Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

L-karnitin?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-04, 19:31   #1
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

L-karnitin?

Har noen erfaringer med bruk av L-karnitin? Vet det ikke er lovlig i Kongeriket vårt - men i Sverige får man tak i det. Har hørt at det skal være gunstig for fettforbrenningen....

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 10:12   #2
NK
Juniormedlem
 
NK sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 54
Innlegg: 37
NK er ny på veien

L-karnitine i normale doser er lite effektiv , ALCAR (acetyl L-karnitine) derimot inntatt i doser rundt 3-5gram pr dag tatt mellom måltider vil helt klart gi deg muligheten til å "shuttle" acetyl grupper og fett syrer til mitokondria for energi bruk.


Mao , alcar brenner ikke fett i seg selv ved thermogene egenskaper ,derimot øker det transporten av fett til de plassene det kan bli brukt opp som energi.
Uten karnitine kan ikke fettcelle enkelt passere inn i mitokondria.

ALCAR danner også med acetyl - CoA (som er den viktigste i konverteringen av PKF)

NK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kostholdsfilosofi: Mørk sjokolade + rødvin Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 10:19   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Norkost

L-karnitine i normale doser er lite effektiv , ALCAR (acetyl L-karnitine) derimot inntatt i doser rundt 3-5gram pr dag tatt mellom måltider vil helt klart gi deg muligheten til å "shuttle" acetyl grupper og fett syrer til mitokondria for energi bruk.


Mao , alcar brenner ikke fett i seg selv ved thermogene egenskaper ,derimot øker det transporten av fett til de plassene det kan bli brukt opp som energi.
Uten karnitine kan ikke fettcelle enkelt passere inn i mitokondria.

ALCAR danner også med acetyl - CoA (som er den viktigste i konverteringen av PKF)

...jeg synes dette hørtes litt vanskelig ut jeg
Hva betyr det egentlig....

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 19:33   #4
NK
Juniormedlem
 
NK sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 54
Innlegg: 37
NK er ny på veien

Ok
Enkelt forklart.
Det finnes to typer L-KARNITINE produkter , den som heter ACETYL foran L-KARNITINE er den type nsom fungerer.
Betegnelsen er som regel ALC eller ALCAR på dette produket når du kjøper det.

Vanlig L-KARNITINE har så dårlig evne til å bli tatt hånd om i kroppe at om du skulle brukt det så måtte du bruke en ukesdose på en dag for merkbar effekt.

Når så produktet "ACETYLERES" så blir det gjort slik at det tas opp i kroppen meget effektivt.
Doserer du da dette produktet 3-5000mg (3-5gram) pr dag mellom måltider så vil det virke fettforbrennede.

Det virker fettforbrennede ved at det hjelper kroppen å transportere fett dit fettet kan bli brukt opp som energi.

sjekk f.eks www.eiselt.se og se på produktet ALC så kan du lese mer om dette.
ALC selges i Norge

NK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kostholdsfilosofi: Mørk sjokolade + rødvin Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 21:03   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

L-Carnitine og Acetyl L-Carnitine er ikke det samme produktet, men beslektede som brukes til forskjellige ting. Acetyl-L-Carnitine virker først og fremst på den psykiske helsen og brukes i behandling av Alzheimers og Parkinson. L-Carnitine brukes først og fremst for å få fart i forbrenningen og muskeloppbygging. (Dosen som anbefales av Atkins er 500 mg 3 gangert til dagen).

Her er hva Atkins svarte da jeg spurte om forskjellen på de FØR jeg begynte med L-Carnitine (Acetyl L-Carnitine hadde absolutt ingen virkning på meg..kanskje jeg ikke er gammel nok ??) Jeg begynte på mandag (da broren hadde med fra USA) og regner med at det tar 14 dager før jeg merker noen effekt.

Opprinnelig lagt inn av atkins.com


The first is L-carnitine, which is involved in fat transport. When carnitine is deficient, overweight people have difficulty getting into lipolysis and the secondary process of ketosis. As a nutrient, carnitine has been used to correct cardiomyopathy, help stabilize heart rhythm, lower triglyceride levels and increase HDL (the "good" cholesterol)1. For these conditions, the dosage ranges between 1,000 and 2,000 mg daily. For weight loss, a typical dose is 1,500 mg."..........

L-carnitine is used for treatment in these areas:
- weight loss & management
- sport injuiries & nutrition
- heart disease prevention / cardiovascular health
- diabetes
Acetyl-L-Carnitine is used for treatment in these areas:
- treatment for memory loss associated with aging and Alzheimer's disease
- depression
- skin health"

Det spørs altså hva effekt man er ute etter. I mitt Canadiske/Amerikanske forumhjem har L-Carnitine vist bedre effekt enn Acetyl L-Carnitine når det gjelder bl.a forbrenning / vekttap. Det er ingen tvil om at ALC er et potent og godt produkt, men for vekttap er det begrenset effekt. Noe artikkelen nedenfor underbygger:

Her er litt info: http://www.juvenon.com/journal/vol2no5-long.htm

Å påstå at L-Carnitine er et dårlig produkt faller på sin egen urimelighet. Det anfebales av Atkins som hjelp for de med stor metabolks motstand. Jeg kjenner personlig MANGE som har blitt hjulpet av dette produktet. Hos noen har vekten stått stille i måneder - når de så begynte med L-Carnitine begynte vekta å gå nedover igjen. Vi startet en egen "tråd" hvor brukerne rapporterte resultat 1 gang pr uke.... Og 90 % hadde effekt. Med 1500 mg pr dag fordelt på 500 mg morgen, middag og kveld. Hadde ikke L-Carnitine hatt noeen virking ville ikke Atkins (som har forskningsrapporter bak sine anbefalinger,) anbefalt det ! Man kan også søke på nettet og finne masse info om begge produkt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-05-04, 10:54   #6
NK
Juniormedlem
 
NK sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 54
Innlegg: 37
NK er ny på veien

Vel nå er det slik at verden har gått videre siden folk trodde dette

L-karnitine er solgt i bøtter og spann rundt omkring og man trodde lenge at å tilføre en Acetyl gruppe til L-karnitine så endret det egenskaper , joda det skjedde men den fettforbrennede egenskapen ble forsterket og ikke borte som jeg forstår at du skriver over her.

ALCAR har sammen med høy EGCG Grønn Te blitt noe av det mest solgte innen fettforbrenning i den delen av verden der det virkelig brukes mye penger på kosttillskudd.

Kroppen har ikke noe problem å actylere L-Karnitine og å DEacetylere ALCAR.
Men om ting er gjort på forhånd så blir det så mye mer effektivt , det perfekte hadde selvsagt vært å stacke disse to sammen.

Dette er klipt/limt inn fra en seriøs proidusent.


N-Acetyl-l-carnitine plays several important roles in the human body. This nutrient shuttles acetyl groups and fatty acids into mitochondria for energy production. Without carnitine, fatty acids cannot easily enter into mitochondria. The acetyl group of acetyl-l-carnitine is used to form acetyl-CoA, the most important intermediary in the generation of energy from amino acids, fats, and carbohydrates. Therefore, acetyl-l-carnitine serves as an energy reservoir of acetyl groups and helps improve energy production. Those who take N-Acetyl-l-Carnitine notice an increase in energy levels. The acetyl group of acetylcarnitine is also used to make the important brain chemical acetylcholine. Some studies suggest that perhaps acetyl-l-carnitine can even act as a neurotransmitter itself.
For fat loss use 3-5grams per day taken in between meals.

.
-------------------------------

Husk å altid ta Alcar sammen med en antioxidant (GT/ALA/E) da Alcar kan oppføre seg som en oxidant.

NK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kostholdsfilosofi: Mørk sjokolade + rødvin Svar med sitat
Gammel 29-05-04, 18:22   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Smile

Heia Norkost !

Jeg forstår at du har mye kunnskap om dette og det respekterer jeg masse. Jeg bare lurer på om det kan være slik at forskjellige medikamenter med forskjellig sammensetning kan virke annerledes på forskjellige mennesker.

Opprinnelig lagt inn av Norkost

Vel nå er det slik at verden har gått videre siden folk trodde dette

Artikkelen jeg viste til er et år gammel. Mailen fra Atkins Support er et par måneder gammel. Er infoen gått ut på dato allerede vet jeg jammen ikke hva jeg ska tro på !!

Opprinnelig lagt inn av Norkost

joda det skjedde men den fettforbrennede egenskapen ble forsterket og ikke borte som jeg forstår at du skriver over her.

Nei, jeg sier ikke at den ble borte, det jeg meent å få fremer at den ikke viste mer effekt på den gruppen som prøvde produktet. Kan det virke anderledes på overvektige på lavkarbokost og med lav fysisk aktivitet reagerer annerledes enn de som er lite overvektige, trener ofte og ikke spiser lavkarbo hele tiden ??

Som sagt har jeg prøvd ALCAR i 2 mnd uten noen som helst effekt. Ganske like restn av forsøksgruppen. Det kan være innbildning, men jeg mener å merke effekt av LCAR allerede etter en uke.

Er det da ikke en logisk slutning å trekke at det er forskjell på oss overvektige daffe og de veltrente som stacker, karber ned i uka, karber opp i weekenden, hiver innpå med Xenadrine, Hydroxycut, Ripped Fuel, Diet Fuel, Metabolife, AdipoK. EAS BetaLean, og alle de andre kjekke produktene som fantes/finnes på markedet ??

Det var bare en tanke. Stort sett skriver jeg fra egen erfaring/erfaring delt med andre i mine andre amerikanske/canadiske forumhjem ! Men jeg suger til meg alt jeg kan. Ser du skriver nederst at ALCAR fungerer best med GT/ALA/E. Det gjorde ingen av oss. Kanskje det kan være årsaken til manglende virkning ? Jeg vet hva ALA er, men hva er GT og E ?? Er E efedrin ?

Jeg er en av de uheldige med totalt ødelagt forbrenning og har slitt lenge med å finne noe som hjelper ..... vil gjerne lære litt mer om dette her !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-04, 10:39   #8
NK
Juniormedlem
 
NK sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 54
Innlegg: 37
NK er ny på veien

Siste først.!
ALA = alpha lipoic acid og helst da R-isomeren
GT= Grønn Te og kun da høykonsentrert EGCG produkter
E= det er nok bare E vitamin , les ALCAR er en oxidant , (jeg fronter aldri effedrin og slikt bare så det er nevnt)

Mail fra atkins support !! vel er man sikker på at de sitter med siste info på emnet.
Artikkelen er 1 år gammel , det er rimelig greit men skal ma få med seg det aller siste innen denne industrien så leter man på feil plass om man sitter og leter på www.medline.com og i legetidsskrifter.
Synd å si det men på en del emner så er de lysår bak den eksperimentelle delen av kroppsbygger og fitness industrien.
Det finnes egne forum "derute" som er dedikerte til disse emnene og det er ikke bare guruer og life extension leger der , det er mange andre kloke huer også. en lett titt over vår alles animal for eksempel

http://www.animalkits.be/phpBB/viewt...4&forum=26&297

forum del for AA, CLA, PC, CC, ALC, ALA, r-ALA, GT, Anarchy Stack, Mag, Taurine, idebenone
http://www.animalkits.be/phpBB/viewf...?forum=26&4493

NK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kostholdsfilosofi: Mørk sjokolade + rødvin Svar med sitat
Gammel 03-06-04, 10:55   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Dette var kjempeinteressant info. Skal lese på linkene når jeg kommer hjem. Her på jobben fikk jeg bare svaret nedenfor (vi har et altfor godt spam filter her !! Får det av og til på Dagblad siden !! )

Igjen TUSEN TAKK for nytting info !!

Web Page Blocked by SmartFilter

In accordance with Corporate Policy this page has been blocked by our Smartfilter since the page contains either sexually explicit, mp3 (radio/streaming media), nudity, dating, games, "criminal skills" or gambling related material.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no