Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Søren klype så vanskelig....

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-05, 13:17   #1
Helle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Dubai
Alder: 60
Innlegg: 17
Helle er på en erverdig vei

Søren klype så vanskelig....

Nå synes jeg at jeg har vært kjempeflink i lang tid, og ketostripsen er LILLA!!!
Enda så skjer det ikke noe voldsomme greier med vekta... Max et par kilo på over 1 mnd. Sånn skal det vel ikke være? Er det noen som merker srørre forskjell enn meg?
Jeg gir snart min ende over, kan ikke si det motiverer til å fortsette.
Kan det ha noe med hormoner å gjøre, tru?

Forresten... Det er vel lov med et glass rødvin ? Eller....

Helle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 13:27   #2
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 46
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Helle

Nå synes jeg at jeg har vært kjempeflink i lang tid, og ketostripsen er LILLA!!!
Enda så skjer det ikke noe voldsomme greier med vekta... Max et par kilo på over 1 mnd. Sånn skal det vel ikke være? Er det noen som merker srørre forskjell enn meg?
Jeg gir snart min ende over, kan ikke si det motiverer til å fortsette.
Kan det ha noe med hormoner å gjøre, tru?

Forresten... Det er vel lov med et glass rødvin ? Eller....

Hei hei! Går ikke på Atkins selv her, men Ketolyse kuren (Nokså lik Atkins i denne fasen). Jeg må spørre deg: Drikker du nok vann? Man bør uansett om man slanker seg, drikke 2 - 3 liter vann for dagen. Ketolstix'en skal være lys rosa - lys lilla, og ikke mørk... tror jeg i hvertfall.

Kanskje litt ekstra vann hjelper kroppen på vei?

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 13:31   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Helle

Nå synes jeg at jeg har vært kjempeflink i lang tid, og ketostripsen er LILLA!!!
Enda så skjer det ikke noe voldsomme greier med vekta... Max et par kilo på over 1 mnd. Sånn skal det vel ikke være? Er det noen som merker srørre forskjell enn meg?
Jeg gir snart min ende over, kan ikke si det motiverer til å fortsette.
Kan det ha noe med hormoner å gjøre, tru?

Forresten... Det er vel lov med et glass rødvin ? Eller....

Har du lest boka?
Hvor høy er du? Hvor mye veier du?
Rødvin? Under induksjon?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 13:33   #4
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Helle

Nå synes jeg at jeg har vært kjempeflink i lang tid, og ketostripsen er LILLA!!!
Enda så skjer det ikke noe voldsomme greier med vekta... Max et par kilo på over 1 mnd. Sånn skal det vel ikke være? Er det noen som merker srørre forskjell enn meg?
Jeg gir snart min ende over, kan ikke si det motiverer til å fortsette.
Kan det ha noe med hormoner å gjøre, tru?

Forresten... Det er vel lov med et glass rødvin ? Eller....


Hei og velkommen Helle!
Synes ikke det var så lite med 2 kg på en mnd., når du har holdt på en tid. Jeg var nede i under 1 kg i mnd.på Atkins,- så jeg ga opp og gikk over til Ketolysekuren etter noen mnd. Etter første uken på Ketolysekuren gikk jeg ned over 1 kg.
Atkins sier visstnok nei til vin,- mens Ketolysekuren tillater det. (Det har aldri vært mitt problem!)
Sjekk denne filen:

www.ketolyse.no

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 14:01   #5
Jeannie
Juniormedlem
 
Jeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 47
Innlegg: 45
Jeannie er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Helle

Nå synes jeg at jeg har vært kjempeflink i lang tid, og ketostripsen er LILLA!!!
Enda så skjer det ikke noe voldsomme greier med vekta... Max et par kilo på over 1 mnd. Sånn skal det vel ikke være? Er det noen som merker srørre forskjell enn meg?

Hei Helle,
ikke fortvil det er flere av oss som står stille. Jeg har også vært kjempeflink i lange tider nå, men ingenting skjer med vekta. De første 2 ukene hadde jeg kjempe resultater også så stoppet det opp. Så fikk jeg noen kraftige forstoppelser, når jeg endelig fikk ut alt hadde jeg enda ikke greid å gå ned noe.......
Det er bare å holde ut...... Det løsner etterhvert har jeg hørt....

Jeannie

__________________







20.12 er delmålet 85 kg...... Skal klare.......
Jeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Eat - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 14:25   #6
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Jeg har det samme problemet - har gått på induksjon i over tre uker, men det står bom stille Vet at det visstnok skal være normalt, men det er så deprimerende.....

MEN, sånn er det visstnok for noen av oss....det går litt saktere...

Jeg lurer jo selv på om det er noe vits i å fortsette på indusksjon, som er temmelig streng, når det står stille og om jeg like gjerne skal gå over til fase 2....hmmm...

Ketolysekuren ja......men er det noe lurt å gå over på enda en ny kur da ?????

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 18:45   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Til dere som står stille..... har dere målt dere ? Hvis målene har gått ned men ikke vekta betyr det at dere bygger muskler og mister fett.... Min personlige mening er at vekta bare er et tall. Hvis man føler seg lettere og klærne blir løsere betyr det ingenting hva vekta sier vel ??

Om man har fulgt Atkins etter boka og ikke gått ned noenting, kan det være en god ide å prøve Ketolysekuren for å "komme igang" og så gå gradvis over på Atkins eller Lindberg (det er jo litt av meningen med Ketolysekuren også, at det er en KUR og at man skal videre på en av de andre.....sier Torkil) etterpå.

MEN - om man ikke har gjort induksjon etter boka. Ikke spist nok, nok grønnsaker, drukket nok vann, spist lavkarbo produkter, drukket vin etc, så syns jeg man bør gi Atkins en sjanse til...

Husk også at Ketolysekuren er for personer som har MYE overvekt - BMI på over 35 ? Var det ikke det Torkil skrev her inne ? Har man bare 5-10 kilo å ta av er Atkins eller Lindberg bedre for kroppen. Og hvis man syns induksjonen til Atkins er streng, så er jo ketolysekuren strengere, - man kan spise færre karber....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 19:21   #8
Helle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Dubai
Alder: 60
Innlegg: 17
Helle er på en erverdig vei

Hei

Joa, drikker faktisk ganske møe vann, her er det såpass varmt at man får vondt i hodet om man ikke gjør det.. Skal sjekke ketolysekuren, kan jo hende den vil jumpstarte meg...


Opprinnelig lagt inn av LilNoor

Hei hei! Går ikke på Atkins selv her, men Ketolyse kuren (Nokså lik Atkins i denne fasen). Jeg må spørre deg: Drikker du nok vann? Man bør uansett om man slanker seg, drikke 2 - 3 liter vann for dagen. Ketolstix'en skal være lys rosa - lys lilla, og ikke mørk... tror jeg i hvertfall.

Kanskje litt ekstra vann hjelper kroppen på vei?

Helle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 19:25   #9
Helle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Dubai
Alder: 60
Innlegg: 17
Helle er på en erverdig vei

Hei

Jeg er 1.56 og vet ikke vekta mi... Har ikke vekt engang. Men møe er det
Jeg har lest boken ja, og følger den nesten slavisk, det er det som er hele problemet. Andre raser jo ned i vekt!!
ALTSÅ..... Jeg vet jeg ikke burde, men uten rødvin finnes det vel ikke noe kos...??

Opprinnelig lagt inn av mofe

Har du lest boka?
Hvor høy er du? Hvor mye veier du?
Rødvin? Under induksjon?

Helle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 19:38   #10
Helle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Dubai
Alder: 60
Innlegg: 17
Helle er på en erverdig vei

Hei

Hei

Opprinnelig lagt inn av komkari



Vettu, det er ikke så veldig stor forskjell på ketolysekuren og Atkins introduksjon vel?
Leste linken og den forteller jo også om stripsene, og jeg er LILLA!!!!
Det er jo også hele pakka på ketolysekuren.... eller?
Gir meg aldri med rødvin, det er liksom kvelden for oss her det. Ungene i seng og møtes på klubben over et glass eller to Da får det vel heller gå tregere da

Synes ikke det var så lite med 2 kg på en mnd., når du har holdt på en tid. Jeg var nede i under 1 kg i mnd.på Atkins,- så jeg ga opp og gikk over til Ketolysekuren etter noen mnd. Etter første uken på Ketolysekuren gikk jeg ned over 1 kg.
Atkins sier visstnok nei til vin,- mens Ketolysekuren tillater det. (Det har aldri vært mitt problem!)
Sjekk denne filen:

www.ketolyse.no

Helle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 19:56   #11
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 44
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Hvordan vet du hvor mye du har tatt av viss du ikke har vekt og ikke vet hvor mye du veier?

Kanskje du har gått ned mer enn du tror også?

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 19:57   #12
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 44
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

...og en ting til med det samme. Når du er i Dubai og temperaturen er høy er væsketapet også større, så du bør plusse på den anbefalte kvoten med vann per dag. Om du får vondt i hodet er det vertfall blitt for lite vann!

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 13:54   #13
Helle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Dubai
Alder: 60
Innlegg: 17
Helle er på en erverdig vei

Vekt

Jeg VET ikke at jeg har gått ned 2, men må ha gått ned såpass i og med buksene nå kan kneppes
I dag lagde min maid TOM YAM soup!!!!
Lite karbs og masse smak!! Anbefales.




Opprinnelig lagt inn av friflex

Hvordan vet du hvor mye du har tatt av viss du ikke har vekt og ikke vet hvor mye du veier?

Kanskje du har gått ned mer enn du tror også?

Helle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 14:01   #14
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei Helle
Jeg vet ihvertafll en ting....om jeg drikker vin, så går for det første vekta opp og der blir den stående noen dager, før jeg får slitt meg ned igjen. Selv bare et glass eller to i helga er ødeleggende nok for meg... Jeg er ganske sikker på at det er rødvinen for min del, for dette skjer enten jeg er veldig konsekvent med kostholdet eller ikke i tillegg.
Verdt å sjekke ut det tror jeg...Ikke fordi det er karber i vin, men fordi kroppen bruker de teite "alkehylene" som brennstoff i steden for fett ...tror jeg....
Lykke til videre.....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 16:31   #15
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs


Hei igjen Helle!
Nei, det er ikke den helt store forskjellen mellom Atkins og Ketolysekuren, men noe er det. Atkins tillater f.eks. 20 g Karbohydrater pr dag de første 14 dagene, (induksjonen) senere skal du øke med 5 g hver uke. Når du har kommet opp i den mengden karbohydrater du tåler uten å føle sult og allikevel går ned ivekt, holder du deg på det nivået.
Karbolysekuren tillater bare ca. 15 pr. dag, men det skal du holde på til målet er nådd.
Du må lese boken; Slank med ketolyse før du starter opp. Kanskje ikke så enkelt når du er i Dubai, - men det går jo ann å sende den til deg også. Orienter deg i alle fall litt på www.ketolyse.no Ellers kan du jo kikke rundt her i forumet og se. Vi er alt mange her også.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins-pannekaker...vanskelig! mam Spørsmål om matvarer og oppskrifter 20 07-03-06 19:58
Livskvalitet - av Søren Ventegodt **** Zoë Andre bøker 16 10-01-05 20:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no