Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hjelp, skulle lage iskrem ...

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-11, 19:36   #1
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Hjelp, skulle lage iskrem ...

... men så glemte jeg å skille eggene, så pisket eggedosis av hele egget med hvitene.... Blandet kremen i og tenkte jeg skulle se hva som hendte, hvordan tror dere dette går? Går det ant å lage is med hele egget, eller er det lite lurt? Blæh, så bortevekk for tiden

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:48   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeelp, skulle lage iskrem ...

Hei! Det tror jeg går veldig fint Står i hvertfall i den gamle heimkunnskap-boka mi en oppskrift på is med hele egg..

TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:51   #3
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjeeelp, skulle lage iskrem ...

ett annet tips for å lage is er:
kjøp palmefett (erlet),det kan du bare piske,tilsette smak etter ønske og frys ned.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:19   #4
KRØLLTOPP
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 5
KRØLLTOPP er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp, skulle lage iskrem ...

Vil bare opplyse at palmefett/olje er noe av det meste usunne fettet du kan innta, vil heller lage is av fløte. Det går helt fint å bruke hele egget, jeg lager skikkelig god is av pisket kremfløte blandet med eggedosis. Jeg har ismaskin som gjør isen ennå bedre enn å fryse i dypfryseren.

KRØLLTOPP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:37   #5
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjeeelp, skulle lage iskrem ...

javel hehe
men jeg gjør det allikevel for datteren min blir syk av alt som har med melkeprodukter å gjøre

  Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 20:54   #6
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, skulle lage iskrem ...

Jeg lager alltid is av pisket fløte, eggedosis, sukrin, vaniljepulver, som en basis is tilsetter evt. litt stevia etter ønsket smak, hakka sukkerfri sjokolade eller nøtter og bær er også fint å ha i, kun fantasien som setter grenser her + karbohydraytene:-)

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
skulle jo lage journal Trolldamen Åpne dagbøker 0 08-04-09 21:07
Da Anitra skulle lage dessert Anitra Kake/dessert og snacks 1 03-11-08 10:38
Om du skulle mangle inspirasjon til å lage middag.... Adriane Oppskrifter 0 01-10-08 18:51
Dersom jeg skulle lage nachos til middag. Bee Oppskrifter 4 20-04-07 16:16
Vil lage fettfattig iskrem med fiskeblod! Iset Nyheter / media 11 29-06-06 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no