Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-11, 08:14   #201
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

God morgen, i dag er humøret bedre men vekta ligger fortsatt 1 kg over det jeg hadde forrige uke. Jeg får bare akseptere at kroppen min ikke er som mange andres og bare RASER ned i vekt. Jeg trenger vist mere tid....og jeg skal begynne å legge det jeg spiser på diett.no for å se hva jeg får i meg.

Kanskje jeg må enda lengre ned på karber? Eventuelt opp??

  Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 10:39   #202
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

God morgen, i dag er humøret bedre men vekta ligger fortsatt 1 kg over det jeg hadde forrige uke. Jeg får bare akseptere at kroppen min ikke er som mange andres og bare RASER ned i vekt. Jeg trenger vist mere tid....og jeg skal begynne å legge det jeg spiser på diett.no for å se hva jeg får i meg.

Kanskje jeg må enda lengre ned på karber? Eventuelt opp??

God morgen! Herlig å lese at du er i godt humør! Det er jo ikke noe vits i å velge et annet alternativ når en er på en spennende vei!

Aksept er nok en god kilde til endring på sikt. Du er kjempeflink! Hurra!!!

Du har sikkert i likhet med meg lest endel her inne og jeg har ihvertfall kommet over mange tråder hvor problemstillingen dukker opp. I tillegg tror jeg med sikkerhet at det er mange flere som opplever en merkelig reaksjon på vekta ved denne kostholdsomleggingen for det er jo mye hyggeligere å fortelle "til hele verden" at en har gått ned fremfor det motsatte!

En ting er jeg sikker på og det er at på sikt vil du få betalt. Alle sier; vær tolmodig!!! Så da sier jeg det også. Dessuten er jo tolmodighet en fin krem å smøre seg med.

Svaret på de spørsmålene du stiller vil du få etterhvert som du lager deg en nøye oversikt over hva du faktisk spiser, eller kanskje ikke... og det fordi det ikke er logiske svar på alt hva denne kroppen foretar seg. Kjedelig, men det er jo litt sant....

Lag deg en riktig god tirsdag!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466


Sist redigert av Lindemor : 02-08-11 kl 10:45.
Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 10:43   #203
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

...jeg er jo helt håpløs som bedriver snikveiing i tide og utide. Må nok bare innse at det kommer jeg helt sikkert til å gjøre videre også. Så også i går kveld og da kom det et tall som gjorde at jeg la meg i sengen for natten med et smil om munnen, for jeg visste at jeg ville bli ekstra glad denne morgenen!

Mon tro om det var treningsøktene i går som gjorde susen? Aner ikke, men det er ikke sikkert jeg skal forstå dette heller. Nå gjorde vekta et lite hopp nedover og i morgen er det jo den riktige veiedagen. Spennende!!!

Jeg må bare fortelle en ting til og det er at jeg nå får på meg bukser som jeg slettes ikke har kunnet bruke på en lang stund. I morges, når jeg skulle kle meg for å komme meg avgårde til trening hos fysio, så grep jeg fatt i en hvit sommerbukse av lin som jeg tenkte dugde... hvis den passet... og.... . Tok en trang stroppetopp over i rødt og røde sko og svinset ut av døren...

Treningsøkt nr 1 er unnagjort. Den neste venter til kvelden. I timene i mellom skal jeg på svært så hyggelig venninnebesøk og jeg gleder meg! Blir spennende med matserveringen, men jeg faller ikke for noen søte fristelser for tiden så det skal uansett gå bra.

Deilige sommertirsdag!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 10:51   #204
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

...jeg er jo helt håpløs som bedriver snikveiing i tide og utide. Må nok bare innse at det kommer jeg helt sikkert til å gjøre videre også. Så også i går kveld og da kom det et tall som gjorde at jeg la meg i sengen for natten med et smil om munnen, for jeg visste at jeg ville bli ekstra glad denne morgenen!

Mon tro om det var treningsøktene i går som gjorde susen? Aner ikke, men det er ikke sikkert jeg skal forstå dette heller. Nå gjorde vekta et lite hopp nedover og i morgen er det jo den riktige veiedagen. Spennende!!!

Jeg må bare fortelle en ting til og det er at jeg nå får på meg bukser som jeg slettes ikke har kunnet bruke på en lang stund. I morges, når jeg skulle kle meg for å komme meg avgårde til trening hos fysio, så grep jeg fatt i en hvit sommerbukse av lin som jeg tenkte dugde... hvis den passet... og.... . Tok en trang stroppetopp over i rødt og røde sko og svinset ut av døren...

Treningsøkt nr 1 er unnagjort. Den neste venter til kvelden. I timene i mellom skal jeg på svært så hyggelig venninnebesøk og jeg gleder meg! Blir spennende med matserveringen, men jeg faller ikke for noen søte fristelser for tiden så det skal uansett gå bra.

Deilige sommertirsdag!

Så flink du er Det er så gøy når klær passer bedre eller klær som ikke har passet på en stund plutselig sitter som et skudd!!

Jeg trente også i går, 1 time styrke. I dag skal jeg trene Zumbaaa og det gjør så godt for sjelen! Fantastisk treningsmetode!

Takk for hyggelige ord, jeg tror jeg skal også være flink og IKKE veie meg før det er min faktiske veiedag. Men jeg vurderer å bytte veiedag til onsdag og ikke mandag. Føler at jeg alltid veier mer på mandager av en eller annen rar grunn :P

Ønsker deg en nydelig tirsdag, fantastisk sommervær ute!

  Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 10:54   #205
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Tusen takk for gode ønsker, LadyLike!

Kos deg med zumba! Jeg elsker også å danse zumba og kan knapt vente til timen på treningssenteret kommende torsdag. Nå i disse ferieavviklingstider så har det vært et redusert tilbud og det er det fremdeles, men den som stiller opp på denne ene timen denne uken er meg.

Jeg har den "skikkelige" veiedagen onsdag og det er bevisst.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 08:19   #206
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

YES, i dag har jeg gått litt ned igjen. Det jeg har gjort de siste 2 dagene er følgende:
1. Drikke udos choise
2. Drikke VANN minst 2 liter bare på jobben
3. Få i meg mindre salt
4.Trene - Har trent styrke og zumba

Nå håååper jeg at ting går rette veien igjen, hvis ikke lurer jeg på om jeg skal prøve ketolyse (aka kun 15 gram karber om dagen). Men jeg synes det blir så begrensa med mat når jeg må helt ned til 15gram.

Håper dere har en strålende dag (rart hvordan humøret påvirkes av vekta, jeg har bestemt meg for at onsdag er den nye veiedagen min)

  Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 11:23   #207
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Onsdag og veiedag!

Sist onsdag: 86,5 kg
Denne onsdag: 85,5 kg



Hurra!!! Er veldig godt fornøyd! Denne uken har vært merkelig i forhold til kropp og vekt. Etter sist veiing har vekten gått opp og ned, opp og ned for så å bli stående på et par hundre gram ned før den på mandag viste meg at noe skjedde. Ja, jeg sniiiikveier jo hele tiden. Tror jeg skal slutte å si at jeg ikke skal gjøre det, for jeg klarer ikke å la være.

I går morges stanset den på et par hundre gram mer enn i dag, men i dag var det dette tallet som lyste mot meg. Totalt vekttap er nå 7,3 kilo og min fartsstid er 6,5 uker.

Det skjer mye med kroppen i forhold til tap av centimeter. Det kan jeg se med det blotte øyet og jeg merker det defintivt godt på klærne. I tillegg høster jeg de fineste kommentarer av folk som ikke har sett meg på de siste ukene og i går ble det nevnt ord som; du må ha tapt mye vekt, og du og du så smal du har blitt!!!

Altså... jeg er fremdeles tung og overvektig, men det er noe rart det der med kropp og vekt og sånn, for jeg tør nesten vedde på at ingen hadde trodd at jeg faktisk veier 85 kilo... akkurat som om det betyr noe hva den vekta stanser på... hehe.

Jaja. En nydelig dag i vente. Sender ønsker om en god dag utover landet! Carpe diem!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 11:25   #208
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

YES, i dag har jeg gått litt ned igjen. Det jeg har gjort de siste 2 dagene er følgende:
1. Drikke udos choise
2. Drikke VANN minst 2 liter bare på jobben
3. Få i meg mindre salt
4.Trene - Har trent styrke og zumba

Nå håååper jeg at ting går rette veien igjen, hvis ikke lurer jeg på om jeg skal prøve ketolyse (aka kun 15 gram karber om dagen). Men jeg synes det blir så begrensa med mat når jeg må helt ned til 15gram.

Håper dere har en strålende dag (rart hvordan humøret påvirkes av vekta, jeg har bestemt meg for at onsdag er den nye veiedagen min)

Såå bra! Hurra!!!

Jeg spiser ketogent og trives godt på det. Bortsett fra den plagsomt dårlige ånden (den er ille), så er det kun gevinst for meg å leve på så få karbohydrater. Jeg synes igrunn jeg spiser variert og greit også og føler ikke jeg savner noe.

Ha en riktig fin onsdag!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 12:25   #209
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Såå bra! Hurra!!!

Jeg spiser ketogent og trives godt på det. Bortsett fra den plagsomt dårlige ånden (den er ille), så er det kun gevinst for meg å leve på så få karbohydrater. Jeg synes igrunn jeg spiser variert og greit også og føler ikke jeg savner noe.

Ha en riktig fin onsdag!

hmm så du lever på ca 15karber om dagen? Jeg får jo utslag på stiksen, så jeg er jo i ketose. Men kanskje jeg må ned til 15 karber om dagen for å få det virkelige vekttapet!

Kan jeg spørre hva du spiser til middag f.eks? Jeg føler at det er middagen som er "værst" selv om jeg ikke bruker ris, pasta eller poteter. Så gir grønnsaker som paprika, tomat ++ karber.

Jeg synes også det er vanskelig å finne ut av nøyaktig hvor mye jeg faktisk får i meg fra middagen. Jeg tror nemlig at jeg kun ligger på maks 20karber om dagen.... (men i følge diett ligger jeg på ca 27-30 fordi jeg ikke er helt sikker på hvor mye av hver ingridiens jeg får i meg via middagen. Altså selv om HELE middagen består av 400gram kjøttdeig, 2 boks tomater, 1 boks fløte, 100gram ost osv. så er det jo ikke det jeg får i meg når ejg spiser en porsjon).

Og WOW så flink du har vært Lindemor, vi har jo holdt på ca like lenge men dæven du går ned mye!!!! Flink jente

EDIT: Jeg ser nå på diett.no hva som gjør at jeg tipper over til 20-25 karber, det er creme fraiche med bringebær og valnøtter som jeg spiser til mellommåltid. Skal prøve å droppe det en periode og heller spise en bit brie eller lignende. Frokost på jobb kan jo også være noe annet enn creme fraich med bringebær :P


Sist redigert av LadyLike : 03-08-11 kl 12:33. Årsak: legge til noe
  Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 12:34   #210
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

hmm så du lever på ca 15karber om dagen? Jeg får jo utslag på stiksen, så jeg er jo i ketose. Men kanskje jeg må ned til 15 karber om dagen for å få det virkelige vekttapet!

Kan jeg spørre hva du spiser til middag f.eks? Jeg føler at det er middagen som er "værst" selv om jeg ikke bruker ris, pasta eller poteter. Så gir grønnsaker som paprika, tomat ++ karber.

Jeg synes også det er vanskelig å finne ut av nøyaktig hvor mye jeg faktisk får i meg fra middagen. Jeg tror nemlig at jeg kun ligger på maks 20karber om dagen.... (men i følge diett ligger jeg på ca 27-30 fordi jeg ikke er helt sikker på hvor mye av hver ingridiens jeg får i meg via middagen. Altså selv om HELE middagen består av 400gram kjøttdeig, 2 boks tomater, 1 boks fløte, 100gram ost osv. så er det jo ikke det jeg får i meg når ejg spiser en porsjon).

Og WOW så flink du har vært Lindemor, vi har jo holdt på ca like lenge men dæven du går ned mye!!!! Flink jente

Jeg spiser litt ulikt antall karbohydrater pr dag. Aldri mer enn 20 og har ikke panikk om det faktisk ikke blir mer enn 3-4gram. Jeg tester med stix jevnlig og merker mer enn godt ellers at jeg er ketose.

Jeg følger ikke ketolysedietten slavisk, dette fordi jeg ikke har tilstrekkelig med kunnskap enda (jobber med saken), men tror alikvell at jeg er temmlig nær.

En helt vanlig middag, flere ganger i uken, er et stykke godt kjøtt (ikke magert), saus og da veldig gjerne bernaise, grønnsaksmos bestående av brokkoli og blomkål, smør og følte. I tillegg spiser jeg salat som består av grønn salat, bittelitt rød paprika, bittelittegranne sukkererter, som oftest et par cherry tomater og agurk.

Et par andre dager i uken spiser jeg fisk. Gjerne grillet laks med fiskesaus, grønnsaksmos (jeg har fått dilla på den mosen og bruker den til stort sett all middag) og agurksalat. Rømmedressing.

En annen middag blir gjerne kjøttdeig stekt og godt krydret. Puttet i ovenen med ost over så det smelter og det hele lagt på en grønnsalat og ellers med ingredienser som beskrevet under kjøttmiddagen.

Ellers kan jeg koke egg og ha kokte egg på toppen av en salat og ha en masse reker til. Over bruker jeg da majonesdressing.

Når det gjelder hvor mye jeg faktisk spiser, så veier jeg maten som oftest. Jeg gjør faktisk det. Har en liten vekt stående på kjøkkenbenken og klarer å få veiet uten at "hele verden" faktisk ser hva jeg gjør. I tillegg velger jeg ofte å gjøre klar min porsjon på egen tallerken før vi setter oss til bords.

Tusen takk for gode ord! Jeg sitter nå med min tekopp tilsatt cocosa og er ganske fornøyd og mett på egg og bacon. Jeg velger ofte det som dagens første måltid.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 12:47   #211
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg spiser litt ulikt antall karbohydrater pr dag. Aldri mer enn 20 og har ikke panikk om det faktisk ikke blir mer enn 3-4gram. Jeg tester med stix jevnlig og merker mer enn godt ellers at jeg er ketose.

Jeg følger ikke ketolysedietten slavisk, dette fordi jeg ikke har tilstrekkelig med kunnskap enda (jobber med saken), men tror alikvell at jeg er temmlig nær.

En helt vanlig middag, flere ganger i uken, er et stykke godt kjøtt (ikke magert), saus og da veldig gjerne bernaise, grønnsaksmos bestående av brokkoli og blomkål, smør og følte. I tillegg spiser jeg salat som består av grønn salat, bittelitt rød paprika, bittelittegranne sukkererter, som oftest et par cherry tomater og agurk.

Et par andre dager i uken spiser jeg fisk. Gjerne grillet laks med fiskesaus, grønnsaksmos (jeg har fått dilla på den mosen og bruker den til stort sett all middag) og agurksalat. Rømmedressing.

En annen middag blir gjerne kjøttdeig stekt og godt krydret. Puttet i ovenen med ost over så det smelter og det hele lagt på en grønnsalat og ellers med ingredienser som beskrevet under kjøttmiddagen.

Ellers kan jeg koke egg og ha kokte egg på toppen av en salat og ha en masse reker til. Over bruker jeg da majonesdressing.

Når det gjelder hvor mye jeg faktisk spiser, så veier jeg maten som oftest. Jeg gjør faktisk det. Har en liten vekt stående på kjøkkenbenken og klarer å få veiet uten at "hele verden" faktisk ser hva jeg gjør. I tillegg velger jeg ofte å gjøre klar min porsjon på egen tallerken før vi setter oss til bords.

Tusen takk for gode ord! Jeg sitter nå med min tekopp tilsatt cocosa og er ganske fornøyd og mett på egg og bacon. Jeg velger ofte det som dagens første måltid.

Men da spiser vi ganske lik middag faktisk, jeg har eventuelt litt mer grønnsaker i, men så får jeg jo ikke i meg særlig mye om gangen.

Frokost pleier å være creme fraish med bringebær, men jeg tror jeg skal droppe det fremover. Ellers er lunsj alltid en blandet salat m/ litt cottage cheese, litt brie, krydder, eggerøre eller kokt egg og kanskje noe kokt/røkt skinke.


Kanskje jeg ligger på rundt 20 likevel, men jeg kan ikke si jeg merker til noe dårlig ånde....

  Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 22:35   #212
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Heia jenter,

hvordan går det hos dere? Er motivasjonen på topp?

Jeg har i dag laget lavkarbobrix som jeg har funnet på LCHF bloggen (http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...arbobriks.html)
og jeg har laget egg og ostemuffins (http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...og-timian.html)

Helt utrolig godt, mettende OG jeg kan ha det med som matpakke!!

Jeg spiste 3 slike lavkarbobriks med brie og blue castello + 1 muffins og det var maten jeg har spist siden kl 14 i dag. Middag hadde jeg ikke tid til fordi jeg måtte handle.

Jeg dro på ukeshandletur og svidde av litt over 2000kr på mat på 2 timer

Har sittet hele dagen på jobb og printet ut oppskrifter fra LCHF bloggen, helt fantastisk mye godt! (nei det er ikke så mye å gjøre på jobben 1.uka i august..)

  Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 23:32   #213
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

Heia jenter,

hvordan går det hos dere? Er motivasjonen på topp?

Jeg har i dag laget lavkarbobrix som jeg har funnet på LCHF bloggen (http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...arbobriks.html)
og jeg har laget egg og ostemuffins (http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...og-timian.html)

Helt utrolig godt, mettende OG jeg kan ha det med som matpakke!!

Jeg spiste 3 slike lavkarbobriks med brie og blue castello + 1 muffins og det var maten jeg har spist siden kl 14 i dag. Middag hadde jeg ikke tid til fordi jeg måtte handle.

Jeg dro på ukeshandletur og svidde av litt over 2000kr på mat på 2 timer

Har sittet hele dagen på jobb og printet ut oppskrifter fra LCHF bloggen, helt fantastisk mye godt! (nei det er ikke så mye å gjøre på jobben 1.uka i august..)

Hei hei
Skal innrømme at motivasjon ikke akkurat er på topp men siden jeg har mens denne uken så håper jeg det er den som er grunnen til at motivasjonen har dalt litt ned.. Håpe håpe den kommer tilbake for fult snart igjen..

Hihi, pengene går fort når man går i sin egen lille verden og handler Lett og bruke masse penger på god mat, men jeg trøster meg med at det er MYE bedre enn å bruke masse penger på snop

Og hvordan går det med deg og motivasjonen?

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 23:47   #214
Plinoto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 33
Plinoto er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hei alle sammen. Jeg har vært litt fraværende de siste ukene. Ferien tok meg litt med sol og varme, og den ble byttet ut med tid på nettet.

Så moro å lese om alle dere flinke jenter.
Her går det opp og ned. Har ikke veid meg siden sist, men synes noen klær sitter litt løsere så noe skjer. Eksemen derimot er mye bedre og det er deilig

Det har blitt et par små sprekker med litt is og pizza, men ellers så synes jeg det har gått veldig bra. Bedre enn fryktet, men det går litt Pepsi Max, og det kan vel stoppe litt på vekten, men akkurat nå orker jeg ikke endre så mye på det. Det roer seg uansett når jeg begynner på jobb igjen.
Regner med å gå på en "smell" i morgen også for da er vi bedt på fest, og alkohol er vel ikke det beste når man vil gå ned i vekt.

I dag har jeg bestilt meg to suppetermoser til å ha på jobb. De var på 0,5 og 0,3 liter. Så kan jeg ha varm mat ferdig. Ikke alltid pausen blir så lang på jobb.

Ha en strålende helg alle sammen.

Plinoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 10:34   #215
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Plinoto, her.

. Eksemen derimot er mye bedre og det er deilig

Så herlig! Det må være deilig å merke slike endringer. Glad på dine vegne! Kos deg i dag. Alkohol bremser på fettforbrenningen, men jeg leste noe om at hvis du passer på å spise fet mat før du drikker alkohol så miniserer du "skaden".

Ha en super lørdag!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 10:41   #216
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Jeg var også på handletur i går. Over grensen. At hundretusenvis andre også var der la en demper på turen. Jeg tør nok innrømme at jeg blir kjempesliten av handlekåte nordmenn i kø i matvarebutikken!

Jeg bor kun en kort tur unna så egentlig var det heller dumt å ta den turen i går formiddag. Jeg visste det egentlig. Jaja. Jeg rasket til meg kjøtt og melkeprodukter og det var stort sett det som havnet i kurven.

Motivasjonen er det ikke noe galt med for mitt vedkommende. Jeg spiser min mat og jeg trimmer min trim. Blir endel gjentakelse i matveien, men det er greit. Jeg slipper å tenke, bare lage og spise. . Greit det i perioder.

Jeg er stort sett aldri sulten og ihvertfall veldig mett etter hvert måltid. Jeg merker også veldig godt at jeg blir fortere mett enn tidligere også. Forsyner meg med det jeg tror jeg skal spise, men klarer ikke alltid alt. Jeg føler at jeg har fått gode rutiner og savner ikke noe. Hvis det noe skulle ha vært noe så måtte det ha vært litt frukt, men det går greit. Senere kan jeg tillate meg litt frukt, så det skal gå bra.

Jeg merker at kroppen liker seg på dette kostholdet og det er nok min hovedmotivasjonsfaktor. I tillegg er det jo deilig å se at jeg krymper og at det skjer på en måte hvor jeg spiser meg god og mett på deilig mat. Det er en ny verden for en dame som har hatt kaloriregnskap som bestevenn.

Ganske mange dager i uken starter jeg nå med trening før frokost og kjenner at det er en litt artig erfaring. Kroppen bare jobber på og det tar igrunn aldri slutt! Svetten renner, hjertet jobber og alt er bare glede.

Liker denne kroppen min som nå bedriver fettforbrenning.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 14:11   #217
Cosytroll
Juniormedlem
 
Cosytroll sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: MiddleOfNorway
Innlegg: 23
Cosytroll er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hei! Jeg lurer på om det er for seint å slenge seg med her jeg? Må ned om lag tjue kilo jeg også, og er helt fersk i lavkarbogamet...

Cosytroll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert inntil videre - - ? Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 14:23   #218
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Cosytroll, her.

Hei! Jeg lurer på om det er for seint å slenge seg med her jeg? Må ned om lag tjue kilo jeg også, og er helt fersk i lavkarbogamet...

Klart du kan slenge deg med

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 15:05   #219
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Cosytroll, her.

Hei! Jeg lurer på om det er for seint å slenge seg med her jeg? Må ned om lag tjue kilo jeg også, og er helt fersk i lavkarbogamet...


Aldri for sent Velkommen, hyggelig og lykke til!!!

  Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 15:59   #220
Cosytroll
Juniormedlem
 
Cosytroll sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: MiddleOfNorway
Innlegg: 23
Cosytroll er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Takk og takk! Ser ut som om resultater er litt varierende i henhold til vekttap og sånn for dere her inne på tråden, men det at dere FØLER dere bedre osv ser ut til å gå igjen?

Kan nesten ikke vente med å komme i gang! I dag har jeg fått spist to veldig gode måltider som jeg vet jeg kunne bare drømt om å spise på lavkaloridiett i alle fall, hihi!

Kan jeg få spørre dere litt om hvor mye/ effektivt dere trener? Jeg sitter i bil nesten hele arbeidsdagene mine, men har heldigvis en hobby som bringer meg ut i frisk luft og noe aktivitet om ettermiddagene og kveldene. Men jeg savner å ha god kondisjon rett og slett. Har i perioder jogga en del, men må ned noen flere kilo før knærne mine tåler det så godt (ikke la barna deres begynne på håndball, godt råd..).

Går vekttap/ centimeterkrymp fortere når man trener, eller risikerer man at alt protein/ fettinntaket gir større muskelmasse, hehe?

Cosytroll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert inntil videre - - ? Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 17:53   #221
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Cosytroll, her.

Takk og takk! Ser ut som om resultater er litt varierende i henhold til vekttap og sånn for dere her inne på tråden, men det at dere FØLER dere bedre osv ser ut til å gå igjen?

Kan nesten ikke vente med å komme i gang! I dag har jeg fått spist to veldig gode måltider som jeg vet jeg kunne bare drømt om å spise på lavkaloridiett i alle fall, hihi!

Kan jeg få spørre dere litt om hvor mye/ effektivt dere trener? Jeg sitter i bil nesten hele arbeidsdagene mine, men har heldigvis en hobby som bringer meg ut i frisk luft og noe aktivitet om ettermiddagene og kveldene. Men jeg savner å ha god kondisjon rett og slett. Har i perioder jogga en del, men må ned noen flere kilo før knærne mine tåler det så godt (ikke la barna deres begynne på håndball, godt råd..).

Går vekttap/ centimeterkrymp fortere når man trener, eller risikerer man at alt protein/ fettinntaket gir større muskelmasse, hehe?

Nå vet jeg ikke hva utgangspunktet ditt er, men hos meg har jeg merka mye på klærne selv om jeg har vært frustrert med vekta! Men hos meg gjør varme (vann i kroppen), hvor mye jeg drikker, at jeg spiser nok mat og ikke stresser for mye at jeg går mer ned i vekt/cm enn hvis jeg ikke følger rådene.

Ellers tar jeg 2 ss udos choise morgen og kveld, krom og magnesium + c-vitamin og jern(pga jernmangel).

Jeg trener Zumba 2 ganger i uka + styrke 2 ganger i uka(hvis jeg får det til, ellers 1 gang). Jeg trener kjernemuskelaturen fordi jeg har mye problemer med ryggen!
Jeg tror nok at jeg ikke merker så mye til vekttap fordi jeg trener, men for meg er det viktig at hele kroppen blir frisk og ikke bare vekta blir blid

Jeg lager så sykt mye god mat for tiden, har nyoppdaget matlagingsgleden og mannen min er SÅÅ fornøyd Krydderhylla mi er overfylt og skapet er fylt med annet godt!

Ellers har jeg som nevnt oppdaget LCHF-bloggen som en middags/lunsj/matkilde! Fantastisk gode oppskrifter og tips!!

(også anbefaler jeg deg å gå på iHerb å handle alle basisvarene, mye billigere og bra service + god kvalitet. Jeg ble jo fattig første gangen jeg kjøpte alt jeg trengte her på helsekosten. Si ifra hvis du vil prøve iHerb, så kan du få en kode av meg som gir deg 5$ i rabatt på første kjøpet)


Sist redigert av LadyLike : 06-08-11 kl 18:38. Årsak: skriveleifer
  Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 18:03   #222
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

Ellers har jeg som nevnt oppdaget LCHF-bloggen som en middags/lunsj/matkilde! Fantastisk gode oppskrifter og tips!!

Hvor?

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 18:04   #223
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Cosytroll, her.

Hei! Jeg lurer på om det er for seint å slenge seg med her jeg? Må ned om lag tjue kilo jeg også, og er helt fersk i lavkarbogamet...

Velkommen skal du være og masse lykke til!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 18:07   #224
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Cosytroll, her.

Kan jeg få spørre dere litt om hvor mye/ effektivt dere trener? Jeg sitter i bil nesten hele arbeidsdagene mine, men har heldigvis en hobby som bringer meg ut i frisk luft og noe aktivitet om ettermiddagene og kveldene. Men jeg savner å ha god kondisjon rett og slett. Har i perioder jogga en del, men må ned noen flere kilo før knærne mine tåler det så godt (ikke la barna deres begynne på håndball, godt råd..).

Går vekttap/ centimeterkrymp fortere når man trener, eller risikerer man at alt protein/ fettinntaket gir større muskelmasse, hehe?

Jeg trener hver dag. Dette fordi jeg har en kropp som kun vil være grei om jeg legger inn daglige økter.

Det går i kondisjonstrening 4-5 dager i uken (svært rask gange, zumba og sykling), yoga nesten hver dag, middels tung styrketrening på vibrasjonsmaskin 2 ganger i uken og lett stryketrening hver dag.

Det er jo en viss fare for at en får større muskelmasse, men heller det enn det motsatte tenker jeg. Den dagen jeg føler at kroppen har blitt grei å bo i igjen i forhold til størrelse vil det jo være mye lettere å vedlikeholde vekten når det finnes masser av muskler som hjelper til med god forbrenning!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 18:38   #225
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.



Hvor?


bare å google: LCHF bloggen så finner du det!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Venninner på besøk Henriksen Spørsmål og svar 5 03-09-10 19:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no