Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen andre som skal ned 15 kg?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 23:51   #101
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Jeg kan nok også være med i denne tråden Startet den 4.Juni og har gått ned ca. 5kg siden da. Har ikke gått så fort, noe som er litt lite motiverende =( Selv om jeg ser at cm.blir mindre, skulle jeg ønske at vekten også kunne minske siden jeg har ca. 20kg igjen.. (om jeg klarer å nå målet mitt på ca.70kg.)

Jeg er 170cm og 89 kg..

Flott med en tråd der man kan søke råd, støtte og motivasjon fra andre

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 23:52   #102
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Jeg hører nok til i denne trøden
Har gått ned noen kg å har enda noen igjenn

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 00:00   #103
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av momaroris, her.

Hei!
Da har jeg gått på vekta, 6 dager siden LavkarboForAlvorStart.. Hehe... og den viser en nedgang på 1,8 kg, og da veide jeg meg nå :-D
Gleder meg til å veie meg imorgen tidlig ihåp om at det er noen gram mindre.

Veldig fornøyd med utviklingen så langt, selv om det har vært en hard uke med masse småsnakk til meg selv; "sukker er ikke bra", "legg fra deg den sjokoladen nå".. "ikke kjøp øl ute på byen, hold deg til vannet du har".

Men hoi, det funker, så langt

Så flink du er
Håper jeg ser like stor nedgang nestegang jeg skal på vekten

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:15   #104
momaroris
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 10
momaroris er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Heihei!
Hvordan har det gått med dere de siste dagene?

Idag målte jeg antall cm tapt, og det har forsvunnet hele 11 cm på 8 dager! Så gikk rett i skapet og fant frem ei bukse som jeg virkelig har savnet de siste årene..

Trår ned i buksa, drar den forsiktig opp forbi leggene, knærne.. så begynner det vanskelige: Lårene. Snirkler buksa fortsatt opp.. forsiktig.. forsiktig.. det verste punktet står igjen. Over rumpa. Snirkler fortsatt buksa opp, oooover den strutterumpa og låra, opp mot korsryggen - så gjenstår det å kneppe buksa. Så langt,så bra.
tar tak i begge sidene og begynner å presse de sammen mot knepping, men hva skjer? det trenger ikke lenges å presses sammen - de glir sammen, buksa sitter som et skudd!! og magen henger ikke over, den er flat og fin!!

Herregud, så glad man blir av sånne småting i hverdagen!! BUKSA MI PASSER


Har dere noen delmål som er nådd, eller noen klær som dere ikke har prøvd på leeenge pga litt ekstra her og der, ikke sittet fint etc? Prøv nå!

momaroris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det er lov å la seg friste - men er det lurt? Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:23   #105
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av momaroris, her.

Heihei!
Hvordan har det gått med dere de siste dagene?

Idag målte jeg antall cm tapt, og det har forsvunnet hele 11 cm på 8 dager! Så gikk rett i skapet og fant frem ei bukse som jeg virkelig har savnet de siste årene..

Trår ned i buksa, drar den forsiktig opp forbi leggene, knærne.. så begynner det vanskelige: Lårene. Snirkler buksa fortsatt opp.. forsiktig.. forsiktig.. det verste punktet står igjen. Over rumpa. Snirkler fortsatt buksa opp, oooover den strutterumpa og låra, opp mot korsryggen - så gjenstår det å kneppe buksa. Så langt,så bra.
tar tak i begge sidene og begynner å presse de sammen mot knepping, men hva skjer? det trenger ikke lenges å presses sammen - de glir sammen, buksa sitter som et skudd!! og magen henger ikke over, den er flat og fin!!

Herregud, så glad man blir av sånne småting i hverdagen!! BUKSA MI PASSER


Har dere noen delmål som er nådd, eller noen klær som dere ikke har prøvd på leeenge pga litt ekstra her og der, ikke sittet fint etc? Prøv nå!

Ååååh så gøy å lese!! Det er fantastisk! jeg målte cm for bare dager siden og var omtrent 100 cm rundt livet.. og i går var jeg 88! Det er jo så motiverende! Fra 93 under brystet, til 89.. Kjempe motiverende.

Stå på!


HEI forresten!

Jeg er da Lil@, jeg har slanket meg fra 125,9 kg - til dagens notering på 93,2 spred over flere år. De siste kg fra 99 til 93,2 har jeg tatt av fra mandag etter påske.
Jeg har som mål å komme meg til 80 kg i første omgang.. Men mitt aller aller største mål nå er max ned til bryllupet mitt 20 august. Jeg har ett håp om å nå litt under 90 kg! Det hadde vært en kjempe morro sak å få til..

Jeg henger meg på med dere om jeg får lov? 13,2 kg til målet mitt, 3,3 til første mål.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:26   #106
momaroris
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 10
momaroris er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Heng deg på :-D

Og gratulerer med flott resultat så langt!!

momaroris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det er lov å la seg friste - men er det lurt? Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 13:37   #107
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Hei hei!

Jeg kom hjem etter en uke i sydens sol i går. Jeg skal ikke si at det gikk lett som en plett å telle karbohydrater når jeg ikke kunne ha full kontroll over hva maten jeg valgte egentlig inneholdt, men jeg har vært superstreng og gjort så godt jeg har kunnet.

Det var dog ikke enkelt å forstå at jeg ikke skulle ha chips til maten og at jeg heller ønsket ekstra grønnsaker eller salat. Stort sett fikk jeg ikke noe ekstra. Noe som resulterte i at jeg ikke ble mett av det jeg spiste. Det i seg selv ble ganske vanskelig når fristelser som is, deilige desserter og annet stod i kø. Over alt.

Med en kjæreste med på tur som unnet seg alt hva han hadde lyst på, ble min standhaftighet virkelig satt på prøve. Jeg er fornøyd med at jeg presterte til bestått, men lett var det ikke.

Ingen is. Ingen kaker. Ingen desserter - med unntak av en halv... jeg unnet meg tiramisu etter en av middagene, men tok kun en halv servert porsjon. Ingen øl, nesten ingen søte paraplydrinker. Kun to faktisk på hele uka. Ingen potetgull og og og. MEN en halv neve med nøtter på stranden og rødvin til maten tre av kveldene og da mer enn kun et glass.

Hvordan det har gått med vekta? Vel. Jeg nekter å gå på den før i morgen. Kroppen skal få anledning til å regulere seg litt etter nattflyging og det hele, men jeg tør mene at jeg ikke har gått opp noe nevneverdig.... og det er jeg selvsagt glad for. Nå er jeg mest fornøyd med at jeg motstod de fleste fristelser og det helt greit. Så lenge jeg kunne spise meg mett på lovlig mat, var det greit. De dagene jeg ikke ble mett, var det ganske vanskelig... men det gikk det også.

Nå er jeg hjemme på eget kjøkken og kan spise min mat til jeg blir fornøyd og mett. Jeg har bestemt meg. Denne måten å spise på er rett for meg.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 18:05   #108
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Synes du har vært kjempeflink Lindemor. Virkelig!!

Jeg klarte ikke og holde meg på matta da vi var på sydenferie.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 21:52   #109
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Jøss, jeg er imponert Lindemor!!

Ikke verst å ha bestått den store testen med glans, gratulerer

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:50   #110
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Heisann. Da er jeg en liten tur innom. Litt travelt i det siste.

Har nå blitt ganske hekta på dr. Hexeberg sin bok. Frisk med lavkarbo.

Har tidligere kjøpt oppskriftsboka, men bestillte i går denne: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?...r=3&cid=203880

Har før lånt den og lest endel i den. Men jeg blir aldri lei. Kan lese og lese om og om igjen. Alt er så godt forklart. For det er ikke alle som tåler høykarbo kosthold....

Det var tilfeldig tilbud på haugen bok når jeg bestillte, så betalte bare 145 kr!!!!!!! Fikk den i posten i dag.. Så det tok 1 døgn. Bra service altså...

Derfor jeg er så gira på den boken er at det står så forklarende om hvorfor ditt og datt... Det står skrevet på en måte som alle forstår.

Det er også mange pasienthistorier der, og jeg kjenner meg igjen i noen av de.. Helt utrolig hva hun har fått til. Spennende.. Og ikke minst bevis ved hjelp av blodprøvesvar!

Oppskriftene der er enkle og hun bruker mest vanlige norske matvarer. Noen få helsekostmatvarer som fiberhusk, jbk...

Jaja, det var dagens anbefaling.. Jeg blir ihvertfall mere og mere overbevist om at dette er noe jeg skal fortsette resten av mitt liv på. Til og med sønnen min har begynnt å fått servert t-briks fra boka, og egg til frokost, pannekaker til lunch... Målet er mindre og mindre brød og hvetemel i denne familien..

Kjøpte også kjærligheter på pinne uten sukker på iherb til han. Og han storkoset seg med det. (han har aldri fått lørdags gotteri hos oss før, men han har da smakt litt her og der )


Hvordan går det med måltidene da? Jeg er ikke så sulten lenger, og det er utrolig godt!


I morgen skal jeg få veid meg... Håper på litt nedgang..

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 10:34   #111
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Veiedager for meg blir fredager forresten... har veid meg hver dag, men det er det slutt på...

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 13:31   #112
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Veiedager for meg blir fredager forresten... har veid meg hver dag, men det er det slutt på...


Du kan jo hende deg med på veiedagtråden da? Den er riktignok på onsdager, men men

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 18:22   #113
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Chalos, her.

Jeg kan nok også være med i denne tråden Startet den 4.Juni og har gått ned ca. 5kg siden da. Har ikke gått så fort, noe som er litt lite motiverende =( Selv om jeg ser at cm.blir mindre, skulle jeg ønske at vekten også kunne minske siden jeg har ca. 20kg igjen.. (om jeg klarer å nå målet mitt på ca.70kg.)

Jeg er 170cm og 89 kg..

Flott med en tråd der man kan søke råd, støtte og motivasjon fra andre

Hei! Så moro at du også blir med i tråden! Gratulerer med flott nedgang på en måned. Jeg følger omtrendt hakk i hel og vi er omtrendt på samme tall. Jeg med mine 171 og nå 88,2 kilo.

Lykke til videre!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 18:24   #114
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Tusen takk for gode ord, Bee og Snorkfrøken! Alltid hyggelig med oppmuntring og skryt!

Jeg er veldig godt fornøyd. Veiingen i dag viste ingen større nedgang, men det får jeg være tilfreds med. Dette spesielt fordi Tante Rød ventes på besøk i løpet av dagen og jeg kjenner at kroppen holder på alt. Gleder meg til veiedagen neste uke!

Stå på dere også!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 18:29   #115
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Blingbling; jeg er også veldig glad i Hexeberg sin bok. Leser ofte i den og synes brikker faller på plass. Som deg føler jeg at jeg kjenner igjen i noen av historiene. Jeg har slitt en stund med smerter i muskler- og skjelett og har i løpet av de snart 4 ukene jeg har spist lavkarbokost opplevd stor forskjell på intensiteten i smertene. Det å faktisk forstå hvorfor og se at det hele har en slik sammenheng, er veldig ok.

Jeg har også bestemt meg for at dette er en kost jeg skal følge hele livet. Med den tanken forsvinner også stresset vedrørende vekt og nedgang. Den vil komme som en naturlig følge til det hele.

Jeg er forbauset over hvor godt jeg kjenner at blodsukkeret nå er stabilt. Det å ikke lenger ha behov for å snoke i skaper og hive innpå noe mellom måltider, er en lettelse. Jeg er mett, fornøyd og føler meg på mange måter mye mer "i meg selv" på en måte.

Jeg spiser som regel 3 ganger om dagen. Frokost, lunsj og middag. I tillegg velger jeg som oftest å spise litt bær på kvelden. Utover det har jeg ikke behov for noe som helst. For en lykke!

Moro å kunne påvirke familien til å ta små, rette valg også. Lykke til videre!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 19:59   #116
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Hei! Så moro at du også blir med i tråden! Gratulerer med flott nedgang på en måned. Jeg følger omtrendt hakk i hel og vi er omtrendt på samme tall. Jeg med mine 171 og nå 88,2 kilo.

Lykke til videre!

Takk for det, og lykke til til deg også
Veide meg igjen og ser jeg har gått ned 1kg på 1 uke. Fikk motet mitt litt opp igjen

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 09:54   #117
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Chalos, her.

Du kan jo hende deg med på veiedagtråden da? Den er riktignok på onsdager, men men

Kan jeg ikke holde meg her mener du?


Jeg gjør nå det lell jeg

Veid meg idag, og har ikke gått ned noe.. helt ok siden jeg fikk mensen i dag, da pleier jeg å ha gått opp ca 1-2 kg. Sikkert nedgang neste fredag tenker jeg.

Var i bursdag på onsdag, og spiste kake.. syntes ikke det er så enkelt når det ikke finnes lavkarbo alternativ..
Spiste dog ikke like mye som jeg ville gjort før.
Er i ketose igjen, så bekymrer meg ikke så mye over det.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 11:11   #118
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Klar du kan være her Lil@! Jo flere jo bedre!

Jeg har sniktittet på vekta i dag. Tante rød kom onsdag og holdt igjen på alt. I dag har ting normalisert seg litt og det merkes godt på både psyke og kropp. Deilig.

Jeg har tatt av mine første 5 kilo!!!!

Kommende søndag er det 4 uker siden jeg startet. I løpet av disse fire ukene har jeg vært en uke på ferie også. Jeg er storfornøyd!!! I tillegg er altså tante rød til stede med brask og bram, så jeg gleder meg til søndag hvor det på dagen er 4 uker siden jeg startet opp.

Vekta er en ting. Det er på mange flere måter jeg merker at det skjer endringer i min kropp. Endringer jeg liker.

Etter de første 10-12 dagene som var ganske tunge, så har det kun gått en vei. Jeg har mindre smerter. (Har diagnose hvor smerter i muskler- og skjelett står sentralt). Jeg sover bedre. Døgnrytmen er mer normal igjen. Blir trett til ok tid på kvelden og føler meg noe mer uthvilt om morgenen. Dette i seg selv er en stor gevinst mtp diagnosen hvor akkurat dette står sentralt som et stort problem. Kroppen min er mer regulert. Jeg er ALDRI sulten og søtsuget er borte vekk. Dette kommer fra en dame som alltid hadde en hånd mot snopskuffen og som spiste sjokolade daglig.

Jeg kjenner godt at blodsukkeret er vel regulert. Ingen opp- og nedturer. Jeg storkoser meg med maten. Etter åresvis med kaloritelling og lettprodukter hvor fokuset var fett, så er det som en stor gave å slippe det styret og faktisk ha tilegnet seg kunnskap om hvorfor det er feil!

Jeg har lest mine bøker. Anbefaler varmt Frisk med lavkarbo av Dr. Hexeberg og Matvarerevolusjonen av en eller annen svensk mann som jeg ikke husker i farten. Jeg har kjøpt meg kokebøker og synes det er en spennende verden jeg har gått inn i.

I tillegg lagde jeg nannahs knekkeebrød forrige dagen og igjen i går og nam nam!!!

SÅ ja... det er en glad og fornøyd Lindemor som herved ønsker alle en riktig god helg!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 11:45   #119
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Kan jeg ikke holde meg her mener du?

Klart du kan, var ikke det jeg mente

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 11:47   #120
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

KJEMPEBRA Lindemor

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 12:24   #121
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Chalos, her.

KJEMPEBRA Lindemor

Tusen takk!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 12:28   #122
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Chalos, her.

Klart du kan, var ikke det jeg mente

Nei jeg vet ikke jeg Det virket nesten sånn i svaret ditt.. Jeg burde sikkert sitert mitt eget innlegg og skrevet inn at jeg veide meg fredager, men det gadd jeg ikke

No hard feelings altså, jeg klarte bare ikke la være kommentere!

Jo flere vi er sammen osv

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 12:29   #123
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Klar du kan være her Lil@! Jo flere jo bedre!

Jeg har sniktittet på vekta i dag. Tante rød kom onsdag og holdt igjen på alt. I dag har ting normalisert seg litt og det merkes godt på både psyke og kropp. Deilig.

Jeg har tatt av mine første 5 kilo!!!!

Kommende søndag er det 4 uker siden jeg startet. I løpet av disse fire ukene har jeg vært en uke på ferie også. Jeg er storfornøyd!!! I tillegg er altså tante rød til stede med brask og bram, så jeg gleder meg til søndag hvor det på dagen er 4 uker siden jeg startet opp.

Vekta er en ting. Det er på mange flere måter jeg merker at det skjer endringer i min kropp. Endringer jeg liker.

Etter de første 10-12 dagene som var ganske tunge, så har det kun gått en vei. Jeg har mindre smerter. (Har diagnose hvor smerter i muskler- og skjelett står sentralt). Jeg sover bedre. Døgnrytmen er mer normal igjen. Blir trett til ok tid på kvelden og føler meg noe mer uthvilt om morgenen. Dette i seg selv er en stor gevinst mtp diagnosen hvor akkurat dette står sentralt som et stort problem. Kroppen min er mer regulert. Jeg er ALDRI sulten og søtsuget er borte vekk. Dette kommer fra en dame som alltid hadde en hånd mot snopskuffen og som spiste sjokolade daglig.

Jeg kjenner godt at blodsukkeret er vel regulert. Ingen opp- og nedturer. Jeg storkoser meg med maten. Etter åresvis med kaloritelling og lettprodukter hvor fokuset var fett, så er det som en stor gave å slippe det styret og faktisk ha tilegnet seg kunnskap om hvorfor det er feil!

Jeg har lest mine bøker. Anbefaler varmt Frisk med lavkarbo av Dr. Hexeberg og Matvarerevolusjonen av en eller annen svensk mann som jeg ikke husker i farten. Jeg har kjøpt meg kokebøker og synes det er en spennende verden jeg har gått inn i.

I tillegg lagde jeg nannahs knekkeebrød forrige dagen og igjen i går og nam nam!!!

SÅ ja... det er en glad og fornøyd Lindemor som herved ønsker alle en riktig god helg!

Så utrolig flink du har vært!!
Stå på!

Jeg har tatt av 6 kg siden påske så du slår meg glatt!

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 12:33   #124
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Så utrolig flink du har vært!!
Stå på!

Jeg har tatt av 6 kg siden påske så du slår meg glatt!

Tusen takk, Lil@! 6 kilo skal ikke kimses av selvom det har tatt litt lenger tid. Såååå bra!!! Stå på videre. Det at du har holdt på lenger enn meg betyr jo bare at du er mer inne i gamet og står stødig i skoene dine. Flottings!

Lag deg en riktig god helg! Her skal det bakes kladdkake i dag. Den skal serveres med pisket krem til kvelden. Blir spennende!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 16:08   #125
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Lindemor;

Heisann.. Så kjekt å høre om flere som har samme oppfattelsen.. Jepp, Hexeberg sin bok er min bibel nå... Jeg er frelst..
Jeg skal ikke tilbake til høykarbomat igjen...

Spiser frokost lunch middag jeg også. Men noen dager blir det litt bær/fløte, eller lavkarbosnop på kveldstid.. Ikke for at jeg får et søtsug, men av gammel vane tror jeg.. Hjernen min sier at jeg har lyst på noe godt... hihi

Laga meg hjemmelaga sjokolade i går.. Den ble sånn akkurat passe. Ingen høydare, men helt grei til å være første ladning..

Tror kanskje jeg hadde i for mye kakaopulver, så den ble litt kraftig i smaken... Laga med med karamellfyll på noen av de.. Og det ble veldig godt. Når jeg tygde, så poff og det var flytende fyll inni sjokoladehjertet... (Brukte isbitformer fra ikea.. Genialt! Og jeg klarte det... hihi *stolt*

Har bestilt meg peppermynte olje også, så neste gang skal jeg lage halve med mint, og halve med karamellfyll.. og litt mindre kakaopulver i sjokoladen tenker jeg...

Har i dag laga meg knekkebrød. Var tom for de, og det er så greit å ha liggendes både hjemme, på jobb og i veska...

Jeg har gått ned 3 kg siden slutten på mai, så det går sakte, men jeg går jo ned, så da er jeg fornøyd... Aner ikke hvorfor det går så seint, men mistenker at kroppen min vil lege seg selv før kg går bort.. Har minket endel i cm, og at jeg føler meg veldig mye bedre....
Jeg har hatt en vond rygg, og den er blitt mye mye bedre. Har ikke vært plaget med den etter at jeg begynnte med lavkarbo...

Har nå endelig klart å fortsette med udo´s choice flaska mi. Den oljen var så stygg at jeg klarte ikke å spise den.. Men i går fant jeg ut at hvis jeg tok 2 dråper stevia english toffe på skjeen, så tok det bort den grusome smaken.. Så tok 4 ss i går og tatt 2 hitill.. Skal ha i meg den flaska.. Så skal jeg vurdere om jeg egentlig gidder å kjøpe en til...

Jaja, da er det fredag, og vi skal lage oss pizza. Enda så har ikke samboeren min gått over til lavkarbobunn på den, så her lager vi oss 2 pizzaer...

Ha ei fin helg folkens!!! Og kos dere med god lavkarbomat i helga!!!

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MS og lavkarbo - noen andre Minina Fysisk og mental helse 2 02-08-11 22:35
Er det noen andre Skaldeman'ere her? Merete A Spis deg ned i vekt med Skaldeman 38 29-11-09 16:25
Noen andre som er HELT NYE? Nok_er_nok Spørsmål og svar 13 26-11-09 19:21
Er det noen som er kommet inn i sin andre uke på SB her? Lavapia South Beach 5 02-11-09 05:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no