Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-12-10, 14:13   #551
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Jeg er supermotivert og det er så deilig etter tre måneder. og jeg er så utrolig glad for at jeg begynte nå i høst og ikke ventet til januar. Langt frem til sommeren og da slipper man og føle panikken når det nærmer seg påske. Jeg gleder meg sånn til å komme ordentlig i gang med treningen....

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv! Er uendelig glad jeg har godt med tid til sommeren. Uansett om de siste kiloene sitter godt har jeg god tid om jeg bare går ned 2 kilo i måneden...eller kanskje bare 1...men det håper jeg virkelig ikke....tenk om jeg klarer å gå ned 400 gr. til til året er omme, da har jeg nådd 13! Det høres mye mer ut enn 12
Typisk meg før å begynne i slutten av april.....men nå, nå er den største og hardeste bolken over, selv om det blir hardt å bare holde det gående til man er i mål også! Men nå kan jeg konsentrere meg mer om trening, mer energi på treningen og jeg er 12,6 kilo lettere enn for 3 måneder siden, så nå blir trening gøy!

Trening kom jeg igang med på tirsdag etter to uker med sykdom. Det svei godt i musklaturen da, men du verden så godt etterpå. Siden jeg ikke har mistet noe muskelmasse på 3 måneder heller er jeg super gira på å holde det gående...

Nei jenter vi må ikke gi oss nå selv om det går saktere og vi har holdt på en stund. det er jo nå det blir morsommere når målet kommer nærmere og ukjente klesstr. melder sin ankomst!!!!!!!! Drømme, drømme....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:26   #552
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjempebra innstilling, Monica.

Føler jeg får mye støtte her inne, så koselig å stikke innom, vi kan jo bare ikke gi opp nå nei, da får jeg jo dårlig samvittighet ovenfor dere.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:56   #553
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

I dag tok jeg av meg den trangeste av de buksene jeg bruker nå, uten å ta opp knappenVar ikke med vilje nei, bare måtte sånn på do og mens jeg sitter der oppdager jeg hva jeg har gjortKult!

Lykke til med alle bursdager TittiJeg er så glad i pannekakene jeg , de er SÅ gode!Ikke som de er, men med litt trising og fiksingKanel oppi-et must- og et egg, blir knallHadde det som middag en dag, puttet litt ost og skinke på og la pannekakene dobble mmm

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:29   #554
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Nå lo jeg godt Streber....har hatt sånne episoder jeg også....det er jo super motivasjon.....herlig!!!! Må få gratulere deg på det der altså

Tror jeg holder på knekkebrødene til året er over. Så kjører jeg skikkelig på i fase 3a fra 1 januar av. Rart denne mørketiden er litt demotiverende i seg selv....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 10:31   #555
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

He he, så kuult Streber.

Ja, pannekake er god den også, takk for tips, må testes.

Monica, jeg fikk oppskrift fra Hexenberg på disse knekkebrødene, hun så ikke problemene med å bruke disse i fase 3. Men nå er nok ikke hun så ivrig på Eurodietten og vil helst at jeg bare skal spise ketogent og blir vant til vanlig mat. Kan jo ikke leve på pulver resten av livet.
Men tipset jeg fikk var å huske på hvor små porsjonene var på ED og spise tilnærmet like små porsjoner når en går over til mat....

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 10:47   #556
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Det er det jeg syntes virker mest fornuftig også. Jeg føler ikke jeg gjør noen feil med de! De frø-knekkebrødene er det jo nesten ikke karbo i! Jeg spiser de med makrell eller masse salat skinke, litt ost og mye grønt på toppen.
Flott du nevner det med porsjoner. Lett å spise mer fordi man tror man trenger mer. Merker jeg blir fortere mett for tiden også!
Skal tenke det. I brosjyren om fase 3 står det jo hvordan måle porsjoner i hendene.

Idag pakker jeg vekk vekten og skal ikke veie meg før 15.januar. Da begynner mannen min på sitt eget lavkarbo opplegg, og så skal vi samarbeide
Gleder meg til det. Frem til da lar jeg vekten gjemmes bort, går jo saktere ned nå enn før, så nå gidder jeg ikke veie meg en gang i uken en gang. Med oss damer og mens syklus er det jo bare tull i en og en halv uke i måneden i tillegg!
Så skal jeg jobbe for en positiv overraskelse til meg selv til 15.jan.!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 15:45   #557
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Høres veldig lurt ut.

Håper jeg får forloveden min også 100% med på dette.

Jeg prøver å finne den mandelkaka i full fart her, hvor er den, hvor er den...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 01:12   #558
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hallais i natta
Så kjekt at dere får med gutta Titti og Monica, min kjære la ubevist om til lavkarbo i begynnelsen av oktober.
Men han vet det nå altså og trives kjempegodt, var ikke litt sint for at jeg tok grep
Hjelper sikkert at han har redusert vekta med 7 kg, og at han merker en generell forbedring i helsa.
Det gjør det også mye lettere å planlegge middag, for nå spiser vi jo samme mat

Selv har jeg de siste dagene vært oppe leeeeenge, har funnet tilbake til den nattløven jeg egentlig er - digger å sitte oppe på natta.
Da svirrer tankene på høygir, ja enda mer enn ellers - svisj!!!!
For det meste går det i om jeg skal legge om arbeidstiden til 9-17, og hvordan jeg skal komme meg tilbake på ED-sporet igjen = motivasjon.
Det første har jeg ikke helt klart for meg en løsning på, men..... jeg tror jeg har funnet noe som kan funke på motivasjonen!
EN PLAN!!!! Er jo så enkelt men likevel så vanskelig, det kjekke er at jeg vet det funker med en plan.
Så - jeg har i kveld sett på den planen jeg lagde og fulgte i 2009, og den kan jeg med enkle grep tilpasse og bruke nå også.
Kalenderen er min beste planleggingsvenn, og med den har jeg lagd en foreløpig plan som starter på mandag og går fram til 1.juni.
Ikke fyllt ut så mange mål og belønningskrav ennå, men det er en start og jeg kommer til å skive den ut i stort format og henge opp i mitt walk in closet.
Dermed ser jeg den hver dag, og kan notere progresjon (kodene på toppen) direkte i kalenderen uten å måtte bruke PC'n - det enkle er ofte det beste

Dessuten har jeg igjen lest flere av lavkarbo-bøkene min, masse her på forumet og på andre lavkarbo-nettsider.
Alt dette hjelper meg til å finne igjen gnisten, sakte sakte, men sikkert i riktig retning...... å sånn går no dagan

Vedlagte filer
Filtype: doc Framdrift kosthold.doc (81,5 KB, 9 visninger)
__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"



Sist redigert av grotingeling : 19-12-10 kl 01:18.
grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 01:27   #559
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

heihei fra en nattløve til en annenMin gubbe støtter meg i mitt opplegg, men bryr seg ikke om vekt selv, hverken min eller hans-han må nok komme på det selv om han skal legge om. Men han spiser gladelig all lavkarbomaten jeg lager til daglig ja.
Lykke til med planen din groteling

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 12:32   #560
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

God morgen
Alt oppe og i full gang med å teste ut sukkerfri kransekake her i huset.
Har nå lagd en liten porsjon hvor sukker er byttet ut med sukrin, den ligger nå og hviler i kjøleskapet.
Deigen smaker i alle fall helt ok, men testresultatet kommer når jeg har stekt en prøve om noen timer.
Ellers så står huslige sysler på planen (må ta det nå når jeg kjenner jeg har overskudd), og så blir det vel en kjapp tassetur bort til returpunktet med glass og metall.

Dere da - planer for dagen?

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 22:31   #561
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

OK - da har jeg avskrevet sukrin som søtningsmiddel, blir bare metallisk smak for min del uansett hvor lite jeg bruker.....
Konsistensen på kransekakestengene ble imidlertid bra, så det funker helt fint for de som ikke reagerer på sukrin på samme måte som jeg gjør.

Så julekake-/snop-lista ser dermed slik ut for meg i år:

Issjokolade, noen med kokos på toppen
100g sukkerfri 70% (eller mer) sjokolade
50g cocosa
Smelt sjokolade og kokosfett, hell i små aluminiumsformer/silikonformer
Avkjøles/oppbevares i kjøleskap
Når sjokoladen er halv-stivnet, strø kokos på toppen.

Vafler med pisket krem og rørte jordbær eller blåbær
6 egg
200g philadelphiaost naturell (ikke light!!)
6 ts fiberhusk
2 ts bakepulver
Kanel/kardemomme/vanilje - velg det du liker
evt. søtning etter smak (bruker noen dråper natreen)

Ta ut philadelphiaosten på en tallerken og rør den myk med en gaffel
Visp eggene til eggedosis (tilsett evt. søtning mot slutten av vispingen)
Rør inn philadelphiaosten, rør til det er minimalt med klumper
Tilsett fiberhusk, bakepulver og ønsket smakstilsetning.
La røren hvile i ca 15 minutter, stekes som vanlige vafler.
(Er gjerne litt "sprø" når de er nystekte, men mykner når de avkjøles)

Kokosmakroner
50 g smør
2 hele egg
3 eggehviter
Utskrap fra en 1 eller flere vaniljestenger etter smak (alt 1/2 - 1ts vanilje (2-3ts vaniljesukker)
200 gr usøtet, revet kokosmasse

Visp eggene stive sammen med vaniljefrøene, og smelt smøret.
Rør inn kokosmassen og det smeltede smøret.
Lag små kokosmakroner med 2 teskjeer på en plate dekket med bakepapir, og sett på midterste rille i stekeovnen, og stek dem på 175 grader i ca 10 minutter. Oppbevares i en tett boks.

Pepperkakemuffins
3 egg
2 ss smør - smeltes
3 ss fløte
3 ss sukrin (jeg byttet sukrin med splenda)
1/3 ts bakepulver
20-25 gram kokosmel
nellik
kanel
ingefær

Pisk eggene til eggedosis, tilsett søtning mot slutten.
Bland inn de øvrige ingrediensene, smak til mengden med krydder.
Hell i smurte muffinsformer, stek på 200 grader (jeg brukte varmluft) i ca. 15 min til de har en fin gylden farge

Vanlige muffins er nesten samme oppskrift:
3 egg
2 ss smør
3 ss fløte
3 ss sukrin
litt salt
litt vanlije eller noen dråper vanilje ekstrakt/essens
1/3 ts. bakepulver
20-25 gram kokosmel

Dette får holde

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"



Sist redigert av grotingeling : 20-12-10 kl 08:44.
grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 10:26   #562
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

heihei fra en nattløve til en annenMin gubbe støtter meg i mitt opplegg, men bryr seg ikke om vekt selv, hverken min eller hans-han må nok komme på det selv om han skal legge om. Men han spiser gladelig all lavkarbomaten jeg lager til daglig ja.
Lykke til med planen din groteling

Slik er det her også. Litt Ole brum han min, ja takk begge deler.

Har vært nattløve jeg også, men fullt program og lite tid til surfing...men nå blir det nok bedre nå som jeg har fått min egen IPHONE med fri surf. JUHU!

Ellers går det greit med maten, tok et lite kakestykke i bursdagen til gullet mitt i går og det blir nok litt i dag også. Men går foreløpig fint å begrense seg og det er deilig.

Kommer sterkere tilbake!

Ps, morsomt med alle kakeoppskriftene du tester, Grotingeling...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 11:10   #563
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Det er så kjekt med alle bakeoppskriftene Grotingeling
Nå vil jeg prøve pepperkakemuffinsene, men hvor får jeg tak i kokosmel?

Høres ut som du har funnet ut av veien videre, det krever mye å sette opp en plan og nå har du den

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 11:22   #564
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg var litt bekymret for å ha veiedag etter at jeg begynner å karbe meg opp(i morgen skal jeg begynne forsiktig med mandarin)-onsdag er min veiedag. Så da tok jeg den i dag <- SÅ fornøyd er jeg med den avgjørelsen. Opp 700 gr. Vannprosent opp også denne uken, så noe er vel vann. Spist vel mye sukkerfrisjokolade-men såvidt jeg vet har jeg ikke lagt på meg av den før, mulig det ble litt mye nå i det siste ?MEN fikk på meg ENDA en smekker bukse i dag, det hjalp litt, kjenner på frustrasjon over at jeg akkurat nå passer inn i størrelser jeg har DRØMT om de siste årene, NÅ rett før den eneste utskeielse i året som er litt "hellig" for meg-mat og søtt som jeg aldri spiser ellers-men gleder meg til å smake på,hele året. Vet jeg angrer om jeg ikke smaker noe også, og det aner meg jeg angrer(pga vekt) når jeg har smakt også

Må minne meg selv på avtalen min-skeie uti julen gjør ikke noe, det som skjer er jo bare at dette herre tar littegranne lengre tid! Hører du det streber, slutt å sutre!



Ønsker dere en fin dag

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 11:47   #565
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Kanskje vi er i sutre hjørnet begge to! Jeg er inne i en periode jeg fortsatt er motivert, fortsatt lyst å bli ennå tynnere....MEN...jeg er ikke så gira at jeg ikke vil smake på noe karbo mat. Det har faktisk ikke skjedd før denne måneden. Kanskje det er et eller annet med tiden....julen og forventningene til mat, kos osv...pluss at vi har holdt på noen måneder og kanskje trenger ny innsprut med motivasjon....

Jeg selv har satt meg et nytt delmål til 31.januar 2011! Se ny ticker
Gjør som Grotingeling, lager meg en liten plan. Jeg skal spise en rasjon frukt om jeg vil en dag, men skal prøve å holde meg unna! Jeg må ta meg selv i nakken nå for å gjennomføre planen min. Det er vel ingen som har sagt at det er bare lett å gå ned nesten 25 kilo.....og mange av dere har mer også! Flinke er vi.....Merker "gamle" Monica titter frem og er livredd for å bli tynn. For nå må jeg snart ut å kjøpe nye klær, da blir det en slags panikk greie.....har vi penger til det? Skal jeg bare hive alle de gamle? Hvordan blir det da, når jeg er mindre? Bare teite spm. akkurat som kroppen er mest vant til å være feit...

Så derfor må jeg nå kjempe meg videre. Jeg SKAL SE 79 tallet i slutten av januar.....
Jeg er enig med Streber, ting kan noen ganger ta lenger tid enn man tror. Jeg har trengt å ikke være så streng i det siste, men nå har jeg tatt en mental runde med meg selv og fått motivasjon av mannen min! Han er bare så støttende (men er nok en Ole Brum han også...helt til midten av januar).
Jeg har lagt bort vekten til slutten av januar. Så nå skal jeg bare kjenne etter i størrelsen om jeg går ned- nytt prosjekt!!!!!! Litt må man variere for å holde motet oppe!
Godt vi har hverandre

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 11:53   #566
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for oppskriftene Grotingeling, den store mesterbakeren!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 12:00   #567
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Ja,ja snakker med meg selv litt idag.....

Jeg veier meg den dagen da mannen min begynner 15.jan. Så får den nye tickeren min vært litt aktivitet
Lykke til i jula alle mann. Vi får gjøre det beste ut av det værste

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 12:13   #568
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Klart desember er ekstra utfordrende, det forventes man skal kose seg hele tiden da, med usunn mat og kaker, Jeg har vært i avslutning uten å spise noe, fikk noen blikk kan du si, men det driter jeg i, var ikke klar til å skeie ut enda da, nå som jeg gikk opp, er jeg egentlig ikke klar NÅ heller, men skal jeg greie å spise lillejulaften tradisjonskosen, om kvelden , uten å bli syk, må jeg venne meg til karber. Elsker julen, men holder litt pusten til januar kjenner jeg, håper jeg greier å ta av alt som jeg VET kommer på, tåler ingenting før jeg legger på meg.

Monica, jeg hiver ikke de gamle klærne, dette med å holde vekten er for oss som legger på oss lett, en livsvarig kamp, så jeg må regne med å kanskje bruke noen av overvektsklærne igjen om jeg en stund ikke har muligheten til å fokusere på kosthold så mye som jeg gjør nå, da kommer det fort på igjen, jeg kan ikke kjøpe alt nytt-men pakke bort kan man jo alltids.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 13:08   #569
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Det er så kjekt med alle bakeoppskriftene Grotingeling
Nå vil jeg prøve pepperkakemuffinsene, men hvor får jeg tak i kokosmel?

Høres ut som du har funnet ut av veien videre, det krever mye å sette opp en plan og nå har du den

De har på noen helsekostbutikker, men det funker fint å male opp kokosmasse
Hvis du kjøper kokosmel, se etter denne typen - finnes i 500g og 1kg, og er den som har mest mel-lignende konsistens.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 13:24   #570
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Det er lov å sutre, det er også lov å føle seg maktesløs og oppgitt - det er beintøft det vi holder på med!!!!
Og motivasjonen vil varierer over tid, selv om målet fortsatt står like sterkt.
Merker godt at gamle meg kommer fram i perioder, spesielt slik som nå de siste ukene hvor alt har vært et ork.
Før var mat og søtt det jeg automatisk trøstet meg med, og det ble nok en del av det nå også, men heldigvis så er jeg nå mer bevist på at det er feil løsning.
Så etter ca 2 uker med et veeeeldig slapt forhold til kostholdet, er jeg nå i ferd med å ta grep igjen - man lærer jo
Og i sånne situasjoner er det kjekt å ha en gjeng med likesinnede som deler erfaringer og tips, samt oppmuntrer hverandre til å fortsette - det er motiverende for meg i alle fall

Og ja - advents- og juletiden er ekstra utfordrende, alt blir jo liksom forsterket...
Derfor har jeg også valgt å bruke en god del tid på å finne alternative kaker/snop som tar bort noe av "forventningspresset" som vi møtes med på jobb, hjemme, hos venner og familie.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 17:10   #571
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.


Og i sånne situasjoner er det kjekt å ha en gjeng med likesinnede som deler erfaringer og tips, samt oppmuntrer hverandre til å fortsette - det er motiverende for meg i alle fall
Og ja - advents- og juletiden er ekstra utfordrende, alt blir jo liksom forsterket...
Derfor har jeg også valgt å bruke en god del tid på å finne alternative kaker/snop som tar bort noe av "forventningspresset" som vi møtes med på jobb, hjemme, hos venner og familie.

Tuuuuuuuuuuusen takk, akkurat den forståelsen jeg trengte idag!Virkelig balsam for sjelen.....

Streber, skal ikke hive klærene mine ennå
Skal bake de kokosmakronene en dag. Nå er mamma kommet og hun følger et slags lavkarbo opplegg, så kan vi være gode sammen!

Jeg er IKKE enig med Ibsen som sier: "sterkest er den som står alene"......jeg mener og har erfart motsatt!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 01:00   #572
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

)

Kokosmakroner
50 g smør
2 hele egg
3 eggehviter
Utskrap fra en 1 eller flere vaniljestenger etter smak (alt 1/2 - 1ts vanilje (2-3ts vaniljesukker)
200 gr usøtet, revet kokosmasse

Visp eggene stive sammen med vaniljefrøene, og smelt smøret.
Rør inn kokosmassen og det smeltede smøret.
Lag små kokosmakroner med 2 teskjeer på en plate dekket med bakepapir, og sett på midterste rille i stekeovnen, og stek dem på 175 grader i ca 10 minutter. Oppbevares i en tett boks.

Skal det ikke være noe søtningsstoff i denne "deigen" til kokosmakronene?

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 05:47   #573
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

Skal det ikke være noe søtningsstoff i denne "deigen" til kokosmakronene?

Nei ikke i følge orginaloppskriften, og jeg fant ut at det funket greit for meg.
Men du kan jo tilsette søtning etter smak når du pisker eggene.
I en "normal" oppskrift vil 2 egg og 200g kokosmasse tilsi 200g sukker, så da kan du jo evt. bruke sukrin eller splenda/natreen i mengder som tilsvarer dette.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 10:12   #574
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei dere

Desember er tøff ja, ingen tvil om det.

Har blitt litt karbo her med kaker og bursdager. I går bestemte jeg meg for å spise det jeg hadde lyst på, siden det var min bursdag. Jeg hadde laget en lavkarbokake, men glemte å ta den opp av frysa.

Men jeg spiste små stykker og orket rett og slett ikke mye. Ble uvel og frossen på kvelden, ble nok for mye sukker. Men vondt i magen får jeg ikke av sukker, det er bare av for mye hvetemel og sånn, så det klarer jeg å holde meg unna.

Men i dag er det full skjerpings igjen altså. Frem til julaften!

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 10:20   #575
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulerer med overstått Titti








streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no