Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tilberede tynnribbe uten at det smaker "jul"?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-02-12, 12:49   #1
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Tilberede tynnribbe uten at det smaker "jul"?

Altså, jeg ryddet i fryseren min og fant to tynnribber jeg kjøpte for en tid tilbake. Nå lurer jeg altså på hvordan jeg skal tilberede dem uten at de smaker så "jul". Den julesmaken er liksom forbeholdt jula, og jeg "liker den ikke" sånn utenom.

Så.. Har dere noen tips?

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 12:58   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede tynnribbe uten at det smaker "jul"?

Mariner med grillmarinade eller finn en spennende kinesisk/thai oppskrift eller noe sånt!
Vi griller ribbe om sommeren, vi, og ingen har sagt noe om at det smaker jul!

Jeg har også kvernet opp ribbe og laget spennende kjøttboller med masse krydder og urter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 13:05   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk
Red face

Sv: Tilberede tynnribbe uten at det smaker "jul"?

Søk øverst på siden på "ribberull". Jeg har laget denne ribbevarianten mange ganger. Nyyydelig med ymse urter i.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 13:15   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede tynnribbe uten at det smaker "jul"?

Opprinnelig lagt inn av Idamor, her.

Altså, jeg ryddet i fryseren min og fant to tynnribber jeg kjøpte for en tid tilbake. Nå lurer jeg altså på hvordan jeg skal tilberede dem uten at de smaker så "jul". Den julesmaken er liksom forbeholdt jula, og jeg "liker den ikke" sånn utenom.

Så.. Har dere noen tips?

Hei Jeg tatt opp den siste ribba i dag, den skal jeg dele opp i småkjøtt og lage indisk gryte av

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 13:34   #5
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Tilberede tynnribbe uten at det smaker "jul"?

Takk for tips!
Dele opp i småkjøtt ja.. Det var ikke dumt. Har du oppskrift på denne indiske gryta, langaard?

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 17:06   #6
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Tilberede tynnribbe uten at det smaker "jul"?

Google porchetta og jamie oliver eller rowley leigh.

Vi lager bare denne for tiden.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 22:00   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Tilberede tynnribbe uten at det smaker "jul"?

Andreas Viestad hadde også en oppskrift på porchetta nylig:

http://www.dagbladet.no/2012/02/03/m...stad/20068599/

Hellstrøm har laget en søtsyrlig honningglasert ribbe som spises omtrent som spareribs, Jeg kjøpte akkurat boken "Ingrid og Eyvinds livretter" og den så snadder ut. Den er på salg på ARK nå til 199, og inneholder mye lavkarbovennlig mat, eller mat som kan gjøres lavkarbo med enkle grep

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 22:07   #8
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Tilberede tynnribbe uten at det smaker "jul"?

honning kan man bytte med tagatesse e.l., jeg har gjort dette med hell i min spareribs bbq-saus

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Samletråd for oppskrifter uten dyre og "sære" ingredienser Lollypop! Frokost og kveldsmat 12 11-01-10 18:57
Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare Up-and-down Kake/dessert og snacks 8 08-03-09 20:45
"Bedre uten brød" - inntil 6 BE daglig?? Iset Lavkarbo generelt 9 12-12-05 12:39
Jippi nå har jeg kjøpt boka "Bedre uten brød" Iset Lavkarbo generelt 5 28-11-05 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no