Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

First Price

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-10, 16:55   #1
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

First Price

Jeg fant dette innlegget på et forum og syntes det var såpass interessant at jeg måtte poste det her. Er det noen her som vet noe mer om First Price-produkter kontra de vanlige..?

Sitat:
Jeg jobber i en kjent næringsmiddelbedrift som lager "First Price Salami" på oppdrag fra Norgesgruppen. Salamien skal lages billigst mulig, så derfor tilsettes de aller billigste ingrediensene. Vann, fett og "fyllstoff" som vi får i sekker fra Tyskland. "Fyllstoffet" består av grisehud som er hakket/malt opp till et pulver som brukes som bindemiddel. I tillegg tilsettes det et slags soyapulver for å øke vekt. kjøttet som brukes er Rånekjøtt. Dvs hanngrisen som er det dårligste og billigste kjøttet du får på markedet, da det er ingen som vil bruke det.
Vi tilsetter også farge for å få den til å ligne på salami. Og lukta som brer seg i lokalet når First Price Salamien produseres er til å brekke seg av. Ingen av de som jobber her spiser dette svineriet da vi ser hva som er i det. Salamien er ikke "samme kvalitet i en billig versjon"

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 18:59   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Vel, den salamien har vi ikke villet nærme oss, den ser like heselig ut som dansk salami..Jeg liker ikke fargen på dansk salami eller lokk a like, dette er kun en personlig mening..

Men leverposteien er god, mye bedre enn Mills og Delikat og nesten ikke karber( mindre enn 1 g), bruker mye kyllingfilèet fra FP, paprika, løk, eggene, hvitosten i kilopakning, smøreosten med bacon og nøytral smak..


Sist redigert av Imse : 07-06-10 kl 22:19. Årsak: Fordi jeg tydeligvis ble misforstått...
Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 20:44   #3
SiTron
Juniormedlem
 
SiTron sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 27
SiTron er på en erverdig vei

Sv: First Price

FYSJ men skjønner ikke at de får lov til å selge sånt i Norge

__________________



Mamma til 3 småttiser
SiTron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:17   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av SiTron, her.

FYSJ men skjønner ikke at de får lov til å selge sånt i Norge

Tja ikke bare selger de slikt her i landet, men de lager slike ting også.

Jeg har selv jobbet innen næringsmiddelindustrien og jeg tror vi alle skal være sjeleglad at vi ikke vet hva som foregår. Det er blitt en del bedre og har fått strengere krav siden jeg var der, men jeg har nok av skrekkhistorier også fra den siste tiden.

Selv rører jeg ikke kyllingkjøttdeig , kyllingpølser og vanlige pølser (bortsett fra de som er laget hos den lokale slakteren) etter å ha sett produksjonen - URK Holder meg utelukkende til rene kjøttprodukter.

Har dere forresten lest innholdsfortegnelsen til f.eks roastbeef og skinkestek fra f.eks Gilde som man skulle tro var rent kjøtt med krydderier?? Å neida, det er tilsatt hydrolysert fett og det vil man ikke ha i seg i tillegg er det også ofte tilsatt maltodekstrin (karbohydrater) som kan være farlig for en cøliakiker.

Som sagt bra vi ikke vet alt, bare ikke tenk på det og spis det dere liker.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:23   #5
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Tja ikke bare selger de slikt her i landet, men de lager slike ting også.

Jeg har selv jobbet innen næringsmiddelindustrien og jeg tror vi alle skal være sjeleglad at vi ikke vet hva som foregår. Det er blitt en del bedre og har fått strengere krav siden jeg var der, men jeg har nok av skrekkhistorier også fra den siste tiden.

Selv rører jeg ikke kyllingkjøttdeig , kyllingpølser og vanlige pølser (bortsett fra de som er laget hos den lokale slakteren) etter å ha sett produksjonen - URK Holder meg utelukkende til rene kjøttprodukter.

Har dere forresten lest innholdsfortegnelsen til f.eks roastbeef og skinkestek fra f.eks Gilde som man skulle tro var rent kjøtt med krydderier?? Å neida, det er tilsatt hydrolysert fett og det vil man ikke ha i seg i tillegg er det også ofte tilsatt maltodekstrin (karbohydrater) som kan være farlig for en cøliakiker.

Som sagt bra vi ikke vet alt, bare ikke tenk på det og spis det dere liker.

Kan du ikke fortelle litt om kyllingkjøttdeig og kyllingpølser?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 00:13   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men leverposteien er god

Vel, det kan diskuteres.... Jeg syns den svir i munnen og måtte spytte den ut igjen. Klarte rett og slett ikke svelge den, pga smaken og konsistensen. Og jeg er IKKE kresen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 13:32   #7
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Kan du ikke fortelle litt om kyllingkjøttdeig og kyllingpølser?

Er du helt sikker på at du vil vite dette da?? Kanskje like greit å lve i uvitenhet??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 13:45   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vel, det kan diskuteres.... Jeg syns den svir i munnen og måtte spytte den ut igjen. Klarte rett og slett ikke svelge den, pga smaken og konsistensen. Og jeg er IKKE kresen

Den ovnsbakte?
Både photo og jeg synes den er knallgod! Og den inneholder det leverpostei skal..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 15:34   #9
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Er du helt sikker på at du vil vite dette da?? Kanskje like greit å lve i uvitenhet??

Jeg vil veldig gjerne vite.
Vi spiser FirstPrice kyllingkjøttdeig flere ganger i uka, hadde vært fint å vite hva slags andre uhumskheter som er der enn de små bruskbeina jeg finner fra tid til annen

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:44   #10
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: First Price

Spiser first price bacon hver dag.. har vel kanskje ikke lyst til å vite hva det lages av da? ;/

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:52   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

Spiser first price bacon hver dag.. har vel kanskje ikke lyst til å vite hva det lages av da? ;/

Det er jo ikke er oppmalt produkt, så det er jo laget av sideflesket på grisen uansett..

Hva er det som er så fælt med kyllingkjøttdeigen lurer jeg på, den er vel ikke så mye verre enn alt mulig annet av kjøttdeig og pølse/farseprodukter, det er oppmalt som som ikke kan gå som filèeter, biff, koteleter, kyllingvinger osv. Så klart det ikke er delikat, men man utnytter da i allefall mere av dyret enn å kaste masse. Før i tiden åt man både oksetung, svinehode og smalahaue for å utnytte aller deler av dyret. Begynne å tenk etter hva julesyltebestår av dere..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 17:00   #12
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er jo ikke er oppmalt produkt, så det er jo laget av sideflesket på grisen uansett..

Hva er det som er så fælt med kyllingkjøttdeigen lurer jeg på, den er vel ikke så mye verre enn alt mulig annet av kjøttdeig og pølse/farseprodukter, det er oppmalt som som ikke kan gå som filèeter, biff, koteleter, kyllingvinger osv. Så klart det ikke er delikat, men man utnytter da i allefall mere av dyret enn å kaste masse. Før i tiden åt man både oksetung, svinehode og smalahaue for å utnytte aller deler av dyret. Begynne å tenk etter hva julesyltebestår av dere..

Jeg signerer den, Imse. Nå er det ikke det at matvarene er laget av "rester" av dyret som er skremmende, men heller det at det tilsettes så fryktelig mye tull for at det skal bli et fullverdig produkt!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 19:27   #13
Bolletryne
Juniormedlem
 
Bolletryne sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nordaførr
Alder: 52
Innlegg: 18
Bolletryne er ny på veien

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Før i tiden åt man både oksetung, svinehode og smalahaue for å utnytte aller deler av dyret.

Før i tiden? Oksetunge spiser man da fremdeles, det er faktisk nesten det beste som finnes! Yummi

__________________



Start Ketolyse 11.05.09 Lindberg-inspirert lavkarbo fra 06.11.09.
Bolletryne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 20:08   #14
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: First Price

Altså, jeg VET hva som puttes i blandingsprodukter av kylling/kalkun.
Blant annet går kyllinger fylle av verkebyller i blandingen det skal lages pølser og annet av

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:03   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Det er vel noe i gamle ordtaket om at «den som vet hvordan pølser og politikk blir til, sover ikke godt om natten»

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:06   #16
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: First Price

Ehm....
Eg jobbar i kjøttkontrollen i Mattilsynet på eit slaktehus.. Då eg begynte der, blei eg gledelig overraska over kor bra alt var... Hadde ikkje trudd at ting i eit slaktehus kunne gå so roleg og fint for seg... Det er veldig mykje som blir kasta fordi det ikkje er godt nok, eller so vert det brukt i hundemat... Kvart einaste dyr blir sjekka for sjukdom, skader og forrureining, og ingenting som kan vere skadelig for menneskehelsa vert sleppt igjennom.....

Det skal dåke vete, at det som ein kjøper her i landet i butikkane, muligens er noko av verdens sikraste mat... Ein kan ikkje selje kva som helst i butikkane i Norge...

Eg trur dåke skal slappe av, skadelig å ete er det ikkje!

Eg har faktisk ikkje fått problem å ete noke som helst etter at eg begynte der...

Synst det er verre å tenke på kosmetiske produkt der dert er masse bruk av dyr... Det er verre...


P.S: Smalahove e jo snadder!!! Mmmmm!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:08   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Bolletryne, her.

Før i tiden? Oksetunge spiser man da fremdeles, det er faktisk nesten det beste som finnes! Yummi

Ja, da, det gjør man, men det er liksom ikke så dagligdags mere.. Jeg har ikke for vane å spise blodpudding, lungemos, sylte,osv... Såklart man spiser slik, men ikke ås ofte som før.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:08   #18
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Altså, jeg VET hva som puttes i blandingsprodukter av kylling/kalkun.
Blant annet går kyllinger fylle av verkebyller i blandingen det skal lages pølser og annet av

Er det sant?? Nå ble jeg sjokka!! Vet du mer?
Det sto en artikkel i VG for noen måneder siden ang div. kyllingprodukter, men jeg har ikke klart å finne den igjen på nettet.
Har kun spist ren kylling etter jeg leste denne artikkelen,og det blir vel til at jeg fortsetter med det.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:29   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Jeg fant dette innlegget på et forum og syntes det var såpass interessant at jeg måtte poste det her. Er det noen her som vet noe mer om First Price-produkter kontra de vanlige..?

Sitat:
Jeg jobber i en kjent næringsmiddelbedrift som lager "First Price Salami" på oppdrag fra Norgesgruppen. Salamien skal lages billigst mulig, så derfor tilsettes de aller billigste ingrediensene. Vann, fett og "fyllstoff" som vi får i sekker fra Tyskland. "Fyllstoffet" består av grisehud SOM VI OGSÅ BRUKER SOM CHIPS...som er hakket/malt opp till et pulver som brukes som bindemiddel. I tillegg tilsettes det et slags soyapulver for å øke vekt. kjøttet som brukes er Rånekjøtt???? . Dvs hanngrisen som er det dårligste og billigste kjøttet du får på markedet, da det er ingen som vil bruke det.
Vi tilsetter også farge for å få den til å ligne på salami. Og lukta som brer seg i lokalet når First Price Salamien produseres er til å brekke seg av. Ingen av de som jobber her spiser dette svineriet da vi ser hva som er i det. Salamien er ikke "samme kvalitet i en billig versjon"

Hmmmm
Hmmm. bror er grisebonde og sier at Gilde er pålagt å ta imot alt kjøtt som leveres.. mens First price derimot kan velge hvs slags kjøtt de vil ta inn...
Så bror velger IKKE gilde når han kjøper kjøtt... men velger helst fra en disk...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:46   #20
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: First Price

FP sin kyllingkjøttdeig syns jeg smaker helt greit. Coop sin derimot den er pyton.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:55   #21
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg signerer den, Imse. Nå er det ikke det at matvarene er laget av "rester" av dyret som er skremmende, men heller det at det tilsettes så fryktelig mye tull for at det skal bli et fullverdig produkt!

Men har man lov å tilsette så mye tull i kjøttdeig? Trodde det bare var vann og salt jeg.. Eller tenkte du på kjøttet de maler opp? Det kan da ikke være andre regler for kyllingkjøttdeig?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:24   #22
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Sv: First Price

Uff. Kjente jeg ble litt uvel av å lese denne tråden.

Det jeg har lært er at beskyttede "titler" som grillpøse og wienerpølse betyr at det skal være en viss andel rent kjøtt og at det ikke er lov å tilsette annet grums fra dyret uten videre. Har derfor alltid holdt meg unna type påskegrill, sportswiener og familiedeig...

Skulle tro at det fantes retningslinjer for å kalle et produkt "Salami"...?

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:52   #23
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men har man lov å tilsette så mye tull i kjøttdeig? Trodde det bare var vann og salt jeg.. Eller tenkte du på kjøttet de maler opp? Det kan da ikke være andre regler for kyllingkjøttdeig?

De tilsetter ikke noe, men kyllingkjøttdeigen / kyllingpølser (også kalkun) lages av MUK, mekanisk utbeinet kjøtt som riktignok består av de kjøttrestene som måtte være igjen på skroget etter at filetene er skåret bort, men det følger også med beinrester, beinmarg og bindevevsrester. Lekkert. Jeg spiser kun rent kyllingkjøtt, holder meg langt unna alle andre kyllingprodukter. Kyllingpølser smaker dessuten grusomt.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2005/1119867571.32

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 23:08   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

beinrester, beinmarg og bindevevsrester. Lekkert.

Jeg ser ikke problemet Det gjør jo blandt annet at mye større andel av dyret blir utnyttet til mat fremfor å kaste fullt spiselige ting.

Vanlige pølser inneholder griseører og snuter...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 23:16   #25
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg ser ikke problemet Det gjør jo blandt annet at mye større andel av dyret blir utnyttet til mat fremfor å kaste fullt spiselige ting.

Vanlige pølser inneholder griseører og snuter...

Jeg ser ikke helt problemet jeg heller, det er jo mat slike ting også.. Det er i det minste ren mat og ikke masse rare tilsetningsstoffer som stivelse, sukker og glutamat..

Men jeg har den fulle forståelse om noen synes slik er ekkelt altså.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
First price kyllingfilet Benzo Lavkarbo generelt 18 09-08-10 16:51
First Price bacon Viclin Ketolysekuren 62 19-10-09 19:46
First price karbonader? Elinengelen Spørsmål og svar 1 14-09-09 18:36
First Price smøreost quebec Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 10-03-09 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no