Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For mye egg ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-09, 10:32   #1
Nøste
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 9
Nøste er på en erverdig vei
Red face

For mye egg ...

Har et lite problem, å det er mengden egg i denne dietten/kosten.
Jeg blir uggen i magen og kvalm av f.eks. "rene" egg, omeletter, eggerøre og andre ting som er laget av mye egg.
Å det er jo ikke å stikke under en stol at det er mye eggeoppskrifter i menyene.
Så det jeg lurte på var om det er mulig og legge opp en ukediett uten så alt for mye egg i, slik at også jeg kan gjennomføre kuren uten for mye magesmerter?
Tar imot alle råd og tips med takk, da jeg veldig gjerne vil gjennomføre dette som jeg har startet på

Nøste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:33   #2
Nøste
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 9
Nøste er på en erverdig vei
Red face

Sv: For mye egg...

Opprinnelig lagt inn av Nøste, her.

Har et lite problem, å det er mengden egg i denne dietten/kosten.
Jeg blir uggen i magen og kvalm av f.eks. "rene" egg, omeletter, eggerøre og andre ting som er laget av mye egg.
Å det er jo ikke å stikke under en stol at det er mye eggeoppskrifter i menyene.
Så det jeg lurte på var om det er mulig og legge opp en ukediett uten så alt for mye egg i, slik at også jeg kan gjennomføre kuren uten for mye magesmerter?
Tar imot alle råd og tips med takk, da jeg veldig gjerne vil gjennomføre dette som jeg har startet på

Er forresten Ketolysekuren jeg går etter

Nøste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:40   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: For mye egg...

Da må du ev. bruke andre matvarer som kan spises...
For det er masse som ikke inneholder egg

Middagsrester er digg.
Grøter, ligger oppskrifter på flere typer grøter, rømmegrøt, fløtegrøt, paranøttgrøt.
Salater..
Ost og skinke...
Røkelaks...
Det var det jeg kom på i farta

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:40   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: For mye egg...

Da kutter du bare ut eggene og spiser det du har lyst på som passer til dietten
Gjelder å ikke tenke komplisert for da blir ting tyngre.

Hvis du ser i bloggen min så ligger der alt eg spiser og eg spiser nesten aldri egg faktisk, det går i perioder. Spiser stort sett to måltider for dagen da eg ikke klarer å spise mer

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:50   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: For mye egg...

Det er ikke et must med egg på noen som helst lavkarbokur, selv om egg er en perfekt matkilde. Skriv ei liste over mat du liker, som er fettrikt og karbofattig, så spiser du det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:54   #6
Nøste
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 9
Nøste er på en erverdig vei

Sv: For mye egg...

Mange takk for kjappe svar
Skal sjekke bloggen og litt rundt forbi.
Jeg har nok hengt meg for mye opp i at det står eggerøre, omelett etc. i så og si alle frokostforslagene hehe..
Men fant et sted her i forumet oppskrift på en bringebærsmoothie som skal prøves i helgen

Nøste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no