Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-09, 12:19   #1
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Noen her skriver at de bruker/kjøper MYE smør... men hva er MYE da?
hvor mye smør går det hos deg i løpet av en uke?

Og hvor mye melkeprodukter går det med? ..tenker da på oster, rømme, CremeF, Cottage etc...

Litt nyskjerrig på det jeg...tror selv jeg jeg bruker moderat mengder, men hadde vært fint å høre hva andre også gjør. Greit å ha noe å sammenligne seg med..
Takk for det

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:50   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Jeg aner ikke hva mye er, men de siste to ukene har jeg kjøpt i allefall 2 pakker smør i uka, 2 bokser creme frache i uka og 2 bokser cottage cheese, 1 pakke philadelphia og 6 dl fløte... Mannen og ungene bruker litt smør da, men ikke så mye, og de spiser mat med creme fraiche i. Av vanlig hvitost spiser jeg kanskje 200g i uka maks.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 14:28   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Jeg spiser ikke meieriprodukter, men det går i alle fall en pakke smør i uka (en kg), og det er bare til meg! Yay smør!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 14:33   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Vi bruker ganske mye smør. Vi er to voksne og to små barn og bruker hvertfall 2-3 pakker smør i uken.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:54   #5
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Spiser ingen smør / melkeprodukter. Legger på meg av det også.

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:53   #6
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Spiser ingen smør / melkeprodukter. Legger på meg av det også.

Legger du på deg av smør? Hva med klarert smør (ghee), som er rent fett og mangler melkedelen?

Det går ca. ~1 L fløte, gjerne en boks rømme, 1 kilo smør og enkelte uker ~1 L laktosefri melk.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:58   #7
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Legger du på deg av smør? Hva med klarert smør (ghee), som er rent fett og mangler melkedelen?

Det går ca. ~1 L fløte, gjerne en boks rømme, 1 kilo smør og enkelte uker ~1 L laktosefri melk.

Der er jeg mer usikker. Når du legger det frem på den måten så tror jeg kanskje jeg ikke gjør det

Men melkeprodukter legger jeg på meg av, 100% sikker. Jeg har testet det ut spesifikt. Magen blir oppblåst og vekta går opp, ikke mye riktignok, men går iallefall ikke ned selv om jeg spiser 100% perfekt lavkarbo ellers.

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 23:17   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Der er jeg mer usikker. Når du legger det frem på den måten så tror jeg kanskje jeg ikke gjør det

Men melkeprodukter legger jeg på meg av, 100% sikker. Jeg har testet det ut spesifikt. Magen blir oppblåst og vekta går opp, ikke mye riktignok, men går iallefall ikke ned selv om jeg spiser 100% perfekt lavkarbo ellers.

Jeg har det på samme måte, tåler ikke melkeprotein og får forhøyet blodsukker av det. Men smør går helt fett

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 23:27   #9
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har det på samme måte, tåler ikke melkeprotein og får forhøyet blodsukker av det. Men smør går helt fett

Melkeprotein gir vel ikke forhøyet blodsukker? Det føles som høyt blodsukker, med medfølgende kræsj, men det minner mer om heroinrus. Derav opiatfølsomhet. Riktignok kan insulinet skyte i været og sette deg inn i et flertimers dvale. Eneste løsningen er, som nevnt, å kategorisk unngå melkeprodukter.

Jeg jobber for tiden med en erstatning for pisket krem

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 00:34   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Melkeprotein gir vel ikke forhøyet blodsukker? Det føles som høyt blodsukker, med medfølgende kræsj, men det minner mer om heroinrus. Derav opiatfølsomhet. Riktignok kan insulinet skyte i været og sette deg inn i et flertimers dvale. Eneste løsningen er, som nevnt, å kategorisk unngå melkeprodukter.

Jeg jobber for tiden med en erstatning for pisket krem

Jeg har måler hjemme, og da jeg fikk mistanke om at melkeproteinet kunne være synderen, så testet jeg, og kom fram til samme resultat hver gang, mye melkeprodukter påvirket blodsukkereret negativt. Jeg tenker sånn at kroppen ikke klarer å nyttigjøre seg det, og gjør det om til glukose i stedet for. Om det i prinsippet er sånn det skjer, er jeg ikke helt sikker på, men dette er hva som skjer i alle fall. Jeg er meget disponibel for LADA (sykdommen -latent autoimmun diabetes hos voksne, ikke bilen ), så jeg må være veldig forsiktig! LADA kan man ikke spise seg frisk fra

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:08   #11
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har måler hjemme, og da jeg fikk mistanke om at melkeproteinet kunne være synderen, så testet jeg, og kom fram til samme resultat hver gang, mye melkeprodukter påvirket blodsukkereret negativt. Jeg tenker sånn at kroppen ikke klarer å nyttigjøre seg det, og gjør det om til glukose i stedet for. Om det i prinsippet er sånn det skjer, er jeg ikke helt sikker på, men dette er hva som skjer i alle fall. Jeg er meget disponibel for LADA (sykdommen -latent autoimmun diabetes hos voksne, ikke bilen ), så jeg må være veldig forsiktig! LADA kan man ikke spise seg frisk fra

Med negativt mener du altså at det stiger, dernest at det kræsjer? Eller kræsjer det bare? Melkeprotein til glukose virker interessant. Har du testet ost alene, for å utelukke laktose? Og ja, LADA suger.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:47   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har måler hjemme, og da jeg fikk mistanke om at melkeproteinet kunne være synderen, så testet jeg, og kom fram til samme resultat hver gang, mye melkeprodukter påvirket blodsukkereret negativt. Jeg tenker sånn at kroppen ikke klarer å nyttigjøre seg det, og gjør det om til glukose i stedet for. Om det i prinsippet er sånn det skjer, er jeg ikke helt sikker på, men dette er hva som skjer i alle fall. Jeg er meget disponibel for LADA (sykdommen -latent autoimmun diabetes hos voksne, ikke bilen ), så jeg må være veldig forsiktig! LADA kan man ikke spise seg frisk fra

NÅr måler du da? Like etter måltid og noen timer senere? Jeg har bare målt to timer etter inntak av melkeprodukter og da fått resultater mellom 3.7 og 4.2. Ellers ved inntak av grønnsaker og kjøtt får jeg mellom4 og 4.7 to timer etter.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:04   #13
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Hvertfall 1 liter fløte, 2-3 pakker smør, 2 bokser Creme Fraiche (av og til mer), myyye ost.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:04   #14
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Ja, og så bruker jeg en god del Tyrkisk Yoghurt. Litt under en bøtte (av de største) i uka.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:13   #15
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Hvertfall 1 liter fløte, 2-3 pakker smør, 2 bokser Fraiche (av og til mer), myyye ost.

Hva slags ost?

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:17   #16
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Vi bruker mye melkeprodukter! 3 bokser creme fraiche, 2 bokser seterømme, 1 boks cottage cheese, 5 dl fløte (i hvert fall), og masse jarslberg. Men ikke så mye smør egentlig, kanskje en pakke...

Også går det med et par bokser kokosmelk i tillegg.

Noen helger baker jeg, og da blir det selvfølgelig litt ekstra. Amerikansk ostekake krever mye melkeprodukter...

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:22   #17
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Hva slags ost?

Gräddost, Philadelphia, Cottage Cheese, Gouda, diverse smøreoster, Mozarella og Cheddar.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:38   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Med negativt mener du altså at det stiger, dernest at det kræsjer? Eller kræsjer det bare? Melkeprotein til glukose virker interessant. Har du testet ost alene, for å utelukke laktose? Og ja, LADA suger.

Ja, det stiger. Og krasjer, ikke voldsomt, som med sukkerholdig mat, men nok til at jeg har forstått at jeg legger på meg av meieriprodukter (også i og med at jeg begynte å gå ned i vekt igjen etter å ha kutta det ut).
Jeg har har ikke laktoseintoleranse, det testa jeg for i sommer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:06   #19
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, det stiger. Og krasjer, ikke voldsomt, som med sukkerholdig mat, men nok til at jeg har forstått at jeg legger på meg av meieriprodukter (også i og med at jeg begynte å gå ned i vekt igjen etter å ha kutta det ut).
Jeg har har ikke laktoseintoleranse, det testa jeg for i sommer.

Tenkte mer på at laktose er et karbohydrat og dermed vil få blodsukkeret til å stige.

Hm. Jeg skal si ifra om jeg finner noen flere studier på kasein. Det er absolutt mulig at det kan gjøres fortløpende om til glukose. Interessant.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:15   #20
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg spiser ikke meieriprodukter, men det går i alle fall en pakke smør i uka (en kg), og det er bare til meg! Yay smør!

ikke noe melk i det hele tatt? kokosmelk? hva med ost av geit/bøffel etc? ..melk er jo mer enn bare kua..
1 kg smør ja...til 1 person...det er rimelig gode mengder

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:15   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Tenkte mer på at laktose er et karbohydrat og dermed vil få blodsukkeret til å stige.

Hm. Jeg skal si ifra om jeg finner noen flere studier på kasein. Det er absolutt mulig at det kan gjøres fortløpende om til glukose. Interessant.

Ja, skjønner! Det er nok fløte jeg reagerer sterkest på. Men jeg har bare bestemt meg for at jeg holder meg unna alle meieriprodukter bortsett fra smør inntil jeg har gått ned det jeg skal i vekt, og er lengre unna faren for å bli syk.

Tanken om melkeproteinet har jeg bare gjort meg ut fra at protein kan brytes ned til glukose, og tenkte at det var logisk at det samme kunne skje med kasein dersom kroppen ikke klarer å nyttigjøre det på annet vis, men det er bare en lekmanns tanker

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:24   #22
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

ca 600-700 g smør i uka
1 boks rømme
3 oster(1 græddost/hvit geitost og 2 snøfrisk)
1 liten fløteputt
1 boks kokosmelk
1 boks creme fraiche

vi er 2 personer(1 liten og 1 stor)

tester ut melkeprodukter om dagen...vært uten i 2-3 år..

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 23:06   #23
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Hmm, fant nettopp ut at jeg har spist en pakke meierismør siden torsdagskveld..:S
Mammas reaksjon: "Nå får det jammen meg være nok, dette er galskap!!!!"

Det går stort sett 2 pakker meierismør, 2 bokser seterrømme, 2 pakker fløte.. Passe mengde ost

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 09:09   #24
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Jeg spiser tydelig altfor lite smør, rømme, ost osv

Jeg spiser gjerne salat med skinke og Blue Castello med olivenolje på til lunsj.
Middagen stekes i smør, og jeg lager dressing av lettrømme og youghurt naturell.
Kveldsmat er ofte ost rullet sammen med skinke.
I kaffen har jeg lettmelk.

Hm, dette så egentlig ut som veldig lite mat og fett. Men appetitten er ikke større. Lurer på om jeg spiser for lite, det er veld erfor jeg ikke går noe særlig ned i vekt, men kjenner på kroppen/magen at jeg har det bedre uten brød, poteter, pasta osv.

  Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 21:04   #25
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig?

Oisann, tror jeg må spise mer smør og sånn..

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor sent på kvelden spiser dere? quebec Lavkarbo generelt 15 28-11-08 14:58
Hvor mye mat spiser dere? verri87 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 30-10-08 12:28
Hvor mye spiser dere? Bergen27 Spørsmål og svar 4 03-04-08 07:56
Hvor mye frukt spiser dere? Kanel Lavkarbo generelt 7 09-03-05 21:54
Hvor ofte spiser dere? Kinsy Generell ernæringsdebatt 3 19-08-04 08:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no