Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukkerfri sjokolade

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-09, 19:04   #1
Sua83
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 22
Sua83 er på en erverdig vei

Sukkerfri sjokolade

jeg er på ketolyse.
kan jeg spise litt av diabetes- sjokolade?
den gir 40 gram karbo per 100 gram...og av de 40 gram er det tilsammen 25 gram sukkeralkaholer...trekkes det fra de 40?? laktose osv...
har ikke boka,bor i utlandet...

__________________
Sua83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 19:15   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: sukkerfri sjokolade

Hei,
Ja, du kan trekke i fra sukkeralkoholene, slik som du beskriver innholdet så kan du trekke de 25 fra de 40. Synes fortsatt det var litt mye kh, du finner sikkert noen med mindre kh. Når det er sagt så er det mange som får mage problemer av søtningsmiddelet maltitol samt at bruk av kunstig søtning kan hindre vektnedgang. Derfor spiser noen heller sjokolade med kakaoinnhold 70 % eller høyere.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 20:29   #3
Sua83
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 22
Sua83 er på en erverdig vei

Sv: sukkerfri sjokolade

ja,men i de sjokoladene der det er 70 % kakao er d jo sukker?? er d bedre å spise det da? jeg er jo på ketolyse :/

__________________
Sua83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 21:21   #4
fleur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 18
fleur er på en erverdig vei

Sv: sukkerfri sjokolade

Hei.
Jeg er helt ny på dette forumet og har heller aldri vært inne på et forum tidligere så dere får unnskylde meg hvis dette ikke blir gjort på riktig måte altså.......jeg trenger råd. Jeg startet på ketolyse kuren forrige uke. Jeg var særdeles flink, jeg holdt meg godt innenfor den tillatte karbo mengden pr dag og gikk tur hver dag. I går var det veie dag og det viste seg at jeg har gått ned bare 1 kilo. Kjempe skuffa er jeg!!!!
Jeg blir også fortvilet i forhold til ketolyse sticksen.....den viser at jeg er i moderat ketolyse, nesten mindre og i dag har jeg spist følgende:
Egg og bacon til frokost, 2 stk ketolysebrødskiver m røkelaks på. Ett pat biter med jarlsberg ost, biff med salat og saus laget av rømme og fløte med shopp i til midag. Jeg har spist noen flak bacon chrisp mens jeg ventet på middagen. Jeg har gått lang tur og har også drukket ca 3 liter vann. Hvorfor er jeg da ikke i ketolyse dag?? Skal det fortsette slik så blir det vanskelig å ikke gi opp kjenner jeg. Det blir lite motiverende og jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil. Er det noen som kan hjelpe meg, gi meg noen råd vær så snill

fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 23:17   #5
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av fleur, her.

Hei.
Jeg er helt ny på dette forumet og har heller aldri vært inne på et forum tidligere så dere får unnskylde meg hvis dette ikke blir gjort på riktig måte altså.......jeg trenger råd. Jeg startet på ketolyse kuren forrige uke. Jeg var særdeles flink, jeg holdt meg godt innenfor den tillatte karbo mengden pr dag og gikk tur hver dag. I går var det veie dag og det viste seg at jeg har gått ned bare 1 kilo. Kjempe skuffa er jeg!!!!
Jeg blir også fortvilet i forhold til ketolyse sticksen.....den viser at jeg er i moderat ketolyse, nesten mindre og i dag har jeg spist følgende:
Egg og bacon til frokost, 2 stk ketolysebrødskiver m røkelaks på. Ett pat biter med jarlsberg ost, biff med salat og saus laget av rømme og fløte med shopp i til midag. Jeg har spist noen flak bacon chrisp mens jeg ventet på middagen. Jeg har gått lang tur og har også drukket ca 3 liter vann. Hvorfor er jeg da ikke i ketolyse dag?? Skal det fortsette slik så blir det vanskelig å ikke gi opp kjenner jeg. Det blir lite motiverende og jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil. Er det noen som kan hjelpe meg, gi meg noen råd vær så snill

Jeg råder deg veldig til og starte en ny tråd, og ikke avbryte andress...
ps. 1 kilo er mye. det er normalt og gå ned 0,5-1kg i uka, men de første kg'ene er vann.

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 01:38   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av fleur, her.

Hvorfor er jeg da ikke i ketolyse dag??

Fordi Ketolyse er navnet på en slanekur, og ikke en tilstand. Tilstanden heter ketose. Og du er i ketose. Utslag er utslag, den mørkeste fargen betyr bare at du drikker for lite. Husk at kun måling på kvelden ca 2 timer etter siste måltid er gyldig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfri sjokolade Bugs Lavkarbo generelt 38 13-06-12 19:33
Sukkerfri sjokolade Alfie Lavkarbo generelt 10 20-04-11 08:07
Sukkerfri sjokolade Sostråle Spørsmål og svar 7 11-08-10 18:26
Sukkerfri sjokolade Shadow Spørsmål og svar 2 06-04-09 18:36
Sukkerfri sjokolade solanolsen Spørsmål og svar 15 08-03-09 15:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no