Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Te

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-04, 15:07   #1
Kinsy
Nytt Medlem
 
Kinsy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 44
Innlegg: 4
Kinsy er på en erverdig vei

Te

Er det fy å drikke te? Jeg drikker mest Earl Grey.
Hvor mye er det "lov" å drikke per dag?
Er det noen tesorter som er bedre enn andre?

Jeg bruker ikke noe tilbehør oppi teen.

__________________
~~ Kinsy ~~
7. aug: 73,6
20. aug: 72
17. sep: 74,2
5. mars: 71,5
Kinsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 16:33   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Neida, det er ikke fy å drikke te. Atkins anbefaler grønn te og koffein fri te fordi koffein virker inn på blodsukkeret og kan gjøre deg sulten, -og dermed føre til at du spiser mer.

Opprinnelig lagt inn av atkins.com

Consuming caffeine may affect blood-sugar levels. If blood-sugar levels drop, you may feel hungry, leading to increased food intake and interference with weight loss. Maintaining stable blood sugar levels is important to good health, weight loss and weight maintenance. The Atkins Nutritional Approach™ does not advocate the consumption of caffeine. Instead, it recommends drinking water, green tea and other low-carbohydrate beverages.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 03:48   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Det visste jeg ikke - at koffein påvirker blodsukkeret?

Enda en grunn til å kutte ut pepsi max?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-03-05, 22:27   #4
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Det er jo tidligere sagt at kaffe og te er vanndrivende. Nå er det jo slått fast at kaffe IKKE er det likevel, men er te???

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 22-03-05, 00:22   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Cecilia

Det er jo tidligere sagt at kaffe og te er vanndrivende. Nå er det jo slått fast at kaffe IKKE er det likevel, men er te???

Denne stakkars kaffien får mye urettferdig omtale synes jeg!
Både kaffi og te kan virke vanndrivende for enkelte, men ikke for alle. Vi er forskjellige og du må sekv finner ut hva som er vanndrivende for deg.
Jeg har det ganske god virkning på kaffi og litt mindre på te.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 22-03-05, 07:41   #6
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Vel, for meg er kaffe sinnsykt vanndrivende, men te er bedre for meg. Men jeg drikker lite te, fordi jeg forbinder det med "sjokolade kos".

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-05, 16:57   #7
Fading
Juniormedlem
 
Fading sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bor langt oppi nord!
Alder: 34
Innlegg: 10
Fading er ny på veien

Jeg drikker mye grønn te. Det skal være godt for forbrenning. Mettende er det og. Bruker kanskje litt for mange suketter av og til, men ok.

Fading er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiseforstyrrelse :( Svar med sitat
Gammel 01-04-05, 18:06   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fading

Jeg drikker mye grønn te. Det skal være godt for forbrenning. Mettende er det og. Bruker kanskje litt for mange suketter av og til, men ok.

Også inneholder grønn te MASSE antioksidanter, som kroppen liker

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-04-05, 21:12   #9
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Jeg drikker masse te jeg, sort te..... nærmere bestemt chai....

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-04-05, 21:16   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

koffein får kroppen til å produsere stresshormoner, og stresshormoner blir vi fete av....
Men det er kansje et størst problem for dem som har stressproblemer eller angstproblematikk...?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 18:52   #11
pusi
Medlem
 
pusi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Froskeland
Alder: 44
Innlegg: 83
pusi er ny på veien

Grønn te er superdupert. Masse antioksidanter og lite koffein.

Det samme gjelder maté (også kalt yerba maté) som er en søramerikansk urt . Smaker veldig godt, er oppkvikkende uten koffeinets negative bivirkninger og inneholder visstnok enda mer antioksidanter enn grønn te.

Og så er det jo også sunt og godt med urteuttrekk som peppermynte, kamille og sitronverbena.

__________________
*** Liten, men tøff. Fres! ***



pusi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: MUP - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 20:40   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Fikk et tips i dag. Det var ei dame som fortalte om Thai-urte te som skla være helt fantastisk for forbrenningen. Den kan ikke kjøpes andre steder enn i Thailand. Er det noen som har prøvd den ??

*tenke* *tenke* *tenke*
(kanskje jeg skal avbestille Cubaturen og dra til Thailand isteden ???

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 21:09   #13
pusi
Medlem
 
pusi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Froskeland
Alder: 44
Innlegg: 83
pusi er ny på veien

Vel, jeg vet at Che drakk maté, så kanskje du får det på Cuba?

__________________
*** Liten, men tøff. Fres! ***



pusi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: MUP - egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no