Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva mener Torkil om nøttespising?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-11, 14:23   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Hva mener Torkil om nøttespising?

Han sier jo at vi bør innta grønnsaker som karbohydratkilde på ketolyse. Kvoten fylles opp lett om man spiser grønnsaker til hvert måltid. Så hva da med nøtter? Er det kun de dagene vi ikke har tid til å lage en salat vi ska spise dem da? Jeg husker ikke å ha lest han fremme nøtter som supermat, noe det vel er?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 15:25   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva mener Torkil om nøttespising?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Dette ser greit ut, men pølsa inneholder 6 gram KH pr 100 gram pølse.
Du bør også tenke på blandet salat til lunsj eller middag av og til samt å variere litt på grønnsakene for å sikre kroppen tilgang på viktige mineraler og vitaminer. Litt nøtter som snack er fint i så måte (hassel, para, valnøtt, pinjekjerner på salat etc)
Lykke til
Torkil

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Grattis med graviditeten, det er en av "bivirkningene" ved ketose. De som sliter med å bli gravide blir det lettere i ketose fordi dietten normaliserer kroppens hormonbalanse.
Kostholdet "Etter Slankekuren" eller Fedons "Kost i balanse" er fortreffelige valg for gravide.
Folat vet du om, omega III (Tran) er også viktig, og jeg tør anbefale nøtter og frø som er kilde til viktige sporstoffer. Hold deg ellers til naturlig mat og hold deg unna gatekjøkkenmat og ferdigmat.

Lykke til videre.

Vennlig Hilsen
Torkil

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg er tilhenger av at man spiser mat.

Frokost;: 1 skive fiberrik-solsikke med smør, salat fet ost og paprika eller en cherrytomat.
Til lunsj er favoritten en blandet salat med protein(fisk/kjøtt/ost) og fett( olje og sitronsaft eller dressing)
Til middag varierte grønnsaker med kjøtt eller fisk.'
Til kvelds litt hasselnøtter/valnøtter.

Oppskriftene i boken passer for de fleste, man må tilpasse mengden til hvor stor man er og hvor mye fysisk aktivitet man er i

Vennlig Hilsen
Torkil

Her er noen få av hans uttalelser om nøtter!
Dersom du går på Utvidet søk og søker på nøtter og Torkil under Innlegg, finner du mange flere!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 19:44   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva mener Torkil om nøttespising?

Takk, Kitt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva mener dere om dette? Lisekir Ketolysekuren 14 07-04-08 17:50
Hva mener DU bør skje med journalene ? Nille Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 55 11-10-07 12:06
Hva mener dere om dette da? Bee Generell diskusjon 9 22-04-07 20:26
Hva mener dere? annemerete Ketolysekuren 10 12-03-07 02:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no