Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen gode råd til en fersking?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-08, 01:42   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Noen gode råd til en fersking?

Hei, hei

I dag har jeg vært på Meny og kjøpt Ketolyseprodukter, planen er å bruke ettpar dager på å lese boka, og planlegge menyen.


Dere som har vært i gamet en stund..hva og hvor burde jeg handle?? Har fått med meg at Lidl har pølser med lite karbo, Rimi (eller Rema, blander alltid de to) har hakkede tomater med minst karbo, og Salsasausen fra FirstPrice er best. Noen flere sånne??

//Lisbeth

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 06:37   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen gode råd til en fersking??

Inne på optimal ernæring er det en økonomiliste fra Ziggy, den er bra!
Og på ketolysedietten er lista fra Torkil, shoppingslista, der står masse!

Ellers, mine tips er egg, kokt skinke, ost... og masse grønnsaker seff... (over jorda).

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 07:36   #3
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen gode råd til en fersking??

Tja, den eneste jeg kommer på akkurat nå er at Spielberger soyaflokker har bare 5 g kbh pr 100 g, mens andre typer har mer.

Jo, og ICA sin tomatpure på tube er den beste jeg har funnet så langt, med 7,5 g kbh pr 100 g. Det samme gjelder forresten ICA pesto, som bare har 3 g kbh pr 100 g.

Og Finsbråten har den beste leverposteien, men jeg vet ikke hvor man får kjøpt den.

Det finnes jo andre ting det er greit å vite om også.

To lettvinte og gode grønnsaksløsninger:
Blomkål- og brokkoligrateng, frossen, Eldorado (Bunnpris m fl) eller Landlord (Rema). 2,5 g kbh pr 100 g.
Findus franske grønnsaker (ratatouille), 2,5 g kbh pr 100 g.

Johannesbrødkjernemel er veldig kjekt å ha som jevning til saus med mer.

Store IFA er ok å bruke som pastiller.

Rema har melkesjokolade fra sukkerfritt med 5 g kbh pr 100 g

Hmm, da tror jeg andre med bedre hukommelse må trå til

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 07:43   #4
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Noen gode råd til en fersking??

I starten kan det være greit å spise så "ren" mat som mulig, synes jeg. Rett og slett for å venne seg til overgangen til et nytt kosthold. Kylling, fisk, kokt eller stekt, koteletter, annen rent kjøtt, med kokte grønnsaker til, evnt salat. En dæsj rømme til fisken, smør eller annet til ellers, om man vil. Stekt egg, kokt egg, omelett, eggerøre, med skinke, majones osv. De første par ukene er jo pussige, da man spiser ting man liksom ikke har kunnet spise på et sunt kosthold. Bruk vanlig smør til å steke i, jeg likte egentlig ikke smør før, men nå synes jammen meg det er knallgodt til maten

Man kan spise forferdelig mye. Går du gjennom lista med næringsinnholdet i alt, finner du ting du kan spise. Sopp f.eks, det kan brukes til mye. Og ost - det meste kan jo gratineres Man MÅ ikke ha spesielle ketolyseprodukter (matvarer), spesielt ikke med en gang!

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:55   #5
Gunilla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 6
Gunilla er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Hei
Hva er Spielberger soyaflokker?

Mitt råd er å spise ren mat og ikke tenke ut alle mulige sustitutter for det man nå har valgt å velge bort. samtidig er det lurt å kjenne til noen matvarer som man kan ty til når man ikke har fått planlagt dagen slik som man kanskje skulle ønsket at man hadde gjort.

Hva er best for kroppen min? Litt mental trening gjelper på motivasjonen.....
med dette mener jeg ikke at man ikke skal unne seg noen "substitutter" av og til men for meg er det best å fokusere på noe annet.

__________________
GUNILLA



Gunilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:13   #6
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd til en fersking??

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Tja, den eneste jeg kommer på akkurat nå er at Spielberger soyaflokker har bare 5 g kbh pr 100 g, mens andre typer har mer.

Jo, og ICA sin tomatpure på tube er den beste jeg har funnet så langt, med 7,5 g kbh pr 100 g. Det samme gjelder forresten ICA pesto, som bare har 3 g kbh pr 100 g.

Og Finsbråten har den beste leverposteien, men jeg vet ikke hvor man får kjøpt den.

Det finnes jo andre ting det er greit å vite om også.

To lettvinte og gode grønnsaksløsninger:
Blomkål- og brokkoligrateng, frossen, Eldorado (Bunnpris m fl) eller Landlord (Rema). 2,5 g kbh pr 100 g.
Findus franske grønnsaker (ratatouille), 2,5 g kbh pr 100 g.

Johannesbrødkjernemel er veldig kjekt å ha som jevning til saus med mer.

Store IFA er ok å bruke som pastiller.

Rema har melkesjokolade fra sukkerfritt med 5 g kbh pr 100 g

Hmm, da tror jeg andre med bedre hukommelse må trå til


Kan jeg spise store IFA?? Takk takk takk! Er det helt OK, eller er det sånn at jeg kan spise en hvis jeg bare MÅ ha noe søtt?
Og den melkesjokoladen du snakker om.. der har jeg samme spm..

Takk for all info dere kommer med, jeg trenger ALT! Er helt ny i det her..

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:44   #7
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Opprinnelig lagt inn av Gunilla, her.

Hei
Hva er Spielberger soyaflokker?

Soyaflokker eller soyaflak ligner litt på havregryn, men består mestav soyaproteiner og fett. De brukes f eks til lavkarbobrød eller müslierstatning. Jeg sjekket posen min nå og så at det ikke er 5 g, men 3,1 g karbo pr 100 g. Det var jo enda bedre.

Opprinnelig lagt inn av Marley, her.

Kan jeg spise store IFA?? Takk takk takk! Er det helt OK, eller er det sånn at jeg kan spise en hvis jeg bare MÅ ha noe søtt?
Og den melkesjokoladen du snakker om.. der har jeg samme spm..

Takk for all info dere kommer med, jeg trenger ALT! Er helt ny i det her..

Store IFA er helt ok. På min pose står det at det er effektivt 0,6 g kbh pr pose, ettersom sukkeralkoholene kan trekkes fra. Men de kan virke lakserende, så enkelte får trøbbel med magen om de spiser mye.

Jeg tror at melkesjokoladen er helt ok også. Jeg spiste en halv plate (37,5 g) og fikk ikke noe trøbbel av det. Men det er ikke den beste sjokoladen jeg har smakt, den smaker litt som sjokoladen man finner i adventskalendre.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:56   #8
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Ok. Så bra! Takk
Forresten.. spiller det noen rolle hvilken pakke med stor IFA jeg spiser? Kan jeg f.eks. spise den med jordbærsmak?

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 16:26   #9
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Opprinnelig lagt inn av Marley, her.

Ok. Så bra! Takk
Forresten.. spiller det noen rolle hvilken pakke med stor IFA jeg spiser? Kan jeg f.eks. spise den med jordbærsmak?

Det er den posen jeg har lest på.
Så ja!

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 07:44   #10
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Det er den posen jeg har lest på.
Så ja!

Jippiiii!

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 08:14   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Opprinnelig lagt inn av Marley, her.

Jippiiii!

Men vært forsiktig, jeg får skikkelig raufoss om jeg eter en hel pose, først ett opprør som ikke ligner noe, så lenket til toan ett par timer... Det er kombi av maltitol og lakris som setter magen min helt ut...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 08:45   #12
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Men vært forsiktig, jeg får skikkelig raufoss om jeg eter en hel pose, først ett opprør som ikke ligner noe, så lenket til toan ett par timer... Det er kombi av maltitol og lakris som setter magen min helt ut...

Ja, skal nok ikke spise en hel pose omgangen. Håper jeg hvertfall. Jeg tror jeg hadde fått dårlig samvittighet hvis jeg hadde spist en hel pose på en gang.. er for likt godteri for meg altså. Så det blir nok bare IFA hvis jeg får skikkelig sukkerhunger, og da bare et par biter..

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 08:50   #13
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Er ikke Läkerol også en grei drops, mener å ha sett at det er lite karboser i den også?

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 09:23   #14
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Dette er visst ikke 100% avklart ennå, men Läkerol inneholder xylitol, og det har det flere ganger blitt nevn her at man skal styre unna også, på lik linje som sorbitol.
...men som sagt hersker det litt tvil om den infoen er korrekt, men i mellomtiden prøver iallefall jeg å ikke spise noe særlig av den .

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 23:24   #15
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Noen gode råd til en fersking?

den hvite sjokoladen fra sukkerfritt er den beste og med mest smak om du liker hvit. ellers må du være veeeeeldig forsiktig med mengden. en halv plate og jeg sitter på do med mageknip resten av natta. ikke å anbefale, ta heller en lørdagskveld hvis du MÅ. men folk reagerer vel forskjellig, jeg reragerer ikke på ifa før jeg har proppet i meg nesten to pakker

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 19:00   #16
hvitlilje
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 5
hvitlilje er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd til en fersking??

Hva heter den sjokoladen fra rema? vet du det? )

hvitlilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 20:55   #17
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd til en fersking??

Opprinnelig lagt inn av hvitlilje, her.

Hva heter den sjokoladen fra rema? vet du det? )


Jeg vet ikke om det er denne du mener, men jeg kjøpte Atkins melkesjokolade på Rimi istad...?

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:19   #18
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Hei
Dette er en artig tråd. Den starter med å være en bøn om hjelp fra en fersking, for så å utvikle seg via en drops-tråd til favorittemaet , en sjokolade-tråd.
Til du som ville ha råd om starten på ketolysekuren har jeg bare ett råd. LES boken.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 23:08   #19
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Ang. sjokolade () så har jeg funnet flere typer sjokolade fra sukkerfritt på Nille....av ALLE butikker Smakte den mørke, og den smakte litt som mørk kokesjokolade. Tror de hadde 5 typer, 75 gr plater.

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 17:14   #20
hvitlilje
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 5
hvitlilje er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd til en fersking?

Men har funnet mange sukkerfrie sjokolader men der er det jo snakk om 40-60g karb per 100g, lurte på den der det var snakk om 5 g karb pr 100 )

__________________




skaaal
hvitlilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no