅ - til neste konferanse vet jeg det

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 11:06   #5
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hmm litt trøblete til helga, hotell med mere

Hvordan gikk helga? Skal ut på tur selv om ikke lenge. Håper det gikk greit med maten. Har noen tips om "niste" utenom Atkinsbarer?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 17:54   #6
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Sv: Hmm litt trøblete til helga, hotell med mere

Jeg drar først på fredag. Og har tenkt å forsøke å holde meg rimelig på innsiden av grensene. Så får det gå som det går.

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 18:17   #7
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Hmm litt trøblete til helga, hotell med mere

Jeg har nettopp vært på hotell-helg, og for meg var det IKKE aktuelt å kutte dietten... Buffèr er jo bare helt genialt, til tross for at det ikke var en veldig bra frokost på mitt hotell. Kokte egg, eggerøre, kjøttpålegg, ost, litt agurk og tomat gjorde jobben. Til lunsj ene dagen fikk vi elg-karbonader, var litt skeptisk i fht karb-innhold i sånn type mat, men jeg ba om ekstra grønnsaker i stedenfor potet, og fikk sausen "on the side", så jeg ikke behøvde å spise så mye (sauser er jo ofte basert på meljevning..). Omtrent det samme med middagene. Andre dagen fikk vi buffet til lunsj, så det var overhodet ikke noe vanskelig. Spiste ikke desserten, annet enn at jeg fikk jordbæra som var til pynt )
Drakk endel rødvin både til maten og etterpå.

Testa positivt på stix'en i går kveld, så jeg regner med at jeg har klart meg )

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 20:20   #8
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hmm litt trøblete til helga, hotell med mere

Kjempebra !!

Hørtes flott ut!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 21:11   #9
Tirilto
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
Tirilto er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hmm litt trøblete til helga, hotell med mere

På gode restauranter er de jo gjerne litt mer fantasifulle når det gjelder maten, hvilket betyr at man kan få litt andre ting en den vanlige poteten, pastaen eller risen. Jeg tilbragte en natt på hotell med jobben for en ukes tid siden (har bare vært på kur i to uker), og ble overrasket over hvor fint det gikk. Jeg måtte klare meg meg med en liten skje dessert og la litt pasta ligge igjen, men følte ikke jeg ofret noe annet, og ketolysestripsen ble rosa. Dette går nok finfint:-) Lykke til!

Tirilto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mere engelsk for de som trenger å smile litt Maz Livets lyse side 1 01-05-04 23:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no