Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Nov 2014
Hvor: Vestfold
Alder: 33
![]() |
SpiseforstyrretJeg er en ung kvinne på 23 med to små, og kjemper enda med spiseforstyrrelsen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo paleo tradisjonskost.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiseforstyrret
om du mener karbohydrater legger seg rett på fordi du merker noe under huden er det ikke fett, men vann. karbohydrater binder til seg vann. Du kan fint spise fett og protein, men innta litt karbohydrater også i form av lav-GI grønnsaker og bær så kroppen blir fornøyd. Det er litt vanskelig å forstå hva du mener med alt du skriver.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 46
![]() |
Sv: SpiseforstyrretBeen there -done that. Men eg er så gammel at dengang var det feitt me skydde som pesten. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ammende atkins
![]() |
![]() |
#4 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2015
![]() |
Sv: SpiseforstyrretJeg har strevd med spiseforstyrrelser siden jeg var seks år. Nå er jeg endelig bedre, men fortsatt er det egentlig for tidlig å begynne med labkarbo. Grunnen til at jeg starter nå, er at jeg akkurat har fått diagnosen fibromyalgi. Kanskje noen her inne blir provosert av dette, fordi folk vet at lavkarbo er sunt, men lavkarbo er det siste du skal holde på med nå. Det gjelder ikke bare lavkarbo, det gjelder alle slags dietter og kostholdsfilosofier. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ymse
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiseforstyrret
Jeg har erfaring med lavkarbo og spisevegring. Med lavkarbo kom jeg endelig ned i en lavere vekt som jeg kunne beholde i lengden. Ikke vha lite kalorier, men utskifting av matvarer. Om man velger både lavkarbo og lavkalori på en gang er det skummelt hvor tynn, ihvertfall jeg, kan bli. Å sulte i flere dager er ikke noe vits når man kan spise lavkarbo. Ja, kroppen går i sparepluss etter fastedager. "å være spiseforstyrret på fett" er å ha et jevnere blodsukker, og ved å bli vant til fett som energikilde får man ikke det store behovet for karbohydrater.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko? | IdunSukkerfri | Spørsmål og svar | 42 | 08-04-11 20:00 |
"Gal, jeg...? Nei, bare litt spiseforstyrret!" | elian | Bøker om ernæring og helse | 3 | 01-03-05 12:13 |